Na topie

Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Ciekawostki Technologie i Firma Motoryzacja Tematyka: Motoryzacja Producenci: LG

Firma LG Chem planuje uruchomienie dużej fabryki akumulatorów w Biskupicach Podgórnych już w 2018 roku.

  • Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]
A A

Aktualizacja [01.09.2017]: Miało być „kilkaset milionów euro” i będzie. Jak informuje KoreaHerald, LG Chem zainwestuje 1,37 miliarda złotych (a właściwie: 436 mld wonów) w fabrykę akumulatorów w Biskupicach Podgórnych, niedaleko Wrocławia. 

Dzięki temu w 2020 roku LG Chem chce sprzedać akumulatory do samochodów elektrycznych o wartości 6,4 miliarda dolarów. Oprócz fabryki w Polsce, będą one produkowane także w trzech innych: w Ochang (Korea Południowa), Michigan (USA) i Nankinie (Chiny).

News [05.10.2016]: Samochody elektryczne powoli wyjeżdżają na drogi i nic nie wskazuje na to, by cokolwiek miało je zatrzymać. Wręcz przeciwnie – coraz większa liczba producentów stawia właśnie na takie napędy. W związku z tym potrzebują oni dostawców akumulatorów (i to coraz większych ilości z roku na rok). Jednym z nich jest LG Chem, który już niedługo postawi swoją fabrykę niedaleko Wrocławia.

Podczas gdy obecny lider sektora samochodów elektrycznych, Tesla Motors, wybudował sobie własną fabrykę, większość firm nawiązuje jednak współpracę z zewnętrznymi dostawcami. Prym wiodą azjatyccy giganci – Panasonic, Samsung SDI oraz LG Chem. Akumulatory tego ostatniego znajdują się między innymi w samochodach Volvo, Renault, Audi, Hyundai, Chevrolet, Ford i (niedługo) Volkswagen. Komponenty te pojadą wkrótce do tych producentów prosto z polskiej fabryki.

LG Chem akumulator

Jak informuje Radio Wrocław, fabryka LG Chem zostanie ulokowana na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a konkretnie w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem. Będzie to jeden z największych obiektów tej firmy – liczba pracowników sięgnie 700, a roczna wydajność szacowana jest na prawie 230 tysięcy akumulatorów. Cały projekt pochłonie „kilkaset milionów euro”, a start działalności planowany jest na rok 2018.

Jeżeli fabryka będzie dobrze prosperować, a branża motoryzacyjna będzie rozwijać się zgodnie z założeniami, to bardzo możliwe, że będzie systematycznie rozbudowywana. Sami przedstawiciele firmy LG Chem mówią bowiem o projekcie jako o pierwszym etapie inwestycji. To także dobra wiadomość dla mieszkańców Dolnego Śląska – potrzebni będą bowiem pracownicy linii montażowej, ale też eksperci i inżynierowie z branż motoryzacyjnej i chemicznej.

Źródło: Radio Wrocław, LG Chem, Inside Evs, Green Car Reports

Odsłon: 5391 Skomentuj newsa
Komentarze

20

Udostępnij
  1. Relu1
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2016-10-05 13:23

    Intrygujący tytuł.

    Gdzie dokładnie pod Wrocławiem są samochody elektryczne do których trzeba robić akumulatory?

    Skomentuj

    1. d14b3l
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2016-10-05 15:57

      Też się zastanawiam czemu tylko do samochodów pod wrocławiem. To znaczy że inna fabryka będzie produkować akumulatory do samochodów jeżdżących np. pod Warszawą?
      No i oczywiście prawdopodobnie gimbazjanie minusują komentarze w których zwraca się uwagę na błędy...

      Skomentuj

      1. mesjan
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-10-05 16:34

        Nie byłem nigdy w gimbazie.

        Skomentuj

      2. Ladros
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-10-05 18:35

        "Gimbazjanie" zapewne posiadają lepsze umiejętności czytania ze zrozumieniem.

