Na topie

Internet przewodowy: limity transferu wrócą, a bezprzewodowy pozostanie ograniczony

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Internet

Kategoria: Internet Producenci: Play Mobile Telekomunikacja Polska

Internet cofnie się w czasie?

W dobie powszechniejącego dostępu do Internetu stacjonarnego i ciągle poszerzającego swoje granice i prędkości transferu danych mobilnego internetu, wiele osób z pewnością zastanawia się kiedy podobnie jak z internetu stacjonarnego znikną limity transferu danych. Otóż niestety nie mamy co liczyć na zniesienie limitów, a co gorsza mają powrócić limity również na stacjonarny Internet.

AA

Według najnowszych analiz Polska zajmuje 9 pozycję wśród państw członkowskich Unii Europejskiej w kwestii mobilnego Internetu, co przekłada się na 3 miliony osób korzystających z tego typu świadczenia Internetu. Wspomniany wynik, przekłada się na 8% penetrację całego polskiego rynku Internetowego.

internet bezprzedodowy przewodowy mobilny stacjonarny limity

Bezprzewodowy Internet w Polsce z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz większe grono użytkowników. Operatorzy prześcigają się w tworzeniu kolejnych marketingowych prezentacji, reklam czy promocji. Od dłuższego czasu jesteśmy bombardowani sloganami LTE, 3G, 4G, wysokimi prędkościami transferu czy coraz szybszym transferem danych.

Nie dziwi więc fakt coraz większego zainteresowania mobilnym Internetem, jednak wiele osób skutecznie potrafi odstraszyć od niego nałożony przez dostawcę limit transferu.

internet limity sieć bezprzewodowa mobilna przewodowa kula ziemska

Dlatego wiele osób zgodnie wskazuje, że następnym krokiem w popularyzacji bezprzewodowego dostępu sieci powinno być zniesienie limitów transferu danych. Tak niestety się nie stanie, a niesławne limity pozostaną. Pod słowem limity z pewnością można rozumieć wszelkiego rodzaju ograniczenia szybkości transferu danych do znacznie niższego pułapu, po wyczerpaniu ustalonej w umowie wartości oraz w wielu innych przypadkach pobierania dodatkowych opłat za pobrane pakiety po wyczerpaniu deklarowanej sumy transferu.

Zdaniem Jacka Niewęgłowskiego z P4 - operatora sieci Play - możemy nie doczekać się zniesienia limitów na bezprzewodowy Internet. W zamian za to, operatorzy będą stale poprawiać jakość swoich usług, dodając kolejne funkcje, zwiększając prędkość transferu, poprawiając zasięg, a także oddając do dyspozycji użytkowników większe liczby pakietów na transfer.

Według niego rynek mobilnych urządzeń jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się i dopóki sprzedaż smartfonów i tabletów będzie utrzymywała się na tak wysokim poziomie to nie powinniśmy liczyć na zniesienie limitów transferu danych. Operatorzy sieci komórkowych po prostu nie będą w stanie poradzić sobie z ciągle zwiększającym się ruchem sieciowym.

" Pójdziemy w zwiększenie jakości usług i w dalszym ciągu, może nie tak znacząco, jak w przeszłości, ale poprawimy wartość tych usług dla konsumenta, czyli zaproponujemy możliwość korzystania z jeszcze większej ilości transmisji danych - tutaj jeszcze operatorzy mają coś do zaoferowania".

internet limity dawniej operatorzy neostrada tp sa multimedia polska upc toya
Pamiętacie? Takie tabelki niedługo mogą wrócić

Niestety wraz w najbliższych latach nieciekawa sytuacja może wydarzyć się również na rynku przewodowego Internetu. Otóż zdaniem członka zarządu P4 limity na Internet stacjonarny są coraz bardziej realne i już niektórzy światowi operatorzy albo częściowo je wprowadzają albo zastanawiają się nad takim krokiem. Jego zdaniem winne temu wszystkiemu jest zatrzęsienie przesyłanych strumieniowo usług multimedialnych wysokiej jakości, chociażby takich jak: wideo na życzenie, popularne chmury czy też wirtualne dyski.

"Trendy rynkowe idą w zupełnie innym kierunku. Jeżeli chodzi o rynki europejskie, konsumenci raczej pożegnali się z nielimitowanymi usługami transmisji danych w sieciach mobilnych. Coraz więcej jest przykładów i pierwszych sygnałów, że operatorzy stacjonarni zaczynają wprowadzać limity transmisji danych".

"Wiąże się to z niezwykle dynamicznie rozwijającymi się usługami transmisji, zwłaszcza usług audiowizualnych w sieciach internetowych, zarówno stacjonarnych, jak i komórkowych. Z obsłużeniem tego ruchu nawet operatorzy stacjonarni w dzisiejszych czasach mają coraz większe problemy" - powiedział Jacek Niewęgłowski członek zarządu P4 ds. strategii.

Stanowisko przedstawiciela operatora P4 podziela również Maciej Witucki szef Orange w Polsce. W wywiadzie dla gazety Rzeczpospolita powiedział, że limity w łączach stacjonarnych wrócą w ciągu 3 do 5 lat. Jego zdaniem sieci szkieletowe głównych operatorów w wielu miejscach nie wyrabiają, a operatorzy nie są w stanie obsłużyć wszystkich użytkowników. Tradycyjnie sprawcą wszystkiego mają być usługi przesyłanej w wysokiej rozdzielczości telewizji internetowej.

