Na topie

Intel Core 9000K - slajdy producenta potwierdzają specyfikację (i lutowany odpromiennik ciepła)

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Szykuje się gratka dla graczy, entuzjastów i overclockerów. Nadal jednak nie znamy dokładnego terminu premiery i ceny nowych jednostek.

  • Intel Core 9000K - slajdy producenta potwierdzają specyfikację (i lutowany odpromiennik ciepła)
A A

Już od jakiegoś czasu wiadomo, że Intel przygotowuje się do premiery procesorów Intel Core 9. generacji. Do sieci wyciekły oficjalne slajdy producenta, które potwierdzają dotychczasowe doniesienia o jednostkach dla entuzjastów. Czego zatem możemy się spodziewać?

W planach producenta są trzy nowe modele: 6-rdzeniowy/6-wątkowy Core i5-9600K, 8-rdzeniowy/8-wątkowy Core i7-9700K oraz 8-rdzeniowy/16-wątkowy Core i9-9900K. Mimo wysokich częstotliwości, układy charakteryzują się współczynnikiem TDP na poziomie 95 W.

Intel Core i5-9600K, Core i7-9700K i Core i9-9900K - specyfikacja

Dodatkowym atutem jest odblokowany mnożniki, dzięki któremu można dodatkowo podkręcić taktowania. Slajdy producenta potwierdzają też wcześniejsze doniesienia – procesory wykorzystują lutowany odpromiennik ciepła, który pozwala sprawniej odprowadzać ciepło i w efekcie uzyskać wyższy potencjał na OC.

Intel Core i5-9600K, Core i7-9700K i Core i9-9900K - specyfikacja

Wszystkie trzy jednostki są kompatybilne z obecnymi płytami głównymi z chipsetami z serii 300, ale dodatkowo planowane jest wypuszczenie nowych konstrukcji z chipsetem Z390 (oferujących podobną funkcjonalność do modeli Z370, ale ponadto oferujących wsparcie dla USB 3.1 Gen. 2 10 Gb/s i Wi-Fi AC).

Intel Core i5-9600K, Core i7-9700K i Core i9-9900K - specyfikacja

Producent chwali się, że nowe procesory sprawdzą się zarówno w komputerach do grania, jak i stacjach roboczych. Niestety, na ujawnionych slajdach jeszcze nie umieszczono informacji o osiągach, więc nie wiadomo jakiego wzrostu wydajności należy się spodziewać.

Według najnowszych informacji, procesory Intel Core 9. generacji mają zadebiutować w październiku. Ceny nowych jednostek jeszcze nie zostały ujawnione.

Źródło: VideoCardz

Odsłon: 7108 Skomentuj newsa
Komentarze

42

Udostępnij

Procesory w marketplace

  1. kokosnh
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-16 20:23

    STIM :)

    Skomentuj

  2. BariGT
    Oceń komentarz:

    18    

    Opublikowano: 2018-08-16 21:08

    Uwaga uwaga "spece" intela odnaleźli zaginione notaki i znowu potrafia lutowac rdzenie. Mikropękniecia i ceny złota znowu nam niestraszne!

    Skomentuj Historia edycji

    1. trojan116
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2018-08-16 21:22

      To pewnie ten cichy głos ludu przebił sie do świadomości zarządzających że temperatury bedą za wysokie + ludzie chcą luta + konkurencja daje nawet w bardzo tanim produkcie to chyba wypada dodać przynajmniej w takim u nas

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2018-08-16 21:45

        Tu nie chodzi o jakieś "chcenie". Lutowane były nawet taniutkie C2D jak równiez wszystkie Xeony. Niestety w pewnym momencie intel stwierdził, że ma taka przewagę, że jest swoją jedyna konkutencją. Wtedy dodanie gluta słuzyło wyłącznie ograniczeniu OC. Xeonów to nie dotyczyło bo miały zablokowany mnożnik. Na szczęście pojawienie się Ryzena przywróciło zdrową konkurencję. Ciagle mam beke z calych zespołów loli wymyślających niestworzone historie "czemu mamy gluta"
        Co chłopaki, wypowiecie się czy troche głupio? XD

        Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2018-08-16 22:26

            I pewnie dlatego, że to taka bzdura WSZYSTKIE Xeony zawsze były i sa lutowane? Ciekawe czemu? Spoko spoko, Wyjda nowe TR2 i platforma X599 i zobaczysz jak Skylake-X da się lutować.