        Skomentuj

      3. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-09-02 08:47

        Hahahaha :D

        Skomentuj

    2. Michał 06
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-09-02 20:45

      A wy jeszcze wierzycie w ekologie związaną z autami elektrycznymi :)

      Skomentuj

  2. wizard2233
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-05 13:45

    A do smartfonów???

    Skomentuj

  3. raczek70
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-05 13:53

    Najbardziej smrodliwe i ekologicznie brudne montownie lokalizowane są w naszym kraju. Później jeszcze nakładane są na nas kary za CO2...
    Cóż, tak rola kolonii.

    Skomentuj

    1. roman106
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-10-05 20:23

      Dlatego najlepiej stawiać na uprawę jabłek i truskawek.

      Skomentuj

  4. gehaes
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-10-05 15:36

    żaden poważny kraj białych ludzi nie zgadza się na budowę tego typu montowni na własnym terytorium. więc buduje sie takie obiekty w bantustanach typu Polska gdzie rząd karmi suwerena solą drogową

    Skomentuj

    1. roman106
      Oceń komentarz:

      10    

      Opublikowano: 2016-10-05 21:36

      Np. USA pewnie nie jest ani poważnym krajem, ani krajem białych ludzi, dlatego wybudowali największą fabrykę akumulatorów na świecie u siebie, żeby nie ściągać je z Azji.

      Skomentuj Historia edycji

      1. hexenisalive
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-09-03 10:02

        W sumie, USA już nie jest krajem białych ludzi tylko terroryzowania białych/bigatych i i młodocianych komunistów :/
        Ale dokładnie - w USA się da to dlaczego u nas nie?

        Skomentuj

  5. Rica1
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-05 17:19

    "roczna wydajność szacowana jest na prawie 230 tysięcy akumulatorów na rok"

    Do poprawy, chyba że wróciliśmy do czasów komuny i roczną wydajność można wyrobić w miesiąc ;)

    Skomentuj

  6. Lister
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-05 23:51

    Hmm, na jedną zatrudnioną osobę wypada 27 aku z hakiem na miesiąc. Coś tragicznie słaba ta wydajność. Może te 230 tysi to miesięcznie jednak, choć nadal to by było mało? Albo to 230 mln sztuk? A może to zestawy akumulatorów, bo w końcu nie wiemy co oni rozumieją pod jedną sztuką dla elektryków?
    A i w dzisiejszym zautomatyzowanym świecie fabryk te 700 zatrudnionych (włącznie ze sprzątaczkami) wydaje mi się całkiem sporą liczbą... I po co tam inżynierowie? Czyżby były tam też planowane laboratoria, żeby pracować nad pojemniejszymi akumulatorami?

    No i czy nikt ludziom w LG nie powiedział, że PiS chce nas wyprowadzić z UE? :>

    Skomentuj

  7. Barubar24
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-09-01 16:07

    Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]

    WOW to ile pod Wrocławiem jest aut o nap. elektrycznym, że trzeba im budować całą fabrykę?

    To był żart. Tytuł powinien brzmieć coś w tym stylu

    "Pod Wrocławiem będą produkować akumulatory do aut o napędzie elektrycznym".

    I druga uwaga, piszemy auta o napędzie elektrycznym, a nie auta elektryczne, no chyba że krzesło elektryczne do wykonywania kary śmierci zastąpimy autem elektrycznym, to wtedy byłoby poprawnie.

    Skomentuj

    1. Snack3rS7PL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-09-02 08:48

      Hahhaha :D

      Skomentuj

  8. teneo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-09-01 16:55

    Przyszłość to ogniwa paliwowe a nie baterie.

    Skomentuj

    1. ElFi_
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-09-01 18:04

      A na teraźniejszość wystarczą baterie:)

      Skomentuj

  9. teneo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-09-01 18:07

    3 godziny jazdy 9 godzi ładowania, jazda z południa Polski na północ 36 godzin

    Skomentuj

    1. baca130
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-09-01 19:07

      Może i tak, ale na jazdę do pracy 50km dziennie starczy.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!