Na topie

Ludzie kupują PS4 dla grafiki, Xbox One dla marki, a Wii U dla zabawy

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Konsole do gier

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier Producenci: Microsoft Nintendo SONY

Czym kierują się gracze przy wyborze konsoli dla siebie?

konsole 8-gen

AA

Zajmująca się monitorowaniem rynku firma Nielsen opublikowała wyniki swojego ostatniego badania. Sprawdziła ona czym kierują się gracze przy wyborze odpowiedniej dla siebie konsoli ósmej generacji.

W badaniu Nielsen 360 Gaming Report zapytano 4400 graczy powyżej trzynastego roku życia o to, co było dla nich najważniejsze podczas decyzji, na którą z nowych konsol się skusić – PS4, Xbox One czy Nintendo Wii U.

I tak, dla respondentów, którzy zdecydowali się na zakup PS4 czynnikiem decydującym była „wyższa rozdzielczość”. Nabywcy konsoli Xbox One kierowali się „marką”. Natomiast Nintendo Wii U stanęło w domach ze względu na dostarczanie największej ilości zabawy.

Co poza tym liczy się dla graczy? W przypadku konsol Sony i Microsoftu ważnymi czynnikami są też wydajność oraz dodatkowa funkcjonalność. Za Wii U przemawia natomiast stosunek ceny do jakości i kompatybilność wsteczna. Pełne wyniki prezentują się następująco:

  Sony
PlayStation 4
Microsoft
Xbox One
Nintendo
Wii U
1 Wyższa rozdzielczość Marka Zabawa
2 Odtwarzacz Blu-ray Innowacyjne funkcje Lepsza dla dzieci
3 Biblioteka gier Duża wydajność Stosunek ceny do jakości
4 Duża wydajność Gry na wyłączność Kompatybilność wsteczna
5 Dla całej rodziny Zabawa Gry na wyłączność

Z badania Nielsen 360 Gaming Report wynika także, że 9 na 10 użytkowników konsol nowej generacji posiadało wcześniej PS3, Xbox 360 lub Wii. 86 proc. posiadaczy Wii U wcześniej korzystało z Wii, a 76 proc. osób grających na Xbox One miało też Xboksa 360. W przypadku PS4 natomiast z poprzedniej konsoli korzystało tylko 66 proc (ale z Wii aż 72 proc.).

Pełne wyniki poniżej:

  Posiadacze
PlayStation 4
Posiadacze
Xbox One
Posiadacze
Wii U
Miało konsolę 7. generacji 91 % 88 % 93 %
Miało PlayStation 3 66 % 43 % 64 %
Miało Xbox 360 59 % 76 % 65 %
Miało Nintendo Wii 72 % 72 % 86 %

[26.02.2015, 22.20]: Firma Nielsen podała liczbę respondentów. Zaktualizowano newsa.

Źródło: GameSpot, Nielsen, GameRevolution

Odsłon: 14141 Skomentuj newsa
Komentarze

86

Udostępnij
      1. Royal_19
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2015-02-28 17:25

        Ktoś tu chyba jedynkę z pszyry dostał XD.

        Skomentuj

  1. R2rr0
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2015-02-26 19:18

    "W badaniu Nielsen 360 Gaming Report zapytano nieokreśloną bliżej liczbę graczy..."
    Czyli zestawienie nic nie warte. Poza tym nie widzę tu info jakiego rynku to dotyczy. Amerykanie kierują się innymi kryteriami niż Europejczycy, a więc przydałoby się doprecyzować.

    Skomentuj

  2. malyperelka
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-02-26 19:18

    Cyt."W badaniu Nielsen 360 Gaming Report zapytano nieokreśloną bliżej liczbę graczy powyżej trzynastego roku życia o to..."
    Bzdura kompletna, pytałem w pracy bliżej nie określonej liczbie graczy i wychodzi że GBA bije wszystko na głowę.

    Skomentuj

  3. kondrad10
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2015-02-26 19:38

    Miałem PS2, PS3 i jakoś mnie już dalej nie ciągnie do konsol. Może kiedyś, jak powszechne w grach będzie VR.

    Skomentuj

    1. bartek1656
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2015-02-26 21:17

      O, Janush dzisiaj widzę w dobrej formie. Zacnie, zacnie, czekam na dalsze wypociny...

      Skomentuj

    2. AkaRyupl
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2015-02-26 21:24

      A PC dla wszystkich powyższych (grafika, marka i zabawa). Oj naczelny troll konsolowy musi się wypowiadać w temacie o PC :).

      Skomentuj

        1. Hans Olo
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2015-02-26 22:23

          125 milionów aktywnych kont steam z pewnością potwierdza Twoją tezę w najdrobniejszych szczegółach.

