Na topie

Gra GRID 2 z systemem LiveRoutes - dynamicznie zmieniające się trasy - koniec jazdy na pamięć

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
benchmark.pl

Kategoria: Producenci: Codemasters

Jak to zadziała w praktyce?

GRID 2 gra system LiveRoutes

AA

Coraz więcej mówi się o grze GRID 2. Właśnie poznaliśmy bliżej jedną z nowości, jaka czekać będzie tutaj na graczy.

Ostatnio o nowej produkcji Codemasters pisaliśmy przy okazji pojawienia się pierwszego materiału wideo pokazującego fragmenty wyścigów. Spodobał się on większości obserwatorów, choć jednocześnie przypomniał o braku widoku z kokpitu, a więc tym elemencie, który dość mocno denerwuje graczy.

Tym razem, przy okazji Eurogamer Expo, twórcy pokazali w akcji system LiveRoutes, który będzie podobno jedną z ważniejszych nowości w grze.

Zapewnić ma on dynamicznie zmieniające się trasy. Oznacza to, że ścigając się po miejskich ulicach, na każdym okrążeniu pojedziemy nieco inaczej. Oczywiście trasa będzie podobna, ale w miejscu, w którym ostatnio skręcaliśmy w prawo, teraz nagle trzeba będzie jechać w lewo.

Pokazano to na przykładzie trasy w Chicago. Jak zapewniają twórcy, takie rozwiązanie zwiększy atrakcyjność zabawy i uniemożliwi jazdę "na pamięć".


Dla tych, którym rozwiązanie to nie przypadnie jednak do gustu, przygotowana zostanie opcja wyłączenia systemu LiveRoutes.

GRID 2 przygotowywany jest z myślą o platformach PC oraz Xbox 360, PS3. Dokładna data premiery gry nie została jeszcze ujawniona, ale wedle obecnych planów, tytuł ten pojawić ma się latem przyszłego roku.

Źródło: youtube, trendygamers

Odsłon: 11224 Skomentuj newsa
Komentarze

32

Udostępnij
  1. randallandhopkirk
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-10-02 10:09

    Podobne "usprawnienie" powinno zostać wprowadzone w realnych wyścigach - mogłoby być na prawdę ciekawie. Czy tak trudno zrobić porządną grę wyścigową ? Po ostatnich dziełach Codemasters odpowiedź musi być twierdząca.

    Skomentuj

  2. SoundsGreat
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-10-02 10:10

    Mie to się nie podobie... Jak ścigam się w wyścigu z okrążeniami to są one takie same. Wymyślają.

    Skomentuj

      1. Terrorek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-10-02 18:37

        Jak dlamnie rewelacja ;D

        Skomentuj

  3. Player1
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2012-10-02 10:23

    Fakt trochę wymyślają, ale system można będzie wyłączyć więc jak dla mnie ok, choć z w zasadzie to bez sensu, bo żeby dobrze wziąć zakręt szybką furą na wysokim poziomie trudności, przy dużym realizmie fizyki jazdy musisz znać każdy zakręt. Ale to tylko dodatek. Dużo ważniejsze, żeby były ładne tory, dużo ciekawych aut i dobra fizyka z bogatymi ustawieniami. Ale to poprzedni GRID oferował, więc w 2 też powinna oferować dobry poziom. Trzymam kciuki, bo oprócz Shifta, dobrych ścigałek na PC jak na lekarstwo.

    Skomentuj

    1. bullseye
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2012-10-02 11:37

      Shift akurat był beznadziejny ale można wybaczyć skoro NFS od lat produkuje gnioty bez fizyki więc stracił całe doświadczenie.

