• benchmark.pl
  • Gry
  • Dying Light straszy również wymaganiami sprzętowymi - potrzeba 16 GB pamięci RAM [AKTUALIZACJA]
Gry

Dying Light straszy również wymaganiami sprzętowymi - potrzeba 16 GB pamięci RAM [AKTUALIZACJA]

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2014-12-05

Zanosi się na to, iż wielu graczy będzie musiało o przygodzie z Dying Light zapomnieć, przynajmniej w najlepszej oprawie graficznej.

Dying Light gra

Techland bardzo często przypomina ostatnio o Dying Light. Uczciwie stwierdzić trzeba, że tytuł ten zapowiada się naprawdę ciekawie i zapewne wielu graczy nie może doczekać się już kolejnej okazji do eksterminacji hord zombie. Okazuje się jednak, że nieumarli to nie jedyny element, którym straszyć ma graczy Dying Light.

Karta gry na platformie Steam wzbogacona została o wymagania sprzętowe. Pozostaje nam mieć nadzieję, iż ulegną one jeszcze drobnej chociaż zmianie, ponieważ na tę chwilę zanosi się na to, iż wielu graczy będzie musiało o przygodzie z Dying Light zapomnieć, przynajmniej w najlepszej oprawie graficznej.

Aby w ogóle uruchomić grę potrzeba będzie między innymi 8 GB pamięci RAM i karty graficznej pokroju GeForce GTX 670 lub RadeonH D 7870, które nie goszczą przecież często w wymaganiach minimalnych. Jeszcze ciekawiej jest jednak w konfiguracji rekomendowanej. Czyżby do zabawy w najwyższej rozdzielczości i z wszystkimi wodotryskami potrzebny był komputer z 16 GB pamięci operacyjnej i topową kartą graficzną?

Minimalne wymagania sprzętowe Dying Light:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
  • procesor: Intel Core i5-2500 3,3 GHz / AMD FX-8320 3,5 GHz
  • 8 GB pamięci RAM
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670 / AMD RadeonH D 7870

Zalecane wymagania sprzętowe Dying Light:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
  • procesor: Intel Core i5-4670K 3,4 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz
  • 16 GB pamięci RAM
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290

I jak, potrzeba będzie usprawnień sprzętu? Skoro już przy Dying Light jesteśmy to warto wspomnieć, iż producent pochwalił się nowym zwiastunem gry, który prezentuje nam sposoby przemieszczania się po Harran - mieście, w którym stoczymy walkę o przetrwanie.


Przypominamy, iż Dying Light zadebiutuje pod koniec stycznia. Gra dostępna będzie nie tylko na PC, ale także na konsolach PlayStation 4Xbox One.

AKTUALIZACJA [05.12.2014, 18:59]

Konfiguracje doczekały się drobnych korekt - minimalna w zakresie pamięci RAM oraz kart graficznych, rekomendowana w kwestii pamięci RAM. Jest nieco lepiej, ale wymagania i tak pozostają wysokie, zwłaszcza te zalecane.

Minimalne wymagania sprzętowe Dying Light:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
  • procesor: Intel Core i5-2500 3,3 GHz / AMD FX-8320 3,5 GHz
  • 4 GB pamięci RAM
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 560 / AMD RadeonH D 6870

Zalecane wymagania sprzętowe Dying Light:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit / Windows 8.1 64-bit
  • procesor: Intel Core i5-4670K 3,4 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz
  • 8 GB pamięci RAM
  • wolne miejsce na dysku twardym: 40 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290

