• benchmark.pl
  • Gry
  • Prezentacja możliwości silnika FOX Engine - ma szansę dorównać Unreal Engine 4?
Gry

Prezentacja możliwości silnika FOX Engine - ma szansę dorównać Unreal Engine 4?

przeczytasz w 1 min.

Nie tak dawno pisaliśmy o Unreal Engine 4, ale pokazano również FOX Engine. Który silnik robi na chwilę obecną lepsze wrażenie?

FOX Engine tech demo

Na Game Developers Conference pokazano wiele ciekawych materiałów. Epic Games zademonstrowało najnowsze demo technologiczne silnika Unreal Engine 4, które zrobiło na obserwatorach bardzo dobre wrażenie. Kojima Productions nie chciało być jednak gorsze i zdecydowało się na prezentację FOX Engine.

Silnik Japończyków w tej chwili pozostaje w cieniu. Mówi się o nim zdecydowanie mniej, ale nie musi to oznaczać, że jest on w jakimkolwiek stopniu gorszy.

Możliwości tkwią w nim naprawdę duże, choć sama prezentacja nie była może tak ciekawa, jak ta przygotowana przez Epic Games. Skupiono się tutaj bowiem głównie na kwestiach technicznych, a nie na pokazaniu gotowego materiału napędzanego przez nowy silnik. Widać jednak doskonale, że FOX Engine pozwala na naprawdę wiele i może zapewnić świetną oprawę graficzną w nowych grach.


Źródło: videos.bloghover, vg247

Komentarze

77
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    8
    Jest potencjał. Ciekawe na jakim sprzęcie renderowany był pokaz?
    • avatar
      Konto usunięte
      5
      Tutaj widać, że silnik jest renderowany w czasie rzeczywistym :) Jak dla mnie oświetlenie bomba - dokładnie to czego oczekuje.
      • avatar
        Konto usunięte
        4
        Bardzo fajne i ten nowy MGS też się zapowiada nieźle. Ale nie ma tu nic spektakularnego. Na CE2/CE3 zrobiłby takie rzeczy z ...
        • avatar
          Konto usunięte
          4
          Redakcjo, jedzcie jajka!
          • avatar
            verona
            4
            Bardzo dobrze! Niech powstaje więcej i więcej! Im większa konkurencja tym lepiej dla konsumenta czyli dla nas. Niech producenci się trochę napracują by oddać realizm i wydajność, a nie nawalą blooma i gotowe - można sprzedawać.
            • avatar
              Konto usunięte
              4
              "Dorównać UE4". Nie znoszę takich porównań. Co decyduje o "wielkości" UE?
              UE zawsze był i jest "plastikowy". Nie nadaje się do niczego poza sf i fantasy (bez większego modyfikowania). Poza tym ma całkiem wysokie wymagania.
              Wieloletnia tradycja i doświadczenie w produkowaniu na nim gier to chyba jedyny powód, że jest tak popularny.
              • avatar
                wdowa94
                3
                Moim zdaniem nawet jest lepszy, bo do zmienienia efektu świetlnego na teksturze nie trzeba zmieniać jej właściwości (a w Unrealu trzeba zmieniać tzw "materials").
                Engine prezentuje się bardzo obiecująco, ale moim zdaniem screeny porównawcze mogłyby być realistyczniejsze gdyby popracowali nad odbiciami na ścianach, bo na innych rzeczach oświetlenie (jak na dzisiejsze czasy)- Cud miód i krakersy
                • avatar
                  tommyt1983
                  2
                  Zaraz tu wpadnie KILLZONE i bedzie rzygał tenczą :D Hahahaha
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    1
                    Szkoda, że wszystkie takie prezentacje są renderowane nie na kartach domowych użytkowników tylko na potworach do zastosowań profesjonalnych. Wrzucając to na domowe PC połowę z tej oprawy niestety tracimy. Ale pożyjemy - zobaczymy obym się mylił :)
                    • avatar
                      piccardo
                      0
                      A ja was zapytam o coś lepszego :) Unreal tych swoich miodnych demek ma już sporo w ciągu ostatnich lat a widział ktoś chociaż jedną grę która miała by te bajery bo ja 0! Cry engine też przereklamowany i słabo konsolowy ale jest. Za to w mojej opinii FOX engine najlepiej odzwierciedla swoje demka i możliwości w grach i nie ma do czego się przyczepić. Jedyna gra jak do tej pory to MGS4 która po demie silnika odzwierciedlała jego możliwości. Niestety nawet MGS rising jest gorszy ale obstawiam że to wina optymalizacji gry pod xboxa.
                      • avatar
                        neo937
                        -3
                        Fajnie by było, jakby zaprezentowali taki silnik, a potem powiedzieli, że to śmiga na jakiejś karcie typu Radeon 7770 i Phenomie II 955. Wtedy by powalili na kolana. A tak, można powiedzie, że jest ładnie... i w sumie tyle. Nie wiadomo jak będzie z optymalizacją, bo wszystko może w tej chwili ładnie wyglądać, a okaże się że to było odpalone na topowym i7 i Titanach w 3-way SLI.