          Skomentuj

          1. Brath
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-02-26 23:16

            Aktywne konta na Steam o niczym nie sądzą. Znam kilka osób które mają steam dla gier które dostaje się za darmo(nawet na parę godzin), wielu ma tylko pare gier. To samo dotyczy Origina. Mogą mieć Steama ponieważ wprowadzono możliwość dzielenia się grami.

            Druga sprawa to że te 125 mln jest niczym przy 7 mld ludzi żyjących na tej planecie. Pomijając fakt że w samej unii europejskiej jest więcej ludzi i nie każdy ma steam.

            Osoby takie jak ja które mają powyżej 30(dokładnie 61 moich i do tego ponad 300 udostępnianych) gier to jest coś rzadkiego, bo gry na steam są po prostu drogie; tak wiem że jest bundle, stąd właśnie mam większość gier.

            Więc te liczby o niczym nie sądzą. Wiele osób piraci i to jest główny problem PC oraz jest to tajemnicą poliszynela. Wiele ludzi nie słyszało o licencji, wielu ma to głęboko w poważaniu, a jedynym sposobem na zmianę tego jest zmiana sposobu myślenia i mentalność ludzi.

            W CDA był fajny obrazek w którym było napisane: Pirace bo mnie nie stać na gry, wszystko wydałem na nowego pc.

            Skomentuj

          2. Hans Olo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-27 01:49

            Oh tak, CDA, niezawodne źródło informacji. Dokonałeś zaiste niesamowitej analizy. Gry freeware też mają swoje modele biznesowe i zarabiają pieniądze nieosiągalne dla większości producentów gier. Nawet jeśli 75% kont jest założonych okazyjnie z powodu "free weekend with", to i tak zostaje ponad 31mln użytkowników, którzy coś płacą. Samo Valve tylko w 2012 roku było warte ponad 2,5 miliarda dolarów i miało zyski na poziomie 70mln dolarów rocznie, co oznacza, że wielokrotność tej kwoty została przelana dalej do producentów oraz na utrzymanie firmy i jej serwerów, a to dalej oznacza, że PCtowcy tylko na steamie zostawiają setki milionów dolarów rocznie.
            Pewnie, że steam jest drogi, przynajmniej dla nas, bo na zachodzie już jest całkowicie normalny. Ale są promocje i to dobre i wcale nie rzadkie. Bundle to kropla w morzu promocji. Poza tym wielu użytkowników kupuje też retaile, które zwyczajnie wymagają aktywacji steam (to moje główne źródło gier na steam).
            Oprócz tego należy też doliczyć fakt, że jest też origin, który ma kolejne kilkadziesiąt milionów użytkowników (dawno się nie chwalili, ale w 2012 było to 30mln).
            Że wielu ludzi piraci, to fakt, ale co mnie to obchodzi? Mam się czuć winny, bo widziałeś obrazek w CDA? CDA to siedlisko idiotów, trolli, błaznów i bufonów. Wali mnie ich opinia o czymkolwiek.
            Natomiast co do porównania z ludnością ziemi to już nawet mi się pisać nie chce, bo to nawet nie jest warte splunięcia.

            Skomentuj

          3. Brath
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-27 04:41

            Ty chyba nie wiesz o co mi chodzi. Założenie że nawet 30 mln kont to dużo przy tak ogromnym piractwie jakie występuje wśród użytkowników komputerów to jest kropla w morzu. Mi bardziej chodzi o mentalność ludzi którzy mają komputer "wypasiony" i wielce cisną konsole ale zamiast kupować gry za grosze wolą je piracić co się mija z celem. Tego właśnie dotyczył ten cytat z CD Action ponieważ wystąpił on w czasopiśmie, w felietonie w którym poruszany był problem piractwa na komputerach, moim zdaniem to dość dosadne ale jak widać ty chyba nigdy nie czytasz felietonów, a cały świat dla ciebie kończy się na internecie. Nadal istnieją książki i czasopisma, a nawet brukowce jakbyś nie wiedział.

            Wiem że są inne promocje niż bundle, wiem o tym.
            Ty nie masz się czuć winny jeśli nie piracisz w co szczerze wątpię.

            Co do porównania z ludnością ziemi miało ono przedstawić jaką małą społecznością są gracze posiadający konto na steam. Co miało ci uzasadnić że opieranie się tylko na statystykach steam które nie zawierają żadnych informacji odnośnie statystycznej ilości kupionych/posiadanych gier na każdym z kont się mija z celem. Co z tego że kont jest 125mln skoro na każdym będzie średnio 1,4 gry, no właśnie nic.

