Na topie

Elektroniczne etykiety cenowe - przyszłościowe rozwiązanie?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Innowacje w firmie Producenci: Samsung

Sklepy stacjonarne też mogą być nowoczesne. Jednymi z narzędzi, które pozwalają to osiągnąć, są elektroniczne etykiety cenowe.

Elektroniczne etykiety cenowe - przyszłościowe rozwiązanie?

A A

Choć Polacy coraz częściej stawiają na e-commerce, a więc robią zakupy w Internecie, sklepy stacjonarne wciąż mają się świetnie i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Obiekty te stają się jednak coraz bardziej nowoczesne – obsługują innowacyjne metody płatności (jak BLIK), mają zaawansowane systemy monitoringu, są coraz bardziej samoobsługowe… Niezmiennie jednak na produktach lub półkach przyklejane są papierowe naklejki z ceną. Być może nadszedł już jednak czas na rewolucję, a jej postać to elektroniczne etykiety cenowe.

Samsung ESL cena

Optymalizacja procesów, zwiększona wiarygodność, oszczędności finansowe – między innymi te zalety elektronicznych etykiet cenowych wymienia firma Samsung. Nie bez powodu właśnie ona, bo w jej ofercie znajdują się takie urządzenia. Są to konkretnie etykiety z wyświetlaczami typu E Ink o przekątnych od 1,6 do 7,4 cala, na których wyświetlana jest zawsze aktualna cena (nawet gdy przychodzi czas promocji lub wręcz przeciwnie). Pozostaje pytanie, dlaczego w ogóle właściciele i menedżerowie sklepów mieliby chcieć je wprowadzać?

Samsung ESL plusy

Podstawowym plusem, według Samsunga, jest możliwość szybkiej i w pełni komfortowej reakcji na zmiany cen. Umieszczenie nowej ceny na półce wymaga jedynie przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wstukania kwoty na komputerze – nie trzeba zlecać, drukować i rozmieszczać. Zawsze aktualna cena to także lepszy wizerunek placówki. Klienci ocenią też pewnie na plus otwarcie sklepu na innowacje. Mamy więc oszczędność czasu i nakładów pracy, zwiększenie komfortu użytkowania, a zarazem poprawę postrzegania sklepu przez jego klientów. Tak widzi to producent, a co wy o tym myślicie?

Źródło: Samsung

Odsłon: 2405 Skomentuj newsa
Komentarze

12

Udostępnij
    1. JAZ99
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-05-12 07:52

      Będą, bo to etykiety na półkach, a nie na produktach ;)
      Więc nadal będą mogli przeklejać etykietki na towarach w koszyku ;) - z masła za 4.99 na masło za 4.90 che, che, che

      Pomysł fajny, ale tylko ze zdalnym dostępem i ma jedną wadę, time shifting. Wkładasz do koszyka towar z jedną ceną, a przy kasie ma on już inną, dobrze gdy niższą ;)

      Już widzę jajcarzy, którzy chodzą po supermarkecie i hakują etykietki z cenami che, che, che - tak można będzie wykończyć każdy sklep wprowadzając chaos

      Skomentuj

  1. PITUCH1
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-05-11 17:26

    Ktoś mi zajumał pomysł jak zwykle :(

    Skomentuj

  2. Kejpi
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-05-11 18:43

    Tak tylko gogo bedzie na to stać sklep wielkosci zabki ponad 30k!

    Skomentuj

    1. IronFe
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-05-11 19:10

      Jak to kogo, wystarczy pomyśleć i masz takie cenówki za darmo. Pisząc prościej, bierzesz dotacje uniją 100 tys. zł. na rozwój/innowacje w firmie i kupujesz

      Skomentuj

  3. drcocaina
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-05-11 19:44

    Pionierskie rozwiązanie, patenty itd. Kasa będzie się zgadzać. Brawo Samsung.

    Skomentuj

  4. Much_
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-05-11 21:26

    Yyyyy przecież to jest już dawno w sklepach...

    Skomentuj

    1. JAZ99
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-05-12 07:54

      NO, w Media Markcie widziałem

      Skomentuj

    2. Dideq
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-05-12 08:04

      Zgadza się, od może i dwóch lat takie są chociażby w Tesco. :)

      Skomentuj

    3. Wojciech Kulik
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-05-12 09:32

      Oczywiście, że tak. Ale dopóki ma to jeden czy dwa sklepy, to nie ma mowy o nowym trendzie. ;)

      Skomentuj

      1. laaval
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-05-12 12:59

        Tym niemniej stwierdzenie "Niezmiennie jednak na produktach lub półkach przyklejane są papierowe naklejki z ceną" jest moim zdaniem nieuprawnione. Znam co najmniej kilka sklepów, w których funkcjonują elektroniczne etykiety

        Skomentuj

  5. guziel
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-05-12 08:26

    Też mi "rewolucja" w stanach widziałem to 10 lat temu.
    Jak na serwis o nowinkach to strasznie zacofana informacja...

    Skomentuj

    1. baca130
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-05-12 14:27

      W Polsce też już coś podobnego widziałem, tylko zamiast E Ink był LCD

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!