• benchmark.pl
  • Foto
  • Getty Images płaciło za dużo - „prosi” fotografów o zwrot pieniędzy
Foto

Getty Images płaciło za dużo - „prosi” fotografów o zwrot pieniędzy

przeczytasz w 1 min.

Fotografowie są w szoku.

iStock

Gdy jesteś komuś winny pieniądze – chcesz je jak najszybciej zwrócić. Co jednak, gdy znalazłeś się w takiej sytuacji nie dlatego, że je pożyczyłeś, lecz dostałeś ich wcześniej zbyt wiele? To dziwne, lecz spotkało to 9000 fotografów korzystających z platformy iStock. Według spółki Getty Images, do której serwis ten należy – doszło do nieprawidłowości w kwestii wypłacania honorariów z programu partnerskiego za okres września i października ubiegłego roku. Zamiast uznania tego za stratę wynikającą z własnej winy, firma Getty Images rozpoczęła wysyłanie e-maili do „poszkodowanych” fotografów, w których pisze, że chce otrzymać pieniądze z powrotem i oczekuje i dokona tego w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. 

Fotografowie otrzymali następujące zawiadomienia: „Obliczyliśmy, że doszło do nadpłaty w wysokości XXX,XX dolarów. Zamiast pobrania tej kwoty jednorazowo postanowiliśmy rozłożyć przekazanie tych środków na sześć miesięcy. Zaczynając od końca lutego 2014 zaczniemy usuwanie XXX,XX dolarów raz w miesiącu. W ciągu najbliższego pół roku odzyskamy prawidłowy stan. Otrzymasz powiadomienie zaraz po tym, jak pieniądze zostaną przekazane”. Nie musimy chyba dodawać, że było to niemałym szokiem dla fotografów?

Getty Images ma oczywiście prawo do żądania zwrotu pieniędzy, jednak cała sytuacja jest bardzo niejasna. Przede wszystkim problemem jest to, że firma nie pozwala fotografom na śledzenie liczby pobrań, przez co muszą oni wierzyć właścicielom „na słowo”. Podobnie „na słowo” muszą oni teraz wierzyć w to, że otrzymali za dużo pieniędzy. Dodajmy do tego fakt, że iStock przejmuje aż 85 proc. pieniędzy z całej sprzedaży, co oznacza, że do samych fotografów idzie naprawdę niewiele. Czy ta „prośba” jest więc fair?

Źródło: DigitalTrends

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    yendrek
    12
    Jeżeli ktoś dobrowolnie "współpracuje" z firmą która nie pozwala sprawdzać wielkości sprzedaży i zgarnia 85% jej wartości - to zasługuje żeby jeszcze raz do wydymać. A potem jeszcze raz i jeszcze raz, aż wykituje.
    • avatar
      ArioX
      11
      Na miejscu fotografów po prostu zbojkotowałbym serwis przenosząc się na inny. Taka solidarność zawodowa.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Szkoda fotograów, ale jak to mówią biznes to biznes... Getty Images może i wyjdą na skąpców, ale przynajmniej odzyzskają swoją kasę.
        • avatar
          Konto usunięte
          -3
          "Getty Images ma oczywiście prawo do żądania zwrotu pieniędzy" - "oczywiscie"??? A na jakiejz to podstawie i jakiego prawa, szanowny pisarczyku?

          Jak rany, co za zenujacy poziom informacji. Ja piernicznie, jestem tu raz na przyslowiowy "ruski rok" i zawsze, ale to zawsze trafie na jakis idiotyzm. Pomijam juz fakt, ze 90% (tak na oko, wystarczy policzyc) pseudo-artykulow to marketoidwy belkot o produkcie x, y lub z. Gdzie ten B3D sprzed 5 lat i wiecej?