            A z drugiej strony jak weźmie się pod uwagę te 31mln to wcale nie jest taka wielka liczba skoro ostatnio gdzieś podano że w naszym kraju jest około 10mln graczy.

            Wiesz oczywiście że steam to nie tylko gry? Bo z twojego postu wynika że to tylko i wyłącznie gry.

            Skomentuj

          4. Brath
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-27 04:50

            Szkoda że nie ma edycji komentarza.
            Czyli twierdzisz że w czasopiśmie są trole internetowe i idioci?
            Wiesz że teraz ty robisz z siebie idiote?

            Zanim felieton pójdzie do druku to jest sprawdzany.
            Nadal nie wiem jak mogą uaktualniać się wpisy na kartce papieru.
            Jak widać nie bierzesz pod uwagę że to co przytoczyłem było wydrukowane w milionach egzemplarzy na kartce papieru.

            Jak masz pisać takie coś to proszę nie odzywaj się, jeśli zaś odzywasz się to przynajmniej weź pod uwagę wszystkie możliwości, także papier, ten normalny nie elektroniczny.

            Skomentuj

          5. Hans Olo
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2015-02-27 09:41

            Tak CDA to lipa. Robią tam sobie kpiny z czytelników. Nic dla poważnego czytelnika.

            Skomentuj

          6. Brath
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-27 15:14

            Tak robią sobie kpiny z takich czytelników jak ty, trolli internetowych oraz zwykłych idiotów. Dla poważnego czytelnika znajdzie się tam od groma dobrze napisanych treści które po prostu warto przeczytać.
            Skoro tak obrażają czytelników to jakim cudem są na rynku od tak długiego czasu, dlaczego jeszcze nikt ich nie pozwał?

            Skomentuj

          7. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-02-27 02:06

            125 milionów aktywnych kąt to jest 125 milionów PCtów. Zdziwiłbyś się, ze większość ludzi na Świecie nie ma dostępu do PCta czy w ogóle nie gra, więc takie 125 milionów to jest wynik. Porównywanie tego do 7 miliardów ludzi pokazuje, że ktoś tu nie wie o czym mówi...
            Poza tym - piractwo to jest margines (taka prawda) , a nie realny problem.

            Skomentuj

          8. Brath
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2015-02-27 04:43

            Piractwo to margines? Skoro tak to dlaczego tak bardzo zwlekają z wydaniem GTA 5?

            Piractwo na komputerach osobistych jest na tyle poważnym problemem że część wydawców rezygnuje z wydawania gier na tą platformę i temu nie zaprzeczysz.
            Najwyraźniej piractwo na konsolach jest statystycznie mniejsze że opłaca się na te platformy wydawać gry.

            Odnośnie porównania do ludności ziemi to możesz przeczytać w poście napisanym około godziny 4:40.

            Skomentuj

          9. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2015-02-27 05:41

            A teraz Ci wytłumaczę. Na PC nikt nie dopłaca za exy, a na konsole Sony i MS dopłacają. Większość gier wydawana na konsole jest też wydawana na PC (bo na ten moment PC ma więcej exów jak PS4 i XBOX One). Nie pomnę o specyficzności niektórych rynków i np. jRPG poza kilkoma nie uświadczysz na PC, ale na NDS'a, 3DS'a, PS czy XBOX już tak. Nie jest to powodowane mitycznym wpływem "piractwa", a tym, że Japończycy traktują komputer jako poważne narzędzie do pracy (co się z resztą zmienia). Inną sprawą jest też coś takiego jak problemy przy optymalizacji (bo PC ma więcej możliwych specyfikacji niż 2) - choć to już przy konsolach odpada powoli (ich architektura jest już bardzo podobna do PC, ale i tak optymalizacja jest olewana). No i najważniejsze - chęć zarobienia przy najmniejszym wydatku. Omijamy tu żmudny proces optymalizacji po kilkaset konfiguracji i mamy dużo droższą grę na konsolę. Dodam do tego, że PS3 i XBox 360 były od dawna zhakowane i można było grać na nich piratami (sam nie uznaję czegoś takiego, ale wiem, że niektórzy tak robili) - a sprzedaż jest i była wysoka. W skrócie wierz dalej w te bajki, o wpływie piractwa na przemysł rozrywkowy i o mitycznych miliardach strat. Za stary jestem by w te bajki wierzyć i wiem, że tu chodzi o kolejne kilka dolców w kieszeni wydawców (nie producentów czy deweloperów).
            PS Dlaczego nie ma GTA 5 na PC? By mogli zgarnąć 3 razy kasę za jeden produkt (trochę odpicowany w wersji na PC i tyle) - marketing czyni cuda. Popatrz sobie na daty premier gier to pewnie zrozumiesz o co chodzi.