Cofniemy się więc w czasie, gdzie chociażby jedna z najpopularniejszych usług w naszym kraju Neostrada oferowała limity transferu danych, po przekroczeniu których prędkość transferu była znacząco ograniczana, a jeżeli komuś to nie odpowiadało mógł uiścić dodatkową opłatę i w dalszym ciągu cieszyć się szybkim dostępem do sieci. Jak to mówią, historia lubi zataczać koło i już niedługo możemy być ponownie świadkami podobnej sytuacji.

internet limity obciążenie usługi przyczyna wykres
Co najbardziej obciąża sieć

-"Zakładam, że za 3 do 5 lat za 200-250 zł będziemy oferować tej przykładowej rodzinie komplet usług w ryczałcie tj. kilka telefonów komórkowych, telewizję, pakiet 10 GB na mobilny dostęp do Internetu i 100-150 GB na dostęp stacjonarny o prędkości kilkudziesięciu Mb/s. To wszystko z opcją przenoszenia limitów pomiędzy telefonami, także pomiędzy numerami stacjonarnymi i mobilnymi oraz z opcjami dokupowania limitów lub większej przepływności w modelu on-line. [...] To już zaczyna się dziać np. w Stanach Zjednoczonych. Operatorzy przestają sobie radzić z obsługa ruchu, jaką generuję np. telewizja internetowa. Sieć po prostu się zapycha. Jedynym sposobem będzie wprowadzenie limitów i oferty na kolejne pakiety danych do kupienia". - powiedział prezes Orange Maciej Witucki.

internet obciążenie spowolnienie limity klawiatura ślimak

To stanowisko dużych operatorów, nie wiadomo jak na limity zareagowaliby alternatywni dostawcy Internetu, być może za wszelką cenę staraliby się utrzymywać brak limitów aby w ten sposób rywalizować z konkurencją.

Nie wiemy jednak czy ten czarny scenariusz zostanie zrealizowany, miejmy jednak nadzieję, że operatorzy poradzą sobie ze zwiększającym ruchem sieciowym w inny sposób niż nakładanie na użytkowników limitów. Mimo wszystko może zamiast usługodawcy nieustannie zwiększać prędkości transferów powinni zająć się rozbudowywaniem swoich magistrali i modernizacją tych przestarzałych, tak aby nie było konieczne wprowadzanie limitów?

Co sądzicie o wizji wprowadzenia limutu transferów danych w sieciach przewodowych?


Więcej o Internecie:

Źródło: Newsteria, Rzeczpospolita, HotMoney, GSMOnline

Odsłon: 24566 Skomentuj newsa
Komentarze

109

Udostępnij
  1. ciasteczkowy potwór
    Oceń komentarz:

    18    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:06

    acta nie weszło to też nie wejdzie -,- :/

    Skomentuj

    1. Varso
      Oceń komentarz:

      -46    

      Opublikowano: 2012-05-14 20:44

      Miesięcznie nie jestem w stanie zużyć nawet 3GB więc w czym macie problem ?

      Ograniczenia głównie dotkną torrenciarzy i innych P2P, którzy zawalają łącze ISP 24/7.
      Co do IP TV itp. to też dobrze, ludzie zamiast gapić się w telewizor ... sorry monitor poświęcą czas dla rodziny a nie Youtubue i Youtube ;)

      Skomentuj

      1. infinitimind
        Oceń komentarz:

        17    

        Opublikowano: 2012-05-15 01:01

        jak używasz komputera tak często jak swojego mózgu to może tyle Ci starcza....
        ja natomiast robię zdjęcia w wysokiej rodziałce, wrzucam to na serwery, korzystam ze STEAM, mam telefon z androidem z softem za 200zł i grami które zajmują łącznie z 20GB. Wypożyczam filmy przez internet bo nie mam TV(w sensie abo albo antena i miec nie bede).

        Ekstrapolujesz swoje wymagania na reszte społeczeństwa??
        Mój kumpel ze studiów jadł chleb z keczupem - więc w czym problem aby każdy to jadł? Rozumiesz teraz problem swojej wypowiedzi??

        Skomentuj

      2. santaclous
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2012-05-15 09:49

        Przeprowadz sie do lasu człowieku

        Skomentuj

      3. Malwin
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-05-15 16:53

        W końcu za coś płacą ludzie i jak mają dajmy na to te 10mbit w umowie to dlaczego mają nie używać? Jak infrastruktura nie pozwala na więcej użytkowników to należy inwestować w nowe kable, serwery itp, a jeśli nie to dziękuje i nie podłączam kolejnych klientów.

        Skomentuj

    2. .Alx.
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 23:02

      ACTA nie weszło ?! Tymczasowo tak, ale już zdążyło powrócić pod nową nazwą - CISPA i tak będzie aż wreszcie coś uda się przepchnąć.

      Podobnie z limitami, one wejdą, bo oni chcą KONTROLI, a to im ją daje.
      Pamiętacie newsa ze stycznia ? Też chodziło o limity, próbowali to ugryźć od innej strony.
      http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Gwarancja_predkosci_minimalnej_Internetu_budzi_sprzeciw_operatorow-38422.html

      Skomentuj

      1. devilmaycry20
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2012-05-14 23:42

        Zgadzam się z tobą natomiast sam posiadam iPlusa limitowanego na 12 gb pobieranych plików w dzień a od 24-9 rano nielimitowany. Prędkość LTE nie spada poniżej 22 mb/s a ping to już nie problem mam 20-40 pingu. Niektórzy z moich znajomych na kablu maja więcej

        Skomentuj

    3. erell
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-05-15 22:46

      Pan Jacek Niewęgłowski przez tą wypowiedź chciał powiedzieć nie będziemy inwestować w nowoczesne technologie i usprawnianie stanu obecnego tylko będziemy dusić od Was kasę na ich zyski. Firmy z takim podejściem niech lepiej znikną z rynku, a za nie wejdą inne z lepszymi wizjami na szybki internet.

      Skomentuj

  2. emdziej
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:07

    "Pamiętacie? Takie tabelki niedługi mogą wrócić"

    byk ;)

    Skomentuj

  3. xfire25
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:13

    tam w tabelce zamiast GB pisze BG :P czyżby big bajty?
    nie wiem jaki to ma sens

    Skomentuj

    1. emdziej
      Oceń komentarz:

      -8    

      Opublikowano: 2012-05-14 15:17

      Dla Kowalskiego są GiajBajty a dla PRO gamera BiglujBajty ;)

      Skomentuj

      1. emdziej
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2012-05-14 15:19

        Gibaj*

        ...zezarło

        Skomentuj

        1. eninede
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2012-05-14 18:35

          BagaGijty ? :D :P

          Skomentuj

          1. emdziej
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2012-05-14 20:54

            DżibaBity & odwrotność %-)

            ...kto mnie tak zminusował ?! ]:->

            Skomentuj

  4. arius
    Oceń komentarz:

    32    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:17

    Wszystko to gówno prawda. Operatorów po prostu skręca, że abonenci w dupie mają ich pakiety TV i dzięki "ICH" internetowi mogą sobie oglądać co chcą.

    Już dziś TV kablowe tracą klientów na abonament telewizyjny, któy zawsze był skomponowany tak, że tylko najwyższy pakiet zawierał sensowne kanały.

