Na topie

Facebookowe SimCity rządzi

Autor:
Marta Uzarska

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Tematyka: Facebook

Najnowsza, facebookowa gra firmy Zynga zwerbowała 22 miliony graczy w zaledwie 11 dni od premiery.

AA
  Warto przeczytać:
 

Call of Juarez bez kowbojów?

GTA, Halo, Call of Duty: Modern Warfare II, Assassin's Creed: Brotherhood i inni, "wielcy" naszego growego świata cieszą się gigantycznymi budżetami reklamowymi, wielkimi nakładami na produkcję i hollywoodzkimi aktorami, podkładającymi głosy dla głównych postaci. Rynek gier zwanych "casualowymi" zwykle pomijany jest w badaniach i dyskusjach na temat przyszłości naszej branży.

Tymczasem studio Zynga z San Francisco raz po raz udowadnia, że graczy nie mających pojęcia o tym, co to jest dysk twardy, czy nawet kontroler, trzeba traktować bardzo poważnie. Dowód? W najnowszą produkcję tej firmy - działającą w ramach portalu społecznościowego Facebook grę CityVille zagrały już 22 miliony osób. A jej premiera nastąpiła niecałe dwa tygodnie temu.

CityVille określane jest jako hybryda Monopoly i SimCity, a całość - jak to zwykle przy grach facebookowych - jest maksymalnie uproszczona. Budujemy swoje miasto marzeń, kupujemy nowe budynki i informujemy znajomych z Facebooka o tym, co udało nam się osiągnąć. Całość utrzymana jest w kolorowym, kreskówkowym stylu graficznym, a obsługa gry jest tak prosta, że poradziłby z nią sobie zapewne każdy sześciolatek.

Przy takiej liczbie użytkowników, nic dziwnego, że Zynga jest w stanie utrzymać się na rynku, choć gra w CityVille jest darmowa. Ale nie ma efektów bez ciężkiej pracy - aby upewnić się, że CityVille będzie kolejnym facebookowym fenomenem, szefostwo firmy zdecydowało o doszlifowaniu jej do maksimum (stąd niewielkie opóźnienie premiery) oraz udostępnieniu dla jak najszerszej publiczności - w dniu premiery dostępnych było aż pięć wersji językowych gry (niestety, polskiego CityVille na razie nie ma).

A firma się rozwija - w tej chwili ma już swoje siedziby w USA, Niemczech, Indiach, Chinach i Japonii. W sumie zatrudnia ponad 1000 osób, a jej roczne obroty sięgają 500 milionów dolarów. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów, a graczom - coraz bardziej zaawansowanych rozrywek na Facebooku.

Źródło: allfacebook.com

Odsłon: 4616 Skomentuj newsa
Komentarze

5

Udostępnij
    1. Warmonger
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2010-12-15 18:33

      Nie wiem, jak ocenić ten news... z jednej strony lubię proste, darmowe i grywalne gierki, a z drugiej martwię się o stan psychiczny i przyszłość społeczeństwa, które poświęca masę czasu na takie bzdury.

      Skomentuj

      1. Terrorek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2010-12-15 23:55

        hah 22 mln osob to moze klika dodaj gre ( bo napewno tak policzyli ) wieksozsc chciala tylko sprawdzic i zapewne juz nie gra :) obstawiam okolo 2-3 max 6 mln :))

        Skomentuj

  1. obcypl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-12-15 15:40

    Uwielbiam ten cudny twór - darmowe gry za pieniądze:). Systemy mikropłatności i mikro usług w grach potwierdzają tylko teorię magii małych liczb... niech każdy z grających wyda na dodatkowy dach czy co tam można kupić po 1 dolarze... i Zynga opływa w tłuszczyk.. a z tego co wiadomo poprzednie gry generowały więcej niż 1USD/gracza ;-)

    Z drugiej strony co sprawdza sie na "fejsie" niekoniecznie radzi sobie w realiach... Kolejne klony sprzedają się świetnie podczas gdy w realnym rynku gier klony raczej upadają. Gry MMO z systemami mikropłatności pojawiają się i znikają. Żadnej nie udaje się przekroczyć progu rentowności. Jak widać ludzie szukają albo zupełnej prostoty, albo totalnego hardcoru (vide EvE Online i ich ekonomia).

    Czapki z głów przed marketingowcami z Zynga i ich trafnymi decyzjami.

    Skomentuj

  2. Featureless
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-12-15 16:20

    Taka Zynga ma większą wartość akcyjną niż Electronics Arts! I to się nazywa potęga ilości. Non Hercules Contra Plures.

    Skomentuj

  3. scooter
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2010-12-15 18:24

    Ciekawe kiedy duzi wydawcy nauczą się sprzedawać gry za małe kwoty ???????

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!