Gry

GC: Star Wars: TOR sprzedawana... na kartki

opublikowano przez Jakub Kralka w dniu 2011-08-20

"Na kartki" to może delikatna przesada, ale skojarzenia z reliktem minionej epoki jest jak najbardziej słuszne. Przeczytajcie dlaczego.

Electronic Arts do spółki z BioWare zapowiedziało bowiem, że wprowadzi limity sprzedaży swojego najnowszego MMORPG - Star Wars: The Old Republic. Innymi słowy - trzeba będzie "odstać" swoje w kolejce, bo mowa zarówno o dystrybucji cyfrowej, jak i tej tradycyjnej - "półkowej".

Powód jest błachy i choć początkowo brzmi to wszystko strasznie absurdalnie, trudno odmówić mu pewnej logiki. BioWare bardzo zależy na tym, by gracze mogli komfortowo testować nową produkcję już od pierwszych dni po premierze i... grać, a nie czekać w długich kolejkach zanim uda im się dostać na serwer.
 

Star Wars: The Old Republic
Hola! Pani tu nie stała!

W kolejkach poczekają natomiast w samych sklepach. Nie wiadomo jak bardzo restrykcyjne będą te limity, nie podano nawet konkretnych liczb. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie, bo przecież uruchomienie dodatkowych serwerów byłoby... zbyt proste.
 

Więcej z targów GamesCom:

Źródło: gamasutra

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ...albo udostępnienie do ściągnięcia tych 80% czy ile tam % gry która nie ulegnie już zmianie ale też nie bedzie można jej odpalić bez pozostałych 20%, które będzie można dociągnąć po premierze.
  • avatar
    Bardzo mile podejscie gdy firma stawia na zadowolenie klienta a nie jak bylo swego czasu z pewnym mmo ktory kosztowal fortune i byl sprzedawany bez zachamowan a potem ludzie czekali...czekali....czekali i klientow mieli gdzies, bo juz w koncu kupili.
  • avatar
    Funcom powinien się uczyć. Bo premiera Age of Conan i to, co działo się z tą grą przez pierwszy rok, to był "epic fail" :)
  • avatar
    I jeszcze jedno. Uruchomienie dodatkowych serwerów nie jest proste - koszty, koszty, koszty... zwłaszcza, jak za dwa - trzy miesiaće trzeba większość zamknąć. Lepiej jest mniej serwerów na początek a potem rozbudowywać nbazę. A nie, jak typowe MMO - najpierw otwieramy "pińcset" serwerów, a za pół roku na serwerze jest po 5 osób i trzeba je łączyć :D

    Oh, i panowie z Benchmarka... wprowadźcie wreszcie edycję postów
    Zaloguj się
  • avatar
    Ewidentnie nowa technika na pre-ordery.
    Śpiesz się i zamawiaj bo później będziesz czekał.

    Każdy kto myśli poważnie o grze multi w dany tytuł chce zacząć od samego jego początku, bo czym później tym trudniej się wkręcić i dogonić czołówkę. Stąd pre-ordery no i teraz pewnie ten wynalazek.

    Zaraz będziemy kupować gry w ogóle przed ich powstaniem. chcesz mieć dwa limitowane unlocki zamów już dziś BF4.

    A później już można cokolwiek wydać bo i tak już zapłacono


  • avatar
    Powinni pojsc w slady Darkfall ;-) Przez jakis czas po premierze codziennie o konkretnej godzinie rzucali, zdaje sie, po ok 1000 kluczy, ktore znikaly w oka mgnieniu. Serwery byly tak przeciazone, ze nie wiadomo bylo czy udalo sie kupic klucz, czy nie. Strony nie ladowaly sie w calosci itp. Ku memu zaskoczeniu drugiego dnia udalo mi sie kupic. Chociaz wygladalo na to, ze transakcja nie doszla do skutku dostalem maila z kluczem. Niezly ubaw.
  • avatar
    wole iść w góry niż paść (tuczyc) się przed monitorem i oglądać "kolorowe swiecace kreski"
    Zaloguj się
  • avatar
    Pomysł fajny i nie fajny. Fajny no bo nie będzie serwerów przeładowanych, a nie fajny bo dziwna praktyka. Aż taki problem postawić więcej nowych serwerów, czy może po prostu nie są pewni do końca jak się to przyjmie i nie chcą więcej kasy wtapiać na wszelki wypadek.
  • avatar
    jaki fail z tym newsem juz miesiac temu gdzies o tym czytalem pewnie na gamecornerze
  • avatar
    A wystarczyłoby na początku oprzeć grę na jednej z popularnych ofert przetwarzania w chmurze np Windows Azure i na początek uruchomić więcej Workerów a jeśli gra się nie przyjmie to po prostu zrezygnować z nadwyżki mocy.