    Dzięki limitom będą mogli zarabiać na oglądaniu mediów strumieniowych. TO JEST CAŁA PRAWDA na temat prób wprowadzenia limitów. Miejmy nadzieję, że konkurencja w postaci chociażby sieci osiedlowych zniszczy te plany.

    Skomentuj

    1. kurzi5
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-05-14 23:22

      Nie wiem jak reszta ale ja osobiście w dupie mam straty sieci kablowych "bo w internecie też można obejrzeć" całkiem sporo ściągam via Steam więc dlaczego ma mnie to dotyczyć?

      Skomentuj

    2. infinitimind
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2012-05-15 01:04

      dlatego tak ważne jest aby rynek ten był otwoarty a nie reglamentowany i nowe podmioty na niego wchodziły - konkurencja

      Skomentuj

  5. BariGT
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:22

    Hahaha, w sytuacji kiedt zaden liczacy sie ISP nie limitu, ten ktory wpadnie na ten pomysl pierwszy popelnia swoiste sepuku. Sadze ze bardziej logicznym wyjsciem sa nowoczesne sieci swiatlowodwe.

    Skomentuj

    1. .Alx.
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 22:46

      No i masz rację...
      Dlatego limity prowadzą WSZYSCY NA RAZ !
      Obejdzie się bez sepuku.

      Skomentuj

  6. c0lin.
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:24

    To ja się pytam: dlaczego mielibyśmy się wszyscy cofać do tamtych czasów? Wystarczy, że kilka większych sieci powie "nie" i reszta nie będzie miała z tego żadnych korzyści, albo upadną albo to zniosą. :)

    Skomentuj

  7. Vyzygota
    Oceń komentarz:

    18    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:25

    Ograniczenie transferu bo infrastruktura nie daje rady. Ale jak zapłacisz to już będzie dawać radę, tak???

    To dość dziwne.

    Skomentuj

  8. nienatemat
    Oceń komentarz:

    -51    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:25

    I b. dobrze. Skonczy sie dystrubucja cyfrowa, te całe MMO, torrenty, a dzieciarnie z przed komputerów zapędzić na pole kopać ziemniaki !!!

    Skomentuj

    1. amb00
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2012-05-14 15:46

      Sam idź na pole kopać ziemniaki.

      Skomentuj

    2. HAMANN
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2012-05-14 18:00

      Zakladam ze kolega ktory twierdzi ze to dobrze, jest rolnikiem i potrzebuje na polu pomocy?

      Skomentuj

      1. vieri37
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2012-05-14 19:25

        Tusk mu pomorze albo mu kupi ursusa to skończy płakać

        Skomentuj

    3. Anoizmrox
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 20:12

      MMO to maszynka do zarabiania pieniędzy. Poświęcisz 2-3 tyg na postać i masz z 200-300 zł, więc i tak nie przestaniemy (gracze) grać w MMO :)

      Skomentuj

      1. jackussa
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2012-05-14 20:48

        Istna maszynka do zarabiania pieniędzy, zakładając że grasz po 8h dziennie przez 2 tygodnie i sprzedajesz za 300 to ci wychodzi całe 2,68zł/h, wow istny kosmos!
        Ciekawe co jeśli musisz siedzieć po 12-14h 3 tygodnie i sprzedasz za 200...

        Skomentuj

        1. c0lin.
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2012-05-15 07:03

          Też znam tu dzieciaków na osiedlu, którzy twierdzą, że na MMO fortune zarobią, a to dlatego, że właściwie nie wiedzą ile można zarobić w ich wieku pracując normalnie, a nie przed monitorem i sprzedając na allegro...

          Skomentuj

  9. Roller
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:26

    Ta jasne, najwięksi dostawcy internetu mobilnego twierdzą że na stacjonarny powróci limit... a może po prostu chcieliby żeby tak było więc sobie spekulują i cicho śnią żeby więcej kasy wyciągnąć.

    Skomentuj

  10. MatiQ
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:26

    Co za bzdura! Wprowadzą limity na transfer, ale jakby sie przypadkiem skończył to można sobie dokupić i bedzie hulał dalej. Maszynka do wyciągania od ludzi pieniędzy..

    Skomentuj

    1. vieri37
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 19:29

      Dokładnie, najpierw były limity potem zniknęły teraz znowu wejdą i potem je znowu zabiorą i tak w kółko. Widać albo mają za mało kasy bo nie potrafią rozbudować centrali albo mają za dużo i nie boją się że większość może olać ten cały internet, bo umowy trzeba podpisać na nowo.

      Skomentuj

  11. Reyqer
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:29

    Jak zawsze, zamiast zająć się przyczyną chcą tylko złagodzić skutki, ale oczywiście kosztem klientów...
    Gdyby wreszcie nasi kochani usługodawcy zaczęli modernizować linie, nie byłoby takiej potrzeby.
    Ale taka logika jest im dobrze znana.
    Rozmowa z pomocą techniczną (dawnej) TP:
    " - Mam problem z transferami i pingiem, który jest strasznie wysoki.
    - O... Pan jest z tego okręgu. No więc... mamy specjalne zniżki..."

    Skomentuj

  12. Mighn
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:30

    A może by tak w infrastrukturę za pieniążki abonentów zainwestować, a nie na nowe fury dla prezesów??

    Skomentuj

    1. luki44
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 19:12

      Właśnie mówiłem bratu że mogli by nowe switche kupić za tą kase z abonamentów ,a nie jechać ka kasę Polaków.

      Skomentuj

  13. nienatemat
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:33

    Przestańcie się oburzać, tylko zrozumcie na jakim świecie żyjecie. Nie po to się zakłada firmę telekomunikacyjną, żeby dostarczać wam internet. Celem KAŻDEJ firmy jest maksymalizacja zysku, a usługi oferowane przez firmę są tylko środkiem do zrealizowania tego celu.

    Skomentuj

    1. vieri37
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 19:30

      Z jednej strony masz racje ale czy nie bałbyś się że po tej reformie ludzie cię oleją?