            Skomentuj

          2. BariGT
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2018-08-16 23:40

            Segment czyli co? inna fizyka?

            Skomentuj

          3. chotnik2
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2018-08-17 03:30

            A C2D byl lutowany bo co? Taki segment? :D

            Skomentuj

          4. BariGT
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-08-17 08:54

            Mikropękniecia maja inne potrzeby w tych samych rdzeniach sprzedawanych jako i9 i Xeony? coś sie chyba zapetliłeś?

            Skomentuj

          5. BariGT
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-08-17 11:33

            - No wiec dlaczego C2D z TDP 65W były lutowane a nagle takich 160W nie warto?
            - Dlaczego identycznym jądrom w Xeonach mikropeknięcia są niestraszne?

            Skomentuj Historia edycji

          6. Chiny_X
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-17 14:57

            Z fanatykami się nie dyskutuje. Olej.

            Skomentuj

          7. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-18 10:20

            Bari. Mijropekniecia pojawiają się wtedy jak procesor stygnie i się nagrzewa. Przy zmianie temperatur.
            W xeonach też się pojawiają i xeony są wymieniane jak padną- po prostu tego nie wiesz.
            Te pęknięcia to nie jest 50% przecież.
            Dlaczego kiedyś Intel lutowal wszystkie procesory? A dlatego że za czasów c2d nie było litografii+++++ tylko skakał z jednej na drugą tick-tock
            Teraz nie ma już tick-tock.
            Stosują pastę by ciąć pewnie koszty bo lutowanie jest 1000x droższe.
            Pasta jest wystarczająca dla poprzednich generacji w zupełności- sam mam procesor z gluten i to po OC i nie widzę powodu dla którego miałby być lutowany.
            Serie 9xxx Kury na bo pewnie jest to Max możliwości na ta chwilę a chcą na nim uzyskać znacznie wyższe zegary turbo z tego co czytam a nawet i 4.7 na wszystkich wątkach może być realne. Dlatego lutuje by nie throtlował.

            Nie oglądajcie że skrajności w skrajność z tymi tekstami o lutowany.
            Amd zawsze kupowało bo zawsze wydajność energetyczną była ich problemem.

            Pamiętaj że dzisiaj tdp podawane przez obu producentów nie mówi nam niczego konkretnego.

            Skomentuj Historia edycji

        1. ElFi_
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2018-08-16 22:15

          Masz bekę z loli? Lol śmieje się z loli, ciekawe....
          Ale wracając do tematu to jak już przestaniesz bekać to zwróć uwagę jaki jest maksymalny TJmax przy lutowaniu a jaki przy glucie - i będziesz miał odpowiedź na kilka wątpliwości.

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-16 22:24

            Chłopaku, Siedzę sobie na lutowanym 6850K, przy 1.32V@4.5GHZ mam W PORYWACH 55C na najgorszym rdzeniu, także daruj sobie te głupoty.

            TJ max czego? Zabezpieczenie termiczne ustawia się biosie

            Skomentuj

          2. Gatsu
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-16 22:52

            Jeśli chodziło Ci o Tcase (czyli temperaturę IHS: "Case Temperature is the maximum temperature allowed at the processor Integrated Heat Spreader (IHS)." ) to nie ma różnicy (a wręcz jest pogorszenie tego parametru) :
            2700k lutowany Tcase - 72.6 C , 3770K glutowany Tcase - 67.4 C. Później Intel zmienił z podawania Tcase na Tjunction od serii 7xxx ("Junction Temperature is the maximum temperature allowed at the processor die.")