      A opcja Live dla mnie świetna jest, bardzo duża cześć wyścigów ma trasy zmieniane i dopiero przed wyścigiem możesz przejechać dwa razy z pilotem i tyle, więc nie ma mowy o ludziach którzy z zamkniętymi oczami przejadą trasę bo się wyuczą co teraz nagminnie ma miejsce :D

      Trzymam kciuki, dla mnie jedna z bardziej udanych gier ostatnich lat poza Gran Turismo 5 :)

      Skomentuj

      1. bullseye
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2012-10-02 11:38

        Oby to też było losowe, a nie że jest 5-6 konfiguracji trasy i tyle bo to pamięciówki nie zlikwiduje :/

        Skomentuj

        1. Terrorek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-10-02 18:38

          Zapewne bedzie pare "skrzyzowan" ktore losowa beda sie przelaczac zeby jechac w inna strone ;) innego rozwiazania nie widze ;)

          Skomentuj

      2. krzysiek
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2012-10-02 12:16

        weż sie nie wypowiadaj skoro ni masz pojęcia. Fizyka shifa to ISI - bardzo zaawansowany silnik używany w symulatorach. Oczywiście ugładzony i uproszczony ale fizyce shifta było naprawde bardzo blisko do symulacji (co by to nie znaczyło)
        Owszem miał wadę - input laga - ale ja dotychczas żadna mainstremowa samochodówka na pc nie zbliżyła sie tak bardzo do symulacji jak shift.

        Skomentuj

        1. SoundsGreat
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-10-02 13:08

          Właśnie.

          Skomentuj

        2. bullseye
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-10-02 18:13

          "Oczywiście ugładzony i uproszczony"
          I właśnie dla tego jest aż tak sztuczny, i co prawda w porównaniu do pozostałych kotletów NFS jest lepiej, tak w przypadku symulatorów to dalej jest to Arcade.

          Skomentuj

  4. Silver
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-10-02 11:40

    Dlaczego te samochody zachowują się jak plastikowe klocki, które się ślizgają przy skręcie?

    Skomentuj

    1. bullseye
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-10-02 11:58

      Bo tak się zachowuje auto z ciężkim silnikiem z przodu i lekkim tyłem przy prędkości 80Mph ?

      Skomentuj

      1. krzysiek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-10-02 12:20

        Bardzo ładne wytłumaczenia tyle ze kompletnie do bani. Dowiedz sie co to jest RWD a wtedy sie wypowiadaj. No i poczytaj nieco więcej o rozkładzie masy.

        Skomentuj

        1. kosq83
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-10-02 12:36

          Krzysiek widzę że siedzisz w temacie. Która z obecnych gier wyscigowych wg Ciebie jest najlepsza na pc?

          Skomentuj

          1. krzysiek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-10-02 13:24

            moment moment - wymieniasz będące gry w trakcie produkcji (nawet jesli sa dostępne alpha czy beta testy to i tak nie wiadomo jaki bedzie produkt finalny)

            Skomentuj

          2. krzysiek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-10-02 13:11

            RBR bezapelacyjnie. O ile lubisz rajdy. To jest naprawde coś choć nieco już leciwe. Na pierwszy rzut oka grafika nieco archaiczna ale zapewniem Cie że wbrew pozorom przy dynamicznej jezdzie wygląda to o niebo naturalniej niż współczesne gry przesycone bloomem, blurami czy innymi post efektami.
            Oczywiście kierownica bardzo mocno wskazana choć da sie bez :)

            Z torówek nie jestem Ci w stanie nic polecić bo żadna mi sie nie podoba w 100%.

            Skomentuj

          3. kosq83
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-10-02 14:42

            Dzięki za odpowiedzi:)
            Zapoznam się z wszystkimi tutułami których jeszcze nie znam

            Skomentuj

          4. randallandhopkirk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-10-02 17:14

            Według mnie Race07 ze wszystkimi dodatkami (których jest obecnie chyba kilkanaście), porządna fizyka - żanego ślizgania sie jak na lodzie i wchodzenia na maksymalnej prędkości w zakręty, no i oczywiście realne, prawdziwe tory wyścigowe.

