Na topie

AMD zatrudnia dwóch nowych specjalistów w Radeon Technologies Group

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Producenci: AMD

Mike Rayfield i David Wang uzupełnią braki po odejściu Raja Koduriego. Obydwaj wnoszą doświadczenie w branży, co ma zaowocować rozwojem działu Radeon Technologies Group.

  • AMD zatrudnia dwóch nowych specjalistów w Radeon Technologies Group
A A

Koniec ubiegłego roku nie należał do udanych dla AMDdo konkurencji przeszedł Raja Koduri, który dowodził jednostką Radeon Technologies Group. Nie musieliśmy jednak długo czekać na uzupełnienie szeregów RTG, bo producent ogłosił zatrudnienie dwóch nowych specjalistów - Mike’a Rayfielda jako starszego wiceprezesa i głównego menedżera w AMD RTG i Davida Wanga jako starszego wiceprezesa ds. inżynierii w RTG.

Rayfield będzie się zajmował wszystkimi aspektami dot. strategii i zarządzania działem graficznym firmy AMD, w tym konsumenckimi i profesjonalnymi kartami graficznymi oraz produktami „semi-custom”. Wang będzie odpowiedzialny za wszystkie aspekty inżynierii układów graficznych, w tym strategię techniczną, architekturę, sprzęt i oprogramowanie produktów i technologii graficznych AMD. Obaj będą odpowiadać bezpośrednio przed prezesem i dyrektor generalną Dr. Lisą Su.

„Mike i David to liderzy branżowi, którzy wnoszą do firmy swoje doświadczenie oraz potwierdzone osiągnięcia na polu przyczyniania się do zyskownego rozwoju działalności, a także znakomite plany produktowe. — powiedziała prezes i dyrektor generalna AMD Dr. Lisa Su — Wkraczamy w 2018 rok z niewiarygodnym impetem naszego działu graficznego, który wprowadził w zeszłym roku kompletne portfolio kart graficznych dla rynków konsumenckiego, profesjonalnego oraz uczenia maszynowego. Z wiodącą rolą Mike’a i Davida jestem przekonana, że znaczenie technologii Radeon na gruncie gier, doznań oraz obliczeń będzie dalej rosło.”

Mike Rayfield wnosi do AMD ponad 30-letnie doświadczenie w branży technologicznej w dziedzinie budowania rozwoju, głębokich relacji z klientami i zapewniania rezultatów. Przechodzi on do AMD z firmy Micron Technology, gdzie był starszym wiceprezesem i głównym menedżerem działu Mobile Business Unit. Zarządzana przez Rayfielda jednostka osiągnęła znaczny wzrost przychodów i poprawiła zyskowność. Przez pracą w firmie Micron obejmował stanowisko głównego menedżera działu Mobile Business Unit w firmie Nvidia, gdzie prowadził zespół, który stworzył układy Tegra.

David Wang z kolei wnosi ponad 25-letnie doświadczenie na polu rozwoju technologii graficznych oraz układów scalonych, dzięki czemu posiada głęboko techniczną wiedzę i znakomite osiągnięcia w dziedzinie zarządzania złożonym rozwojem technologii krzemowych. Wang powraca do AMD po pracy w firmie Synaptics, gdzie zajmował stanowisko starszego wiceprezesa działu Systems Silicon Engineering odpowiadając za rozwój systemów układów scalonych dla produktów Synaptics. Pod jego kierownictwem zespół odpowiedzialny za projektowanie powiększył się 4-krotnie za sprawą przejęć i organicznego wzrostu.

Przed zatrudnienie w Synaptics David Wang były wiceprezsem korporacyjnym AMD odpowiedzialnym za rozwój układów typu SOC wśród produktów AMD, w tym układów graficznych, klasycznych procesorów i procesorów APU. Jeszcze wcześniej zajmował szereg technicznych i kierowniczych stanowisk w firmach takich, jak ATI, ArtX, SGI, Axil Workstations i LSI Logic.

Źródło: AMD

Odsłon: 2737 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij
  1. Eternal1
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-01-24 11:16

    Mike ~30 lat doświadczenia, m.in. w nVidii
    David ~25 lat doświadczenia m.in. w ATi
    No młodziki to nie są, Lisa Su ściąga do RTG weteranów branży.

    Skomentuj

    1. Himoto
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-24 14:13

      Lepiej niech ściąga weteranów, niż jakiś kolejnych młodzików karierowiczów którzy po 2-3 latach by mogli doprowadzić dział do upadłości.

      Aktualnie stracili praktycznie całkowicie rynek graczy [powodem były Vega i działania górników], a pamiętajmy że mimo iż to jest tylko jedna z gałęzi ich rozwoju to jednak nadal dochodowa. Aktualnie AMD w GPU robi to samo co za czasów buldożerów, za bardzo skupili się nad projektem aniżeli zając się bieżącymi problemami co ostatecznie kończy się marginalizacją w danym segmencie.

      Gorzej jak przyjdzie moment gdy nagle górniki z jakiegoś powodu zaczną porzucać GPU lub nawet same Krypto-waluty [nie znasz jutra i nie wiesz co nam nowego technologia przyniesie]. Jest jeszcze możliwość że państwa przestaną to widzieć jako "fanaberie" i po prostu zaczną wsadzać do więzienia użytkowników krypto-walut jako zagrożenie gospodarcze[uwierz jest to możliwe - nie raz pisali na kolanie ustawy dla firm]. Dla potwierdzenia takiej obawy może być fakt działania jednego z obozów w parlamencie Chińskim, gdzie część chce całkowitego zakazu widząc w tym potencjał do rozbioru ekonomicznego państwa [chiny to nie jedyne państwo które zaczęło coś robić w kierunku regulowania działania Krypto-walut].