      Skomentuj

      1. art_m
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-05-14 20:12

        A będą mieli wybór, jeśli wszyscy duzi gracze wprowadzą takie limity? Jak kilka dużych firm (no niech będzie, że nawet nazwiemy to oligopolem) się uprze to wszystko co chce wprowadzi, chyba że państwa i UE się sprzeciwią. Tutaj dostrzegałbym szansę: że zamiast ładować w drogi z jednego wypizdowa do drugiego, chodniczki na wsiach czy Wspólną Politykę Rolną, UE wreszcie zacznie mocno finansować infrastrukturę dla nowych technologii.

        Prawda jest taka, że obsługa takiej ilości informacji kosztuje, więc albo czeka nas drastyczna podwyżka cen dla wszystkich albo ograniczenie dla wszystkich i opłaty dodatkowe dla tych, którzy chcą limit przekroczyć. Osobiście wolę to drugie.

        Zresztą, szkoda, że ISP nie dają - pewnie okazałoby się, że wśród odbiorców prywatnych 90% ruchu tworzy mniej niż 10% użytkowników...

        Skomentuj

        1. art_m
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-05-14 20:13

          Miało być: "Zresztą, szkoda, że ISP nie dają możliwości sprawdzenia jak rozkłada się transfer w sieci" zamiast "Zresztą, szkoda, że ISP nie dają".

          Skomentuj

  14. arius
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:35

    Ten gościu mówi w 56 sekundzie o rozmowach między dostawcami usług audiowizualnych a ISP. O nic tu innego nie chodzi, żadne problemy z wydajnością sieci, chodzi o zarabianie na oglądaniu IP TV, co jest przyszłością telewizji, gdzie nie dostawca decyduje kiedy i co oglądasz, ale widz.

    Skomentuj

    1. nienatemat
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2012-05-14 15:37

      dokładnie. w USA niektórzy usługodawcy wprowadzili limity z tego samego powodu.

      Skomentuj

  15. marioking
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:42

    Juz ja widze jak operatorzy kablowk to wprowadza... z miejsca im mowie spadowka. Jak mam mobilny miec ograniczony to moge to przezyc skoro w tym wzgledzie nic sie nie zmieni, ale napewno reki nie przyloze w przywracaniu takiego ciemnogrodu na kablu. Z miejsca przestaje korzystac jak cos takiego ktoremus opowi sie zalegnie.,

    Skomentuj

  16. shadowman333
    Oceń komentarz:

    21    

    Opublikowano: 2012-05-14 15:48

    Kojarzy mi się to z taką sytuacją, gdzie dziurawej drogi się nie łata/ nie kładzie się nowego asfaltu tylko stawia się ograniczenie prędkości. ;)

    Skomentuj

  17. Wojtek50008
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:08

    Ale glupoty mowia przedstawiciele P4 i Orange. Co z tego, ze ludzie korzystaja z tego na co uslugodawcy ich bardzo namiawiaja, a wiec telewizji IP, telefoni voip i internetu rzedu kilkadziesieciu Mbitow - przeciez jakby nie mieli odpowiedniej infrastruktury to by takich uslug nie proponowali. Ponadto nawet na łamach benchmarka bylo pisane o nowych technologiach swiatlowodow - oferujacych o wiele wieksze szybkosci transferu niz dotychczas. Mysle, ze za te 3-5 lat owe technologie beda wdrozone i juz nie bedzie waskiego gardla wezlow komunikacyjnych, tylko wystapi chec dostawcow na jeszcze wieksze zyski poprzez dodanie limitow transferu. Jak mozna sie spodziewac limity te na bardzo szybkich laczach i przy wszelakich uslugach streamingu video i chmurze, beda w blyskawicznym tempie wykorzystane, a wiec uoeratorzy zyskaja, a klienci beda placili podwojnie za internet. Prezesowi Orange proponowalbym zainwestowac w swiatlowody laczace glowice kablowe z centralami, poniewaz mimo modernizacji central, stare linie sygnalowe - szczegolnie na wiejskich terenach ograniczaja transfery danych i mimo centrali obslugujacej szybkosci do 20mbit - uzytkownicy korzystajacy z uslug mieszkajacy juz ponad 1km od centrali zmuszeni sa do uzywania wolnego internetu i czesto do migracji uslugi do nizszej niz Orange proponuje - to skandal. Lepiej rozbudowywac siec niz nakladac limity na starych kablach.

    Skomentuj

  18. blajo
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:24

    zamiast wprowadzać durne limity niech wezmą się za poprawę infrastruktury sieci wtedy problemy będą znikać, a nie najlepiej pujść na łatwiznę wprowadzić limit i mieć wszystko w d***
    co z tego, że będą zwiększać prędkości łączy chyba tylko po by szybko zeżreć te gigabajty i dokupować pakiety transferu... żenada !!!!

    Skomentuj

  19. jacob000
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:24

    Dialog inwestuje w światłowody i ciągle modernizuje swoją sieć i wychodzi na tym bardzo dobrze. W mojej okolicy z TP (aktualnie orange) neta ma chyba kilka % reszta to albo Dialog albo lokalny dostawca.

    Więc wydaje mi się, że ten kto pierwszy zmodernizuje swoją linię i zostawi TP (orange) w tyle z ich infrastrukturą ma szansę na naprawdę sporą część rynku. 100 Gb danych miesięcznie to wystarczy komuś kto korzysta tylko z radia i gadu przez neta, wystarczy że ściągasz film albo muzykę do tego granie przez neta i jeszcze jakieś video na YT w full HD i mamy po łączu.

    Skomentuj

  20. Viper007
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:26

    Pierdzielenie tp albo jak kto woli orange by się usprawiedliwić ... Nie dość że mają neta o kant .... potłuc to wciąż im mało. Btw co w zestawieniu robi UPC z jakimiś śmiesznymi nie istniejącymi transferami ? Skoro najniższa oferta to 10Mbitps i nawet ta niema żadnego limitu. Ot Limity to przyszłość u ..ch operatorów.

    Skomentuj

    1. korki45
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 16:56

      Zestawienie pochodzi z 2006 roku!

      Skomentuj

      1. Viper007
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-05-14 18:30

        No i właśnie o to chodzi ! Zestawienie z ... bo wcale nie jest tak że wracają limity wręcz znikają ...

        Skomentuj

        1. Marandil
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-05-14 19:04

          Z ... to są te Twoje komentarze, bo czytać nie potrafisz. Tabelka jest archiwalna i ma być archiwalna, a pod nią podpis "Takie tabelki niedługo mogą wrócić", więc wszystko jest W PORZĄDKU.

