Technologie i Firma

Marki technologiczne na podium tych najcenniejszych

przeczytasz w 2 min.

Pierwsze, drugie i trzecie miejsce na liście marek o największej wartości należą do firm z branży IT. Piąte, szóste, ósme i dziesiąte też.

Jeżeli ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości, to po zobaczeniu tegorocznego rankingu Interbrand pewnie przestanie je mieć. Marki z sektora IT i szeroko pojętych nowoczesnych technologii mają niezaprzeczalnie największe wartości na świecie. 

Na najwyższym stopniu podium, niezmiennie od 2013 roku, uplasowała się marka Apple. Jej wartość znów wzrosła i teraz szacowana jest na ponad 184 miliardy dolarów (a to grubo ponad jedna trzecia PKB Polski w 2016 roku). 

Drugie miejsce, także bez zmian, należy w tym roku do Google (z wynikiem przeszło 141,5 mld dol.), a na trzecią pozycję, przeskakując Coca-Colę, wdrapał się Microsoft, którego wartość wzrosła o 10 proc. i wyniosła prawie 90 miliardów dolarów. To oznacza, że całe podium należy do tej samej branży.

W pierwszej dziesiątce bardzo mocno wyróżniają się Amazon (5. miejsce) i Facebook (8.). Dlaczego? Ponieważ zanotowały niesamowite wręcz wzrosty wartości – gigant sektora e-commerce o 29 proc., a właściciel największego portalu społecznościowego na świecie – aż o 48 proc.

Oprócz wymienionych marek i wspomnianej Coca-Coli do Top 10 trafiły też Samsung (6. miejsce) i IBM (10.), a także dwaj producenci z branży motoryzacyjnej: Toyota i Mercedes – odpowiednio na 7. i 9. pozycji. 

Wróćmy do Facebooka, ponieważ to on w tegorocznym rankingu zaliczył największy wzrost. Drugi pod tym względem jest Amazon, a trzecie – Adobe (19 proc.) Z kolei najwięcej straciły Hewlett Packard Enterprise (19 proc.), Canon (12 proc.) i IBM (11 proc.). Dodajmy też, że do zestawienia dostał się Netflix i od razu wskoczył na 78. pozycję.

Ranking najcenniejszych marek na świecie:

  1. Apple – 184 mld dol. (+3 proc.)
  2. Google – 141,5 mld dol. (+6 proc.)
  3. Microsoft – 80 mld dol. (+10 proc.)
  4. Coca-Cola – 69,5 mld dol. (-5 proc.)
  5. Amazon – 65 mld dol. (+29 proc.)
  6. Samsung – 56 mld dol. (+9 proc.)
  7. Toyota – 50,5 mld dol. (-6 proc.)
  8. Facebook – 48 mld dol. (+48 proc.)
  9. Mercedes – 48 mld dol. (+10 proc.)
  10. IBM – 47 mld dol. (-11 proc.)
  • 15. Intel – 39,5 mld dol. (+7 proc.)
  • 16. Cisco – 32 mld dol. (+3 proc.)
  • 17. Oracle – 27,5 mld dol. (+3 proc.)
  • 21. SAP – 22,5 mld dol. (+6 proc.)
  • 34. eBay – 13 mld dol. (+1 proc.)
  • 37. Accenture – 12,5 mld dol. (+4 proc.)
  • 41. Philips – 11,5 mld dol. (+2 proc.)
  • 50. Siemens – 10 mld dol. (+6 proc.)
  • 52. Canon – 10 mld dol. (-12 proc.)
  • 53. HP – 9,5 mld dol. (-8 proc.)
  • 56. Adobe – 9 mld dol. (+19 proc.)
  • 57. Hewlett Packard Enterprise – 9 mld dol. (-19 proc.)
  • 61. Sony – 8,5 mld dol. (+2 proc.)
  • 70. Huawei – 6,5 mld dol. (+14 proc.)
  • 75. Panasonic – 6 mld dol. (-6 proc.)
  • 78. Netflix – 5,5 mld dol. (nowy)
  • 80. PayPal – 5,5 mld dol. (+12 proc.)
  • 98. Tesla – 4 mld dol. (0 proc.)
  • 100. Lenovo – 4 mld dol. (-1 proc.)

Pełny ranking: Interbrand’s Best Global Brands 2017

Źródło: Interbrand

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Yamaraj6
    0
    To nie są wartości firm tylko marek ogarnijcie się bo to jest wprowadzeni w błąd użytkowników.