Źródło: Steam, youtube, dsogaming

marketplace

Komentarze

160
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Chyba ich (producentów gier) pogięło w ostatnim czasie z tymi wymaganiami sprzętowymi...
    Zaloguj się
    36
  • avatar
    Wkurza mnie ostatnio jak widzę moją 670 w minimalnych. To nie jest jeszcze stara karta i nie miałem zamiaru wymieniać jej do świąt 2015, ale jak tak dalej pójdzie to nie pogram sobie komfortowo w żaden nowy tytuł. No i weź sprzedaj potem kartę, która minimalnych nawet nie spełnia... Chyba za pisiąt groszy.
    Zaloguj się
    25
  • avatar
    Mi to nawet filmik się zacinał jak oglądałem.
  • avatar
    Jak widzę takie wymagania, tym bardziej nie wiem czego się mogę spodziewać po GTA V (i7 4790K gtx 970 i tylko 8GB ram)
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    Producenci ostatnio lecą ostro po bandzie. Tworzą gry na konsole i pod nie optymalizują kod, a pod PC? "Potestujemy i damy wymagania tak by działało płynnie. Optymalizacja? Po co? Jak przecież mogą wymieniać komponenty.":/
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    Patrzac na ten zwiastun nie widzę grafice nic rewolucyjnego w porównaniu np do Crysisa. Po prostu takie wymagania to kpina w żywe oczy.
  • avatar
    Dziś pierwszy kwietnia? A niech mi ktoś powie, że Crysis 3 miał duże wymagania. Jak dla mnie ta gra Crysisowi może buty czyścić jeśli chodzi o grafikę, jak zresztą większość gier. A o rozbieżności w wymaganiach nie wspomnę... jedynie Ryse dogania go jeśli chodzi o grafikę. Ja rozumiem, że trzeba sprzedać nowe konsole, ale to jest kpina. Co generację się to powtarza. Możecie mnie teraz zniszczyć, ale właśnie dlatego uważam, że konsole i marketing z nimi związany to jedna z najgorszych rzeczy dla branży gier dzisiaj. Nie zrozumcie mnie źle. Lubię konsole. Nie wyobrażam sobie grać w niektóre gry (lub razem ze znajomymi na jednej kanapie) na PC. Ale marketing powoduje, że gra albo stabilnie chodzi na konsoli, albo w ogóle na niczym nie pójdzie, choćbyś miał 3way Sli gtx 980. Choć można by trochę się pomęczyć i mieć tą samą grafikę na r9 280x.
    Zaloguj się
  • avatar
    Odpuszczę sobie...
    Ile razy można mordować te biedne zombi...
    Może ekolodzy by się wzięli za ich ochronę ??? Raz by coś pożytecznego zrobili ....

    Biedne zombi znowu bez świąt, choinki, itd.... :(
  • avatar
    Dopiero co tak naprwde kupilem r290 a tu ci prosze, w zalecanych. R290 to chyba nie taki slabiak a juz sie w zalecanych pojawia, co z reszta ludzi ze starszymi kartami? Cos tu nie gra.
    Zaloguj się
  • avatar
    UPDATE

    Minimalne:

    System: Windows 7/8/8.1, tylko 64-bit
    Procesor: Intel Core i5-2500 @3.3 GHz / AMD FX-8320 @3.5 GHz
    RAM: 4 GB DDR3
    Miejsce na dysku: 40 GB
    Grafika: NVIDIA GeForce GTX 560 / AMD Radeon HD 6870
    DirectX: 11
    Dźwięk: Kompatybilny z DirectX


    Zalecane:

