Gry

Fallout 4 nie będzie straszył depresyjną grafiką

przeczytasz w 1 min.

Fallout 4 przyniesie grafikę z nieco żywszymi kolorami, których w Fallout 3 z pewnością dostrzec się nie dało.

Fallout 4

Na zapowiedź Fallout 4 czekaliśmy bardzo długo. Gdy już jednak do niej doszło to kolejne informacje związane z tym tytułem pojawiają się niezwykle regularnie.

Prezentacja gry wywołała sporo komentarzy, a wiele z nich koncentrowało się na oprawie graficznej nowego tytułu. Nie da sie zaprzeczyć temu, że Fallout 4 przyniesie grafikę z nieco żywszymi kolorami, których w Fallout 3 z pewnością dostrzec się nie dało.

Dlaczego zdecydowano się na tak rzucającą się w oczy zmianę? Todd Howard ze studia Bethesda wyjaśnił to dość prosto. Okazuje się, że twórcy nie chcieli ponownie serwować graczom, jak to określono, depresyjnej grafiki.

„Patrząc wstecz, na Fallout 3, jest tam taka oprawa, że jeśli grasz na odcinku ośmiogodzinnym możesz odnieść wrażenie, że wszystko jest trochę przygnębiające."

Pytanie tylko, czy grafika w Fallout 3 rzeczywiście zasługuje na to, aby określać ją jako depresyjną? Równie dobrze można bowiem ocenić ją mianem gwarantującej oryginalny klimat.

Po której opcji się opowiadacie? Poniżej umieszczamy dla przypomnienia zwiastun Fallout 4.


Źródło: vg247, nichegamer

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Rutek194
    32
    Uważam, że właśnie taka jak w 3, czyli przygnębiająca powinna być oprawa świata postapokaliptyczny. Przesładzanie kolorami zabija immersję i oryginalny klimat takiego świata. Mam wrażenie, że teraz jest jakaś moda, wszystko ma być ładne, piękne, wesołe i bezstresowe. O tym co negatywne się nie mówi bo przecież psuje humor. Nie podoba mi się takie uciekanie od rzeczywistości, na rzecz świata, który nie istnieje i istnieć nie może. Tutaj mam już na myśli znacznie szersze spektrum niż sam Fallout, to taka moda w ogóle - obłuda.
    • avatar
      Konto usunięte
      7
      "Pytanie tylko, czy grafika w Fallout 3 rzeczywiście zasługuje na to, aby określać ją jako depresyjną? Równie dobrze można bowiem ocenić ją mianem gwarantującej oryginalny klimat.
      Po której opcji się opowiadacie?"

      Odp: Obu.
      • avatar
        Konto usunięte
        5
        Oj tam założe się, że wyjdzie day 1 mod zmieniający kolorystyke dla zrzęd ^^
        • avatar
          Konto usunięte
          2
          Chyba najbardziej "przygnębiającą" grafikę miały TCOR EFBB & Dark Athena oraz Metro 2033, w sumie nie powiem taka "smutna" oprawa bardzo pasowała do tych gier i budowała właściwy klimat, nie chciałbym jej zmieniać na coś cukierkowego przypominającego R6 Vegas.
          • avatar
            Marucins
            2
            "Patrząc wstecz, na Fallout 3, jest tam taka oprawa, że jeśli grasz na odcinku ośmiogodzinnym możesz odnieść wrażenie, że wszystko jest trochę przygnębiające."

            A wybuch wojny i życie w świecie prokapitalistycznym to co zabawa? Kolorowe kredki w pudełeczku noszę?
            Właśnie to jest cały klimat Fallouta.
            Kolejny cwaniak próbuje nam wmówić swoją rację.
            • avatar
              arrh25
              1
              Powodem takich, a nie innych kolorów jest zapewne to, że kiedy wyszedł fallout 3 i fallout new vegas, to pierwszymi większymi modami do tych gier było między innymi zmiana oświetlenia na bardziej żywe i kolorowe. Bethesda pewnie to zauważyła i postawiła na takie oświetlenie, a nie "depresyjne". A tak przy okazji, na materiałach można zauważyć, że w niektórych lokacjach klimat będzie przypominał ten z f3
              • avatar
                Dooku
                0
                F3 był dla mnie idealnym post-apo jeśli chodzi o stylizacje grafiki, NV już było bardziej kolorowe ale też ok, zobaczymy jak 4 wyjdzie w praniu. Na razie jest za mało informacji żeby się poważnie przejmować.