            Skomentuj

        2. bullseye
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-10-02 18:10

          Właściwie to wiem co to jest RWD bo na co dzień takimi autami jeżdżę, i Mustang ma 52,5 - 47,5 czyli tył jest sporo lżejszy, a przed zakrętem najczęściej w felernych ścigałkach puszczasz strzałkę do przodu czyli zdejmujesz nogę z gazu, rezultat ? Zamiatasz tyłem. Więc nie ośmieszaj się panie ekspert.
          Albo wsiądź do czegoś podobnego i spróbuj puścić gaz na ciasnym zakręcie przy 70Mph (tylko z dala od ludzi bo szkoda innych).

          Skomentuj

          1. krzysiek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-10-02 18:23

            wow. Miło ze już zrozumiałeś na czym to polega i że autem z rozkładem 50:50 (tak są takie) to też sie da zarzucić tyłem.
            Google rulez :P

            Skomentuj

          2. bullseye
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-10-02 18:30

            Szkoda że Ty dalej nie rozumiesz, ale cóż tutaj pewnie nawet Google nic nie pomoże. Powodzenia w dalszym *** panie ekspercie.

            Skomentuj

          3. krzysiek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2012-10-02 22:18

            no no. A wracając do tematu to wyjaśnij nam jeszcze miszczu czemu FWD nie rzucają tak tyłem pomimo znacznie mniej korzystnego rozkładu masy :P

            Skomentuj

      2. Silver
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-10-02 23:48

        Taki poślizg jak na game playu to miałem jak tylne koło uślizgnęło się na studzience w czasie pokonywania zakrętu (brawa dla projektantów za umieszczenie studzienki na środku jezdni). Co prawda nie 80mph, ale 70km/h i trwał ułamek sekundy.

        Po za tym Panie kolego samochód z ciężkim silnikiem i lekkim tyłem jest podsterowny, a te z filmiku są nadsterowne...

        Skomentuj

  5. Patrick.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-02 15:41

    Coś nowego, zawsze można spróbować jak to działa i wyłączyć jak się nie spodoba : )

    Skomentuj

  6. NickoBellic
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-02 16:38

    jestem ciekaw tylko jednego co bedzie jezeli hmmm powiedzmy startujemy w wysciugu na 12 pozycji przesuwamy sie do przodu ale po drodze powodujemy maly karambol i ze 3 kierowcow zostaje daleko w tyle my nadal jestesmy na 1 miejsciu nam sie zmienia tor a co z tamtymi?? np w momencie ze utkna??? jak oni dojada?

    Skomentuj

  7. RexRX
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-02 21:00

    To będzie dobre.
    Na pierwszym skręcisz w lewo, na drugim też będziesz chciał a wylądujesz na bandzie.

    Skomentuj

  8. damianox9
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-03 18:23

    Grid był grą , która ma świetną grafikę i świetną optymalizację której inne gry mogą pozazdrościć. Żaden NFS nie dał mi tyle godzin frajdy co Grid.

    Skomentuj

    1. piterrrxd
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-10-04 15:26

      Fakt, do dziś pamiętam jak włączyłem GRIDa poraz pierwszy na GF 8600GTS - zaje#ista grafika, i jak zaje#iście śmiga :D

      Skomentuj

  9. doc_struś
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-04 21:33

    Grid jest jedną z lepszych ścigałek na PC ostatnich lat, szczególnie jeśli kogoś nudzą typowe simy. Ostatnio zmieniłem Logi EX na DFGT i na razie mykam w GT5 ale Grid`a na bank powtórzę, szkoda że rezygnują z widoku z kokpitu.

    Skomentuj

  10. doc_struś
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-10-04 21:34

    edit: a te liveroutes to na bank spowoduje przy moim refleksie że zaliczę bandę:P

    Skomentuj

  11. Morgi..
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-10-05 17:32

    warto przetestować

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!