            Skomentuj

          3. Chiny_X
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-17 15:00

            Pasta przewodzi mniej ciepła do obudowy więc i jej temperatura jest niższa, a rdzeń sie gotuje.
            Dlatego ten parametr w procesorach pasta jest mniejszy. LOL

            Skomentuj

          4. ElFi_
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-08-17 00:08

            Oj chłopaczki.... do opinii pierwsi ale pojęcie o temacie mizerne. Tjmax to temperatura diody zabezpieczającej w rdzeniu procesora. Od tej diody zależy, kiedy procesor zacznie throttlować i jest to niezależne od ustawień BIOSu. W tym samym procesie technologicznym temperatura odcięcia zawsze będzie wyższa w procesorach glutowanych. Tjunction to mierzona temperatura rdzenia i maksymalna zalecana dla 6850K(lut) wynosi 69C a dla 7820X(glut) 99C, dlatego kolega Bari ma 55 stopni a ja na 7820X jak mam 85 stopni to jest to samo z punktu widzenia właściwości użytkowych procesora, tylko, że mój 7820X robi 4,8GHz@1,22V. 6850K też miałem i dziękuję za jego stabilne 4,3 przy 1,32V....

            Skomentuj

  3. Foxy the Pirate
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-08-16 21:30

    Opóźnienia 10nm zmusiły intela do wyciśnięcia ostatnich soków z procesu.

    Skomentuj

  4. mutissj
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-08-16 22:06

    Allegrowicze co skalpują nie będą mieli za co żyć xd

    Skomentuj

    1. Chiny_X
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-17 15:01

      Bo wszyscy się rzucą na procki za 5000zł...

      Skomentuj

      1. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-17 16:08

        9900k będzie kosztował poniżej 2000zł.

        Skomentuj

        1. Foxy the Pirate
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-18 17:59

          Jasne xd

          Skomentuj

  5. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-16 22:30

    Mnie za to ciekawi to "Up to 40" w kolumnie o liniach PCI-E.

    Widać ze Intel pod presją konkurencji przypomina sobie jak się robiło dobre procki ;)

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2018-08-16 22:46

      Niestety, tutaj wszystko będzie po staremu - cała platforma może oferować do 40 linii PCIe 3.0 - 16 z procesora i do 24 z chipsetu (H370, Z370 i Z390)

      Skomentuj

      1. paulus99
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-08-16 23:47

        To jednak logiczne, ponieważ:

        - więcej niż 16 linii PCI-E z procesora wymaga więcej pinów i przez to większej podstawki, nie da się tego zrobić nie zmieniając całej konstrukcji płyty,

        - gdyby Intel w jakiś cudowny sposób dał 40 linii z procesora w segmencie domowym nie zmieniając podstawki to kompletnie zabiłby platformę X299, gdzie podkręcony powyżej 5GHz 8 rdzeniowy i9 9900K wyprzedziłby 10 rdzeniowego i9 7900X, a 7900X nie miałby już przewagi w ilości PCI-E (44 z procesora).

        Skomentuj

        1. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-17 16:06

          Teraz intel jest zmuszany do kanibalizowania własnej oferty. Najlepszym dowodem na to jest przefarbowania topowego Xeon'a E7 Platinum na konsumenckie i9.

          Skomentuj

  6. stupidisco111
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-16 22:35

    Pytanie do tych obserwujacych rynek:
    Czy wypuszczenie 9700k spowoduje ,ze wskoczy on cenowo na miejsce 8700k? CZy 8700k wtedy automatycznie wypada z produkcji czy mozna spodziewac sie znizki ?
    Jak bylo w przypadku 7700k i 8700k?

    Skomentuj

  7. maraz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-16 22:36

    Uwazam ze te krytykowanie intela za ten glut jest troche na wyrost bo tak naprawde wiekszosc konsumentów nie wie wogole co to jest i kupuje sprawdzony sprzęt.... klienci bardziej obyci w temacie czy entuzjaści wiedzą ze lut jest o wiele lepszy i kupują świadomie. Sam mam i5 i jestem zadowolony, wszystko hula i glut mi za bardzo nie przeszkadza. Jednak teraz wybrałbym Ryzena bo są już naprawde mocne

    Skomentuj

  8. zeniu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-16 22:45

    "

    Skomentuj Historia edycji

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-08-16 22:49

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Nie. Z390 zaoferuje to co nowe chipsety z serii 300 (a czego brakowało w Z370):
      - kontroler USB 3.1 (USB 3.1 Gen 2)
      - wsparcie dla opcjonalnego modułu Wi-Fi AC (Intel CNVi WIFI).