            Skomentuj

          10. Brath
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2015-02-27 06:02

            Jeżeli tak do sprawy podchodzisz to wiedz że jak prowadzisz firmę to liczysz na jak największe zyski więc twierdzenie że powodem nie portowania gier na pc jest to że producent uważa pc za poważny sprzęt do pracy mija się z celem. Nawet w przypadku japończyków.

            Odnośnie GTA V, dość zabawna kwestia bo ostatnio w modzie są produkcje z lepszymi teksturami i odnowioną grafiką, czy nie sądzisz że jakby chcieli to by sprzedali jeden produkt nawet i 2 razy na komputerach. Jakże piękny marketing.

            Wszystko obraca się wokół pieniędzy, więc jeżeli na jednej platformie danej gry nie ma to znaczy że potencjalne straty są większe niż zyski, co w przypadku Sony jest ważne bo ma problemy finansowe, a w przypadku Rockstar Games jest po prostu niepotrzebnym wydatkiem.

            Weź też pod uwagę ile gier na PC nigdy nie osiąga pełnej stabilności, a jak osiąga to potrzeba od groma czasu, a na konsolach płacisz właśnie za tą stabilność i pewność że ta gra zadziała.

            Pomijam AC Bugity bo to inna liga.

            Kwestie komputerowych gier na wyłączność pomijam bo jeszcze parę lat temu takich gier było jak na lekarstwo więc nie jest to zasadą.

            Skomentuj

          11. Satanski
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-02-27 09:09

            "Wszystko obraca się wokół pieniędzy, więc jeżeli na jednej platformie danej gry nie ma to znaczy że potencjalne straty są większe niż zyski"

            Serio? Czyli ekskluzywne tytuły na jedną konsolę nie są wypuszczane na inne, ponieważ by się nie sprzedały?

            "Kwestie komputerowych gier na wyłączność pomijam bo jeszcze parę lat temu takich gier było jak na lekarstwo więc nie jest to zasadą."

            Chyba żartujesz. Policz chociażby same gry strategiczne, których nie ma na konsolach. Do tego dolicz masę gier mmo oraz indie.

            Skomentuj

          12. Brath
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2015-02-27 15:08

            Tak, gry na wyłączność nie są wydawane na inne platformy bo potencjalnie mogą przyciągnąć nowych użytkowników.

            Co do strategii to w przeciągu życia konsoli wyszło ich na lekarstwo. Nowe Heroesy to jest typowe gówno, daleko temu do 3. Total war, ok wyszły 3 części z czego 2 to totalny shit, mam na myśli Empire i Napoleon przez wielu uważane za słabe gry, dopiero Shogun przypomniał mi czasy pierwszego szioguna. Poprzednie bez polotu. Civilization wyszło tylko jedno ale za to naprawdę dobre. Więc sądzę że 2 gry na 5 to przeciętny wynik.

            Skomentuj

          13. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-02-27 21:33

            Zacznijmy od tego, że nie masz pojęcia o rynku japońskim - i to widać. W Japonii najpopularniejszym narzędziem do gier jest konsola - Nintendo lub Sony (japońskie korporacje). PCty są wykorzystywane do Visual Novels. Dlaczego? Dla tego, że dla nich PC to jest narzędzie nie platforma do grania. Jest traktowane jako poważne narzędzie, a nie zabawka.
            Druga sprawa to to, że Rock Star nie wydaje odświeżonych produktów tylko ze względu na szacunek do graczy i wizerunek firmy (to drugie nawet bardziej) - większość firm jest krytykowana za te "odświeżenia".
            Nie pomnę, że większość gier na PC jest w pełni stabilna, a exów ma dużo więcej (od konsoli nowej generacji) - nawet cały gatunki to ex dla PC (RTS, strategia turowa). No i oczywiście w grach na konsole nie ma spadków FPS czy problemów ze stabilnością ;).
            Nie pomnę, że dla deweloperów $$$ od MS i Sony za produkcję exów nie śmierdzą :).
            Jak już mówiłem - jak wierzysz w bajki to wierz dalej.

            Skomentuj

          14. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-28 12:55

            To mi powiedz w co gra te 125 milionów na steam? Bo chyba nigdy w życiu żadnych statystyk nie widziałeś.

