Na topie

Lenovo zadowolone z rosnącej popularności na polskim rynku

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Mobile

Mieliście do czynienia ze sprzętem Lenovo? Jakie są wasze odczucia co do urządzeń tego producenta?

Lenovo

AA

Lenovo chwali się obecnie mianem największego na świecie producenta komputerów osobistych. Od pewnego czasu coraz lepiej radzi sobie także w sektorze mobilnym i sytuacja ta dotyczy również rynku polskiego. Czemu producent zawdzięcza taką sytuację?

Jeśli wierzyć jego słowom to jedynie realizacji swojej misji. Tą jest sprzedawanie produktów, które cechować mają się atrakcyjną ceną, dobrą wydajnością, a także idącą z tym w parze wysoką jakością wykonania. Patrząc na reakcje klientów wypada dać temu wiarę, a samo Lenovo przedstawiło urządzenia, po które Polacy sięgają najczęściej.

Jeśli chodzi o laptopy to swojego czasu królowały modele Lenovo Y530 oraz Y550, które obecnie ustąpiły miejsca Lenovo Y50, a więc propozycji skierowanej głównie do graczy i wielbicieli multimediów. Przy cenie nieprzekraczającej 4000 złotych oferuje on naprawdę sporo, o czym przekonać możecie się zaglądając do naszych testów.

Lenovo Y50

Jeśli chodzi i nieco niższą półkę cenową to pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży zajmują modele z serii G, jak również te z linii B, które znakomicie sprawdzające się w małych firmach i biurach. Najważniejszą cechą tych laptopów jest mnogość konfiguracji, co oznacza, że można znaleźć urządzenie idealnie dopasowane pod względem możliwości, funkcjonalności i ceny, z czego klienci biznesowi często korzystają.

Lenovo laptop

Lenovo powoli staje się jednak ekspertem od urządzeń hybrydowych, do których zaliczają się modele z serii Lenovo YOGA. Łączą one w sobie cechy tabletów i laptopów i mogą pochwalić się bardzo dużą funkcjonalnością. Polakom przypadł do gustu zwłaszcza czas pracy wspomnianych urządzeń, które pod obciążeniem, przy włączonym ekranie są w stanie pracować nawet do 18 godzin. Użytkownicy nie pozostali także obojętni na możliwości podstawki, która wprowadziła pojęcie komfortu korzystania z tabletu na zupełnie nowy poziom. Połączenie innowacyjnej konstrukcji z bardzo dobrymi parametrami technicznymi okazało się strzałem w dziesiątkę.

Lenovo Yoga 3

W polskich sklepach znajdziemy także bogatą ofertę nieco tańszych, klasycznych już tabletów z serii A oraz model S. Te pierwsze dostępne są z ekranami od 7 do 10 cali oraz systemem operacyjnym Android. Wyróżniają się solidnością wykonania oraz bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Z powodzeniem zaspokajają potrzeby mniej wymagających użytkowników, którzy potrzebują poręcznego i szybkiego tabletu do codziennego przeglądania stron internetowych, poczty czy nawet grania w niektóre z mobilnych gier. Wspomniany model S8-50 stał się z kolei prawdziwym hitem w gronie młodych ludzi, przyciągając ich nie tylko atrakcyjnymi kolorami, ale również ekranem Infinity oraz długim czasem pracy na baterii.

Nie wypada zapominać też o akcesoriach komputerowych oraz tabletowych. Myszki, głośniki, klawiatury bezprzewodowe, słuchawki, torby czy etui to nie tak spektakularne, ale także często kupowane gadżety.

Lenovo Touch Mice

Mieliście do czynienia ze sprzętem Lenovo? Jakie są wasze odczucia co do urządzeń tego producenta?

Źródło: Lenovo

Odsłon: 8405 Skomentuj newsa
Komentarze

18

Udostępnij
  1. R2rr0
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-06-25 16:55

    Ceny tabletów mają znośne, to akurat ich duży plus przy tym co oferują. Za odpowiednika Samsunga trzeba dać dużo więcej.