                        Rzeczywistość będzie taka, że większość twórców gier i tak użyje UE4, bo będzie to silnik bardziej elastyczny tak samo jak poprzednik i będzie łatwiej na nim gry postawić. A Foxa będzie używał tylko Kojima. Co by nie było - nie płakałbym jakby postawili na tym silniku Lords of Shadow 2 :)
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          -4
                          FOX Engine?? nie, nie nie, unreal pokazał "ładne" demo a ja tak wole. To do mnie nie przemawia(FOX). Co z tego że Cienie i fałdy realistyczne? Unreal "calokształtnie" wygląda lepiej. Pokażcie coś "pełniejszego" a nie szmaty!!!
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            -39
                            Nawet fajnie wygląda tylko szkoda że współczesne pecety nie dadzą rady...
                            • avatar
                              synn1993
                              0
                              No nie powiem, pokój, roślina, ścierka jak i całe oświetlenie, gra cieni, deszcz czy ogólnie całokształt wygląda naprawdę bardzo ładnie i realistycznie :). Myślę, że FOX Engine to godny rywal dla UE4 i drzemie w nim ogromny potencjał.
                              • avatar
                                toddlockwood
                                0
                                Mega... tylko szkoda ze nie stać mnie na tą zabawę.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Ten metal gear będzie na ps3 i x360 tak samo jak phantom pain
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    Ja tu widzę silnik, którego największym atutem jest odwzorowanie geometrii obiektów ale nie widzę tej całej masy wodotrysków które zabijają karty graficzne czyli na konsolach to będzie śmigać aż miło ale czy 1080p będzie to trudno powiedzieć.
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      Do neo937 - Po co Ci jakies gowniane karty Titan w sli ;] ... wystarczy jedna

                                      http://www.dtpsoft.pl/product_info.php?products_id=340457adplace=okazje


                                      Tu masz " OKAZJE CENOWA " heh
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        Tu masz screena

                                        http://aspero.pl/produkt/hp-nvidia-quadro-6000-6-0gb-pcie-x16-card-ws097aa-sr?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2013-04&utm_content=15177#nclid=c3b58f30ca02107d97eb74ebdaf84905

                                        ;]
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          Grafika w pc zacofana przez konsole? Że jak? Ale to konsola decyduje o tym jak karta graficzna wyświetla obraz czy co, a nie a może to konsola przychodzi z ak47 do producenta i mówi: jak nie zmienicie tekstór na gorsze to was wystrzelam. Pełno bajarzy tu że aż ładną wieczorynkę mozna by z tego skleić. A przy okazji to ja mam w domu słonia a grafike mam lepszą bo konsole pogonił mój tygrys co go na smyczy se trzymam. Niedługo to debile będą pisać ze gry na telefony ograniczają rozwój gier i innne cuda niewidy na kiju hahahaha.
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            bez rewelacji ten fox engine unreal wdlg mojej skromnej opinii wypada znacznie lepiej.