      Skomentuj

  9. chotnik2
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-08-17 03:35

    Kocham ten korporacyjny bullszajt Intela...
    Okres Pentium i Core :
    "my wiemy co dla was dobre, lutowanie jest dobre"

    Okres dominacji Intela i koszenia grubego hajsu:
    "my wiemy co dla was dobre, wierzcie nam - lutowanie jest zle, mikropekniecia, cuda niewidy, i7 najlepiej dziala na glucie"

    Okres odbijania sie AMD od dna, Ryzeny sa lutowane :
    "my wiemy co dla was dobre, wierzcie nam - lutowanie jest dobre, i7 i i9 najlepiej dziala w Z390 na lucie"

    Ciekawe co dalej.

    Skomentuj

  10. xxx.514
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-08-17 09:20

    Jak w nowym mainstreamowym CPU dadzą 40-44 linie PCIe, to będę musiał znowu przeformułować całą przyszłą konfigurację sprzętową. Z drugiej strony to ciekawe, że jednak można nagle dać lutowanie, dużo linii PCIe, sporo mocy obliczeniowej, a wszystko schowane w 95W TDP. Oj, AMD ładnie nimi teraz pogania, oby tak dalej.

    Skomentuj

    1. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-17 16:02

      95TDP to bajki marketingowe. 8700k pod maksymalnym obciążeniem pobiera 140W w realnych testach.

      Skomentuj

  11. Chong-li
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-17 09:43

    Procesor warty zakupu .

    Skomentuj

    1. Chiny_X
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-17 15:04

      Jeszcze nie ma cen, a ty już mówisz, że warty zakupu.

      Skomentuj

  12. arnakus
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-17 11:33

    Spodziewam się ceny w okolicach 2K zł za i9-9900K (a może i więcej).

    Skomentuj Historia edycji

    1. n4zgul
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-17 11:51

      Tak bedzie najprawdopodobniej.

      Skomentuj

      1. Chiny_X
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-17 15:04

        Chyba x2

        Skomentuj

    2. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-17 16:00

      Teraz już nie mają takich możliwości dymania klientów w biały dzień.

      Rzuć okien ma mobilne. Dłużej niż przez ostatnią dekadę topowe mobilne i7XE kosztowało 999$ i oferowało jedynie 0,1GHz więcej od niższego modelu za 550$. W praktyce było to 3,8-4GHz od czasów core 2-gen. Teraz Intel tak pogrzeczniał, że nagle okazało się, że można zrobić 6-core, 4,7GHz i za 550$.

      HEDT też jest ciekawym przykładem. Wcześniej topowe i7 HEDT były odpadkami po xeonach E5, a teraz są tak zdesperowani, że przerobili topowego Xeon'a E7 Platinum za 13000$ na konsumenckie i9, za które nie mogą zawałać więcej niż 2000$.

      Za 9900k nie mogą będzie więcej niż 400$.

      Skomentuj

  13. ZakiusForever
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-17 12:47

    Warto było czekać, trochę myślałem o 8700k albo ryzenem 2700x . Ale wreszcie intel da w mainstreamie 8/16 które mi starczy na 5 lat, więc nawet jak wyjdą zeny z 10/20 czy nawet więcej to i tak w grach będzie Intel szybszy. Więc jak mówią że AMD jest przyszłościowy i że będzie można zen 2 wpakować w tą samą płytę to na to samo wyjdzie u Intela kupię raz procesor na 5 lat u AMD dwa w ciągu 5 lat a i tak będę miał wydajniejszy procesor...

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-19 16:44

      no ale przeciez trzeba kupic płyte w której co najmniej dwa razy upgrade procesora zrobic bo inaczej to bez sensu (z punktu widzenia fanboja AMD).

      Skomentuj

  14. Alron
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-17 19:27

    Czy ja tam widzę i7 bez multithreadingu?

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-17 20:24

      Tak.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!