Technologie i Firma

Lenovo New Glass C200 - rzeczywistość rozszerzona w pracy

przeczytasz w 1 min.

Monokular Lenovo New Glass C200 lączy rzeczywistość rozszerzoną i sztuczną inteligencję. Może być pomocny w pracy.

Choć okulary Google Glass nie zyskały popularności, wciąż są firmy, które wierzą w to, że rzeczywistość rozszerzona może przynieść wymierne korzyści dla biznesu. Prym wiedzie tutaj Epson, który rozwija projekt Moverio, ale nie jest jedyny. Swój nowy monokular AR zaprezentowała firma Lenovo.

Lenovo New Glass C200 to monokular, który ma ułatwiać i usprawniać pracę. Dzięki systemowi skanowania swojego pola widzenia oraz możliwości wprowadzania danych, takich jak dokumentacja, plany czy instrukcje obsługi, gadżet wyświetla wskazówki i polecenia, a użytkownik (w tym przypadku: pracownik), nie musi nawet odrywać rąk od pracy. Do obsługi wystarczą gesty i głos.

Wszelkie wskazówki, fragmenty instrukcji obsługi czy plany działania „krok-po-kroku” nakładane są na obraz rzeczywisty. Innymi słowy, rzeczywistość rozszerzona w najczystszej postaci. Aby było to możliwe, monokular łączy się z jednostką centralną, tak jak widać na grafice poniżej:

Lenovo C200 wygląd

C200 to inteligentny monokular, którą łączy rzeczywistość rozszerzoną i sztuczną inteligencję. Jest w stanie identyfikować obiekty w zasięgu swojego pola widzenia. Rozpoznaje około 20 rodzajów obiektów i oznacza je etykietami. Oprogramowanie Lenovo NBD pozwala zaś na postrzeganie sceny z wykorzystaniem wizji komputerowej.

Dzięki gromadzeniu danych z inteligentnej kamery i czujników oraz łączenia ich ze zwyczajami użytkownika, gadżet może działać jako asystent AI. Pozwala też na łatwą komunikację ze współpracownikami, co ułatwia między innymi konsultację przy trudniejszych zadaniach. W połączeniu z wcześniej wymienionymi funkcjami oznacza to, że Lenovo New Glass C200 sprawdzi się nie tylko w fabrykach czy warsztatach, ale też między innymi podczas prac remontowych i projektowych.

Masowa produkcja Lenovo New Glass C200 ruszy w czerwcu. 

Źródło: Lenovo, Digital Trends

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!