    Skomentuj

    1. snilmerg
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-25 17:59

      Jest tak popularny w naszym kraju ze względu I TYLKO ze względu na cenę, na która patrzy każdy kowalski oraz "spec" dla którego liczą się jedynie cyferki w podzespołach. Każdy mądrzejszy, który interesuje się sprzętem nie tylko na starcie ale także serwisem i innymi rzeczami, po wklepaniu produktu Lenovo w googla z reguły uzyskuje miłe recenzje nowych produktów... oraz totalne dno w postaci "serwisu gwarancyjnego", jeżeli w ogóle można to tak nazwać, co już skomentował jak widziałem kolega niżej odpowiednim referatem. Kupowanie ich produktu to umowa świadcząca o tym że dajesz im kasę a oni Tobie produkt, po 5minutach od wybicia paragonu już mają Cię w czterech literach bo walka z ich serwisem to jak walka z łapówkarstwem w polityce, nic nie wskórasz. Pozdrawiam

      Skomentuj

      1. anemus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-06-25 22:14

        Tabletów się nie wysyła do serwisu...
        24msc gwarancji zazwyczaj jest wyłącznie by zmylić klientów i odciążyć dystrybutorów detalicznych (sklepy) ale korzystanie z niej mija się z celem jeśli jest on do tych magicznych 24msc po których wygasa odpowiedzialność sprzedawcy.

        Skomentuj

  2. PIRAT_PL
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-06-25 17:11

    Ostatnio wybrałem laptopa dla taty w trasę (żeby miał co oglądać w czasie postojów, przejrzeć maila czy posurfować w internecie). Laptop jest z pułapu cenowego do 1000 zł (nie jestem zwolennikiem laptopów z tej półki cenowej bo są słabe i doradzałem osobiście tacie żeby do 1500 chociaż dołożył) lecz nie chciał więcej niż 1000 zł wydać no to poszukałem i miałem do wyboru jeszcze Samsunga i HP z czego Samsung prezentował się nieco mocniejszym prockiem ale ramu mało więc sobie darowałem, natomiast HP miewał nieprzychylne opinie posiadaczy. Po kupnie wspomnianego Lenovo miałem się nim zająć (instalacja potrzebnych programów, ustawienie systemu jak trzeba bo 8.1 już w nim był) i powiem szczerze że nawet za te 1000 zł to Lenovo fuszery nie odstawiło co więcej sprzęt mógłby rywalizować z takimi powyżej 1000 zł.
    Jak na budżetówkę ma bardzo solidną obudowę, sprawia wrażenie wytrzymałej/masywnej. Ekran 15,6 cala sprawuje się dobrze, przy większej ilości słońca jest mniej czytelny ale i tak jak na laptop z tego pułapu jest super.
    Bateria jest wydajna, no cudów tu nie można mieć bo to tylko lapek za niecały 1000 zł ale za tą cenę jakby ktoś podsunął mi go bez podania wartości to powiedziałbym że wydał na niego przynajmniej 1300 nawet do 1600/1700 zł (procesor w specyfikacji może naprowadzić po cenie ale reszta nie bardzo).
    Laptop to Lenovo G50-30.
    Po tym jakże pozytywnym zaskoczeniu przy okazji byłem w sklepie z elektroniką i oglądałem inne Laptopy i Tablety z ich oferty i powiem szczerze że desing jak i jakość wykonania w porównaniu do konkurencji stawia wysoko poprzeczkę, coś czuję że dzięki cenom Lenovo może dobrze prosperować na Polskim rynku jeśli tak dalej będzie.

    Skomentuj

  3. Adam1982
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-06-25 17:28

    Ulala, szkoda że firma nie chwali się swoim serwisem...mam na myśli tutaj rodzinę notebooków IDEAPAD - czyli modeli najbardziej popularnych wśród użytkowników domowych. Otóż, miałem właśnie "przyjemność" obcowania z tym "tworem" bo inaczej tego nie można nazwać... po kolei :
    1) Notebook wysłany do serwisu POCZTĄ POLSKĄ - taka obecna procedura jeżeli klient wysyła sam bez pośrednictwa sklepu:)
    2) po tygodniu notebook dotarł, odtąd rozpoczął się proces naprawy... który po 14 dniach ROBOCZYCH zakończył się niepowodzeniem : decyzja - utylizacja sprzętu :) I tutaj zaczynają się schody...
    3) uzgodniona procedura wymiany sprzętu na nowy - o parametrach zbliżonych do reklamowanego... UWAGA : DO MIESIĄCA CZASU skontaktuje się pracownik w celu zaproponowania zamiennika! MIESIĄĆ czasu na PROPOZYCJĘ wymiany sprzętu! Rzeczywiście bardzo skomplikowana czynność.. mniejsza z tym .... wakacje.,..urlop...przeżyjemy...
    4) po prawie DWÓCH miesiącach walki o podanie wreszcie tego zamiennika, po wielu telefonach - UDAŁO SIĘ!! Zaproponowano mi zastępczy sprzęt... zupełnie inny niż poprzedni : bez ekranu dotykowego itd cóż zrobić - machnąłem ręką, zgodziłem się na wszystko byle już mieć komputer... do 2 tygodni sprzęt ma być już u mnie!