          Skomentuj

  21. karon
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:42

    jakby to trafiło to niezły shit by się zrobił, ale wątpię by to gówno weszło w życie.

    Skomentuj

  22. Thorin49
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:44

    Skok na kasę i nic więcej...
    Już widzę jak się Anonymous za nich wezmą - będzię to samo co z ACTA :P

    Skomentuj

  23. Kop3r
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:45

    limit danych = mniej Internautów = mniejsze zyski ze stron Internetowych (+ mniejsza oglądalność yt = google przyjdzie) = cofnięcie limitów.
    Jednym słowem: niemożliwe

    Chociaż w tych czasach kto wie..

    Skomentuj

  24. Raider0001
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:50

    Haha członek zarządu P4 ma problemy ze swoimi usługami i myśli że to samo dotyczy łącz kablowych, nie ma szans na powrót do limitów transferu, historia uczyła nas że limity są złe i oferty alternatywne istnieją i będą istnieć

    Skomentuj

  25. maker
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:51

    Jak uslugodawcy chca sobie strzelac samobuja to prosze niech zaczna wprowadzac swoje limity ;]

    Skomentuj

  26. Bambo1983
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:52

    Hm, w sumie długo się zastanawiałem nad tym zdaniem...
    "(...) wysokimi prędkościami transferu czy coraz szybszym transferem danych."

    Ale żeby nie było - możliwe, że poniedziałkowy poweekendowy szok jeszcze przeżywam :)

    Skomentuj

  27. Sasior
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:52

    Limity internetu mobilnego mi nie przeszkadzają. Przy normalnym użytkowaniu takiej sieci na telefonie i tablecie rzadko przekraczam 1,5gb/miesięcznie. Zazwyczaj jest to nieco poniżej 1 gb. Jednak limit na internet stacjonarny to parodia.. skoro nie są w stanie obsłużyć takiego to ruchu, to zamiast go ograniczyć powinni unowocześnić infrastrukturę.

    Skomentuj

    1. mariot86
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 18:56

      Zacznij oglądać filmiki w Full HD na YT i ta liczba wzrośnie kilkukrotnie;)

      Skomentuj

      1. Sasior
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-05-14 22:55

        Na telefonie? Nie widzę sensu, a z tabletu korzystam głównie w łóżeczku, więc wi-fi. Full HD póki co sprawdza się w urządzeniach stacjonarnych.

        Skomentuj

  28. szymon_j14
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:53

    Co za idiotyzm! Nie zdecydowałem się na jedną z komercyjnych sieci tylko ze względu na idiotyczne limity. Mam radiówkę 5 GHz od lokalnego ISP (Syriusz-Net) BEZ LIMITÓW i jestem zadowolony. Limity na przewodówkę to cofnięcie się do epoki kamienia łupanego. Jestem przeciwny, przy moim korzystaniu potrzebowałbym około 35-40 GB miesięcznie minimum ( a nie ściągam żadnych gier i filmów)

    Skomentuj

  29. albi37
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 16:59

    Kiedyś słyszałem taką opinię o bezprzewodowym internecie w USA - "strasznie wolny, ale tani, działa wszędzie i nie ma limitów".
    Co do technologii LTE, tego słynnego 100Mbps to jest bez sensu, bo 4GB zniknie w 5 minut, a takie pakiety tego są.

    Co do dostawców internetu stacjonarnego to dostawcy mogli pomyśleć o infrastrukturze, a nie tylko o zwiększanie Mbps, co w niedzielę po południu i tak na nic się nie przekształca. Jakoś uczelnie, akademiki potrafią zrobić taką infrastrukturę, żeby wszędzie był szybki internet i nic się nie zacinało, a w godzinach szczytu prędkość internetu spada do 150Mbps...
    Prawda jest taka, że duzi operatorzy ciągną druta, żeby mieć jak najwięcej klientów, a o utrzymaniu tego nie myślą.
    We Wrocławiu jest firma, która dostarcza internet do 1200Mbps (symetrycznie), a na prezentacji tej usługi, osoba z tej firmy na pytanie po co taka usługa, odpowiedział, bo możemy, bo nie ma żadnych technicznych przeszkód, żeby ludzie mieli dostęp do szybkiego, symetrycznego łącza.

    Skomentuj

    1. Marandil
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 19:08

      Jaka to firma, bo nie słyszałem o niej, a ciekawie brzmi?

      Skomentuj

      1. Kierownik
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-05-14 20:08

        Też gdzieś o niej słyszałem na uczelni (jestem z Wrocławia). Nazwy jednak nie pamiętam.

        Skomentuj

        1. x-power
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-05-15 02:10

          Nie było to przypadkiem MOICO? We wrocku ta firma ma za 155zł symetryczne 1Gb/s pisałem do nich czy do Poznania nie maja już planów zawitać i niestety nie mają :( Ogólnie co do internetu w poznaniu to strasznie kuleje.... Poznań wie tylko jak w doope dać...

          Skomentuj

  30. Kuba Mily JDM
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 17:00

    Buhahaha niech tyko spróbują muflony głupie. Już widzę jak to wprowadzają hahaha. Wszyscy od razu dziękujemy, przerywamy umowę i do widzenia

    Skomentuj

  31. prezeslion
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 17:16

    to powstaje pytanie po co udostępniają tak duże transfery skoro nie są w stanie ich ogarnąć czyli zakładają że wszyscy użytkownicy nie będą oglądać czegoś (filmy) w tej samej chwili to może będziemy czekać w kolejkach będzie jak za komuny tylko że będzie internet na kartki :D

    Skomentuj

  32. pomidor
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 17:39

    Szkoda się przejmować co tam chlapie jakiś matołek. Konkurencja nie dopuści do żadnych limitów. A do wielkich sieci komórkowych trzeba nasłać urząd rozbijający zmowy cenowe.