                Z mrocznych tytułów to imo Bloodborne wiedzie prym, depresji można dostać ciągle mhrook, odrażający przeciwnicy i poczucie zagrożenia.
                Metro też świetne, brudne ciasne niebezpieczne tunele, groźny świat zewnętrzny, ale może akcja F4 toczy się długo po katastrofie nuklearnej i wiele rzeczy wróciło do normy.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Przeciez w post-apo wlasnie chodzi o klimat zaszczucia, niepewnosci, brudny i ponury.

                  To buduje klimat ktorego nie czuc w ogole w trailerze F4. Oczywiscie jakis klimat czuc, ale bardziej cieply i przyjazny, a przeciez to niebezpieczny swiat po zagladzie.

                  Nie bez powodu Fallouty, Metro czy Stalkery byly hitami.

                  Na szczescie moderzy sie na pewno za to zabiora. :P
                  • avatar
                    ICE1979
                    0
                    Najlepiej gdyby zrobili naturalne kolory, nie osladzali ale tez nie robili bez sensu szarosci. Przeciez swiat ma swoje kolory a w pochmurna pogode , czy wieczorem bywa szary. To bylo by najlepsze rozwiazanie.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -1
                      Uśmiechnąłem się jak ktoś wyżej napisał, że niemal monochromatyczna grafika to "oryginalny wygląd", bo mi się wydawało, że gier wypranych z kolorów to było od cholery i jeszcze trochę.

                      Potem mi się zrobiło szkoda niepełnosprawnych, którzy nie potrafią sami przesunąć suwaczka w windowsie albo w telewizorze. Nazywa się to "saturacja", "nasycenie kolorów" lub podobnie. Wystarczy przesunąć i fani szaro-burego klimatu dostaną co lubią. W drugą stronę już nie jest tak łatwo. Dlatego wielkie brawa dla developera za porzucenie monotonii.
                      Nie wszyscy co będą w to grali, to ortodoksyjni fani postapokaliptycznych klimatów i Fallouta. Ja tylko w pierwsze dwie części grałem, F3 sobie odpuściłem, ale F4 mnie zainteresowało właśnie przez zmianę stylistyki. Kombinezon co prawda wygląda faktycznie jakby pożyczyli od jakiegoś Teletubisia, ale z drugiej strony może akurat to się spodoba jakiemuś fanowi, który uzna, że jak moda powinno odzwierciedlać lata 40-50 XXw. to właśnie tak to powinno wyglądać?
                      Niech więc sobie będzie, skoro mnie nie zabije a kogoś innego może uszczęśliwi.
                      • avatar
                        MaNiAc
                        -1
                        No i w pi..u i cały misterny plan też w pi..u
                        Ta depresyjna grafika to był cały klimat Fallout'a
                        • avatar
                          Ryuhoshi
                          -1
                          Jak komuś nie będzie odpowiadało to sobie zainstaluje SweetFX/ENB geeez.
                          • avatar
                            guziel
                            -1
                            najpierw fallauta sterowanie zrobili na jedno kopyto jak te wszystkie ich morwindy, obliwiony a teraz grafe zmienią na krainę Muminków.
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              -1
                              "Depresyjna" w F3 była stylizacja i kolorystyka, a nie grafika. Sama grafika była bardzo dobra w czasie swojej premiery.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                -2
                                Mi akurat przypadła do gustu stylizacja grafiki na trailerach, wszystko pasuje, i nie jestem niczym zawiedziony. Zapowiada się fantastyczna gra
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  -83
                                  Szkoda że nie ex na ps4. Przez pc i x1 wygląda jak wygląda.
                                  • avatar
                                    Atak-Snajpera
                                    0
                                    Kolorystyka w f3 byla ultra nierealistyczna. Zapewniam was ze po atomowej wojnie niebo nadal bedzie blekitne a nad glowami beda sobie smyrac sielankowe chmurki. Kolorystyka otoczenia sie nie zmieni. Nawet roslnnosc na lzej skazonych terenach przetrwa. W czarnobylu/prypeci wszystko zarasta w ekspresowym tepie. Po zatym bedzie mnostwo miejsc calkowicie nietknietych bo jaki jest sens wysylac rakiety na slabo zurbanizowane tereny? Atakuje sie najpierw tam gdzie najbardziej zaboli.