            Skomentuj

          15. decorator12
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-28 19:44

            Ponad 1,2 mln osob zalogowanych bylo niedawno w DOTA2 ROWNOCZESNIE, ponad 400 tys osob CODZIENNIE gra w szczycie ROWNOCZESNIE w CS:GO. Do tego TF2 ponad 60tys dziennie w szczycie, LoLe (tutaj Bog jeden wie ile osob gra rownoczesnie), World of Tanks (tez chyba 100+tys). Mnostwo innych gier sieciowych (na steam i poza nim).
            PC szybko nie umrze, spokojna glowa

            Skomentuj

          16. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-28 23:12

            Kto powiedział coś o umieraniu?
            Poza tym nie napisałeś niczego czego bym nie wiedział.
            Widzisz różnice pomiędzy 125 milionami i liczbami, które podałeś?

            Skomentuj

          17. decorator12
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-01 10:28

            Tak, sa gracze niedzielni co wejdą raz dwa tygodni na 2h i pograją w coś i są tacy co siepią 8h codziennie w coś. Pamiętaj jednak, że równoczesnie da się grać w jedną grę na steamie [oczywiście na upartego można pewnie we dwie]. Ostatnie statystyki mówią o 8,6 milionach zalogowanych kont w jednym czasie w szczycie. Moim zdaniem to i tak sporo. Nie znam modeli mogacych obliczyć jakie sa przetasowania kont.

            Skomentuj

          18. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-01 19:11

            Dwie najpopularniejsze gry - dota i cs. 5,6 miliona w csa i troche ponad 10 w dote przez miesiąc. Dalej chcesz prowadzić tą dyskusję? Bo kolejne gry mają peak mniejszy niż 100k, więc nadal brakuje sporo do 125 milionów.

            Skomentuj

        2. Kejsi
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-27 13:31

          Jadłeś gowno żeby stwierdzić że jest nie dobre?
          Czujesz aluzje? Xd

          Skomentuj

      1. prime27pl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-02-27 08:50

        Marka ? :) to nie auto ;)

        Skomentuj

    3. prime27pl
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-02-26 22:01

      Ale ci się udało ;)

      Skomentuj

    4. BariGT
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2015-02-26 23:23

      PC dla 4K, zapamiętaj to sobie.

      Skomentuj

      1. Brath
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2015-02-26 23:26

        Jeśli PC dla 4k to proszę przybliż mi cenę samą cenę takiego PCta(budy) oraz przybliż mi cenę konsoli. Jeśli z tym PCtem zmieścisz się w 1700zł to podaj mi konfiguracje bo z chęcią pogram w gry w rozdzielczości UHD na takim sprzęcie.

        Skomentuj

          1. Brath
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-27 06:51

            Jeśli spojrzy się na cykl życia konsoli a pc za tą samą cene to owszem nie zagrasz za tą cene nawet w połowie tak dobrze.
            Weź pod uwagę również fakt że złożenie komputera za 1500zł by na nim grać to jest wyczyn co przy konsoli jest normalne.

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-28 17:41

            Nie wiem ile razy można to pisać i co zrobić, żeby zmienić zdanie ludzi tutaj - zresztą to jest chyba niemożliwe, każdy chwali swoje i jest przekonany o swojej racji na 100%, ale... Gry na ps4 mają tzw. rynek wtórny. Kupujesz grę, przechodzisz i sprzedajesz. Mowa tutaj o osobach, którym zależy na tych pieniądzach, więc nie wyskakuj zaraz z czymś "ale ja w życiu bym nie sprzedał gry, bo wole trzymać ją na półce". Jeżeli to wolisz, to nie wykorzystuj pieniędzy jako argument. Teraz napiszę to któryś tam raz - kupiłem gta 3 dni po premierze w empiku za 220zł. Teraz na allegro po ponad 3 miesiącach od premiery grę można sprzedać za 180-190zł. Na pc gry kosztują po 120-150zł i nie można ich sprzedać. Oblicz sobie resztę.

            Skomentuj

        1. decorator12
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2015-03-01 10:35

          Na konsoli nie pograsz w 4k do nastepnej generacji [a pewnie i wtedy bedzie to problem] gdzie 4k w "cinematic expierence" na PC to kwestia dwóch następnych generacji GPU [AMD w serii 300 być może już teraz pozwoli na taką zabawę, a w serii 400 to już raczej z pewnością, Nvidia prawdopodobnie w następcy serii 900 też na to pozwoli]. Jeden GPU pozwoli wtedy na tyle ile 4 GPU konsoli [o ile konsole w ogóle dadzą radę w fHD ;D] w podobnej płynności. A że będzie to droższe od zabawy na konsoli w 6h typu "kliknij X aby odpalić animacje fajną i kolorową" no to cóż... postęp kosztuje

          Skomentuj

          1. prime27pl
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-03-01 10:56

            A ps5 pewnie pozwoli na 12K ...