    Skomentuj

  33. Ziuta
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 17:53

    Gdzie mają analityków?? Przecież to było wiadome że z roku na rok wzrośnie ilość klientów, a co za tym idzie większy ruch sieciowy. Zwiększając prędkość transferów jeszcze bardziej siebie dobijają... Coraz popularniejsze stają się opisane w artykule dyski internetowe, wideo wysokiej jakości itp. więc coraz więcej danych jest przesyłane, ale co z tego jak im chodzi tylko o ilość konsumentów... Robią tylko to aby w tych 50% zapewnić to co w umowie piszą... Nie wiem po co internet w TV (z tego co czytałem to coraz więcej danych jest przez to przesyłanych, chyba za sprawą VOD), wolę ten film ściągnąć sobie na np. lapka, podłączyć go do telewizora i sobie oglądać go kiedy chcę, robić przerwy kiedy mnie się to podoba... Wymyślają coraz więcej durnych pomysłów zamiast unowocześniać infrastrukturę...

    Jeśli wprowadzą te limity to szybko przekonają się że to był bardzo zły pomysł...

    Skomentuj

    1. Ziuta
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-05-14 17:55

      Przykład:
      To ilość danych jaką pobrałem w ty miesiącu (01-14):
      101,665,895,871 B (czyli ok. 100GB), jest to dopiero połowa miesiąca, a nawet nie oglądam filmów na YT, ponieważ nie wiem dlaczego ale przy moim necie 10Mb/s buforującego się filmiku w 240p nie mogę oglądać w czasie rzeczywistym bo po chwili dogania niezbuforowaną część (przy pobieraniu plików i wysyłaniu nie ma problemów)... A gdybym teraz oglądał te filmiki w HD lub FullHD??

      Ilość danych jakie wysłałem:
      94,804,361,279 B

      Te 150GB rozpłynęło by się z wiatrem...

      Moim zdaniem wielu zerwie umowę nawet płacąc tą karę za jej zerwanie i poszukają dostawcy który oferuje taką samą szybkość bez limitów w dodatku o wiele taniej...

      Skomentuj

    2. saddam
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 20:16

      Telewizja internetowa jest przesyłana oddzielnym kanałem więc nie mam pojęcia o co temu koleżce od play chodziło. W wielu krajach już prawie nikt nie ma anten, bo cała telewizja jest strumieniowana przez DSL i światłowód.

      Skomentuj

      1. KrzychuG
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-05-15 11:32

        Bzdura z tym brakiem anten. Wiele osob korzysta z TV cyfrowej i choc faktycznie za okem anten moze nie byc o tyle zbiorcze na dachu to normalnosc. Podobnie moze byc u nas. IPTV oczywiscie istnieje i jest fajna alternatywa ale wymaga podpisania umowy i jest pewnym obciazeniem dla operatorow. Oczywiscie transfer dla takiej IPTV nie moze byc wliczany do limitu, ale chocby w Stanach duzo jest uslug TV na zadanie typu Netflix czy HULU. Dodatkowo wiele kanalow TV oferuje na swoich stronach mozliwosc obejrzenia do kilku odcinkow wstecz seriali, ktore emituja. To wszystko zuzywa transfer i to w calkiem sporych ilosciach jesli mowa o materiale HD. W Polsce mamy poki co iPlexa, TVN Player, TVP Player czy nie do konca legalne Weeb TV, to wszystko tez lapie sie juz na limit.

        Podejrzewam, ze limit ustawiony na 300-350GB starczylby wiekszosci z nadwyzka, ale patrzac na pakiety za granica raczej na tak wysoko ustawiony limit nie ma co liczyc.

        Skomentuj

        1. saddam
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-05-16 20:29

          Korzystam z TV przez internet od 2007 roku i nigdy nic nie podpisywałem. Te skrzyneczki na DSL/światłowód, TV i telefon ma każdy w podstawowym pakiecie i dlatego praktycznie nikt nie korzysta z anten, bo po prostu nikomu tego nie potrzeba. Każdy, kto ma telefon stacionarny, automatycznie ma też internet i telewizję przez internet. Zaden z tego problem dla operatorów, bo po prostu TV przez internet została wprowadzona jako standard. Nigdy też nie słyszałem o żadnych limitach transferu. Mam teraz światłowód 100/100Mbps i nie ma nawet żadnych planów limitowania tylko coraz więcej ludzi jest podłączanych do światłowodu, a standardowy w najtańszym pakiecie internet, HDTV i telefon ma 100/50.

          Skomentuj

  34. Towarzysz Komisarz
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2012-05-14 18:07

    Tak w ogóle, to wielu ISP na całym świecie wprowadza limity danych - w USA, Australii, Nowej Zelandii, odpowiednie limity to rzecz normalna i często ludzie psioczą na forach, że już "wypili" cały miesięczny zapas.

    Skomentuj

  35. jarwi1972
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 18:24

    Niech nie straszą,a ten Pan Niewęgłowski to chyba epoki pomylił.Spał czy może go zamrozili 20 lat wcześniej.
    Jak powszechnie wiadomo zawsze chodzi o kasę aby jej jak najwięcej wyciągnąć od użytkownika końcowego.Dlaczego?Po to aby prezesi takich firm pławili się w "mamonie" częściej zmieniali samochody,samoloty,łodzie turystyczne itp.
    Niech wprowadzą limity a zobaczymy co się będzie działo.
    Nieziemsko mnie to ciekawi.
    A co z abonamentem na komputery PC?Jakoś nie widać i słychać.

    Skomentuj

  36. misiek12_sdz
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 18:31

    Tp/Orange chce chyba koniecznie upaść na naszym rynku. Nie wiem jakie to byłyby limity ale od 10Mb/s to musiałoby być 100GB+. Mam licznik na pulpicie i po dniu chodzenia w necie bez ściągania gier i filmów mogę spokojnie dobić do 5GB. Jeśli pobieram coś więcej to zdaża się dobić do ponad 20GB dziennie. Np BF3 + spatchowanie tego wszystkiego.

    Skomentuj

  37. drumlin
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 18:35

    te bezprzewodowe badziewia wybierają ludzie na zadupiach gdzie nie mogą mieć normalnego i klną na to niewyrażalnie, druga grupa to biedaki extremalne co dla zaoszczędzenia trochę kasy wybierają bezprzewodowe badziewia i także klną. Tak czy siak to zboczenie rozwija się niejako na siłę żeruje na biedzie i zacofaniu dużych obszarów polski wiadomo że te kapitalistyczne dupki będą wymyślać żeby nas upodlić i do poziomu tego czegoś zdeptać ale nie damy się

    Skomentuj

  38. jarwi1972
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:09

    Straszyć to sobie mogą babcię prądem :-)

    Skomentuj

  39. Lord_NeReVaR
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:22

    No tak zamiast inwestować w sieć i zwiększać z roku na rok możliwości przesyłowe(skoro już wiedza co będzie u nas za parę lat opierając się na sytuacji na zachodzie) wolą wprowadzić limity i jeszcze na tym więcej zarobić...

