Na topie

Od start-upu do jednego z większych banków w Europie - Klarna

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: E-commerce i finanse finanse Start-up

Sukces firmy Klarna pokazuje, że zasady gry uległy zmianie. Wystarczyło dwanaście lat, by start-up zmienił się w ogromny bank z milionami klientów.

  • Od start-upu do jednego z większych banków w Europie - Klarna
A A

Klarna to założony 12 lat temu start-up, który właśnie z dostawcy metod płatności internetowych stał się jednym z większych europejskim banków.

O Klarnie pisaliśmy całkiem niedawno, ponieważ w lutym ten założony przez Szweda o polskich korzeniach start-up został wyceniony na przeszło 2 miliardy dolarów. Już wtedy jasne było, że nie jest to pierwsza-lepsza firma, ale najnowsze doniesienia jasno dają do zrozumienia, że sukces jest w tym przypadku zdecydowanie większy.

Klarna zaczynała jako lokalny szwedzki start-up 12 lat temu. Proponowane przez niego rozwiązania związane z płatnościami w Internecie (polegające właściwie na ich prostym opóźnieniu) spotkały się z takim zainteresowaniem, że działalność szybko została rozszerzona na Norwegię, Danię, Finlandię i Niemcy. Na tym jednak dowodzona przez Sebastiana Siemiątkowskiego firma nie zamierzała kończyć.

Dwanaście lat później Klarna staje się bowiem jednym z większych europejskich banków, mającym ponad 60 milionów klientów i współpracującym z 70 tysiącami sklepów internetowych – zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. O byciu bankiem zdecydowanie zaś może być mowa, ponieważ firma otrzymała od szwedzkiego organu nadzoru finansowego (Finansinspektionen) pełną licencję bankową.

Klarna logo

„To kolejny ekscytujący moment w drodze Klarny do stania się najbardziej preferowaną metodą płatności, ale również dla sektora bankowego” – mówi Siemiątkowski. Dodaje, że jest to naturalny kierunek rozwoju i szansa na rozszerzenie portfolio o nowe produkty dla klientów i sprzedawców. Cel firmy pozostaje niezmieniony: uczynić płatności tak prostymi, bezpiecznymi i bezproblemowymi jak to tylko możliwe.

„W czasach, kiedy cały tradycyjny sektor bankowy stoi w obliczu poważnego wyzwania, dostawcy płatności internetowych przeprowadzili na rynku usług finansowych najdalej idące zmiany. Klarna odegrała istotną rolę w dywersyfikacji i udoskonalaniu rynku metod płatności, a teraz, jako zorientowany na potrzeby konsumenta, opierający swój rozwój na produkcie oraz nowoczesnej technologii bank, posiadamy narzędzia, aby zmieniać bankowość detaliczną” – kontynuuje Siemiątkowski.

„Dokonamy tego poprzez dostarczenie rozwiązań gwarantujących użytkownikom wygodę, pomoc w sprawniejszej organizacji finansów osobistych oraz dalsze wspieranie biznesu w upraszczaniu zarządzania płatnościami. Możliwości są ogromne i jest to ekscytująca perspektywa” – mówi. Dodajmy w tym miejscu, że Klarna w pewnym sensie działa też w Polsce. W jej grupie kapitałowej znajduje się bowiem spółka SOFORT.

Klarna Siemiątkowski
Sebastian Siemiątkowski – dyrektor generalny firmy Klarna.

Trudno nie przyznać racji Siemiątkowskiemu, który mówi, że to dostawcy płatności internetowych są jednymi z tych, którzy mają największy wpływ na rozwój usług finansowych. Przykład Klarny jasno też pokazuje, że zmieniły się zasady gry i że z malutkiego start-upu w sporych rozmiarów bank można przerodzić się w niewiele ponad dekadę.

Źródło: Klarna, SOFORT, inf. własna

Odsłon: 2028 Skomentuj newsa
Komentarze

4

Udostępnij
  1. Q2hvY2hsaWs6
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2017-07-05 13:17

    "Cel firmy pozostaje niezmieniony: uczynić płatności tak prostymi, bezpiecznymi i bezproblemowymi jak to tylko możliwe."

    To da się jeszcze prościej niż przez PayPal?

    Skomentuj

    1. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-07-05 15:22

      PayPal jest niezbyt dobrym przykładem z blokadami kont i środków na nich, czy traktowaniem sprzedawców jako potencjalnych złodziei.
      Kontakt z nimi też jest słaby, na odpowiedź na zadane pytanie czeka się średnio tydzień, a i miesiąc nie jest niczym niezwykłym. Mało tego, najpierw potrafi odpowiedzieć ktoś po polsku, by w kolejnej odpowiedzi dostać prośbę o przesłanie całości po angielsku, bo wątek trafił "wyżej".

      Skomentuj

      1. Q2hvY2hsaWs6
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-07-05 16:10

        Hmm jak podróżowałem trochę i logowałem się na konto paypala z różnych miejsc to fakt, zdarzyło mi się, że nie mogłem przesłać pieniędzy. Automat zablokował konto, bo było podejrzenie, że skoro IP tak często się zmienia, że ktoś się włamał. Ale bez problemu na infolinii wszystko zostało odblokowane w ciągu 15 minut.

        Ale ogólnie prościej się nie da, ogólna zasada płacenia i zarządzania środkami jest tak uproszczona, że wątpię, aby coś dało się inaczej zrobić.

        Ogólnie korzystam praktycznie na co dzień przy zakupach online i cieszy mnie to, że nigdzie indziej poza paypalem nie muszę podawać swoich danych bankowych. Poza tym na paypalu nie trzymam środków. Wszystko leci przez paypal z karty bankowej. A i zwroty środków przy reklamacji są bardzo szybkie.

        Skomentuj

  2. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-07-06 00:09

    W Szwecji? Kraju gdzie sam tylko podatek dochodowy sięga 57% a katolików jest tylko trochę więcej niż muzułmanów? Gdzie wyjeżdżają tylko degeneraci lubujący się w socjalizmie i uchodźcach? Niemożliwe, fake news. Poza tym żaden młody, zdrowy, polski byczek nie zostawiłby ojczyzny dla paru ojro.

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!