Na topie

Pięć krytycznych awarii IT na miesiąc

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Bezpieczeństwo w firmie IT

W przeciętnej dużej firmie w każdym tygodniu dochodzi do krytycznej awarii infrastruktury IT – tak wynika z ankiety Splunk.

Pięć krytycznych awarii IT na miesiąc

A A

Średnio 5 krytycznych awarii infrastruktury IT notuje duża firma w ciągu jednego miesiąca. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Splunk wśród tysiąca przedsiębiorstw z czterech kontynentów (włączając w to Europę).

Krytyczna awaria co tydzień

Duża firma to bardziej rozbudowana infrastruktura i też więcej elementów, które mogą zostać dotknięte awarią. Ankieta wyraźnie pokazała zależność między rozmiarem przedsiębiorstwa a częstotliwością występowania problemów.

O ile bowiem wśród firm zatrudniających poniżej 1000 pracowników w ciągu miesiąca odnotowuje się niespełna 400 incydentów z czego 2,8 krytycznych, to już w takich, w których pracuje od 3000 do 5000 osób –  odpowiednio 1049 i 4,3. Tam, gdzie zatrudnia się ponad 5000 osób, liczby wynoszą z kolei 2749 i 8,9.

Uśredniając jednak te liczby, otrzymujemy wynik oznaczający wystąpienie w każdym tygodniu jednej krytycznej awarii. Krytycznej, to znaczy takiej, która miała poważny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. 

Konsekwencje awarii w firmie – nie tylko finansowe

Jakie konsekwencje może nieść ze sobą taka awaria? Między innymi pogorszenie tzw. doświadczenia użytkowników, czego efektem może być ich odejście. To tego też firmy obawiają się najbardziej. Na kolejnych miejscach w „rankingu” znalazły się zaś: koszty związane z przywróceniem sprawności oraz spowolnienie realizacji projektów. 

Analitycy z firmy Splunk postanowili również sprawdzić, ile „kosztuje” pojedyncza awaria. Po uśrednieniu wyszła kwota 105 tysięcy dolarów, a więc naprawdę spora. Oczywiście znacząco zawyżają ją te największe firmy, w których średnia wyniosła prawie 140 tysięcy.

Komentarz Roberta Mikołajskiego z Atmana, lidera polskiego rynku data center

„Badania dobrze ilustrują skalę problemów, z jakimi na co dzień muszą mierzyć się przedsiębiorstwa. W coraz większym stopniu opierają się one na zaawansowanej technologii i nawet niegroźne z pozoru incydenty stają się poważnym zagrożeniem dla utrzymania ciągłości biznesu. Wynika to ze złożoności technologicznej rozwiązań, rosnącej liczby cyberataków, a także fluktuacji specjalistów IT. 

W tej sytuacji bardzo ważne staje się przygotowanie planu zarządzania w sytuacji kryzysowej. Doświadczenie pokazuje, że przerwy powodują nie tylko finansowe i wizerunkowe straty, ale mogą nawet – w przypadku długotrwałych przestojów – doprowadzić firmę do upadku. [...]

W celu zabezpieczenia infrastruktury IT można skorzystać z zapasowego centrum danych w formie kolokacji swoich urządzeń, wynająć serwery dedykowane w profesjonalnym data center lub skorzystać z chmury obliczeniowej. Wiele firm decyduje się na połączenie kilku różnych rozwiązań technicznych, dobierając je w zależności od rodzaju aplikacji i wymagań architektonicznych rozwiązania”.

Źródło: inPlus Media, Atman. Ilustracja: janjf93/Pixabay (CC0)

Odsłon: 4574 Skomentuj newsa
Komentarze

0

Udostępnij

Nie dodano jeszcze komentarzy!

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!