Technologie i Firma

Innowacyjność dla polskich przedsiębiorców nie istnieje. Ważniejsze są jakość i sprzedaż

przeczytasz w 1 min.

Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Na odważne pomysły i badania po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.

Innowacyjność w biznesie

Czy innowacyjność jest kluczem do odniesienia sukcesu w biznesie? Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy nie biorą jej nawet pod uwagę. Tylko co piąty z nich uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu – wynika z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.

Wyniki badań mogą wydawać się zabawne, ale wynikają z nich bardzo smutne wnioski. Podczas gdy innowacyjność jest tematem numer 1 dla polityków i prasy, to w rzeczywistości sukces rynkowy na rodzimym rynku stanowi po prostu prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży. Na odważne pomysły i finansowanie badań po prostu nie ma czasu ani pieniędzy.

– Dzięki badaniom oraz formule pogłębionych wywiadów z przedsiębiorcami – naszymi klientami – otrzymujemy wszechstronny obraz przedsiębiorcy, który zdecydował się na wprowadzenie innowacji lub zachował do nich dystans – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Jak więc przedsiębiorcy znad Wisły postrzegają drogę do sukcesu? Na pierwszym miejscu stawiany jest klient. Najczęściej wymieniane w badaniu czynniki to:

  • Zadbanie o jakość produktów i usług - 60%
  • Elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku - 34%
  • Nastawienie na satysfakcję klientów - 30%

Najważniejszym planem dla ponad połowy badanych jest zwiększenie w najbliższym czasie sprzedaży, a dla 33% najistotniejsze jest to, aby w ogóle przetrwać na rynku. Gdzie w tym systemie jest miejsce na innowacyjne rozwiązania? O tych myśli zaledwie 2%, deklarując chęć udoskonalenia produktów

Dane pochodzą z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.

Źródło: EFL
Zdjęcie: FreeImages.com/Chris Cummings

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    SirMichael
    0
    no niestety.. MŚP jest najbardziej obciążone podatkami a bogate korporacje korzystają z masy sztuczek i ulg, więc stać ich na rozwój a to wszystko dzięki politykom z przekonaniami jak u Pana Petru. (przekonaniami czytaj - robię dobrze bogatym bo mi za to płacą)
    Wystarczy popatrzeć na statystyki ile małych i średnich przedsiębiorstw pada po 1-2 latach działalności bo nie wyrabiają z podatkami, zusem itd przez co nie stać ich nawet na zatrudnienie dodatkowych pracowników.
    • avatar
      festin
      0
      Polscy przedsiębiorcy są generalnie nastawieni na wegetacje. Gdzieś był podawany przykład kombinatorów wyciągających kase na innowacje, ale starający się żeby Uniwerek dał im coś, czego nie będą musieli wdrażać - bo zmiana to zagrożenie.
      Druga sprawa, że są przypadki, gdy inwestor próbował się modernizować i US uznał, że to dobra okazja do dołożenia dodatkowych obciążeń podatkowych, skoro stać go na modernizacje...