    System: Windows 7/8/8.1, tylko 64-bit
    Procesor: Intel Core i5-4670K @3.4 GHz / AMD FX-8350 @4.0 GHz
    RAM: 8 GB DDR3
    Miejsce na dysku: 40 GB
    Grafika: NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290
    DirectX: 11
    Dźwięk: Kompatybilny z DirectX
    Zaloguj się
  • avatar
    To jest jakieś sztuczne zawyżanie wymagań sprzętowych. Nie mieliśmy żadnego skoku jakościowego jeśli chodzi o wygląd gier, więc nie rozumiem skąd się biorą takie wymagania. Jakość grafiki jest zupełnie nieproporcjonalna do potęgi sprzętu, który musi ją obsłużyć. Kiedyś człowiek kupując kartę graficzną za 1500zł martwił się czy gry będą mu chodzić w 60 czy 150FPS ze wszystkimi wodotryskami. Teraz GTX 970, który miał premierę dość niedawno, nie jest już w stanie obsłużyć najwyższych ustawień. Chore! Gram ostatnio w Far Cry 4. Grafika, fizyka, AI nie różni się prawie wcale od poprzedniej części. Mam gtx 970 i nie mogę sobie pozwolić na wyśrubowanie wszystkiego na max. Poprzednią część ogrywałem na GTX 680 i wszystko chodziło na full. Gdzie tu logika?
    Zaloguj się
  • avatar
    Czemu konsole które mają procesor 1,6x8 8gb ramu i radeona 7950 mają mieć taką grafikę jak my na kompach o lepszych parametrach?
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie 7950 tylko raczej coś koło 7850. Poza tym nie mają grafiki takiej jak na kompach (rozdzielczość, tekstury, często dodatkowe efekty a właściwie ich brak0 i w większości wypadków limit na 30fps ze spadkami. Dlatego
  • avatar
    jeśli mówimy o samej oprawie graficznej to ta gra ssie jaja takiemu Crysis 3 (który był slaby swoja droga) czy Battlefield 4, ale za to ma wymagania o wiele wyższe. Mam nadzieje ze to takie gadanie przed premierą bo często były przypadki ze straszyli wymaganiami a w ostateczności były o wiele mniejsze. Ale z drugiej strony patrząc jak pojda w slady chłamu który wypuscil ubisoft (AC unity) to jesteśmy świadkami nowego trendu: "zróbmy byle jak gre niech barany kupia i dadza kase a potem będziemy się martwic..."
  • avatar
    Widzę, że konsolowców coś boli - nie wiem co, ale to ich sprawa. Później się człowiek dziwi dla czego nikt ich nie lubi...
    PS Temat o PC - jak nie masz go to się nie wypowiadaj - prosta zasada dla dzieci z konsolami ;).
    Zaloguj się
  • avatar
    taaaaaaaaaaaaa...gra ma wygladac na konsolach tak samo a konsole na dane gry przeznaczaja srednio 2-3gb....reszta idzie dla gpu....a tu nagle na pc 16gb...no jasne...juz w to wierze....
    Zaloguj się
  • avatar
    Ktoś w Techlandzie poszedł po rozum do głowy i sprawdził w słowniku co znaczy "optymalizacja"
  • avatar
    Przestańcie narzekać. Rekomendowane pewnie są do rozdzielczości 4K. Na Full HD i niżej będzie chodzić jak należy. Najdroższego procesora nie trzeba.
    Ps
    Jakby co to zestaw rekomendowany AMD jest sporo tańszy.
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja widze ze potrzeba 8GB a nie 16GB wiec BMK jak zawsze tematem musi postraszyc niczym jak ONET.
    Rownie dobrze moze sie okazac ze na 8GB bedzie chodzila tak samo jak na 16GB jesli zainstaluje sie na ssd (bo ilosc pamieci bedzie miala zapewne wplyw na doczyty z dysku).
  • avatar
    Heh ja ciagle siedze z 4gb ramu i do teraz nie mialem pojecia na co mi wiecej. Wszystko w co gralem nie sprawailo zadnych problemow zwiaznaych z pamiecia (no moze x: rebirth, tam wiecej ramu by pomoglo ciut bo zdarzaly sie doczyty z hdd).

    Tak czy siak ram to akurat najmniejszy (i najtanszy) problem do rozwiazania w razie czego. Gorzej z gpu bo mimo, ze mam zamiar w niedalekiej przyszlosci zrobic jakis upgrade (mam gtxa660), to watpie, ze przesiade sie na cos szybszego od gtx'a 960, ktory juz teraz bylby za slaby, zeby spelnic rekomendowane wymagania.

    Dziwia te wymagania, bo gra wcale jakos rewealcyjnie nie wyglada. Moze kwestia jakiegos mega draw distancu czy kij wie czego w wersji pecetowej, a moze po prostu brak checi developera albo $ od producentow konsol.

    Tak czy siak, narazie sobie odpuszcze, chyba, ze gra jednak okaze sie grywalna. Moja strata, ale i strata developera, bo gry nie kupie przy premierze (ani zaden z moich znajomych z ktymi mialem grywac coopa) za pelna cene, tylko pewnie za jakis czas na promocji na steamie, kiedy juz bede miec godniejszy sprzet. Moze w ten sposob za to podbija sprzedaz na konsolach. Szkoda, bo nie wierze, ze nie daloby sie troche tych wymagan ograniczyc i troche to nie fair w stosunku do graczy pecetowych. Rozumiem postep, nie lubie zastoju, ale to nie postep, to przepasc. Przepasc w wymaganiach, ktorej za to nie widac w jakosci oprawy.
  • avatar
    Tak wogóle czemu kosolowcy udzielaja się w sprawach wymagań komputerowych?
    Zaloguj się
  • avatar
    Minimalne to pewnie poziom Tosterów o nazwie Peasent4/Burger ONE ale ostatnio oglądałem jakiś wywiad z gościem od techlandu i wypowiadał się że wersja PC jest robiona osobno i będzie mieć jakieś dodatkowe opcje dla tych co mają super sprzęt więc OK. Przynajmniej gra nie będzie PORTEM czyli nie będzie stutringów. Dla zainteresowanych możecie znaleźć gdzieś w Archiwum na TVgry.pl. PS Dlaczego konsolowa masówka wypowiada się w wątku PCtowym ? jak nie macie PCta to się nie wypowiadać.
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczypanie w komentarzach na całego :D
    Co do wymagań mi to znów wygląda na boostowanie sprzedaży nie pierwszy i ostatni przypadek ;)
    Do dziś (do ogłoszenia nowych wymagań) wcześniej podali wymagania w których zalecany był GTX670 8GB RAM FX/i7
    Nie poprawili grafiki ani nic gra nadal wygląda tak samo jak od czasu wszelakich targów,pokazów i momentu w którym podali wymagania o których piszę wyżej.
    Nagle dziś podają wymagania w których GTX670 jest wymagany do minimum a 780 jako rekomendowany, a potem nagle "KOREKTA" na 560 w minimum.
    Pewnie 980 za słaby będzie by skorzystać z ficzerów dodatkowych od NV bo gra chyba będzie z ich bajerów korzystała.
    Rozumiem skok wymagań gdyby podkręcili by grafikę to wtedy logicznie wymagania idą w górę, ale nic takiego nie miało miejsce, jedynie Hellraid doczekał się "upgrejdu" na Chrome Engine z Dying Light.
    Chrome Engine był znany z tego ,że miał bardzo dobrą optymalizację , Ale COJ: The Cartel i ten komiksowy COJ trochę zniszczyli to miano ;)
    A gra w sama sobie 4 liter nie urywa, Mirror's Edge + Dead Island, ba MOD DO DEAD ISLAND wszystkie ich gry od czasów pierwszego DI wyglądają jak klony
    Grałem w to na PGA i tak jak piszę MOD do DI z ciut podbitą grafiką + wszystkie wady DI od monotonnego chodzenia po monotonną rąbaninę zombiaków po raz tysięczny,jedynie gdy noc zapada gra staje się ciekawsza ale niczym w State of Decay truposze nagle dostają boosta do wszystkiego biegają jak Bolt skaczą jak Małysz co jest chore i nie możliwe dla zombiaków
  • avatar
    optymalizacja z kibla każdy głupi umie zrobić grę na taki sprzęt
    Zaloguj się
  • avatar
    Wina Tuska
    Zaloguj się
  • avatar
    Powiem tak - Wspaniały temat, dawno się tak nie uradowałem:) Dodam tylko od siebie kilka przemysleń: Quake 3 z 2001 roku do płynnej i komfortowej gry wymagał (pomijając luksusu w postaci internetu w domu) kompa za 3k Pln. Ale 3k Pln. z 2001 roku. Kto chce, niech przeliczy ile to jest na dzisiejsze, ale "na oko" strzelam że z 4,5k. Po drugie, Lara Croft to troll z gimnazjum:) Po trzecie, konsola to urzadzenie salonowe, dla przeciętnej amerykańskiej rodziny a nie gracza z prawdziwego zdarzenia.
    Zaloguj się
  • avatar
    #pisimasterrejs
  • avatar
    Kolejny niezoptymalizowany bubel. Wstyd panowie z Techlandu!
    Zaloguj się
  • avatar