            Skomentuj

  4. mastah84
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-02-26 22:38

    Ze względu na dzieciaki w domu poszedłem w stronę Nintendo - dużo lepszy wybór gier familijnych i kierowanych do młodszych. Teraz Wii U zastąpiło w salonie Wii, które pojedzie na działkę, gdzie będzie włączane w deszczowe dni. Wyboru nie żałuję. Wcześniej miałem X360 i byłem zadowolony. Oczywiście mam też PC z wyższej półki, ale od momentu powiększenia rodziny w zasadzie włączam go już tylko w celu pobrania łat z Windows Update i zaktualizowania sterów...

    Skomentuj

  5. BariGT
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-02-26 23:21

    PS4 dla grafiki - leżę :P

    Skomentuj

    1. Brath
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-02-26 23:34

      To leż dalej i się nie podnoś bo widać że ten poziom odpowiada poziomowi Twojej inteligencji.

      A tak poważnie to owszem PS4 oferuje na obecnej generacji najlepszą oprawę graficzną.
      Co można oczekiwać od sprzętu za 1500zł. Napęd blu-ray ma, gry w dobrej oprawie odpala, pograć się da. Co więcej sobie życzysz?
      Owszem da się PCta lepszego wydajnościowo złożyć ale jeszcze zobacz jaki narzut na wydajność mają sterowniki oraz zobacz ile energii pobiera konsola a ile PCet.

      Skomentuj

        1. Brath
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-26 23:55

          Najpierw niech ta gra odpali na komputerze, och zapomniałem że to gra na wyłączność tylko dla PS4, ups.

          Skomentuj

          1. Brath
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-02-27 00:06

            Ale wiele osób nazywa tą gre interaktywnym filmem.

            Skomentuj

          2. DelianoCarl
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2015-02-27 04:38

            boże ale ty tępa jesteś... czy ty nie rozumiesz, ze robiąc grę w takim klimacie tworcy maja duzo wiecej mozliwosci co do grafiki?
            grywalnosc jest prawie zerowa, a co za tym idzie
            - nie wejdziesz tam gdzie nie przemysleli tego tworcy
            - ograniczona liczba ruchow bohatera
            - wszystkie przerywniki sa nagrywane przez aktorów z czujnikami na mordach itd
            - powtarzalnosc scen

            nie mozna w tej grze wszystkiego zobaczyc, zniszczyc, zadrapac, stłuc itd

            wez julia znajdz sobie jakiegos faceta i dostan konkretnego bolca w tylek, albo w inna otwarta przestrzen... to wywietrzeją ci te glupoty i zajmiesz sie czyms normalnym

            Skomentuj

          3. Brath
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-27 05:00

            Co piszesz to prawda, oprócz bolcowania ale zauważ że ta gra pokazała możliwości tej konsoli które zważając na to co ma w środku są dość imponujące.
            Parę godzin temu słuchałem fajnej dyskusji, paru polskich jutuberów i jeden dość znany recenzent wyszli z założenia że pierwsza część gry nie musi być idealna, wiele gier rozkręcało się dopiero przy drugiej odsłonie.
            Jako przykład podali m.in. Assassins Creed oraz Uncharted.
            Więc można zakładać że twórcy chcieli wyczuć rynek dając tak krótką gre, oskryptowaną(dziwi mnie że CoD jeszcze ma fanów) oraz liniową. Podobno uncharted 1 też takie jest, a jak doskonale wiemy jest uważana za jedną z najlepszych serii.
            Sony trzyma się swoich serii więc może to być przełom gdy wyjdzie kolejna część, bo podobno zostawili takie zakończenie że mogą wydać kolejną odsłonę.

            Skomentuj

          4. prime27pl
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-27 08:53

            Ale z ciebie kolego cham i prostak .Sorry ale tekst o " bolcowaniu " to już żenada .

            Skomentuj

          5. DelianoCarl
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2015-02-27 19:25

            bo ile do cholery można czytać te wszystkie bzdury?! no ile?

            Skomentuj

          6. prime27pl
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-27 20:18

            Facet zluzuj , tutaj non stop pisane bzdury ale to nie powód żeby tak komuś jechać .Zachowajmy choć odrobinę godności .

            Skomentuj

          7. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-28 17:44

            Bzdury? Człowieku każdy ma własną opinię i to, że ktoś nie chwali pc na każdym kroku i reaguje, gdy ktoś wypisuje bzdury na temat konsol to chyba nic złego?

            Skomentuj

          1. Brath
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-27 06:57

            Ja sądziłem że to jest logiczne że za zbliżoną cene ale wiedzę że do niektórych trzeba bezpośrednio takie coś pisać.

