Ciekawostki

Oto jak Hyperloop One chce połączyć europejskie miasta

przeczytasz w 1 min.

Wytypowano dziewięć potencjalnych tras dla hyperloopa w Europie. Wśród nich znajduje się nitka łącząca Wrocław z Warszawą o długości 415 km.

Spopularyzowana przez Elona Muska idea superszybkiego transportu hyperloop wciąż daleka jest od urzeczywistnienia, ale znajdująca się obecnie na pozycji lidera firma Hyperloop One wierzy, że podstawą jest dobry plan. 

Firma opublikowała listę dziewięciu potencjalnych tras, które mogłyby połączyć europejskie miasta. Zostały one wytypowane w ramach konkursu i uznane za możliwe do wykonania z technicznego punktu widzenia, a zarazem opłacalne ekonomicznie.

Jaką sieć firma Hyperloop One chciałaby utworzyć po naszej stronie Atlantyku? Najdłuższa potencjalna nitka mogłaby łączyć niemieckie miasta – łącznie u naszych sąsiadów mogłoby powstać 1991 km rur dla hyperloopa. Sporo podziałać można także w Wielkiej Brytanii, gdzie zaplanowano trzy połączenia.

Kolejne nitki mogłyby połączyć Hiszpanię z Maroko, Korsykę z Sardynią oraz Estonię z Finlandią, a dodatkowo szansę na skorzystanie z szybkiego transportu mają też Holendrzy i Polacy. W naszym kraju znaleziono miejsce na trasę o długości 415 km.

Hyperloop One Polska

Europejskie trasy Hyperloop One:

  • Korsyka-Sardynia – 451 km
  • Estonia-Finlandia – 90 km
  • Niemcy – 1991 km
  • Polska – 415 km
  • Hiszpania-Maroko – 629 km
  • Holandia – 428 km
  • Wielka Brytania Pn-Pd – 666 km
  • Wielka Brytania Szlak Północny – 545 km
  • Szkocja-Walia – 1060 km

Należy dodać, że choć firma Hyperloop One uznała te trasy za technicznie przystosowane, to fakty są takie, że dzisiaj ich przygotowanie nie byłoby możliwe. Niektóre nitki przebiegają bowiem przez wodę. Rozwiązaniem mają być tunele (Elon Musk by się ucieszył), ale to wciąż tylko koncepcja. Zresztą tak jak cały hyperloop…

Źródło: Engadget, Hyperloop One

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    webster58
    5
    13 minut z łodzi do warszawy
    Szczerze mówiąc mieszkania 2 - 3 razy tańsze a dojazd jak kilka stacji metra, to może się opłacać nawet jak bilet w jedną stronę będzie 4x tyle co pociąg
    • avatar
      endrju_pl
      4
      Ciekaw jestem co z tego projektu wyniknie. Jest sporo materiałów pokazujących że uzyskanie próżni w Hyperloop jest niesamowicie problematyczne, ale Musk już nie raz udowadniał, że da się zrobić rzeczy, które przez innych były uznawane za nierealne.
      • avatar
        FaraonM
        0
        https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DRNFesa01llk&ved=0ahUKEwigpa-SxavUAhUIYlAKHXruCdgQyCkIITAA&usg=AFQjCNEfFDf9KvthdrDX2TZ0-gwBf5AL2Q&sig2=o4oXui4bMRf4rEHktBH-SA

        Że tak powiem tyle w temacie ...

        Ogolnie najwieksza klapa odnosnie stabilbosci i bezpieczenstwa takiej konstrukcji
        • avatar
          Q'bot
          -1
          Coś mi się nie wydaje by w Kaczogrodzie taki transport byłby opłacalny.. szybciej koszty utrzymania i ochrony by przewyższały dochody ;P
          • avatar
            Michał 06
            -1
            teraz po wypadku w hyper loop z ludzi nie będzie co zbierać (jak by hamulce zawiodły)
            • avatar
              leto1987
              -1
              technological scam
              • avatar
                s3b3k
                0
                https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk