Gry

Można już grać w Metro 2033

opublikowano przez w dniu 2010-03-16

Dzisiaj odbyła się światowe premiera jednej z bardziej oczekiwanych gier ostatnich kilku miesięcy - Metro 2033. W Polsce tytuł dostępny będzie od piątku.

Najnowsza produkcja 4A Games i THQ powstała na podstawie książki Dmitra Glukhovskyego o tym samym tytule. Celem gry będzie przetrwanie w tunelach moskiewskiego metra po wojnie atomowej. Na powierzchni grasować będą zmutowane potwory, a pod ziemią wrogie frakcje walczyć będą między sobą o żywność, wpływy, terytorium i przetrwanie. W tych niekorzystnych warunkach gracze wcielą się w Artema - młodego Rosjanina wychowanego pod powierzchnią. 

Jakiś czas temu ujawniono wymagania sprzętowe. Gra Metro 2033 obsługuje biblioteki DirectX 11. Według twórców, aby komfortowo grać z wykorzystaniem wszystkich "bajerów" potrzebny będzie następujący sprzęt:

  • Procesor: Core i7
  • Pamięć RAM: 8GB i powyżej
  • Karta graficzna: GeForce GTX 480 i 470 lub odpowiadające im Radeony (5970, 5870, 5850)
  • Dysk twardy: szybki HDD lub SSD

Jednak posiadacze słabszego sprzętu nie powinni się martwić. Do wygodnego grania wystarczy:

  • dwu- lub czterordzeniowy procesor
  • 2 GB pamięci RAM
  • karta graficzna pokroju GeForce GTX260 lub Radeon HD4870.

Możemy być niemal pewni, że do czasu premiery Crysisa 2, Metro 2033 będzie jedną z najważniejszych i najbardziej wymagających gier do testowania kart graficznych. 

 

Gra przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 16 rok życia. Polskim wydawcą pecetowej wersji Metro 2033 jest CD Projekt. Oprócz standardowego wydania za 119,99 zł, zapowiedziano także Edycją Kolekcjonerską, którą będzie można zakupić wyłącznie przez internet w cenie 199,99 zł. 

Źródło: CD Projekt

marketplace

Komentarze

108
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jezu czego oni się naćpali???.Upadli na głowę z tymi wymaganiami czy co??8GB RAMU???? GTX 480 WTF???.To ja już widze optymalizacje tej gry.Brawo po prostu brawo dla twórców.....
    Zaloguj się
  • avatar
    Według mnie przebije GTA optymalizacją. Te wymagania są z kosmosu. Nie dawno kupiony komp za 2k wystarczy do minimalnych detali.
  • avatar
    Trzeba pobrać z neta i zobaczyć jak to chodzi, kiedyś tak zrobiłem z NFS: Shift i dobrze, że nie kupiłem w dniu premiery :D Masakra na najniższych detalach się rwało :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Dotąd Crysis był największym killerem komputerów i to dośc długo, bo od 2,5 roku. Ale nikt królem nie jest wiecznie. może teraz Metro 2033 będzie największym killerem pecetów...

    W komntach do tej gry na Gry-online ktoś pisał, ze grał na GTX260 w DX9 w 1650x1050 na High (co nie jest najwyższym ponoć ustawieniem) i coś koło 40 paru klatek było a w walkach, że schodziło do 28. Na ile to wiarygodne to nie wiem...
  • avatar
    Trzeba poczekać na pierwsze testy wydajności :D
    Zaloguj się
  • avatar
    na xboxa ta gra tez wyszla, wiec albo cos skopali z optymalizacja, ale grafika bedzie duzo lepsza.
  • avatar
    Jestem właśnie na kupnie nowego kompa, ale patrząc na wymogi coraz nowszych gier zastanawiam się nad sensem takiego zakupu. Za rok już będzie stary. Może nadszedł czas na konsole... Dam raz 1500zł i spokój na parę lat. Tylko że gra na padzie to jakieś nieporozumienie... :(
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra wyglada swietnie, nawet w directx 9, wymagania podobne jak w crysis, grafa prownywalna, moze troche lepsza, ale akcja w ciemnych korytarzach, wiec cos za cos. Swietne efekty czasteczkowe i oswietlenie.
    Fajny klimat. Musze przeczytac ksiazke teraz ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    W pecetowym świecie, to jedna z recept na sukces. Nie potrafisz zrobić dobrej gry? nic straconego! napisz taką, w którą da się grać tylko na komputerach NASA :)

    Zamiast zakopać i zapomnieć, ludzie będą ją kupować, by testować hardware :D

    Oczywiście to wszystko pół żartem, bo w grę nie grałem. Może okazać się naprawdę dobra.
  • avatar
    Ja sprawdzę trochę już nie najmłodszego kompa... Jutro kupuje a jak nie to oddam i przeczytam książkę. ;p
    Zaloguj się
  • avatar
    Spokojnie wymagania z kosmosu ja gram na dx10 wszystko max chodzi elegancko dx11 pewnie wymaga takiej konfiguracji. Różnica między dx9 a 10 no szczerze nie dostrzegłem. Gra miodzio :) gram od rana i końca nie widać !
    Zaloguj się
  • avatar
    Aż sobie tą giereczkę sprawdzę u siebie i zobaczymy jak to jest z tymi wymaganiami.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja kupiłem gre dzisiaj i gram na moim sprzęcie Na full 4xAA rozdzielczość 1440x900 i miło sie gra bardzo płynnie. Nie mogę powiedzieć że gra ma ogromne wymagania. Gram na DX10
    Zaloguj się
  • avatar
    Te wymagania sprzętowe poniżej są zalecane do maxymalnych ustawień graficznych,a nie do zalecanych !!!

    * Procesor: Core i7
    * Pamięć RAM: 8GB i powyżej
    * Karta graficzna: GeForce GTX 480 i 470 lub (5970, 5870, 5970)

    Z kolei zalecane to :

    * Procesor: jakikolwiek czterordzeniowy lub dwurdzeniowy
    taktowany zegarem 3,0+ GHz;

    * Karta graficzna: kompatybilna z DX10 (GeForce GTX 260)
    * RAM: 2 GB

    benchmark.pl zasiał lekką panikę :D


    Tu jest wszystko pięknie napisane także niema żle :) >>>

    http://www.cdaction.pl/news-11326/metro-2033-wymagania-sprzetowe-przyprawiaja-o-palpitacje-serca.html
  • avatar
    W wymaganiach dla dx11 były tylko mityczne fermi. To autor dopisał radeony czy też twórcy poszli po rozum do głowy?
    Swoją drogą to też jestem ciekaw, czy to będzie pierwsza gra która zarżnie mój sprzęt :) Jeśli tak to będzie pesymistycznie, bo go złożyłem rok temu :P
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie kupiłem preordera a dziś odebrałem w wawie w gram.pl problemy masz już z premierami gier. Po to są preordery aby dostać je w dniu premiery człowieku.
  • avatar
    ej kiedy GeForce GTX 480 i 470 mają wyjść na rynek??:)
    Zaloguj się
  • avatar
    otoz pierwsze wrazenia po 20 minutach... na gameplay za wczesnie wiec kilka slow o grafie.... WYPAS!!! ale wymagania katastrofa....:/
    Core2Duo8400@4ghz , sapphire 5870 , 4 gb ram ddr2 800@900mhz
    w rozdzialce 1920x1200 ,very high detail , dx 11 (mozna wybraz 9,10 lub 11) Anisox4
    FPS na poziomie 15-35 . Crysis w tych ustawieniach praktycznie nie spada mi ponizej 30 fps tak wiec o co q...a chodzi...?!!? :-(
    Efekty czásteczkowe wygládaje super... , mgielki , swiatla i textury rewelka!
    zobaczymy dalej .....
    pozdro :-)
    Zaloguj się
  • avatar
    OK. Przyznaję się, że Radeony dopisałem. Ale o wymaganiach gry nie mówią za dużo karty, których jeszcze nawet sam producent nie widział.

    Wiem, że w maksymalnych wymaganiach zawarta była technologia 3D Vision, ale spojrzałem na to wyłącznie od strony DX11, który jak na razie obsługiwany jest tylko przez Radeony.
    Zaloguj się
  • avatar
    tylko że crysis generował plenery a nie jakieś g***ane kanały.
  • avatar
    zobaczy się czy ta gra będzie warta kupienia
  • avatar
    Poczekam na demo. Książka jest genialna, więc nie chcę sobie psuć wrażeń, jeśli gra będzie tylko durnowatą strzelanką w stylu Call of Duty, w której fabuła jest płytsza od scenariusza Plebanii :)
  • avatar
    I jeszcze jedno... błagam... facet się Głuchowski nazywa, nie Glukhovski... dobrze, że gra się toczy w Moskwie a nie w Moscow :) (chłopaki z benchmarka... dajcie możliwość edycji postów :P)
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest na pewno!
  • avatar
    "Do wygodnego grania wystarczy:"
    Mi starsza wygodne krzesło ;)

    "Komfortowego" brzmiałoby lepiej, nieuważasz? :)
  • avatar
    UT2003 też wymagał do odpalenia tekstur w maksymalnej rozdzielczości karty 256MB, której nie było na rynku w momencie wydania. Ale jakoś obrazu naprawdę była tego warta - natomiast w grze Metro nie widzę nic niezwykłego jak na dzisiejsze standardy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie te zalecane maksymalne to jest nic innego jak promocja procesora i7 oraz nvidii fermi przeciez to widac jak byk
    Zaloguj się
  • avatar
    u mnie smiga na V.HIGH detalach przy rozdzialce 1920/1080 dx10 wiec te wymagania podane to chyba zawyzone sa
  • avatar
    grę odpaliłem na moim radku i zobaczyłem jak wygląda dx 11
    po czym grę odinstalowałem...nie będę użyła monopolizującego fiziksa na moim komputerze. Wolę pograć w Bad Company2
  • avatar
    jak to było w kabarecie ani mru mru ..." chwyt maketingowyyyyyy"
    Zaloguj się
  • avatar
    Skoro gra wspiera tylko karty nVidii (na pudełku tylko one są wymienione) mam moralne prawo ściągnąć gierkę z torrentów (zawsze kupuje oryginały za wyjątkiem przypadku który wymieniłem) i dogłębnie przetestować czy wszystko chodzi na moim 5770?
    Zaloguj się
  • avatar
    Na moim pc śmiga ładnie w 1440x900 w dx10 na full. Irytuje mnie tylko ta panorama. Muszą naprawić ten błąd ucina kawałek ekranu na panoramie.
  • avatar
    Mam wersję konsolową na X360 i gierka wygląda naprawdę dobrze. Świetne textury, oświetlenie i efekty, no i posiada klimat. W tym tygodniu jeszcze pogram na PC i porównam.
  • avatar
    Czego pękacie z tymi wymaganiami? Ja jestem pewien, że mi pójdzie. Poza tym nie sądzę aby ta gra wykorzystała choć połowę mocy takiej maszyny. Jeśli się mylę to wreszcie moje 16GB na coś się przyda...
  • avatar
    Napalony szybko obczaiłem wersję PC :). Wersja na X360 podobała mi się dopóki nie pograłem w wersję PC...
    Textury jeszcze ostrzejsze, oświetlenie lepsze(super wyglądają snopy światła, więcej źródeł światła niż na konsoli w niektórych sceneriach), cienie dużo lepsze(roślinki na zewnątrz rzucają dynamiczne cienie, na konsoli w ogóle). Gra na Pc dodatkowo posiada rozmycie postaci gdy się szybko poruszają. Z grubsza tyle rzuciło mi się w oczy.
    Grałem z ustawieniami na maxa pod DX 10 w 1280x1024 pod win7
    Tylko jedna wada, na Athlonie X2 6400+ , 4gb ramu i GF8800GT gierka miała momentami 10 klatek, bez antyaliasingu.
    Na konsoli płynniutko cały czas
    Zaloguj się
  • avatar
    Metro skończone końcówka ryje psyche 8)
  • avatar
    W ŻYCIU NIE GRAŁEM W GRĘ O LEPSZE JAKOŚCI :D METRO 2033 WYMIATA!
    Zaloguj się
  • avatar
    jestem gdzies w polowie..win7 x64, c2d8400@4.1ghz, 4gb ram 800@900 mhz,przetaktowany Radeon 5870 , 1920x1200 very high detail , dx11 , msaa x16 srednio 29 fps
    Gra chwilami wygláda niesamowicie...oswietlenie jak juz z reszta wczesniej wspominalem jest REWELACYJNE!! nie wiem czy to zasluga dx11 i teslacji ale jakosc textur i swiatlo cieni normalnie opad szczeny!! Wiekszosc gry to lochy i kanaly ale i tak wypas grafa...
    Tylko ksenomorfy z obcego wpuscic zamiast tych pokrak ...;-)
  • avatar
    te zielono niebieskie mgielki z kurzem w powietrzu i zaplaniczka , textury chelmow postaci ...no jakosciá textur bije Crysis na glowe!
  • avatar
    Czy ktoś grał w Metro 2033 na Win XP?
  • avatar
    Zawiodlem sie strasznie.
    Stalkerowi nie siega do piet, oskryptowane gowno jak cod i podobne gnioty..
    Zaloguj się
  • avatar
    Kończę polskiego Necrovision i zabieram się za to to. Po komentarzach, jednak nie jest aż taka wymagająca jak Crysis
  • avatar
    nie wiedziałem że GeForce GTX260 lub Radeon HD4870 to "słabszy sprzęt"
    Faktycznie nie ma się o co martwić skoro wystarczy już GTX260 to z moim 9600GSO nie powinno być żadnego problemu...
    Swoją drogą żaden z moich znajomych nie ma karty pokroju GeForce GTX260 lub Radeon HD4870 - mają 9800GT , 9600GT inni mają jeszcze 8600GT ale 260-tki nie - więc faktycznie nie ma się co martwić. Zauważyłem że sporo ludzi kiedy taka 9800GT już nie starcza nie wymieniają już bebechów w kompie lecz wybierają jednak PS3 i chyba sam się będę musiał nad tym zastanowić bo granie na PC to coraz droższa zabawa , nie wspominając już o tym że wiele świetnych gier nie wychodzi na PC...
    Zaloguj się
  • avatar
    O rzesz ty w dupe Będe musiałe dać popalić mojemu E5200 :) 3.6 Ghz to minmum nawet jak ma być nie stabilnie ale klatek musi być minimum 30 na srednich
  • avatar
    O rzesz ty w dupę Będą musiał podać popalić mojemu E5200 :) 3.6 Ghz to minimum nawet jak ma być nie stabilnie ale klatek musi być minimum 30 na średnich :)
  • avatar
    ...a ja właśnie przeszedłem tą gierkę. Jest wyśmienita, ruskie/ukraińskie strzelanki tego typu (np. Stalker, Cryostais) trzymają zajebisty klimat. Gierka oferuje niezwykły realizm rozgrywki. Jest w niej parę niedociągnięć. Osobiście niepodoba mi się "facial animation" oraz animacja tych latających mutantów, jakieś takie sztywne. W opcjach jest możliwość włączenia ADVANCED PHYSIC, która możliwe,że zmienia w znacznym stopniu poziom fizyki, ale jak to włączyłem to muliło mi grę, że szok (chociaż mam nVidie z PhysX`em).
    Gierka ma świetną fabułę i jest przede wszystkim długa (osobiście mam zamiar zakupić kśiążkę METRO*2033).
    -Na sprzęcie C2D e7200 (2,53Ghz), 4Gb Ram, Galaxy GeForce 9800GT (512Mb,256bit) przy rozdzielce 1680x1050 i dzwięku 5.1 gra super płynnie chodziła na NORMAL Details + Anisotrpic filtering x16 + DX9...
    Zaloguj się
  • avatar
    Grafika na v.high to jedym słowem szok - w szczególności w pomieszczeniach, ale żeby grać w to komfortowo na fullHD to musiałbym mieć SLI (zakładając, że physX włączony). Przy DX10, fullHD, v.high i włączonym physX mam koło 20fps. Bez physX zdecydowanie lepiej ale i tak bez rewelacji. ZObacze jak z mniejszą roździałką...
  • avatar
    Grafika grafiką, ale inteligencja przeciwników i potworów jest tak słaba, że aż żenująca... Aż się grać odechciewa - nie polecam!
  • avatar
    Tylko dziwne że efekty widywane w innych grach przy dx9 tutaj występują dopiero po włączeniu dx10/11. Inteligencja owszem kuleje. Druga sprawa, stoję centralnie przed gościem, wale cały magazynek a kilka strzałów dociera. Gościu dalej żyje. Na szczęście nadrabia klimatem. Ale generalnie, gierka po to aby nowe karty nvidi się sprzedały, dx11 i psyhx w jednym.
    Zaloguj się
  • avatar
    grałem w ta gre około 2 godzin.i musze stwierdzic ze gra na pewno nie bedzie hitem.jest dosc nudna z okropnym dzwiekiem jak z puszki.inteligencja przeciwnikow zerowa fizyka tez nie jest na wysokim poziomie.ogolnie polecam na weekend i kasacja
  • avatar
    Nie wiem co macie do tej inteligencji... Jak stoicie w jakimś ciemnym zakątku i tuz obok was przejdzie jakiś typ to nie wiem czy wy się tu dziwicie... Specjalnie zostało zrobione to tak, że można się ukrywać w ciemnych pomieszczeniach i przeczekać jak zgraja wrogów przejdzie. Jeżeli nie w tym tkwi sedno niskiej inteligencji to włączcie na najwyższy poziom trudności ;]