Gry na konsole

Grafika w Rise of the Tomb Raider - Xbox One X vs PS4 Pro

opublikowano przez w dniu 2017-08-28

Czy moce obliczeniowe Xbox One X pozwalają zauważyć lepszą oprawę graficzną? Okazuje się, że tak.

Ostatnimi czasy Sony chwaliło się, iż dysponuje najmocniejszą konsolą na rynku. Teraz jednak pałeczkę przejmuje Microsoft, który coraz głośniej zachęcać zaczyna graczy do sięgania po Xbox One X. Czy słusznie?

DigitalFoundry zdecydowało się porównać możliwości obydwu konsol na przykładzie dobrze znanej nam już gry - Rise of the Tomb Raider. Wspomniana ekipa lubuje się w podobnych zestawieniach i ma w ich przygotowywaniu sporą wprawę, warto zatem rzucić okiem na przygotowany materiał.

Tym bardziej, że potwierdza on, iż Xbox One X rzeczywiście robi tutaj użytek ze swoich mocy. Rise of the Tomb Raider jest w stanie działać w natywnym 4K. Jeśli dodać do tego między innymi poprawione tekstury czy lepsze filtrowanie otrzymujemy cieszące oko efekty.


Źródło: DigitalFoundry

marketplace

Komentarze

84
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    I dlatego wolę ENHANCED FIDELITY na PC. Wtedy mam high framerate, high graphics oraz 4K...

    No dobra, 1440p ze względu na monitor, ale to i tak lepsze, niż udawane marketingowe 4K na konsolach ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Spora różnica w detalach na pierwszym planie i w tle. Wystarczy spojrzeć choćby w 1:46.
  • avatar
    PS4 pro zamiecione pod dywan jak zwykle haha..
    Zaloguj się
  • avatar
    Daleki jestem od brania udziału w "wojenkach internetowych" typu Xbox vs Ps czy konsola vs pc.
    W mojej opinii wygląda to mniej więcej tak (uproszczę):
    chcesz sprzęt typu plug-and-play, grasz casualowo, masz gdzieś strategie, moby czy inne symulatory ciągnika siodłowego - kupujesz konsole.
    Lub odwrotnie - grasz w w/w produkcje, nie masz chęci dublowania sprzętu (laptop do pracy+konsola do gier) albo tak jak większość tutaj komentujących - lubisz nowinki techniczne i wiesz co to są teraflopy czy inny txaa - ładujesz cyklicznie kasę i modernizujesz pc.
    Przeciętnego Kowalskiego czy innego Smitha nie interesuje co jest w konsoli tylko w co może na niej zagrać i czy jak włoży dvd albo inny blue-ray to film mu się odtworzy. Kowalskiego albo jego 14 letniego bajtla.

    Ja osobiście konsoli żadnej nie kupię bo nie ma tam dla mnie dobrych produkcji, które Mnie by interesowały, Kowalski nie potrzebuje kupować PC z mocnym cztegowatkowcem by mu tury w Cywilizacji czy innym Endlessie nie trwały 40sec.
    Inne grupy docelowe, inny produkt.
    A to, że nowa konsola xbox dostała ficzery rodem z pc i wyświetla "ładniejszą" grafikę to pożywka głównie dla marketingu, by ten Kowalski kupił ta a nie tamtą konsolę.

    Założę się, że jak ktoś mi puści na dwóch TV F-HD tę samą grę i nie powie do którego która konsola jest podłączona, to grając w nią a nie oglądając każdego ujęcia, z odległości standardowej kanapy (2-3m) będę mógł rozróżnić je tylko spoglądając na trzymanego pada:)



