Gry

Metacritic przedstawia listę najlepiej ocenianych gier 2014 roku

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-01-07

Jesteście ciekawi, jaki tytuł okazał się tym najwyżej ocenianym?

Metacritic

Oceny gier ważna rzecz. Przez zakupem warto przecież sprawdzić, po co tak naprawdę się sięga. W takim przypadku nie sposób pominąć serwisu Metacritic, którym niektórzy się sugerują, inni go wyśmiewają, ale dla nikogo nie jest zapewne anonimowy.

Największy internetowy zbiór ocen na temat gier (i nie tylko, ale nie odbiegajmy od tematu) opublikował właśnie najważniejsze statystyki dotyczące zeszłego roku. Jesteście ciekawi, jaki tytuł okazał się tym najwyżej ocenianym? Zaskoczeni raczej nie będziecie.

Lista tytułów, które zdołały osiągnąć wynik na poziomie minimum 90% liczy sobie 14 pozycji. Dużo? Mało? Niezależnie od indywidualnej oceny takiego stanu rzeczy na szycie zestawienia znalazło się Grand Theft Auto V. Co więcej, produkcja Rockstar Games zagościła także na drugiej pozycji, ponieważ osobno oceniane są propozycje na każdą z platform.

Najlepiej ocenione gry 2014 roku na Metacritic:

  1. Grand Theft Auto V (Xbox One) - 97%
  2. Grand Theft Auto V (PlayStation 4) - 96%
  3. The Last of Us Remastered (PlayStation 4) - 95%
  4. Super Smash Bros. for Wii U (Wii U) - 92%
  5. Dark Souls II (Xbox 360) - 91%
  6. Bayonetta 2 (Wii U) - 91%
  7. Dark Souls II (PC) - 91%
  8. Dark Souls II (PlayStation 3) - 91%
  9. Diablo III: Ultimate Evil Edition (PlayStation 4) - 90%
  10. Rayman Legends (PlayStation 4) - 90%
  11. Velocity 2X (PS Vita) - 90%
  12. Fez (PlayStation 4) - 90%
  13. Shovel Knight (3DS) - 90%
  14. Guacamelee! Super Turbo Championship Edition (Wii U) - 90%

Najlepiej oceniane były gry na konsolę Xbox One, gdzie średnia wyniosła 72,4%. Tylko nieco gorszy wynik osiągnęły jednak tytuły na PlayStation 4 - 72%, a także PC - 70,4%. Dalej znalazły się produkcje na konsole PlayStation 3, Wii U i Xbox 360 z wynikami odpowiednio 68%, 66,8% oraz 66,7%.

Źródło: metacritic, facebook

marketplace

Komentarze

63
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Bezsensowne zestawienie. Konsole powinny być osobno, nie interesują mnie gry konsolowe a chciałbym poznać pierwszą dziesiątke PC. Nie mam nic do konsol, po prostu mnie nie interesują. W 2014 na PC było kilka znakomitych tytułów m.in. Divinity Original Sin (88/8.8 na MC) czy Dragon Age Inquisition (85/5.8 na MT) - nie ma ich w zestawieniu bo wszystko zaśmieciły gry konsolowe.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przecież metacritic to bubel i fanboy site :)
  • avatar
    Tylko jedna gra na PC. Pytanie czy na piece nie wyszło nic dobrego czy gracze mają wyższe wymagania co do jakości gier.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakoś brak gier PC mnie nie dziwi, wszystko mniejsze lub większe porty z konsol z wykastrowaną grafiką i efektami, by przepaści nie było, bo by pieniądze od MS i Sony przestały płynąć.
    To że blokują rozwój grafiki i nie tylko wynika z logiki i praw fizyki jakim jest upływ czasu. Postęp idzie (szedłby szybciej) niż lata pomiędzy kolejnymi wersjami konsol, a gdzie tam od fazy prototypu do masowej produkcji konsoli, nie ma co zaklinać rzeczywistości.
    Już teraz konsolom (zwłaszcza od MS) upgrade hardware-u by się przydał, a gdzie tam do kolejnej generacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dark Souls II (PC) - 91% moja perełeczka ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Widać, jak to kolejny rok z rzędu konsole hamują rozwój rynku :D Tradycyjnie konsolowe tytuły na czele, a pierwsza gra PC w zestawieniu to konwersja.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    nkk
  • avatar
    a i tak pecetowe betony beda twierdzic, ze najlepsza platforma do grania jest komputer, tylko szkoda, ze za wiele tam perelek nie ma do grania
    wiec Wy minusujcie, a ja ide pograc w GTA, albo Last of us :)
  • avatar
    Ahh te wasze wojny. Prawdą jest że ani M$ ani Sony nie przewidziało że wypuszczą za słabe konsole. Na pewno mieli możliwość za takie same pieniądze wrzucić coś lepszego i też od AMD tylko poszli na zysk. Chociaż obecne i tak na chwilę obecną mają dobre wyniki sprzedaży oraz wydajność.


    A rozwoju grafiki na PC nie hamują konsole a wydawcy i developerzy którym nie chce się ani optymalizować aby nie trzeba co 4 lata zmieniać kompa(części) gdy konsole stoją w miejscu, ani robić lepszych tekstur czy ulepszać silnika graficznego.
  • avatar
    n