    Skomentuj

  40. luki44
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:22

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    HAHAHAHAHHAHAHAHA MEGA LOGIKA !!!!!!!!!!!!!! A JAK WSZYSCY KTÓRZY MAJĄ LIMIT (100GB)BĘDĄ OGLĄDAĆ W TYM SAMYM CZASIE FILMY HD? TO SIEĆ SIĘ WCALE NIE ZMULI? MUAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH !!!!!!!!!!!!!!! AJAK BĘDĄ OGLĄDAĆ TO SWOJE 100GB BEZ PRZERWY? WSZYSCY NARAZ? CZYLIJEDNAK POTRZEBNA INFRASTRUKTURA I LIMITY CH0JA DADZĄ? OJEJ...

    Skomentuj

  41. Oligarchia Magnacka
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:30

    Abonament na to, tamto, limit danych na to i to a jakość usług wciąż mierna. Jak tak dalej będzie to ja to pierd*le!

    Skomentuj

  42. Hakuren
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:54

    I to jest Polska wlasnie. Uslugi nie dotrzymuja kroku rzeczywistosci. Rozwiazanie - spowolnijmy i ograniczmy rzeczywistosc!

    Skomentuj

  43. Dideq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 19:57

    Operatorzy nie wyrabiają nie dlatego, że rośnie popularność streamingu czy TV online. Nie wyrabiają bo nie inwestują w infrastrukturę. Ot, co...

    Skomentuj

  44. Damian_jo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 20:02

    Nie ma szans że to wprowadzą
    Po pierwsze - ludzie by się nie wypłacili za transfery
    Po drugie - co 2 by potargał umowę jeśli wprowadziliby pakiety
    Po trzecie - jak Dideq wspomniał - powinni ruszyć 4 litery i doposażyć infrastrukturę,serwery itd a nie "zakładać blokady"
    Ja w ciągu 3 minut korzystając z laptopa (network meter) wykorzystuję bez problemu 100MB pisząc tylko ten post i słuchając muzyki na YouTube
    Nie wyobrażam sobie takich blokad jaką jest pakiet/pakiety

    Skomentuj

  45. Anoizmrox
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-05-14 20:24

    To mało coś zużywacie dziennego transferu.

    Ja dziennie przeszło 30GB przejebie. WoW i patche do niego, DCUO, filmy FHD na yt, download gier itp.

    Skomentuj

    1. luki44
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 20:55

      Tylko? LOL moje łącze w 8 godzin 176GB ssie jak szalone :P

      Skomentuj

  46. piotrek8x
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 20:31

    Tam co jest TP SA do 6144kbs jest limit na 50bg (bigagajtom?:D). A tak swoją drogą to ja mogę pomarzyć nawet o internecie 2mb/s. Max jaki oferuję mój dostawca to 1mb przy umowie na 2 lata i miesięcznie 80zł... A przy umowie którą mam ja (na czas nie określony) za tą samą kwotę jest 640kbs wiec nie narzekajcie:D

    Skomentuj

    1. arekdbz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-05-14 21:05

      Matko boska, gdzie ty mieszkasz?! Poza tym, tylko jednego operatora masz dostępnego? Raczej mało prawdopodobne.

      Skomentuj

      1. piotrek8x
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-05-15 13:12

        Woj mazowieckie ok 65km od Warszawy, 30 od Siedlec i 25 od Mińska Maz :) Jeśli Ci to coś mówi:D Nie ma innego operatora co najwyżej mobilny z Orange, Plus czy co tam jeszcze jest, ale transfery danych skutecznie odpychają.

        Skomentuj

  47. SuchyX
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 20:55

    Ja to bym chyba musiał mieć 1TB na limit danych. Zaglądałem na router i mam 24kwietnia-14maja 104GB. :D W sieci 4 komputery bez ściągania gier itd YT HD i inne strony z filmikami od oglądania w locie nie wspomnę o 2 TV które mają IPLA, IPLEX i TVN Player.

    Skomentuj

  48. sceri
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 20:59

    Dziadostwo. Chodzi tylko i wyłącznie o to aby zarobić jeszcze więcej.
    A operatorzy mobilni podsycają sytuację aby osłabić pozycję internetu stacjonarnego.

    Skomentuj

  49. arekdbz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 21:12

    Ja im dam limity. Inwestować w infrastrukture a nie limity... 100GB to ja zużyję w oka mgnieniu. Nie mam zamiaru płacić za coś takiego.

    Skomentuj

  50. tomekk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 21:27

    Najlepiej, zamiast sie rozwijac i inwestowac - lepiej ograniczyc, tak latwiej - a przeca ludzie i tak beda, gdyz potrzebuja polaczenie z internetem.

    Polska, kraj wiesniakow.

    Skomentuj

  51. ukmen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 22:06

    Jestem stałym abonentem w sieci Era/T-mobile. Dostałem 20zł zniżkę na internet mobilny o prędkości 7.2Mb/s z limitem 7Gb, który kończy mi się po 2 tygodniach. Jeszcze tą ograniczoną prędkość da się znieść w miastach, ale na takich wsiach gdzie ja mieszkam jest to nie do pojęcia w szczególności, że TP od 5lat zakłada nam internet stacjonarny....

    Skomentuj

  52. ukmen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 22:07

    Kurczę nie to chciałem akurat napisać, no ale. Chodziło mi o to, że nowi klienci tej sieci mają lepszą ofertę niż stali użytkownicy i nie mam pojęcia czemu tak jest, co mnie osobiście bardzo denerwuje...

    Skomentuj

  53. Kobrar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-14 23:12

    Boję się, ze to realne. W końcu kto z nas odmówi sobie internetu po tylu latach przyzwyczajenia? Niewielu. A część będzie dopłacać na zwiększenie limitu i tylko o to chodzi. Ta część da im większy zysk. Pomijając kwestię telewizji i popularyzacji również mobilnego internetu, skoro i tak i tak są limity.

