Komputery

Najlepszy serwis - Apple, najgorszy - Acera

przeczytasz w 1 min.

Wyniki wprawdzie nie z Polski, ale za to macie niepowtarzalną opinię potwierdzić w komentarzach czy rodzime filie podążają za zachodnimi standardami.

Internetowy serwis Consumer Reports, fachowo zajmujący się analizowaniem sytuacji na linii przedsiębiorca-konsument (swoją drogą coś takiego bardzo przydałoby się także w naszym kraju) na bazie 7000 ankiet ocenił centra obsługi klienta najpopularniejszych producentów elektroniki na świecie.

Najlepszym wynikiem popisało się Apple, tuż za nim na podium uplasowały się Dell (w kategorii komputerów stacjonarnych) oraz Lenovo (laptopy). Natomiast na szarym końcu zestawienia figurują zjednoczone siły Acer, Gateway oraz eMachines.

Redaktorzy CrunchGear doszukują się logiki w tych rezultatach - w końcu kto może być najlepszym fachowcem w naprawie/obsłudze swojego sprzętu, jeśli nie firma, która zarówno produkuje hardware, jak i software. "Skąd pracownik Microsoftu ma wiedzieć jakie dokładnie komponenty znalazły się w konkretnym modelu Acera?" (i vice versa) pytał retorycznie jeden z redaktorów.

Trudno jednak zignorować komentarze w amerykańskiej prasie internetowej, które bardzo licznie w dosadnych słowach krytycznie wypowiadają się na temat wyników badania Consumer Reports. Pojawiają się nawet opinie z pogranicza spiskowych, że sam Steve Jobs we własnej osobie wysłał wszystkie 7000 ankiet.

Abstrahując od absurdu - jak oceniacie pomoc techniczną, serwisy i biura obsługi klienta w Polsce? A może wcale tak daleko od tego absurdu nie uciekamy?

Źródło: ConsumerReports, Userfriendly.org

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    19arek93
    0
    Linksys(Cisco) - router wysłany.. i już nowy z powrotem. ;)
    • avatar
      wolfikx
      0
      Do WD, LG też nie mam zastrzeżeń. Za to SHARP - masakra !!!!
      • avatar
        Valmaris
        0
        HP - 5 dni i sprawa załatwiona...

        Co do ostatniej trójki w zestawieniu - eMachines i Gateway to marki Acera :) I już wszystko wiemy...

        Dell - szczególnie jego NBD jest rewelacyjne.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          ""
          Z menadżera urządzeń? :P
          • avatar
            blackedeyed
            0
            TP-Link- nowy router po 5 dniach,
            Microlab- nowe Solo 7C po 5 dniach.
            • avatar
              rakemasta
              0
              Serwis Apple'a w naszym kraju, to jakiś niesmaczny żart. Ale na Zachodzie rzeczywiście, zupełnie inna bajka - jest naprawdę ok.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                A ja kupiłem blender w Lidlu i wsadziłem do niego łyżkę po pijaku, skutek był wiadomy.
                Wymienili na nowy bez pytania :)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Serwis Toshiba to również niesmaczny żart w naszym kraju - vide AC Serwis z Bielska Białej, z którym de facto Toshiba już rozwiązała umowę, nie mają części, muszą je sprowadzać, liczne problemy, laptop odsylany kilka razy, przekładany termi serwisu i całość zajmuje ponad miesiąc. Cena serwisowania ponad 1/4 wartość lapropa. Na zachodzie (osobiście serwisowałem w Hiszpanii) zupełnie inna bajka, termin 7 dni oraz kwota do zapłaty 0 euro... (nawet za części i usługi poza gwarancją).

                  Różnica jest ogromna, wysyłajcie za granicę jeśli tylko macie międzynarodową gwarancję i znacie język.

