Technologie i Firma

Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2017-09-01

Firma LG Chem planuje uruchomienie dużej fabryki akumulatorów w Biskupicach Podgórnych już w 2018 roku.

Aktualizacja [01.09.2017]: Miało być „kilkaset milionów euro” i będzie. Jak informuje KoreaHerald, LG Chem zainwestuje 1,37 miliarda złotych (a właściwie: 436 mld wonów) w fabrykę akumulatorów w Biskupicach Podgórnych, niedaleko Wrocławia. 

Dzięki temu w 2020 roku LG Chem chce sprzedać akumulatory do samochodów elektrycznych o wartości 6,4 miliarda dolarów. Oprócz fabryki w Polsce, będą one produkowane także w trzech innych: w Ochang (Korea Południowa), Michigan (USA) i Nankinie (Chiny).

News [05.10.2016]: Samochody elektryczne powoli wyjeżdżają na drogi i nic nie wskazuje na to, by cokolwiek miało je zatrzymać. Wręcz przeciwnie – coraz większa liczba producentów stawia właśnie na takie napędy. W związku z tym potrzebują oni dostawców akumulatorów (i to coraz większych ilości z roku na rok). Jednym z nich jest LG Chem, który już niedługo postawi swoją fabrykę niedaleko Wrocławia.

Podczas gdy obecny lider sektora samochodów elektrycznych, Tesla Motors, wybudował sobie własną fabrykę, większość firm nawiązuje jednak współpracę z zewnętrznymi dostawcami. Prym wiodą azjatyccy giganci – Panasonic, Samsung SDI oraz LG Chem. Akumulatory tego ostatniego znajdują się między innymi w samochodach Volvo, Renault, Audi, Hyundai, Chevrolet, Ford i (niedługo) Volkswagen. Komponenty te pojadą wkrótce do tych producentów prosto z polskiej fabryki.

LG Chem akumulator

Jak informuje Radio Wrocław, fabryka LG Chem zostanie ulokowana na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a konkretnie w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem. Będzie to jeden z największych obiektów tej firmy – liczba pracowników sięgnie 700, a roczna wydajność szacowana jest na prawie 230 tysięcy akumulatorów. Cały projekt pochłonie „kilkaset milionów euro”, a start działalności planowany jest na rok 2018.

Jeżeli fabryka będzie dobrze prosperować, a branża motoryzacyjna będzie rozwijać się zgodnie z założeniami, to bardzo możliwe, że będzie systematycznie rozbudowywana. Sami przedstawiciele firmy LG Chem mówią bowiem o projekcie jako o pierwszym etapie inwestycji. To także dobra wiadomość dla mieszkańców Dolnego Śląska – potrzebni będą bowiem pracownicy linii montażowej, ale też eksperci i inżynierowie z branż motoryzacyjnej i chemicznej.

Źródło: Radio Wrocław, LG Chem, Inside Evs, Green Car Reports

marketplace

Komentarze

22
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Będą robić akumulatory do aut elektrycznych pod Wrocławiem [AKT.]

    WOW to ile pod Wrocławiem jest aut o nap. elektrycznym, że trzeba im budować całą fabrykę?

    To był żart. Tytuł powinien brzmieć coś w tym stylu

    "Pod Wrocławiem będą produkować akumulatory do aut o napędzie elektrycznym".

    I druga uwaga, piszemy auta o napędzie elektrycznym, a nie auta elektryczne, no chyba że krzesło elektryczne do wykonywania kary śmierci zastąpimy autem elektrycznym, to wtedy byłoby poprawnie.
    Zaloguj się
  • avatar
    żaden poważny kraj białych ludzi nie zgadza się na budowę tego typu montowni na własnym terytorium. więc buduje sie takie obiekty w bantustanach typu Polska gdzie rząd karmi suwerena solą drogową
    Zaloguj się
  • avatar
    "roczna wydajność szacowana jest na prawie 230 tysięcy akumulatorów na rok"

    Do poprawy, chyba że wróciliśmy do czasów komuny i roczną wydajność można wyrobić w miesiąc ;)
  • avatar
    Hmm, na jedną zatrudnioną osobę wypada 27 aku z hakiem na miesiąc. Coś tragicznie słaba ta wydajność. Może te 230 tysi to miesięcznie jednak, choć nadal to by było mało? Albo to 230 mln sztuk? A może to zestawy akumulatorów, bo w końcu nie wiemy co oni rozumieją pod jedną sztuką dla elektryków?
    A i w dzisiejszym zautomatyzowanym świecie fabryk te 700 zatrudnionych (włącznie ze sprzątaczkami) wydaje mi się całkiem sporą liczbą... I po co tam inżynierowie? Czyżby były tam też planowane laboratoria, żeby pracować nad pojemniejszymi akumulatorami?

    No i czy nikt ludziom w LG nie powiedział, że PiS chce nas wyprowadzić z UE? :>
  • avatar
    Przyszłość to ogniwa paliwowe a nie baterie.
    Zaloguj się
  • avatar
    3 godziny jazdy 9 godzi ładowania, jazda z południa Polski na północ 36 godzin
    Zaloguj się
  • avatar
    A do smartfonów???
  • avatar
    Najbardziej smrodliwe i ekologicznie brudne montownie lokalizowane są w naszym kraju. Później jeszcze nakładane są na nas kary za CO2...
    Cóż, tak rola kolonii.
    Zaloguj się
  • avatar
    Intrygujący tytuł.

    Gdzie dokładnie pod Wrocławiem są samochody elektryczne do których trzeba robić akumulatory?
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    To za ten numer co pol puszczy wytna aby pozyskac surowce tam lezace?