Na topie

Skąd się bierze dwucyfrowe tempo wzrostu rynku danych?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Big Data E-commerce i finanse

Wartość rynku danych rośnie z roku na rok o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent. Eksperci z Cloud Technologies przekonują, że są dwa podstawowe powody, dla których tak się dzieje.

  • Skąd się bierze dwucyfrowe tempo wzrostu rynku danych?
A A

Postępująca cyfryzacja przedsiębiorstw i dynamicznie zyskujący na znaczeniu internetowy marketing to główne powody, dla których rośnie globalny rynek danych. I to rośnie w olbrzymim, bo dwucyfrowym tempie. Raport „Global Data Market Size 2017-2019” pokazuje, że na koniec tego roku jego wartość wyniesie 20,6 mld dolarów, a w kolejnym będzie to już 26 mld. To wzrost o 26 proc.

Z raportu (bazującego na danych Cloud Technologies, eMarketer i IAB Europe) wynika, że rynek danych rośnie globalnie, ale też lokalnie. W samej Europie jego wartość w tym samym czasie zwiększyć ma się z 3,2 do 4,2 mld dolarów, a firmy działające w naszym kraju wydadzą na informacje o internautach 21 mln dolarów w tym roku i o ponad 16 mln dolarów więcej w przyszłym. Nie przeszkadzają w tym nawet nowe unijne przepisy.

„W debacie publicznej pojawiały się opinie, że RODO gwałtownie zahamuje rozwój rynku danych. Tymczasem okazuje się, że pomimo nowych unijnych regulacji, dynamika jego wzrostu wciąż jest imponująca” – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies, warszawskiej firmy specjalizującej się w big data marketingu i monetyzacji danych. Jak dodaje:

„Jednym z najważniejszych [czynników składających się na skuteczność internetowych kampanii reklamowych] jest jakość danych wykorzystywanych do targetowania i personalizacji komunikatów. Im lepiej znamy zainteresowania internautów, wiemy jakie strony odwiedzają i w jaki sposób podejmują decyzje zakupowe, tym kampanie są skuteczniejsze”.

Według Macieja Sawy, dyrektora generalnego onAudience, duży wpływ na wzrost rynku danych mają właśnie kampanie typu programmatic (w których wykorzystywane są dane o zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników). Wprowadzenie RODO nieco osłabiło popularność tego rozwiązania, ale już miesiąc później wszystko wróciło „do normy”, a aktualnie obserwuje się kolejny wzrost zainteresowania.

„Rosnący rynek danych w Polsce jest skorelowany z rozwojem rynku reklamy online realizowanej w modelu programmatic. Rośnie też świadomość firm związana z przetwarzaniem danych” – powiedział Maciej Sawa. – „Biorąc pod lupę całą polską gospodarkę okazuje się, że odsetek przedsiębiorstw, które skutecznie monetyzują cyfrowe informacje w porównaniu z rozwiniętymi rynkami wciąż jest niewielki. Istnieje więc duże pole do dalszych wzrostów”.

Źródło: Cloud Technologies, inPlus Media. Ilustracja: Tumisu/Pixabay (CC0)

Odsłon: 2532 Skomentuj newsa
Komentarze

0

Udostępnij

Nie dodano jeszcze komentarzy!

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!