Na topie

Lubimy pisać opinie w sieci i im ufamy

Autor:
techbyte

więcej artykułów ze strefy:
Internet

Kategoria: Internet

Polacy chętnie komentują i wierzą opinią

Badanie Digital Life 2011 przeprowadzone przez agencję TNS pokazały prawdę na temat Polaków i ich aktywności związanej z wyrażaniem opinii w sieci na temat produktów i usług. Jak się okazuje, 59% polskich internautów pisze komentarze w sieci, a 46% ufa tym wpisom. Pod tym względem wypadamy znacznie lepiej niż średnia światowa.

AA

Polacy bardzo chętnie komentują, i to pozytywnie, usługi finansowe.
Polacy bardzo chętnie komentują, i to pozytywnie, usługi finansowe.

Na świecie niecała połowa (47%) internautów angażuje się w komentowanie produktów i usług. Polacy są nie tylko aktywniejsi, ale robią to także z pozytywnych pobudek - 46% chce pomóc innym, a 31% podzielić opinią. Co ciekawe, więcej chwalimy się niż narzekamy. To wynik odmienny niż obiegowa opinia, ale trzeba pamiętać, że może być nieco zafałszowany ze względu na brak danych na temat poziomu merytorycznego opinii.

Internauci piszą w sieci komentarze

Warto zwrócić również uwagę, że polski internauta jest skłonny kierować się opiniami obcych osób w bardzo dużym stopniu - aż 46%. Nasi sąsiedzi są mniej ufni - Rosjanie tylko w 36%, Niemcy 33%, Czesi 31%, a Słowacy w 29%. Opinie wyrażone przez znajomych mają dla nas jeszcze większą wagę, ceni je 58% internautów. To wskaźnik jak ważną rolę odgrywają media społecznościowe, gdzie znaczenie znajomego zostało w znacznym stopniu przedefiniowane i rozszerzone, jednak dla wielu internautów nadal ma tę samą wartość.

Zaufajnie do opinii o markach

Do tego obrazu polskiego internauty pokazującego jego zaangażowanie, warto dodać także informację na temat skłonności do nawiązania relacji z marką ze względu na korzyści - takie jak promocje i oferty specjalne.

Skłonność do nawiązania relacji

Aż 71% użytkowników polskich portali społecznościowych przyznaje, że taka oferta skutecznie skusiłaby ich do zainteresowania się daną marką. To podobnie jak w powyższych rozważaniach więcej niż średnia światowa, a także wyniki dla naszych sąsiadów.

Twórcy raportu podkreślają, że samo zainteresowanie marką to nie wszystko. Działy marketingowe prowadzące działania w zakresie mediów społecznościowych muszą również zadbać o to, aby więź klienta z marką utrzymać.

Źródło: TNS

Art. zamieszczony za zgodą serwisu Techbyte.pl

techbyte

Odsłon: 1990 Skomentuj newsa
Komentarze

14

Udostępnij
  1. Fiona
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2011-11-24 09:24

    Bo my ciągle się uczymy. Ludzie nauczyli się już iż reklama kłamie i nikt jej nie traktuje poważnie. No może są jeszcze jakieś wyjątki ;P
    Mądrzejsi wiedzą już iż produkt który zdobył uznanie klientów i nie był reklamowany, po kampanii reklamowej nagle jego jakość ulega drastycznemu pogorszeniu i trzeba go unikać. Polska specjalność ?

    To już wiemy i tu nie dajemy się nabrać.
    Natomiast wiedza o tym iż firmy zatrudniają internetowych klakierów jest znikoma i tu ludzie "łykają jak młode pelikany"
    Pewnie kwestia kilku lat i tu już nikt tego nie łyknie.

    Natomiast prawda jest taka iż w niektórych "działach" przemysłu 80% postów (polskojęzycznych) to właśnie ukryta reklama pisana pod dyktando producenta.

    Utrzymanie klienta z marką ? Polskie społeczeństwo jest chyba na to za biedne - decyduje cena, dwa jakość niektórych marek na rynek polski jest poniżej "made in china" w tym złym znaczeniu.

    Słynny proszek, ten sam wyprodukowany na rynek niemiecki - pierze ten sam na rynek polski to placebo ;P
    Już nawet markety się połapały i coraz więcej proszków u nich udaje niemieckie - wystarczy wejść i popatrzeć na pudełka.
    Jakoś produktów to niestety kolejne pole na którym nasze państwo dało ciała na maksa.....
    Za numery które u nas są na porządku dziennym, na zachód od odry firma by stanęła na skraju bankructwa.

    Skomentuj

    1. Gasek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-11-24 10:13

      4xiż tego się czytać nie da.