    5) Reasumując - przy zakupie, niech każdy się zaznajomi z procedurami reklamacji w tej firmie : brak własnego serwisu ( serwis wykonuje firma MEDION) infolinia w Polsce to tak naprawdę jakiś zwykły pośrednik między serwisem , centralą lenovo i dystrybutorem w Polsce - w sytuacji jak powyżej : BRAK REALNEJ MOŻLIWOŚCI ochrzanienia, poskarżenia się itd !! Rzecznik praw konsumenta rozkłąda ręce - pozostaje dochodzenie praw na drodze cywilnej....
    Powodzenia:):)

    Skomentuj

    1. Franz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-25 18:17

      Bo nie trzeba było korzystać z gwarancji - ja gwarancję zawsze chowam do szuflady i dopiero jak mina ustawowe 2 lata ochrony konsumenckiej, czy rękojmi to dopiero z niej korzystam - w ostatnich latach nigdy nie korzystałem z gwarancjii i nie miałem wiekszych problemów z jakimkolwiek sprzętem, bez względu na firmę - procedury są jasne i sklep niewiele poradzi - jak sie bedzie "stawiał" i przeciągał to tylko poniesie dodatkowe koszty - trzeba poświęcić jednak trochę czasu na zapoznanie się z przepisami i tyle.

      Przy gwarancji rzecznik konsumenta nic nie poradzi - jakby w niej napisali, że uznanie i naprawa zależy od dobrego lub złego humoru pracownika serwiu to maja do tego prawo, naprawiać też mogą ile czasu chcą, tak samo z wymianą - jak się warunki nie podobaja możesz nie kupowac danego sprzętu.

      Skomentuj

    2. PIRAT_PL
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-25 18:30

      Dlatego w takim przypadku jeśli nie mają swoich serwisów czy chociaż punktów to lepiej trochę więcej za sprzęt zapłacisz w Media Expert, Saturn czy inne sklepy z RTV ale u nich oddajesz to na gwarancję i się nie martwisz, jak sprawdzą i sprzęt spełnia warunki do reklamowania (czyli reklamacja zostanie uznana) to przeważnie są 2 opcje:
      1) Wymiana na nowy (jeśli takiego nie ma to sprzęt o równej/zbliżonej wartości do tego oddanego na gwarancję)
      2) Zwrot pieniędzy
      Zdarzało mi się oddawać parę razy i w Saturnie ani w Media Expert nie było problemu, czasami trzeba było dłużej poczekać ale żebym czekał dłużej jak 2-3 tygodnie to nie pamiętam.
      No ale na przyszłość przynajmniej i ty Adamie i ja jesteśmy mądrzejsi i wiemy w razie co że sprzęt Lenowo kupować w marketach elektronicznych albo w sklepach które obsługują gwarancję żebyś się nie bawił ty jako osoba prywatna. Samsung też teoretycznie nie ma u nas serwisów bo dysk SSD leciał tez gdzieś za granicę (gdzie to nie pamiętam bo to historia mojego nauczyciela od zawodowych) dostać dysk wymieniony dostał ale czekał przeszło miesiąc.

      Skomentuj

    3. anemus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-25 22:03

      Tak jak stwierdzono powyżej:
      1. Kupujesz w większych sklepach, które nie bawią się w kanty na klientach bo im się to nie opłaca (niekoniecznie wymienione bo i w internecie jest sporo takowych).
      2. Nie korzystasz z gwarancji tylko z odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową (kiedyś się to nazywało rękojmia ale to już przeszłość - teraz to nazwa tylko zwyczajowa).
      I po kłopocie - zazwyczaj dość sprawnie i na korzyść klienta bo nikomu nie opłaca się przy dużych obrotach robić wałów w tej materii tym bardziej, że to nie firmy krzak.

      Skomentuj

  4. Barubar24
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-06-25 19:27

    NIGDY WIĘCEJ LENOVO !!!

    Kupiłem tablet - cena do innych producentów ok, wyposażenie ok.