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-28 17:47

            "Ładniejszej gry na PS4 już nie zobaczymy."

            I jeszcze potem zaczniesz ludzi wyzywać od idiotów, a sam wypisujesz gorsze rzeczy.

            Zresztą ludzie tutaj mają tendencję to przepowiadania przyszłości. Niezła Baba Wanga z ciebie, co?

            Skomentuj

        2. Misio-Jedi
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2015-02-27 09:40

          The Order nie chodzi w Full HD

          Skomentuj

    2. prime27pl
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-02-27 07:57

      Bo nie rozumiesz widać .

      Skomentuj

  6. MrSzaku
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-02-26 23:24

    ps4/xbo= wow fajna konsola wow. Wii U= Masz 10lat?
    A gry i tak są 100x lepsze na Wii U niż na obu konsolach razem wziętych ;v

    Skomentuj

  7. kuba223
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-02-26 23:34

    Nie rozumiem dlaczego gracze konslowi smieja sie z PC.Jedna karta graficzna i to nie ta z najwyzszej polki,czyli gtx 970 jest wiecej warta niz ta wasza konsolka,wiec troche pokory uzytkownicy PS4,bo wy gracie na low na PC z ta karta w srodku.

    Skomentuj

      1. hasati
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2015-02-27 01:58

        Chyba roznoszą ci mózg w drobny mak :) Bo tam już masz ładne siano :)

        Skomentuj

      2. verul
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2015-02-27 08:58

        Graj dalej na tych 20 fps zapewniajacych "filmowe wrazenia".

        Skomentuj

    1. BuryZenek
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2015-02-27 02:25

      A gdzie reszta podzespołów?
      Klupnij się w tą głowę :)

      Skomentuj

    2. prime27pl
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2015-02-27 07:59

      Ty kolego żartujesz czy co ? cały czas kpiny z konsoli i obrażanie graczy konsolowych a ty z takim pomysłem wyjeżdżasz ? :) No weź :)

      Skomentuj

      1. verul
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2015-02-27 09:02

        Konsole rozwijaja sie dzieki PC i jednoczesnie nic same nie wnosza na rynek gier poza stagnacja i zacofaniem.

        Skomentuj

        1. prime27pl
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2015-02-27 10:19

          Pewnie :) sam to wymyśliłeś czy wyczytałeś na jednym z portali pc masters ?

          Skomentuj

        2. kryspin34
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-28 17:48

          Tak, wniosek specjalisty oparty zerową ilością argumentów. Każdy może wejść do internetu i napisać "Stephen Hawking to debil".

          Skomentuj

        3. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-28 20:56

          hehe usmialem sie :)
          Wpierw Pecetowi gracze placza ze konsole hamuja rynek, bo gry sa tylko pod konsole, a teraz wyjechales ze konsole sa dzieki PC.
          Litosci :D

          Skomentuj

  8. hasati
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2015-02-27 01:55

    W artykule wkradł się błąd "Duża wydajność"

    Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2015-02-27 12:50

      Pewnie tylko pc .Reszta to upośledzeni .

      Skomentuj

    2. Hazelburn
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-07-07 02:41

      PC dla porządnych graczy dokładnie ale nie wiem czemu się udzielasz bo na porządnego to ty mi wyglądasz Hejtera a nie gracza ;)

      Skomentuj

  9. komefserwis
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-27 12:16

    Bardzo chętnie bym przygarnął console, tylko wydania 1,5k dla paru gier mi nie odpowiada.

    Gracze graczami ale patrząc po moich danych na raptr to nie gram w nic co wyszło na konsole :P

    Wszystko kwestia preferencji.

    Gdybym miał kupować console to na pewno PS4 dla exów.

    Niestety na console wychodzą głównie gry z niską żywotnością I low replay value.

    Na chwilę obecną tablet na atomie mi wystarcza za console do Hearthstone.

    Nie rozumiem wojny "console-PC" Przecież to kompletnie różne platform.

    To tak jak porównanie VOD z TVP.

    Ogarnijcie się ludzie, jak ktoś lubi grać na TV I gry traktuje jako nie zajmującą rozrywkę I nie ma szerszych preferencji odnośnie gaming to tylko konsola.

    Skomentuj

  10. Tito1987
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2015-02-27 12:19

    "Ludzie kupują PS4 dla grafiki" buhahahaha leże i nie mogę wstać xD

    Skomentuj

      1. hasati
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2015-02-27 13:33

        Crysis 3. pozdrawiam. ;=]

        Skomentuj

          1. hasati
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2015-02-27 22:21

            Weź nawet nie porównuj tego czegoś do Crysis 3 w którym tekstury to żylety. A nie dookoła blur i nic więcej... Albo włącz Watch Dogs z Modem na PC :)) Tylko kup pampersy. :)) Pozdro jeszcze raz. I nie wchodzą już z tobą w dyskusje bo jesteś za tempa EOT.

