Internet

Facebook was śledzi, nawet jeśli nie macie tam konta

przeczytasz w 1 min.

Wszystko to, aby wyświetlać wam lepsze, bardziej odpowiednie reklamy. Facebook chce przełamać reklamowy monopol Google w sieci.

Nie macie kont na Facebooku? Nic nie szkodzi – od dzisiaj Facebook śledzi i was. Nie jest tajemnicą, że ogromna część przychodów tej firmy ma swoje źródła w reklamach, które są spersonalizowane – to zasługa monitorowania użytkowników z wykorzystaniem plików cookie i wtyczek społecznościowych. No, właściwie teraz termin „użytkownicy” nieco się dla Facebooka rozszerzył.

Firma Facebook poinformowała w ostatnim komunikacie, że zmienia swoją politykę i rozpoczyna monitorowanie w celu personalizacji reklam wszystkich użytkowników odwiedzających daną stronę, niezależnie od tego, czy mają konto w serwisie społecznościowym, czy też nie. Według Facebooka pozwoli to zaoferować lepsze i bardziej odpowiednie reklamy wszystkim czytelnikom.

Facebook wychodzi ze swoimi narzędziami reklamowymi poza granice swojego serwisu, ponieważ chce stawić czoła firmie Google i odegrać ważną rolę w tej branży. Baza danych, taka jaką dysponuje ten serwis społecznościowy, jest ogromna i z biznesowego punktu widzenia faktycznie szkoda byłoby jej nie wykorzystać. Oczywiście Facebook zapewnia, że w tym wszystkim zadba o naszą prywatność.

Źródło: Neowin, Facebook Newsroom

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    daker836
    -3
    WALI MNIE TO adblock i mogą mi naskoczyc na fujarke ciołki
    • avatar
      Q'bot
      0
      Czyli mówiąc po polskiemu rozdaje ciastka nie informując o tym? łączy IP z wyświetleniem danej strony w ich serwisie?
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Panowie Adguard pro i macie wszystko zablokowane :)