Gry komputerowe

Ray tracing trafi do Minecrafta

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-08-19

Pierwsze efekty prac zaprezentowano na targach Gamescom. Gracze mogą liczyć nie tylko na lepsze wrażenia wizualne, ale też zmiany w mechanice gry.

Ray tracing to jedna z kluczowych technologii kart graficznych Nvidii, która stopniowo pojawia się w kolejnych grach. Po Battlefield V, Metro: Exodus czy Shadow of the Tomb Raider, nowe efekty graficzne pojawią się w grze… Minecraft.

Technologia śledzenia promieni w czasie rzeczywistym w Minecraft została zaprezentowana podczas targów Gamescom w Kolonii. Nvidia chwali się, że nowe rozwiązanie nadaje światu gry zupełnie nowy charakter – gracze będą mogli podziwiać efekty globalnego oświetlenia, bardziej realistyczne efekty wody oraz ulepszone tekstury.

Według Saxsa Perssona, dyrektora kreatywnego Microsoft Mojang odpowiedzialnego za grę Minecraft, obsługa ray tracingu wpłynie nie tylko na wrażenia wizualne, ale też zmieni efekty mechaniki, bo stworzenia (moby) będą mogły być odzwierciedlone w obiektach świata gry.

Minecraft z ray tracing

Jak wygląda Minecraft z obsługą technologii ray tracing? Zobaczcie przykłady poniżej.

Wstępną wersję gry można przetestować na stoisku Microsoftu na targach Gamescom, ale producent jeszcze nie ujawnił kiedy publicznie udostępni odpowiednią aktualizację. Wiadomo jednak, że do obsługi technologii konieczne będzie wykorzystanie karty graficznej GeForce RTX i systemu Windows 10.

Źródło: Nvidia

marketplace

Komentarze

14
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    a to nie tak że cały klimat tej gry polega na tym że jest prosta i brzydka?
    Zaloguj się
  • avatar
    A to nie działa na zwykłych SHADER'ach ? coś mi się o uszy odbiło, ze na AMD też może tak wyglądać ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Podobno do pasjansa i sapera też dorzucą ray tracing. I da się w to płynnie grać przy rozdzielczośći 8K.
  • avatar
    wyglada znacznie lepiej
  • avatar
    Low endowa gra będzie teraz potrzebować hi endowego sprzętu. XD
  • avatar
    Nie żebym marudził czy coś, ale częściowy RayTracing już jest w Minecrafcie od jakiegoś czasu; co prawda w formie moda SEUS PTGI od Sonic Ether, ale nV się spóźniła lekko. Choć może sposób odwzorowania świateł będzie lepiej zoptymalizowany. Z chęcią bym sprawdził, ale brak odpowiedniej grafiki do tego :(
  • avatar
    No tak, skoro kolejna produkcja wypadła z listy (Asseto), trzeba się ratować czym popadnie. :) Szaleństwem jest nie kupić RTX do takiego Minecraft'a ;P
  • avatar
    No nareszcie , czekalem na to od urodzenia!
  • avatar
    A po co to komu. Może niech jeszcze superkomputery zaprzęgną do obliczeń trzęsień ziemi w minecraf-cie.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    minecraft jest obecnie w rękach microsoftu, więc jak już robią raytrace, to wyłącznie przez DX12 a nie przez Vulcan. Za jednym zamachem wypuszczą wersję dla PC i XO, tyle że XO nie ma RT :)

    i po raz kolejny. weź tu stój murem za konsolami......

    tak nawiasem nie wiem co ludzie widzą w tej grze :) tak, próbowałem. spędziłem z tą grą kilka godzin.