Na topie

Edison (znów) będzie rywalizował z Teslą

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Tematyka: Ford Motoryzacja Samochody elektryczne Tesla

Elektryczny spór powraca. Tesla ma nowego/starego, poważnego rywala na drodze do swojego celu. Jest nim zespół Edisona.

  • Edison (znów) będzie rywalizował z Teslą
A A

Szybka lekcja historii: urodzony na terenie dzisiejszej Chorwacji (a w 1856 roku należącym do monarchii austriackiej) Nikola Tesla był inżynierem, którego wszystkich osiągnięć nie sposób wyliczyć, ale wśród nich znajdziemy silnik elektryczny i generator prądu przemiennego. 

Z kolei Thomas Edison przyszedł na świat 9 lat wcześniej (w Stanach Zjednoczonych), a najbardziej znany jest z tego, ze opatentował żarówkę elektryczną i przyczynił się do popularyzacji wykorzystania energii elektrycznej w mieszkaniach. 

Zelektryfikować domostwa chcieli jednak obaj. Ten pierwszy (słusznie, jak dziś już wiemy) faworyzował prąd zmienny, drugi zaś – stały. O to, który jest lepszy, panowie spierali się bez końca (sięgając nawet po niezbyt dżentelmeńskie metody). Co ciekawe, wygląda na to, że teraz Tesla i Edison zmierzą się ponownie.

Jak informuje Reuters, firma Ford zdecydowała się na uruchomienie specjalnej grupy wewnętrznej, która zajmie się projektowaniem samochodów elektrycznych. Jej nazwa to właśnie „Team Edison”, co wyraźnie wskazuje na to, z kim powalczyć spróbuje jeden z najważniejszych producentów w historii motoryzacji.

Miejmy tylko nadzieję, że tym razem walka będzie uczciwa – dla nas, konsumentów, nie ma bowiem niczego lepszego od zdrowej konkurencji wśród producentów. Ta jest bowiem dla nich motywacją, by starać się bardziej, na czym naturalnie możemy tylko zyskać.

Z informacji agencji Reuters wynika, że Team Edison będzie miał siedzibę w Detroit, ale będzie współpracował także z zespołami Forda w Chinach i na Starym Kontynencie oraz z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań „elektryfikacyjnych”.

Źródło: Quartz, Reuters. Foto: Wikimedia (Public Domain)

Odsłon: 3381 Skomentuj newsa
Komentarze

15

Udostępnij

Ciekawostki w marketplace

  1. vegasnight9
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-03 18:48

    Czyżby auta na prąd zmienny? ;-)

    Skomentuj

    1. kokosnh
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-10-03 21:21

      że niby falownik po drodze do silnika ? Po co ?

      Skomentuj

      1. gormar
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-10-03 23:46

        Przecież silniki w samochodach Tesli są na prąd przemienny trójfazowy.

        Skomentuj

        1. kokosnh
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-05 11:43

          rzeczywiście, używają falownika do sterowania mocą i rpm silnika elektrolitycznego. Swoją drogą, czy są silniki DC bez magnesów ?

          Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-04 14:44

      jak w Detroit to raczej robocop na prąd zmienny :)

      Skomentuj

  2. Snack3rS7PL
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-03 19:10

    Proszę wybaczyć, ale głupszej interpretacji dawno nie czytałem.

    Skomentuj

  3. Eternal1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-03 20:38

    Elon Musk około 3 lata temu uwolnił część patentów związanych z silnikami elektrycznymi Tesla, co było sporym zaskoczeniem w branży. Jak to Elon komentował: "dla rozruszania rynku samochodów elektrycznych", jak dziś widać - skutecznie.

    Ford był jednym z pierwszych producentów którzy deklarowali wykorzystanie uwolnionych przez Musk-a rozwiązań.
    Tak więc TeamEdison Ford-a nie startuje od zera a bazuje na prezencie od Tesli.

    Skomentuj

    1. roman106
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-10-03 22:21

      Tradycyjne firmy motoryzacyjne dalej śpią. Coś tam udają, że robią, zapowiadają, zapowiadają... i zapowiadają. Chcą jak najdłużej klepać tradycyjne samochody.

      W silniku spalinowym jest ponad 2000 ruchomych części - w elektrycznym kilkanaście. Panie, jak tu żyć? Dlatego strategia jest taka: ano pracujemy, pracujemy i pracujemy... już zaraz wypuszczamy elektryczne modele... ale jeszcze nie teraz, na razie dużo mówimy, zapowiadamy...

      Skomentuj

      1. silvver
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-10-03 22:25

        Tyle, że cała podłoga to baterie.

        BTW elektryczne autobusy wożą baterie na dachu, zazwyczaj jest to około 2-3 tony.

        Skomentuj

      2. Virtus
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-10-04 00:35

        Wcale nie śpią, tylko kalkulują koszty. Gdy Tesla zejdzie z ceną bez dopłaty do pułapu 100 000 zł., to będzie wysyp sam. elektrycznych innych firm.

        Skomentuj

        1. anemus
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-04 00:53

          Znaczy chyba jak Tesla przestanie doić inwestorów i zacznie zarabiać, a nie wiecznie przynosić straty.

          Skomentuj

    2. Virtus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-04 00:37

      A jakież to patenty, bo chyba nie na silnik elektryczny?

      Skomentuj

  4. wojciechoslaw
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2017-10-03 21:21

    Edison znów będzie kradł od Tesli*
    Tak powinien brzmieć tytuł :D

    Skomentuj

    1. Marucins
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-10-03 21:26

      Zgadzam się z tym.

      Skomentuj

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-04 14:46

        ani jeden ani drugi nie wymyślili melexa, wszyscy ściągają z melexa i elektrycznych wózków widłowych :) które całymi stadami ścigają się po magazynach

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!