    Skomentuj

  54. santaclous
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 09:53

    Jeszcze pół roku i żegnam sie z TP i ich żałośne 2Mb/s bo więcej nie pójdzie. Telekomunikacja Polska - To ludzka rzecz... Okradać

    Skomentuj

  55. vidio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 11:04

    "limity w łączach stacjonarnych wrócą w ciągu 3 do 5 lat" no to ja w ciągu 3 do 5 lat likwiduję telefon stacjonarny i internet przewodowy

    Skomentuj

  56. KrzychuG
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 11:24

    Mozecie sie smiac, ale Polska i tak dlugo opierala sie wprowadzeniu limitow. Wystarczy spojrzec na sytuacje w pozostalej czesci Europy czy na Stany badz Kanade. Tam limity sa na porzadku dziennym od dluzszego czasu. Co wiecej, potrafia nakladac limity dzienne, ktorych wykorzystanie skutkuje powrotem do epoki kamienia lupanego i daje niezle w kosc graczom MMO. Orange ani sie tu nie wybija ani niczego nowego nie wynajduje. Ot taki swiatowy trend, ktoremu po czesci winna jest infrastruktura, ale nie tylko tu nalezy szukac problemu.

    Wiele zalezy od tego na jakim poziomie limity zostana ustalone. Ludzie nie zdaja sobie sprawy ile danych faktycznie miesiecznie sciagaja. Jednemu starczy 50GB, innemu 100, kolejny zmiesci sie w 300. W terabajtach dla klientow indywidualnych to nie idzie, nawet jesli ktos wisi na IPTV 24/7.

    Skomentuj

  57. anemus
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 11:46

    Ostatni okres "limitowania" transferu w stacjonarnym internecie poważnie nadszarpnął pozycję TP, a obecnie niezależni dostawcy tak się umocnili, że nie powinien być to problem - Dialog (P4) i TP zostaną po prostu zepchnięci do drugiej ligi i tyle. W EU sprawę rozwiąże zresztą KE - już pracują nad regulacjami, które poważnie dadzą po łapach operatorom (mówi się nawet, że paru może przestać istnieć) ze względu na to, że nakładane są limity przy jednoczesnym świadczeniu (nielimitowanym) własnych usług VOD i telewizyjnych co jest poważnym naruszeniem zasad wolnej konkurencji. Mówi się, że tylko Sarkozy bronił Orange przed co najmniej 0,5mld ojro kary ale ten sromotnie przegrał wybory z Holandem, który nie bardzo lubi tego telekoma...

    Skomentuj

  58. Duath
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 11:48

    Cała nadzieja w alternatywnych ISP. Miałem staż w pewnej firmie w Rzeszowie, która jest właśnie ISP. Firma inwestuje pieniądze w światłowód - i to jest rozwiązanie. Nie dość, że net tańszy to i jeszcze szybszy.

    Kolejna sprawa. Więksi ISP mogą mieć żal tylko i wyłącznie do siebie, bo to tylko oni oferują neta do 20mbps do punktu oddzielonego od centrali sporym dystansem a później dziwią się, że użytkownicy narzekają. Ale niestety lepiej jest narzucić limity prędkości niż rozbudować własną infrastrukturę i zbierać nowych klientów... Smutna ta nasza Polska.

    Skomentuj

  59. Obiektor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 12:03

    ale zablokuja wszystkim panstwom czy tylko tym najbardziej pirtackim z europy??
    czytalem ze to pomysl orange tak orange od zawsze nas okradalo i bylo tylko po to

    Skomentuj

  60. Obiektor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 12:07

    nadejda znowu takie czasy ze wszyscy beda wiedziec co sie dzieje w polsce tylko nie my polacy xD

    Skomentuj

  61. Cacek93
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-05-15 13:16

    Ja miałem nadzieję na zniesienie limitów dla internetu mobilnego w niedługim czasie, a tu taka niespodzianka:p

    Skomentuj

  62. kokosnh
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 14:59

    Wielkość limitów na internet mobilny jest śmieszna, pamiętam jak ja potrafiłem w jeden dzień wykorzystać ponad 1 GB limitu, na 1Mb/s łączu na Iphonie

    Skomentuj

  63. Michur
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 18:30

    Spokojnie nie napinajcie się tak, są dwie opcje albo gość mówi to za co mu płacą i jednocześnie broni nieudolności swojej firmy (4g hahaha pokażcie mi prawdziwe 4g sieci komórkowej w Polsce to wódkę stawiam) albo jest lekkim retardem i to jeszcze na takim stanowisku. Do mnie do domu dochodzą dwa cieniutkie kabelki i z tego jest od biedy 6MB a w piątek zrywanie to norma więc co oni chcą ograniczać? Jak by była sieć z prawdziwego zdarzenia to YT na lajcie w fhd 3d by śmigał. Z taka polityką nie wróżę im dobrej przyszłości jeżeli chodzi o net wygrają lokalne sieci to nie te czasy, że tylko najwięksi, najbogatsi mają dostęp do nowych technologi i urządzeń.

    Skomentuj

    1. luki44
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2012-05-15 22:49

      4g = LTE advenced :D nie ma :D

      Skomentuj

      1. Michur
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2012-05-16 20:29

        To teraz podaj jakie prędkości wyciąga to LTE i zastanów się dwa razy zanim coś napiszesz.

        Skomentuj

  64. unicode
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-15 22:22

    to jakaś bzdura jest, cała infrastruktura sieciowa idzie do przodu, obecnie gigabitowe przełączniki są standardem, a operatorzy oraz firmy często decydują się na zakup urządzeń 10 gigabitowych, a co za tym idzie szybkość przepływu danych też się zwiększa więc mówienie o wprowadzeniu jakiś limitów w sieciach kablowych na ilość ściągniętych danych to jest pic na wodę...

    Skomentuj

  65. Promyk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-16 07:53

    Nie wiem czy operatorzy zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzenie takich limitów zahamuje rozwój ich własnych usług. Polsat i inni nie będą mogli rozwijać mobilnej internetowej telewizji, co aktualnie jest dla np. Polsatu priorytetem (między innemu po to kupił Plusa). Ponieważ życie nie znosi próżni znajdą się takie firmy, które to obejdą, chyba że administracyjne ograniczy się konkurencję.

    Skomentuj

  66. bartezu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-05-16 15:00

    Im szybciej zdechnie idea chmury tym lepiej. Nie mówię że wszędzie ale póki co robi więcej złego niż dobrego.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!