Technologie i Firma

Microsoft może porzucić Surface (i to już za 2 lata) [AKT.]

przeczytasz w 2 min.

Kolejne urządzenia spod znaku Surface zbierają bardzo pozytywne oceny. W parze z nimi nie idą jednak wyniki sprzedaży. Jak to się skończy?

Aktualizacja [10.10.2017]: Wygląda na to, że Microsoft jednak nie porzuci rodziny Surface. W sprawie tej wypowiedział się Panos Panay z działu sprzętowego, który przyznał, że urządzenia notują nie do końca satysfakcjonujące wyniki, ale stwierdził też, że to niczego nie zmienia, a rezygnacja z nich nie wchodzi w grę.

Panay stwierdził, że zysk to nie wszystko, bo Surface jest i ma być przede wszystkim pokazem aktualnych  możliwości współpracy sprzętu z oprogramowaniem Microsoftu – zarówno dla klientów, jak i producentów.

News [06.10.2017]: Surface jest rodziną urządzeń, która cieszy się dobrą sławą. Mimo to wyniki sprzedaży nie są do końca zadowalające dla firmy Microsoft. Pojawiają się głosy, że jest tak do tego stopnia, że najpóźniej w 2019 roku marka ta zostanie porzucona przez giganta z Remond. 

Informacja ta pochodzi od dyrektora generalnego firmy Canalys, Steve’a Braziera, który stwierdził, że dla Microsoftu pchanie się w sprzęt nie ma większego sensu, ponieważ znacznie większy potencjał drzemie w chmurze i oprogramowaniu. Zresztą są to też priorytety wyznaczone przez Satyę Nadellę.

Tego samego zdania są przedstawiciele firm Lenovo i Dell, jak podaje brytyjski serwis The Register. Zwracają oni uwagę na to, że pomimo dobrych recenzji Microsoft nie notuje zysków ze sprzedaży urządzeń spod znaku Surface. Podobnie było zresztą w przypadku innych rodzin sprzętowych. Firmy te wskazują na to, że Microsoft powinien trzymać się oprogramowania, bo zna się na tym i dobrze mu to wychodzi. 

Można jednak powiedzieć, że swego rodzaju spór pomiędzy producentami komputerów a twórcami systemu Windows trwa od lat. Dotychczas współpracujący z nimi Microsoft bowiem w pewnej chwili wszedł na scenę i zapowiedział, że chce być jednym z nich (i to najlepszym, bo wie jak wykorzystać swoje rozwiązania). Czy producenci komputerów chcą więc po prostu zniechęcić potencjalnych klientów?

Jest to wprawdzie możliwe, ale niezbyt prawdopodobne. Po pierwsze dlatego, że Surface nie stanowi dla nich właściwie zagrożenia. Po drugie, bo likwidacja rodziny przez Microsoft wcale nie jest taka nierealna. Gigant zamknął już przecież działy zajmujące się smartfonami i gadżetami ubieralnymi, a do produkcji urządzeń nowego rodzaju (jak gogle Windows Mixed Reality) zachęca zewnętrzne firmy.

Czas pokaże jaka będzie przyszłość tej rodziny, ale ostatnie produkty spod znaku Surface zdecydowanie nie dały nam zbyt wielu powodów do krytyki:

Źródło: The Register, TechRadar

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    hideo
    11
    moim zdaniem cena jest wysoka i temu słaba sprzedaż, a nie jest to sprzęt kultowy jak Mac
    • avatar
      Silver
      8
      Jak mają być zadowalające skoro ceny są z kosmosu. Rozumiem, że to dobrze wyposażony tablet ale skoro coś na i3 kosztuje ponad 3k to nie ma co się dziwić, że prędzej kowalski weźmie coś na atomie za 800zł.
      • avatar
        R2rr0
        7
        Czyli pogrzeb jak w przypadku smartfonów, coś brakuje pomysłów w kontekście sprzętu.
        • avatar
          eltra
          1
          tak to ceny zabijają to linie a szkoda...
          • avatar
            PaulG
            1
            Cena jak najbardziej jest za wysoka oraz fakt że target w który jest wycelowany Surface jest zajęty przez Apple.
            • avatar
              wytargany
              1
              Zabawne i poniekąd bardzo naiwne.

              Jak którakolwiek firma może myśleć, że jest w stanie w jeden, dwa, pięć lat spowodować, że jej produkt stanie się tak kultowy jak sprzęt w tym wypadku marki Apple, które to Apple pracowało na taki a nie inny wizerunek i rynek przez około 50 lat ??
              Gdyby kiedyś Steve Jobs stwierdził - "Nieee, to się nie uda. W pierwszym roku nie odnotowaliśmy sprzedaży 100 mln sztuk naszego produktu" dziś nie byłoby ani marki ani nic.
              Chcą stworzyć coś kultowego? Niech wezmą się za robotę, podejdą do sprawy kompleksowo, świadczą usługi na najwyższym poziomie za możliwie najniższą cenę. Wtedy i chyba tylko wtedy mają cień szansy że im się uda.

              Ale może gdyby działo się to 30 lat do tyłu może coś by z tego wyszło. Dziś? Lepiej zarzucić ciekawy projekt niż dać coś z siebie.

              Pozdrawiam
              • avatar
                AndreoKomp
                0
                No i bardzo dobrze, że ludzie tego nie kupują. Tego się najbardziej obawiałem, że mimo tak wysokich cen i w zasadzie braku możliwości naprawy ludzie kupują taki sprzęt. Fajnie, że moje obawy zostały rozwiane.
                Surface Pro to urządzenie, na które bardzo chętnie wymieniłbym swojego laptopa, ale cena musiałaby być dwa razy niższa. Jeśli nie planują obniżek, to według mnie mogą już dzisiaj zamykać ten dział. Na pewno prędzej czy później jakiś producent zaoferuje podobne urządzenie, ale w odpowiedniej cenie.
                Microsoft chciał się stać drugim Apple, ale nie wyszło.
                • avatar
                  korki45
                  0
                  A co tu się dziwić. Sprzęt wysoko wyceniony gwarancja 12 miesięcy, do tego tendencja Microsoftu do porzucania swoich projektów. W ich polityce nie ma stanowczości i supportu dla klienta. Tak się nie zdobywa rynku :P