                  serwis elektroniczny w Polsce to Żal.pl
                  • avatar
                    1wilq
                    0
                    MSI - super..:)
                    Navroad - 4 dni i sprzęt z powrotem w pełni sprawny. :)
                    SE - ogólnie ok choć raz miałem problem z k800i przestał działać joy i po oddaniu na gwarancje dowiedziałem się że lutowałem sobie w telefonie.. :D wiec tu pozostaje pewien niesmak.. :/
                    HP - również b. dobrze po 5 dniach laptop z powrotem u mnie.
                    • avatar
                      Pisschrist
                      0
                      Heh... ja to nie do końca wiem, na co narzekać- serwis Seagate'a czy Komputronika... Tak czy inaczej,kupiłem tam Barracudę,która padła po 2 dniach. No dobra, zaniosłem do sklepu,miły sprzedawca powiedział że mają 14 dni roboczych. Ok, przychodzę po 10 dniach, z ciekawości, że może szybciej się uwinęli- nie,dysku nie ma. Ok, mają jeszcze 4 dni. Wracam po 4 dniach, sprzedawca, już nie tak miły, twierdzi że 14 dni minie dopiero po południu (sic!). No dobra, wychodzę. Nie miałem czasu wtedy,więc przyszedłem po 3 kolejnych dniach. I co? Dysku nadal nie ma, ale podobno kurier już go wiezie. Więc ja się pytam, czy może ów kurier z Lublina do Warszawy dysk pieszo dostarcza, bo każdym innym środkiem transportu można się w kilka godzin wyrobić. Sprzedawca stał się już niemiły, i powiedział z wielką łaską żebym nie przychodził, że jak będzie to zadzwonią. I tak, dysk odzyskałem po upływie 21 dni roboczych (czyli po ponad 4 tygodniach!).
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        A wie ktoś dokładnie jak jest z rękojmią? Podobno wtedy mają max 14 dni kalendarzowych na naprawę, jak nie to zwrot kasy.
                        • avatar
                          slofik
                          0
                          pewne zastrzeżenia do LG, monitor mógłby być bez problemu odebrany prze kuriera i po kłopocie, telewizor-nawet 19'' na swój koszt lub osobiście do serwisu.
                          nie wiem czy ze wszystkimi telewizorami tak jest, ale w czasach gdy door2door jest standardem nie pomyślałbym, że mogą być takie cyrki
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Do wypowiedzi Pisschrist: pracowałem kiedyś w Komputroniku i wiem jak to działa, 90% skarg wynika z niewiedzy osób reklamujących, czas na naprawę faktycznie mozna liczyć jako 14 dni roboczych, ale od dostarczenia dysku do serwisu (sklep nie jest serwisem i jezeli nie oddałes go bezpośrednio do centrali - zgodnie z zapisem w gwarancji, którą masz na dokumencie sprzedaży, to musisz doliczyć czas potrzebny na przesyłki w obie strony)
                            • avatar
                              jeomax.co.uk
                              0
                              Moze powiem troche o UK.

                              Asus: serwis dla mnie dobry, choc trzeba czekac ~3 tygodnie na naprawe plyty. Naprawialem juz 2 modele i oba wrocily naprawione, choc slyszalem o przypadkach, ze po naprawie dzialo sie to samo. Mysle jednak, ze to wina uzytkownikow i ich nieswiadomosci o wspolpracujacych pamieciach. Sama procedura jest prosta: plyte trzeba zarejestrowac, a potem wykupic RMA w jednej firmie bodajze z Glasgow za 16 funtow i wyslac do nich plyte, za 3 tygodnie odbior kurierem.
                              Wygodne jest to, ze nie trzeba miec gwarancji, faktury itp - ja policzylem tylko w glowie pirazydrzwi, kiedy plyta wyszla na rynek i jak dluga gwarancja byla objeta - no i zmiescilem sie.
                              Stosunkowo niedawno wprowadzili jakies cele zwiazne z szybkoscia naprawy, ktora ma nie przekraczac ilustam dni roboczych, ale nie tyczy to chyba plyt. Pytania online w miare pomocne, choc jak to w kazdym serwisie maja klienta za debila, ktory nie wie, co ma :-]