      Wtedy AMD obudzi się z ręką w nocniku, a Lisa Su poleci jako pierwsza ze stanowiska.

      Pamiętajmy że dział GPU pomógł AMD przetrwać najgorszy moment po wielkim sukcesie Core od Intela kiedy to buldożery mimo iż nie były najgorsze nie stanowiły konkurencyjnego produktu dla CPU od Intela.

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-01-25 08:43

        "Aktualnie stracili praktycznie całkowicie rynek graczy".

        ~20% rynku PC-towych graczy i 100% rynku stacjonarnych graczy konsolowych to Twoim zdaniem "całkowity brak"?
        Pomyśl nim znów coś palniesz.

        Dla przypomnienia, rynek graczy konsolowych jest kilkukrotnie (!) większy niż rynek graczy PC-towych (i niestety ten trend się pogłębia) i tak się składa że jest cały w rękach AMD. Więc sumarycznie, AMD ma więcej graczy pod sobą niż nVidia.

        Jeszcze tylko działu mobilnego im brakuje, kiedyś ATi w ramach ratowania budżetu sprzedało Qualcomm-owi dział mobilnych GPU - Adreno kojarzysz? (anagram od Radeon).

        Skomentuj

        1. Himoto
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-01-25 12:35

          Nie doprecyzowałem chodziło mi o graczy PC [~20% - chyba po mocnym zaokrągleniu w górę, albo doliczeniu GPU siedzących w koparkach]. Chociaż z mojej wypowiedzi łatwo można, nie mogłeś odpuścić tylko musiałeś się czepić.

          Konsol nie licz bo to inna część rynku i tu nawet nie tyle liczy się czysta moc co moc/Wat/cena [ta ostatnia odgrywa najważniejszą rolę widać to po SONY]. Mało kto pamięta co napędza konsolę i równie dobrze mógłby tam być chomik na kołowrotku byle to działało.
          Rynek konsol - raczej powinieneś się martwić że AMD zeszło na ten kierunek porzucając praktycznie PC w ostatnich latach serwując nam odgrzewanie polarisów prawie bez zmian + Vegę która tak naprawdę miała być zarezerwowana tylko dla rynku profesjonalnego.

          Jeśli AMD całkowicie odpuści sobie graczy PC [a w tym kierunku zaczęło zmierzać].
          To szykują nam się kiepskie lata:
          1. Drogie jak diabli GPU dla PC do grania gdzie ceny nawet najniższej półki będą ciężkie do przełknięcia
          2. Zastój w rozwoju, tak hardwarowym jak i softwarowym w grach. [brak konkurencji zawsze jest gorszy]
          3. Mentalnie wrócimy do czasów gdzie granie na PC było zacofane, drogie i zarezerwowane dla grupy zapaleńców.
          4. Gry zaczną cofać się [zamiast być coraz bardziej zaawansowane i wymagające staną się coraz bardziej odmóżdżające]. Początki tego trendu już powoli dają o sobie znać, od czasów gdy gry zaczęto podsumowywać średnią długością czasu potrzebnego do przejścia danej gry. A prym zaczęły wieść EA które po za bugami mają często niewiele do zaoferowania.
          5. Dla niektórych granie na konsoli nigdy nie będzie tak przyjemne jak na PC [uwierz mi, konsola to wiecznie jakiś kompromis chyba że zaczną wydawać konsole za 5-10k $].
          6. Cena konsol będzie rosnąć z generacji na generację przy jednoczesnym podnoszeniu ceny gier. Powodem będzie wymarcie głównego konkurenta czyli platformy PC która będzie zepchnięta do bardziej zaawansowanych rzeczy aniżeli gry. Nvidia nie będzie płakać bo i tak będzie stanowić główny trzon w komputerach, tyle że zamiast do gier to będzie bardziej skierowana do pracy, nie na darmo NV tyle inwestuję w nauczanie maszynowe i profesjonalne serie kart które w grach spisują się jak się spisują, ale w zadaniach do których zostały stworzone praktycznie są bezkonkurencyjne.

          Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-29 15:50

      Lisa Su robi wreszcie kroki we właściwym kierunku. AMD obecnie nie stać na eksperymenty. Oczywiście ci ludzie zatrudnieni na wysokich stołkach, o czym się nie pisze, ściągną za sobą technologów którzy zrobią najważniejszą pracę, bo tylko taki jest sens zatrudniania ludzi na tak wysokich stołkach. Oni po prostu mają swoją sieć kontaktów, i wiedzą kogo zatrudnić.

      Mam też nadzieję że w AMD zmieni się na lepsze proces wytwarzania sterowników, bo to do tej pory była kula u nogi, która marnowała moc bardzo dobrego krzemu.

      Skomentuj

  2. Finear
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-01-24 11:18

    just wait for Navi

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-24 20:25

      Jak to pisze, zawsze dostaje minusy :'-(

      Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-01-25 09:55

      NAVI jako architektura była od podstaw konstruowana przez Raja Koduri-ego, teraz co mogą zrobić to szlifować sprawność energetyczną.
      Przy "małych" VEGA-ch wychodzi im to doskonale, przydało by się poprawić "dużą' VEGĘ, pewnie dlatego czeka ją refresh + przejście na 12nm.

      Skomentuj

  3. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-01-24 12:01

    No i to rozumiem. Teraz tylko czekać 5 lat, zanim urosną owoce ich pracy...

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!