  • avatar
    MÓWIŁEM OD SAMEGO POCZĄTKU!!! XBOX ONE X ZMIECIE ps4 SRO Z POWIERZCHNI ZIEMI!!! TOMB RAIDER TO DOPIERO POCZĄTEK!!! A KOLEJNE GRY KTÓRE WYJDĄ JESZCZE BARDZIEJ BĘDĄ WYMIATAĆ GRAFICZNIE I ps4 SRO STRACI RACJĘ BYTU NA RYNKU!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    Nigdy nie będzie dużej różnicy w grafice między tymi konsolami. Sprzęt Microsoftu mógłby być 50x mocniejszy a i tak by to niewiele zmieniło. Żadnemu developerowi nie opłaca się robić dwóch różnych gier na każdą z konsol. Mogą podciągnąć niektóre rzeczy na mocniejszym sprzęcie, ale różnice będą widoczne głównie przy dokładnych analizach. Przeciętny Kowalski, grający w pewnej odległości od TV będzie miał spory problem żeby zauważyć jakąkolwiek zmianę. Teoretycznie gry, które mają wyjść tylko na Xboxa( i PC), takie jak nowa Forza, mogłyby zmienić tą sytuację... ale nie zmienią. Microsoft musi chociaż w niektórych tytułach wywiązać się z hasła natywnego 4k i cała moc konsoli pójdzie właśnie w to.
    Zaloguj się
  • avatar
    Widze że niebieskim fanbojkom już puszczają zwieracze na samą myśl że XOX przeora graficznie PS4Pro. I zaczyna sie pocieszanie w stylu "4K nic nie daje" buahahahahaha
    Zaloguj się
  • avatar
    No wiecie, XONE X jeszcze nie wyszedł :D no i super są porównania starej konsoli z nową ;)))

    Znając życie, minie rok i pojawi się PS5, będzie ta sama sytuacja.

    Ale ja mam to gdzieś, jak na XONE X nie będzie gier na wyłączność, a będę mógł w taką FORZE 7 zagrać na PC, to nie widzę problemu by grać na PC, a w resztę na PS4 PRO ;]
    Zaloguj się
  • avatar
    ,,Jak oni wierzą, że te 4K podnosi jakość grafiki w grach, wyolbrzymiając do takiego poziomu, że konsole wyglądają jak PSX. 4K nie generuje, nie dodaje żadnych istotnych elementów do silnika graficznego, oraz samej gry, które by faktycznie wpłynęły na jakość grafiki.''
    Akurat z tym stwierdzeniem,to absolutnie się zgadzam.Moim zdaniem rozdzielczość nie wpływa w praktycznie żadnym stopniu na jakość grafiki w grze.Ale tak to jest,niektórzy przeczytają,że jakąś grę będzie można odpalić w 4K,to już z podniecenia sikają w majteczki,wyobrażając sobie,jak ta gra będzie super wyglądać.Kiedyś już o tym pisałem,chyba o wątku,o Wieśku 3 uruchomionym w 8K.Sztuka dla sztuki.
    Jeśli gry będą przygotowywane pod 4K,będą miały tekstury w takiej rozdzielczości,to spoko,ale w innym wypadku to lipa.
  • avatar
    Wygląda o wiele lepiej, niedługo PS4 przestanie być najlepszą konsolą.
  • avatar
    Widać hejterzy są po to żeby wzbudzać dyskusję nie rzadko na granicy agresji ale wracając do tematu jestem ciekaw czy PC dostanie poprawkę do TOMB RAIDERA bo patrząc na porównania PS4 PRO / XBOX ONE X/ PC prawie każdy myślał ,że nowa konsola MICROSOFTU nie ma szans z PC i jedną jedyną rzecz trzeba przyznać ,że pod względem wyświetlanych klatek na sekundę SCORPIO polegnie ale właśnie pada bastion jakim jest jakość grafiki gdyż gra ,która już miała premierę trochę czasu temu lepiej będzie wyglądać na XBOX ONE X to teraz można już być pewnym ,że gry optymalizowane pod tą konsolę będą gorzej wyglądały na piecu.
    Jak mając zwykły monitor na TN z 72% NTSC potrafię zobaczyć na "JUTUBIE" różnicę ostrości obrazu i kolorów/czytelności/większej ilości polygonów zwłaszcza roślinność i budowle skalne niż na PC oraz ten dodatkowy efekt gdzie włosy LARY się poruszają na wietrze a na PC ani drgną:)
    R.I.P. posiadacze G1080Ti na swoim piecu bo 6TF i właśnie ilość pamięci do obsługi tekstur w SCORPIO daje lepszy efekt niż ta karta często przeszło 13TF.
    Jednak optymalizacja to jest największy sukces konsol.
    Z PS4 Pro nie ma co porównywać bo nawet na czarno białym ekranie zobaczył byś te nie czytelne tekstury.