            Skomentuj

      2. decorator12
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-03-01 10:40

        Crysis 3 ma już 2 lata, posiada znacznie większy świat od Ordera. GPU PS4 nie wyrobi chcąc wyrenderować taką "wielką" scenerię. Twórcy poszli w stronę "zrobimy ciasno, ale ładnie" - widać to wystarczy aby nabrać konsolowców

        Skomentuj

  11. majsster
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2015-02-27 12:48

    Zdecydownym kupować tanio polecam stronke:
    www.make.my/aukcje
    Mega okazje, licytacje za grosze :D :D

    Skomentuj

  12. majsster
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2015-02-27 12:49

    //.Zdecydownym kupować tanio polecam stronke:
    www.make.my/aukcje
    Mega okazje, licytacje za grosze :D :D

    Skomentuj

  13. prime27pl
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2015-02-27 13:15

    Fajnie tylko że na obrazku to jakaś hybryda pada ps3 i p4 .

    Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-02-28 12:34

      Gratuluje cymbałowi który minusuje .Dobitny popis za co są tu minusy .

      Skomentuj

  14. Prototype1982
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-27 16:42

    dziwne te spory a liczy sie przecież to żeby popykać w gry.Wychowałem sie na psx i ps2.były to fajne czasy.he ale znudziło mnie posiadanie kilku gier bo były za drogie.Teraz pykam na pc a zaoszczedzone pieniądze inwestuje w sprzet.każdy wybierze to co mu odpowiada. ps4 i xbox mają swoje tytuły na które slina cieknie ale posiadanie wszystkich sprzetów do grania w polsce graniczy z cudem

    Skomentuj

    1. kryspin34
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-28 19:03

      A ty pokaż czy kiedykolwiek ktoś napisał, że konsola to sprzęt, którego zadaniem jest wyświetlanie gier w rozdzielczości 4K za jak najniższa cenę.

      Skomentuj

    1. kryspin34
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-28 19:42

      Wiesz co to znaczy "pokaż"?

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2015-02-28 20:59

      nie bylo mowy o zadnym 4k, nie tworz mitow.
      4k i 60fps to byly mity tworzone przez uzytkownikow ktorzy czekali na specyfikacje. Niestety dalej odbija sie echem.

      Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-28 22:35

      "nie wyklucza obsługi filmów w rozdzielczości Ultra HD przez PS4 ale w przypadku gier które miały by się w niej pojawić już nie jest tak optymistyczny.

      Jest trochę zachowawcze stanowisko ponieważ Shuhei Yoshida stanowczo zaznaczył, że gier w 4K nie będzie "....Filmów w UHD a gier nie będzie .

      Skomentuj

      1. hasati
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-02-28 22:49

        Ale XO miał mięć 4K a jak na razie to nie ma mowy nawet o 1080P i 60FPS W przypadku PS4 jak i XO

        Skomentuj

        1. prime27pl
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-01 08:25

          Panowie :) zawsze trzeba podchodzić z dystansem do ich paplaniny .Jak tak słaby konfig jak w konsolach ma dawać rade 4k jak potwór klasy 980 nie daje ? Szczerze to miałem ( mam ? ) kupić 980 ale trochę myślę że podoła 4k i czy nie szkoda kasy .Chciałbym żeby chociaż 3 lata została u mnie .

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-03-01 11:13

          w 99r przy zapowiedzi playstation 2 jeden z developerów gier na PC napisal ze fotorealistyczna grafike bedziemy mieli w ciagu 2 lat na piecach za sprawa super akceeratorow graficznych.
          To bylo 15 lat temu.

          Skomentuj

          1. prime27pl
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-03-01 11:39

            :)

            Skomentuj

    2. kryspin34
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-01 12:10

      http://www.gamenguide.com/articles/8270/20131009/xbox-one-warranty-4k-gaming-issues-detailed-via-major-nelson.htm

      "Oczekujemy na wprowadzenie 4k dla naszych klientów W PRZYSZŁOŚCI, ale wszystko zależy od developerów."

      Skomentuj

      1. prime27pl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-03-01 14:46

        Pogratulować tylko tym którzy wierzyli w te zapewnienia .

        Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-01 14:45

      A już myślałem że dorosłeś do poważnej rozmowy....

      Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-03-01 22:09

      Tak jak mówiłem smarkacz jeszcze jesteś i tyle .Bez odbioru bo nie warto .

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!