• benchmark.pl
  • Gry
  • Mantle: EA zapowiada kolejne gry, a Intel rozważa jego implementację
Gry

Mantle: EA zapowiada kolejne gry, a Intel rozważa jego implementację

przeczytasz w 1 min.

Od premiery pierwszej gry - Battlefield 4 - wykorzystującej Mantle minęło pół roku, a nowa technologia zdobywa coraz większe zainteresowanie.

Na początku roku zadebiutowało Mantle i od tego momentu rośnie ono w siłę. Niebawem pojawią się kolejne tytuły z jego obsługą, a nową technologią jest również zainteresowany Intel.

Mantle API to niskopoziomowy interfejs programowania, który pozwala lepiej wykorzystać potencjał kart graficznych bazujących na architekturze GCN – zwłaszcza, gdy mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło, wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.

Warto jednak zauważyć, że nowa technologia nie jest konkurencją dla DirectX 12. Kształt jednego i drugiego API jeszcze nie został ostatecznie ustalony, a w przypadku rozwiązania Microsoft'u znamy tak naprawdę tylko ogólne założenia. Przygotowanie gry pod Mantle i tak pozwala skrócić drogę do przygotowania gry pod DirectX 12.

Mantle API - portowanie gier
Portowanie gier z różnych platform - przejście z Mantle na DirectX 12 należy do łatwiejszych

Richard Huddy, a więc osoba ściśle związana z działem gier w AMD, ujawnił kilka ciekawych informacji dotyczących Mantle API. Podobno jego implementacją jest zainteresowany sam Intel, lecz szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane – na razie ma być to jednak swego rodzaju eksperyment.

Na koniec warto jeszcze dodać, że Electronic Arts zapowiedział implementację API w trzech nadchodzących grach - Battlefield Hardline, Dragon Age: Inquisition oraz Plants vs. Zombies: Garden Warfare. Pierwsze dwie pojawią się w październiku, a trzecią już można grać - czekamy tylko na odpowiednią aktualizację.

Battlefield Hardline gra data premiery

„Obecnie ponad 50 aktywnych developerów pracuje nad wsparciem dla Mantle API. Jesteśmy podekscytowani, widząc, jak szybko wizja naszego zespołu doszła do masy krytycznej”, powiedział Ritche Corpus, director of ISV gaming and alliances w AMD. „Rozpoczęliśmy Mantle API z grą Battlefield 4 od EA, a rozszerzenie jego obsługi o kolejne tytuły jest dla nas bardzo ekscytujące”.

Źródło: PCWord, TechPowerUp, AMD

Komentarze

46
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    Tylko niech to mantle będzie w dniu premiery gier, bo dwa miesiące "po" juz nie jest potrzebne.
    • avatar
      krzychu1977l
      2
      Battlefield Hardline Beta
      1024x768 low 15-28fps (wysoki priorytet )Dx
      1024x768 low 17-31fps (wysoki priorytet )Mantle
      Athlon 5350 2050MHz 8GB 1600MHz 9-9-9-27 Radeon HD8400 600MHz
      Stery 14.6 Win 7

      • avatar
        eryk1310
        1
        głupie komentarze gimby dalej na forach .. :(
        aż oczy bolą , przecież gdyby nie AMD i ich atak na karty graficzne nvidii to mielibysmysytuacje jak procesory amd i intela gdzie intel odskoczył i teraz ceny ich procesorów są naprawde duże ! czekam na zejście na niższy proces technologiczny :) AMD już wygrywa wyścig w karta graficznych ich 295x2 jest lepszy ponoć od titana Z a przy tym 2 razy tańszy :)
        • avatar
          Factory
          1
          Coś czuję że i Rockstar weźmie się do roboty i zaimplementuje Mantle w GTA V ;)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Panie... jak ci tam, Corpus... masa krytyczna dotyczy WAGI, a nie ILOŚCI. Krótko pisząc, studio studiu nierówne.
            • avatar
              Konto usunięte
              -1
              Według mnie to AMD nie powinno sprzedawać Mantle intelowi,bo zrobili by sobie wielką krzywdę. Przyznaję się bez bicia że jestem wielkim fanem AMD i czekam z nadzieją że dział procesorów powstanie z popiołów jak feniks i będzie na takim samym poziomie jak karty graficzne.
              • avatar
                Franz
                -2
                Niech im wkońcu się uda z tym Mantle, bo jak widzę to jedynie karty grafiki są tą sferą gdzie mogą na równych prawach konkurować z innymi.
                W kwestii procesorów widzę, że kompletnie odpuścili, biorąc pod uwagę brak produktów mogących realnie konkurować z Intelem.
                • avatar
                  superinferno
                  -2
                  Mantle jeszcze jest dalekie od poprawnego działania. BF4 mantle działa tylko na sterach beta 14.1 -14.3 na innych w ogóle nie ma wyboru pomiędzy mantle a dx
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -7
                    Electronic Arts zapowiedział implementację API w trzech nadchodzących grach

                    Im the one and only!!!
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -17
                      No Intel tutaj zrobi świetną robotę jak wezmą obsługę mantle na siebie, bo nie każdy chce kupować karty AMD tylko dla mantle.Znam wiele osób, które przy kupnie kart graficznych rozważają tylko nvidię. jednym słowem czekam na ruch intela.
                      • avatar
                        Next_Gen_1987
                        0
                        No tak, ale przecież wszyscy ''prorocy'' głosili iż Mantle ''umrze szybką i naturalną śmiercią'', a tu szykuję się większe jego wykorzystanie niż np. PhysX..
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Pytanie, czy matle poprawia ilosc klatek czy tez jakosc? Nie wiem czy sie za to brac bo na dx jak narazie smiga mi wszystko jak ta lala.