    PS: Tak po za tym XBOX ONE X musi być potężny jak już dwie gry mają działać na 60FPS ,których rozdzielczość jest "DAŁNSKALOWANA" z 6k na 4k żeby uzyskać dodatkowy efekt lepszej czytelności w grafice a to znaczy ,że można dodatkową moc w tej konsoli jeszcze wykorzystać.
  • avatar
    Do @Autor: Mateusz Tomczak

    Przyznaj się, że ciągneliście w redakcji zapałki, żeby padło kto ma napisać ten artykuł.
  • avatar
    XBOX ONE X nie ma ładniejszej grafiki od PS4 PRO

    tylko X ma większą moc obliczeniową, dlatego może sobie pozwolić w grze na więcej deltali, utrzymując płynność 30 klatek / sec

    PS4_PRO też by mogło te szczegóły graficzne odpalić ale gra by miała mniejsze lub większe spadki klatek / sec, co przyczyniło by się do spadku komfortu w grze.

    Zaloguj się
    -17
  • avatar
    A ja mam to w D...., gram na PC, PS4, jak najdzie mnie ochota to i XBOX ONE X ;P

    Idę pograć w gry na snesa ;P
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawy jestem porównania Digital Foundry tej gry gdy już wyjdzie xboX. Wygląda na to, że wersja na xbox będzis mieć więcej detali jak nawet wersja pc przy max, gdyż trailer zapowiadajcy wesję na xboXa podkreśla usprawnienia wody, włosów, niwe efekty świetlne, jeszcze lepsze tekstury, oraz dodanie HDR'u, który totalnie odmienia odbiór grafiki w każdej grze.

    Strzelam jednak, że te ustawienia max jakości grafiki będą chodzić przy jakimś 1440p może 1800p skalowanym do 4K, a tryb natywnego 4K będzie pewnie wyglądał jak wersja na ps4 pro gdy chodzi o detale. Na swoim PC mam 50-75 fps w 4K na maxie, ale prawdopodobnie i tak sprawdzę wersję na xboxa aby zobaczyć te nowe efekty, tak uwielbiam tą część tomb raidera :). Oczywiście jeszcze lepiej byłoby zobaczyć nowy patch do wersji na PC, który dodałby te wszystkie rzeczy, ale to wydaje się wątpliwe patrząc jak olewają seoje gry w wersji na PC developerzy
    Zaloguj się
  • avatar
    Przydało by sie wspomnieć że to porównanie nie gameplaya tylko footage z prezentacji a na PS4 pro jest 1080p i to tez filmik wczesniej nagrany.

    Zobaczymy co wyjdzie jak juz gameplay bedzie.
    Zaloguj się
  • avatar
    mi się czasami wydaje, że takie osobniki jak "konsole rzondzom" to zjawisko wprost z redakcji... ktoś to robi z premedytacją i ma na to czas... ja osobiście czytam czasami brednie takich trolli jak mam zatwardzenie - pomaga... a z drugiej strony każdy funboy to idiota, który w realnym świecie nie umie sobie poradzić z kompleksami powodowanymi własną głupotą...
  • avatar
    Ech jakich czasów dożyliśmy że nowe konsole są promowane starymi grami. Przecież ROTR ma już prawie 2 lata. Każdy kto miał zagrać w to, zagrał. Co mam teraz kupować nową konsolę, po to żeby zagrać na niej w gry, które już dawno przeszedłem, tylko teraz będę mógł się podniecać ze grafika ciut lepsza? To samo było przy okazji premiery PS4PRO. To jest chore. Dobrze że jest jeszcze takie Nintendo, które chociaż sprzęt ma słaby, cały czas zaskakuje nowymi i innowacyjnymi w gameplay'u grami.
    Zaloguj się