                              OCZ: wlasnie robie RMA zasilacza, ktory jest za glosny (SXS600). SLyszalem, ze pierwsze wersje byly dosc nieudane - glosne, cewki piszczaly i ze firma wymieniala je na modele z drugiej rewizji, ktore byly juz ciche. Napisalem wiec do nich a tam.. ZONK o niczym takim nie slyszeli. Wystarczylo jednak zadac pytanie "z innej strony" - czy uwazaja, ze PSU kwalifikuje sie do wymiany za niespelnianie normy PowerWhisper oraz stala prace wiatraka, podczas gdy powinna byc regulowana - od razu przeprosili za klopoty i dali RMA.
                              • avatar
                                jeomax.co.uk
                                0
                                Mala korekta: serwis Asusa zaliczyl 5-tygodniowy downtime, nie 3. Naprawiaja to chyba w Chinach ze wzgledu na koszta.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Kiedyś podgrzałem kość pamięci w mikrofalówce, w serwisie potwierdzili - nie sprawna ;-)
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    serwis ASUS-a
                                    naprawa lapka trwała 1 dzień (door to door, monitoring poprzez www) - co prawda błachostka tzn. wymiana taśmy łączącej ekran
                                    transport UPS w obie strony 5 dni
                                    gwarancja liczona jest od daty zakupu lub daty produkcji (jeśli nie mamy dowodu zakupu)
                                    • avatar
                                      jogurt12
                                      0
                                      Media-Tech wymienił moją popsutą kierownicę na nowy egzemplarz, czekałem ok. 3 tygodnie
                                      HIS wymienił moją kartę graficzną, która była fabrycznie uszkodzona, na nową, czekałem również ok 3 tygodnie.
                                      Tacens wymienił mój zasilacz, który przestał trzymać napięcia na liniach 12V, ok 2 tygodnie czekania
                                      LG wymieniło moją spaloną nagrywarkę DVD na nowy egzemplarz po trzech dniach od wysłania :) tutaj spory plus.

                                      Natomiast panowie z A4-Tech ostatnio stwierdzili, że wszystko gra z myszką, którą oddałem do naprawy, mimo że ewidentnie niedomagał w niej mechanizm zwijania kabla.
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        Co do reklamacji i terminów ich rozpatrzenia. Towar można reklamować z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową. W pierwszym przypadku warunki postępowania reklamacyjnego i terminy zawarte są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta. Gwarant może tam wpisać co chce. W drugim przypadku (niezgodność towaru z umową) warunki reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej [...] zgodnie z którą sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć klientowi na złożoną reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych a okres odpowiedzialności sprzedawcy wynosi 2 lata od momentu kupna. Wyboru trybu reklamacyjnego dokonuje klient w momencie składania reklamacji.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          z tych co sam miałem styczność, najgorsze

                                          Asus Polska, i Toshiba Polska

                                          idę o zakład, że w innych krajach te serwisy lepiej funkcjonują, ale nas traktują jak trzeci świat i skubią ile się da, organizacje konsumenckie działają strasznie opieszale, a i duża część użytkowników zamiast dochodzić swego rezygnuje, co niestety nie doprowadza do korzystnych zmian
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            jeszcze cos o IBM/Lenovo

                                            KAZDA czesc PC/Laptop ma swoj nr - ogolnie wszystko pieknie zalatwia sie przez net
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              0
                                              Serwis HP: bardzo zadowolony, w ciągu 3 tygodni licząc z dwoma wysyłkami i dostawami oraz naprawą na miejscu zostało wymienione az: 8 elementów (2x płyta głowna, 2x matryca, 2x klawiatura, 1x fun, 1x obudowa cała)

                                              miła obsługa, pełny kontakt, zadowolony z naprawy :) mimo problemów z rozpoznaniem usterki
                                              • avatar
                                                Darxis
                                                0
                                                Komiks dobry. A pewnie nie otrzymuje już emaili ponieważ ostatnio zatrzymali grupę Spamerską
                                                • avatar
                                                  Qazzy
                                                  0
                                                  gigabyte - czekałem na naprawę grubo ponad miesiąc, w końcu sklep wypłacił kasę i postanowił sam się użerać z gigashitem
                                                  brother - porażka, 3 dni zajęła im "naprawa" (reset deweloperski drukarki), po czym w domu okazało się że dalej nie działa tak jak trzeba; o ile przed oddaniem sprzętu do serwisu komunikacja z helpdeskiem przebiegała słabo (czas odpowiedzi na email 1 dzień), to po "naprawie" w ogóle zero kontaktu, drukarkę w końcu naprawiłem sam (mi zajęło to 1 dzień a nie 3 i na dodatek dało efekty), na dodatek patałachy z serwisu wydrukowali sobie prawie 100 stron na moim sprzęcie (a bęben i toner darmowe nie są)
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    najlepsza to jest chyba obsługa w domu klienta oferowana przez Della :)