Internet

„Najlepsze na świecie” znikną z Kickstartera

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-06-15

Właściciele serwisu Kickstarter opublikowali nowe wytyczne dotyczące sposobów prezentacji projektów.

Kickstarter to platforma, dzięki której można zebrać pieniądze na rozwój swojego projektu. Nie dziwi więc, że autorzy starają się jak mogą, by opis brzmiał tak, jakby rzeczywiście chodziło o najbardziej niezwykły produkt na świecie. Nierzadko zdarza się jednak, że przesadzają (i to poważnie). Właściciele serwisu nie zamierzają dłużej przymykać na to oka.

Kickstarter jest obecny w Internecie już od 10 lat i pomógł w urzeczywistnieniu ponad 160 tysięcy projektów. Jego właściciele są zadowoleni z popularności, jaką się cieszy, ale zauważają też, że nie wszystko jest z tym serwisem w porządku. Dlatego w ostatnim wpisie jasno i wyraźnie proszą użytkowników o to, by nie publikowali zdjęć wprowadzających w błąd i złagodzili swój hiperboliczny język. Czas na „uczciwą i przejrzystą prezentację”, jak czytamy we wspomnianym poście.

Kickstarter zasada

Właściciele Kickstartera zwracają uwagę na to, że pieniądze zbierane są nierzadko na prototypy albo nawet same koncepcje, a nie gotowe produkty. Dlatego właśnie w opisach nie może być miejsca na zapewnienia o tym, że są to na przykład „najlepsze na świecie” urządzenia do tego czy tamtego. – „Prezentacja nie może być przesadzona ani w żaden sposób zwodnicza”.

Jak wspomnieliśmy, nie chodzi tylko o opisy, ale i zdjęcia. Użytkownicy proszeni są o to, by publikować fotografie przedstawiające produkty w ich aktualnym stanie, a jeśli już występuje konieczność zaprezentowania efektu końcowego, do jakiego się dąży, konieczne jest napisanie, że jest to tylko render, a te lub inne funkcje są jeszcze niezaimplementowane. 

Choć wszystko o czym tutaj wspominamy, to jedynie wytyczne, właściciele Kickstartera ostrzegają, że rażące nieprzestrzeganie tych zaleceń może prowadzić nawet do zawieszenia zbiórki. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie.

Źródło: Kickstarter, The Verge, Engadget

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

3
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lepiej późno niż wcale.
  • avatar
    Słuszne podejście, wiele akcji na Kickstarterze mimo spełnienia progów (czasem nawet najwyższych) kończy się fiaskiem. Może mniej mydlenia oczu spowoduje, że ludzie zaczną bardziej realnie podchodzić do wielu projektów tam przedstawianych.
    Zaloguj się