Komputery

Microsoft atakuje wysokie ceny Apple

przeczytasz w 1 min.

Koncern z Redmond zaprezentował reklamę, zapoczątkowującą nową serię, która uderza Apple w miejsce, które może zaboleć – w wysokie ceny.

Nowy spot Microsoftu utrzymany jest w konwencji reality show i pokazuje młodą dziewczynę, należącą do Screen Actors Guild, pracującą na co dzień jako kierowniczka biura. Biorąca udział w reklamie Lauren jeździ po okolicy w poszukiwaniu 17-calowego laptopa z wygodną klawiaturą, który nie będzie kosztował więcej, niż 1000 dolarów.

Na początek wchodzi do sklepu Apple Store, ale jedyne, co tam znajduje w poszukiwanej cenie to 13.3-calowy MacBook. Później idzie do „zwykłego” sklepu, gdzie decyduje się na laptopa HP Pavilion z systemem operacyjnym Windows Vista, kosztującego zaledwie 699 dolarów. „Jestem PC” konkluduje, dodając „otrzymałam dokładnie to, czego chciałam”.

Jak nietrudno się domyślić, sprzedawcy komputerów spod znaku „jabłuszek” nie są zachwyceni nowym wytworem koncernu z Redmond. Jeden z resellerów Apple stwierdził, że sytuacja z reklamy przypomina próbę kupowania BMW za mniej niż 20 000 dolarów. Inny argumentował, iż oprogramowanie dołączone do Mac OS X jest znacznie bardziej rozbudowane niż to, które znajdziemy w systemie Windows Vista, a „jabłuszkowy” pakiet biurowy iWork kosztuje znacząco mniej od „okienkowego” Microsoft Office.

<a href="http://video.msn.com/?mkt=en-US&playlist=videoByUuids:uuids:0bb6a07c-c829-4562-8375-49e6693810c7&showPlaylist=true&from=msnvideo" target="_new" title="Laptop Hunters $1000 – Lauren Gets an HP Pavilion">Video: Laptop Hunters $1000 – Lauren Gets an HP Pavilion</a>

Istnieje spora szansa, że nowa reklama Microsoftu odniesie większy sukces od zupełnie nieudanych spotów sprzed paru miesięcy, w których występowali Bill Gates i Jerry Seinfeld.

Źródło: TechConnect, Fudzilla

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    hahaha, młotkiem w jabłka xD

    Reklamy są coraz to weselsze :)
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      reklama dobra, swoją drogą nigdy bym nie kupił Maca
      • avatar
        sevae
        0
        Magia PowerPC (które wyemigrowały do konsol - dla Macintosha nie starczyło :) ) już nie działa; Mac to zwykły wydajny, przeceniony PC...
        • avatar
          Kamikazepl
          0
          Hmm, ja tam za macami nigdy nie byłem:P Ale Microsoft też mógłby poobniżać ceny Windowsa....:D Puki co czekam na 7 aby zobaczyć czy będzie lepsza:P
          • avatar
            deel77
            0
            Warto przypomnieć, że MS miał procesy z Komisją Europejską za dodawanie IE i WMP do systemu, a tu Apple samo przyznaje się że dołączone do systemu oprogramowanie ma większą wartość niż to z windy. KE do roboty - trzeba ukarać teraz Appla.

            • avatar
              Konto usunięte
              0
              akurat nie sadze zeby spoty w ktorych byl gates i seinfeld byly nieudane
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Mac OS X to super system. A jakość wykonania topowych mac booków powala na kolana, zwłaszcza ten "jeden kawałek aluminium" na obudowę.

                Co oczywiście nie ma żadnego znaczenia, kiedy widzimy obok siebie topowego HPka 17'' za mniej niz 5000zł i dużego mac booka pro za ponad 10000zł (który swoją drogą ma pewnie mniej ramu i wolniejszego procka). W takiej konfrontacji MUSI wygrać zdrowy rozsądek...

                I bardzo dobrze, że microsoft to pokazuje w reklamie strawnej dla mas :-)
                • avatar
                  Dzban
                  0
                  Fajna reklama. Można się pośmiać.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    W dobie kryzysu przeciętny "hamburger" raczej kupi tańszego PC niż wystylizowanego maca więc uważam że reklama dobrze trafiona. Tak przy okazji OpenOffice jest za darmo i nikt nie zmusza cie do kupna M$ Offica. Po zatym do gier oraz konwersji filmów nie ma lepszego środowiska niż windows! AviSynth'a nie ma na Macu!
                    • avatar
                      jeomax.co.uk
                      0
                      Ja pinkole, ale kwadraciaki...

                      Po pierwsze, M$ wcale a wcale nie potrzebuje reklamy, Nawet przypominawczej. On po prostu jest, byl i bedzie, czy sie komus podoba, czy nie (jak mnie :p). Ma przewazajacy udzial w prawie wszystkich segmentach, w ktorych tylko startuje.

                      Po drugie, chyba chlopaki sa w ogole z reklama na bakier, bo te ich proby przypominaja lapanie tonacego brzytwy, w bardzo chaotyczny sposob zreszta. Mieli kiedys mniemanie, ze sie bedzie wszystko sprzedawalo "samo", ale se zrobili kuku sami sobie z niektorymi swoimi produktami, ktore konkuruja same miedzy soba (!) :) Widac brak doswiadczenia na polu reklamowym, ale czy to powod, by wypuszczac tak durne reklamy ? Hmm...

                      No i po trzecie. Jesli... JESLI juz jakas reklama, to ja daje M$ przepis na cos, co _ GWARANTUJE _ podniesie sprzedaz, jak zadna ich reklama dotad.
                      Wystarczy powiedziec ludziom: nie kradnijcie, my wam damy za pol ceny. Efekt murowany :)