    Po 3 tygodniach rozlał się ekran Jak to w zwyczaju, uznano uszkodzenie mechaniczne, choć to nieprawda.

    Gwarancja to pic na wodę. Z resztą co tu dużo pisac, dołączyłem do naiwnych baranów. Poczytajcie sobie opinie o gwarancji. Sprzęt jest ok, schody zaczynają się jak się zepsuje.

    Skomentuj

    1. anemus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-25 21:52

      Ale po co korzystasz z gwarancji? Korzystaj z niezgodności towaru z umową czyli reklamuj towar u sprzedawcy, a nie u producenta. W wypadku pospolitego sprzętu Lenovo ich gwarancja jest co najwyżej porównywalna czasowo z odpowiedzialnością sprzedawcy.

      Skomentuj

    2. Jinske
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-26 08:43

      Ekrany nie rozlewają się same z siebie... Musiał Ci ktoś przywalić/upuścić.

      Skomentuj

  5. Campino
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-06-25 19:59

    Trzeba być niezłym saperem, by powierzyć tej firmie 4000 zł i wzwyż. Jeśli działa to droższe sprzęty zwykle są niezłe, ale jeśli coś się schrzani (a chrzani się na potęgę - doświadczenia zawodowe) to łolaboga. Serwis w Niemczech, zabawy co nie miara! ;)

    Skomentuj

    1. anemus
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-06-25 21:54

      Serwis faktycznie fatalny ale akurat na potęgę to psuła mi się konkurencja, szczególnie ta na A.

      Skomentuj

  6. Kcysiu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-06-26 07:32

    Czekam na "Yoga 3" albo "Mix 3" tylko, że chciałbym mieć tam x7 atoma z windows 10 :)

    Skomentuj

  7. Fiona
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-06-26 08:15

    Ciekawe czy firma Lenovo wie o tym co porabia ich serwis...
    Pewnie jakaś akcja informacyjna w sieci wkurzonych klientów radykalnie i szybko zmieniłaby sytuację...

    A co do serwisów, nie tylko lenovo ma taki, połowa serwisów to patologia jest (w każdej branży), nieuznawanie na przekór faktom gwarancji, uszkadzanie sprzętu - słynne urywanie kondensatorów, itd, itd.

    Tu trzeba zmian systemowych - prawnych i drakońskich kar w setki tysięcy złotych - zmiana do standardów Europy zachodniej nastąpi wtedy szybciutko...

    Skomentuj

  8. mathewitp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-06-26 13:46

    Posiadam ThinkPad X230 tablet. Reklamowałem pkt na matrycy ktory był jaśniejszy i rzucał się w oczy. dwa dni po zgłoszeniu przyjechał serwisant do mnie do domu wymienił mi matryce na nową. Cała operacja trwała 30 minut. Więc nie rozumiem problemów związanych z gwarancja i tą firmą.

    Skomentuj

    1. Barubar24
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-06-26 13:52

      bo to inny serwis i usługa.
      Reszta śmieci od Lenovo ma "niby" serwis w Niemczech - Essen.

      Skomentuj

  9. Adam1982
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-17 16:05

    Nie rozumiem argumentacji dlaczego mam korzystać z rękojmi? Dlaczego producent ma mieć w d... klienta? Przecież z założenia to zwłaszcza jemu powinno zależeć na jak najszybszym usunięciu usterki i jak najsprawniejszym serwisie. Czasy takie że większość laptopów jest dużo gorszej jakości niż kiedyś - więc tym bardziej powinno im zależeć na sprawnym serwisie..


    P.S. Laptop z serwisu jedzie już do mnie... 3tygodnie:):) Tak więc serwis lenowo (poza thinkpadami) potrzebuje :

    1) podróż do serwisu, odebranie i wypakowanie laptopa - 7 dni
    2) sprawdzenie i zdiagnozowanie - 14 dni roboczych
    3)wybranie zamiennika dla nienaprawialnego sprzętu - 60 DNI!!!
    4) wysłanie wybranego i zaakceptowanego modelu : na dzień dzisiejszy 21 dni - jeszcze czekam :):)

    Nie - nie ma tak w innych firmach:) Może są akcje z porysowanymi, uszkodzonymi, nie uznaniem gwarancji itd...tutaj mamy czystą sytuację... wszystko oczywiście zgodne z ich procedurami - ewentualnie sami konsultacji podpowiadają o dochodzenie swoich praw w procesie cywilnym - ot taka polityka firmy:):)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!