    Wam nie idzie dogodzić. Jak by napisali że w zalecanych wymaganiach jest powiedzmy athlon x4 czy jakiś q6600, 4GB ram i grafika poroju gtx260 to byście marudzili że to przez konsole bo zatrzymują rozwój gier. Jak napiszą 16GB, core i5 to znów płacz że przez konsole bo nie optymalizują i tragedia bo nie pójdzie.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Topowy procesor sprzed 3 lat, średniej klasy grafika sprzed 2 lat, ilość pamięci RAM, która dopiero zaczęła być standardem i to są minimalne wymagania? Ja się jednak wstrzymam z zakupem nowego sprzętu.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Widzę że portal jest mocno Pecetowy. Wystarczy wyrazić opinie inną niż by chcieli tego fanatycy PC i lecą minusy
  • avatar
    Jak ma dobrze wyglądać to musi być potrzebne coś więcej niż GTX 460
  • avatar
    A na konsoli high detale i 1080p w 60 fps
  • avatar
    Troche pojechali tymi 16 , 8 to juz sporo.A grafiki do zalecanych , 780 ...290 .W sumie nie ma sie co dziwic juz far cry 4 daje popalic 970.
  • avatar
    W czym problem? Przesiądźcie się na konsole. Wszyscy będą grali w tej samej grafice i rozdzielczości. Skończy się płacz
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Jest już kilka gameplayów z Dying Light w wersji na PS4 (jutro kolejny) i nie widać przynajmniej na pierwszy rzut oka żadnych różnic względem wersji na PC. Zresztą Techland już nie raz udowodnił, że potrafi pisać multiplatformowo.
  • avatar
    na konsoli bede mial to samo bez durnych wymagan i innych pierdol psujacych rozgrywke.
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    Ogram na konsoli, więc co najwyżej zombiaki mnie postraszą :)
    Zaloguj się
    -39
  • avatar
    Być może to 16 ramulaca potrzebne jest jak server postawisz by ogarnąć to co jeszcze 3 ludków oprócz ciebie będzie tam wydziwiać. Być może oczywiście.
  • avatar
    Nie ma obowiazku grania z max MSAA. Ja miedzy brakiem wygladzania krawedzi, a wygladzaniem nie widze roznicy i zawsze mam to wylaczone. Tzn widze roznice. Przy wlaczonym mam 15 - 30 klatek mniej.
    Co do RAMu, to wielkie mi halo. Od 2 lat mam 16GB...
    Zaloguj się
  • avatar
    Swoją drogą minimalne wymagania zestawiły ze sobą GTX 670 i 7870, powinno być chyba raczej 7950, bo to był odpowiednik wydajnościowy 670.
  • avatar
    NO właśnie UPDATE BYŁ
  • avatar
    teraz to by się przynajmniej zgadzały minimalne wymagania z wydajnością konsol.
  • avatar
    Jeśli chodzi o RAM i kartę to wymagania są adekwatne do dzisiejszych czasów, ale jeśli chodzi o procesor... To jakiś żart. Sprzęt z high endu w rubryce dla intela porównany do o wiele słabszego AMD który w grach radzi sobie jak i3, a ten za to nie spełnia nawet minimalnych wymagań. Zastój na rynku CPU niestety powoduje, że dzisiaj przy budowaniu komputera do gier procesor to jest połowa budżetu na maszynę i to tylko po to aby spełnić wymagania gry na low ;/. No może trochę przesadzam. Dziwi też bardzo mała różnica w wydajności procesorów pomiędzy minimalnymi a rekomendowanymi wymaganiami.
  • avatar
    Nie wiem jak to działa, ale Watch Dogs u mnie przy 4gb chodzi na ultra płynnie, czasem tylko jakiś freez jak szybko się przemieszczałem, no ale nie mam full hd, więc może dlatego.
  • avatar
    Teraz wymagania wyglądają bardzo zacnie. Mam nadzieję, że jak wywalę MSAA, to na 680'tce płynnie pogram.
  • avatar
    Wiecie dlaczego wymagania z roku na rok idą w górę mimo że sprzęt się aż tak nie starzeje? Bo wszystko idzie do przodu (no może prócz konsol-żarcik :D) a chajs się musi zgadzać... Co do next-genów to wsadzili nędzne bebechy do błyszczących pudełek bo i teraz zaskoczenie... chajs się musi zgadzać.

    Osobiście nie mam nic do konsol a nawet chciałbym mieć konsole ( piękne czasy kiedy psx w kafejkach urwał dupe gdy zamiast kupić coś sensownego odkładałem by pograć w "krasza bandikota" )
    Tylko że nie stać mnie na kupno czegoś tylko do zabawy( nie no, stać mnie tylko żal dupe ściska żeby wydać kasę na coś tylko do grania).
    Więc wole włożyć więcej pieniędzy w PC i zagrać na nim, przeglądnąć neta, czy po prostu jak szarak usiąść i zająć się pracą a w tle mieć odpalonego wysłużonego winampa. Na koniec dodam że sam zarabiam. A do gimnazjum nie chodziłem ( nie było takiego wynalazku)