      Skomentuj

    2. FamilyGuy
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-11-24 11:13

      To czy ludzie przestali się nabierać na reklamy w telewizji to bym powątpiewał. W moim przypadku objawia się to w ten sposób, że jak w pośpiechu wchodzę do sklepu z zamiarem kupienia czegoś do picia to zawsze wezmę coca colę. Często łapię się na tym, że nucę sobie piosenkę z reklamy zamiast jej oryginał.
      Nawet sobie z tego sprawy nie zdajesz, ale jeżeli powtórzy się coś kilkadziesiąt razy to działa to na ciebie jak pranie mózgu.

      Skomentuj

    3. cura666
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-11-24 11:13

      Muszę się zgodzić w całej rozciągłości. U nas niestety, czy może dla nich "stety", dzieci wciąż rodzą się naiwne. A druga sprawa, że sam do domu kupuję niemieckie produkty czyszczące, u gościa na bazarku bo są dużo wydajniejsze i skuteczniejsze.

      Skomentuj

    4. pawlix
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-11-24 11:21

      Jakbym się miał tym wszystkim przejmować to już bym na zawał serca wywalił, pomimo że mam dopiero 20 lat. Tak narzekacie a każdy z was żyje iles juz pięknych lat w tej "zasranej Polsce" i jakoś pierzecie w tych kijowych proszkach, jecie ten szajz każdego dnia. A jednak każdy z was chodzi czysty i najedzony. Narzekając uświadom sobie że inni mają gorzej, wiem że są tacy co mają lepiej ale tak jest świat zbudowany i tego nie przeskoczysz. Więc zacznij się przyzwyczajać albo zasuwaj do Niemiec, tam ci bedzie zapewne lepiej, i kobiety piękniejsze...

      Skomentuj

      1. ryba84
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-11-24 19:49

        Pozyjesz jeszcze troche, popracujesz w polskich warunkach, poplacisz podatkow, pomeczysz sie troche z biurokracja itd. a przestaniesz w ten sposob mowic o ludziach, ktorzy narzekaja i staniesz z nimi do szeregu. Masz dopiero 20 lat i zadnego prawa krytykowac kogokolwiek za jego zdanie poprarte doswiadczeniem zyciowym. Troche pokory.

        A poza tym, tak dla twojej informacji - rownac sie trzeba do lepszych i tych co maja lepiej. Ale masz jeszcze czas, nauczysz sie, a wlasciwie zycie cie nauczy.

        Skomentuj

        1. kbrbabzbtb
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-11-24 22:58

          Oby nigdy nie stanął w szeregu przesadnych narzekaczy. Świadomość jak się sprawy mają OK ale trzeba też być pragmatykiem. Trzeba umieć doceniać to co się ma. Przy założeniu, że coś się ma oczywiście ;)
          No i ma rację co do kobiet. To najważniejszy wkład Polski do UE.

          Skomentuj

    5. VoytAss
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-11-24 19:12

      Marketing szeptany to standard! Promuje marki, usługi a nawet strony internetowe czy fora. Wygląda to bardzo niewinnie: wpisy na forum, komentarze, czasami arty czy recki. Niestety ale internet OD ZAWSZE był wykorzystywany do propagandy i reklamy. A co najgorsze płacą za to marne grosze :D

      Skomentuj

  2. ArreatPL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-11-24 09:32

    "Jakoś[ć] produktów to niestety kolejne pole na którym nasze państwo dało ciała na maksa."
    Zdefiniuj "państwo".

    Skomentuj

    1. Fiona
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-11-24 10:19

      A choćby instytut który bada jakość produktów i towarów. Utrzymywany z naszych podatków. W całym cywilizowanym świecie jak robią test choćby tych wspomnianych proszków to podaje: produkt x - ok. Y powoduje alergię, Z - placebo. W Polsce test jest robiony, ale nie można podać nazw firm których produkty były testowane zabrania tego prawo - sic!.
      Pierwszy przykład nieudolności państwa jaki przyszedł mi do głowy.
      A co do samej definicji słowa państwo - google Ci skradli ?

      Skomentuj

  3. FamilyGuy
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2011-11-24 11:06

    Na money.pl płacą 30zł za 100 postów. Również fora o kosmetykach są całkowicie niewiarygodne. Portal twojepc odzyskał niedawno czytelników dzięki podstawionym komentatorom, którzy prowokowali swą głupotą do pisania postów (ten poziom utrzymali do dziś).
    Internet już dawno stracił na wiarygodności.

    Skomentuj

    1. ryba84
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-11-24 19:51

      Tak samo jak malo wiarygodne sa badania przytoczone w tym artykule. Jakos moj znajomy, ktory ma firme narzeka, ze komentarze wystawia moze 15% ludzi, ktorzy kupia cos na jego stronie. Skad te cyfry tutaj wzieli to ja nie wiem, ale pewnie stad, gdzie wyliczyli srednia krajowa ;)

      Skomentuj

  4. jarekzon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-11-24 13:40

    Ostatnio się przekonałem, że nie wszystkim można ufać.

    Skomentuj

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-11-24 22:58

      Trochę późno ;)

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!