Na topie

Nikt nie blokuje reklam tak chętnie jak polscy internauci

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Ciekawostki Technologie i Firma Internet

Polacy nie lubią reklam - blokuje je ponad połowa z nas. Tak wynika z raportu Connected Life 2016.

  • Nikt nie blokuje reklam tak chętnie jak polscy internauci
A A

Blokowanie reklam w Internecie to bardzo kontrowersyjny temat, w którym trudno dojść do porozumienia. Zwolennicy mówią o nachalnych reklamach, szpiegowaniu czy też wydłużaniu czasu ładowania stron. Przeciwnicy zaś o odbieraniu przychodów wydawcom i nieuczciwej współpracy z autorami stron. Z badania „Connected Life 2016” wynika, że w Polsce więcej jest jednak tych pierwszych.

Dokładnie 51 proc. Polaków wykorzystuje narzędzia do blokowania reklam – tak wynika z raportu „Connected Life 2016” autorstwa Kantar TNS. To najwyższy wynik na świecie – w żadnym innym kraju zjawisko blokowania reklam nie jest tak wyraźne. Średnia europejska wynosi 30 proc., a globalna – 18 proc. Ogólnie jednak rzecz ujmując można przyjąć, że liczba użytkowników adblockerów jest wyższa w krajach rozwiniętych.

A jak prezentują się statyki dla poszczególnych kategorii wiekowych. Najczęściej reklamy blokują osoby młode – zarówno w kategorii 16-24, jak i 25-34 odsetek wynosi 20 proc. Reklamy blokuje też 18 proc. osób między 35 a 44 rokiem życia, 17 proc. osób od 45 do 54 lat i 14 proc. użytkowników 55-letnich lub starszych.

Na potrzeby badania przeprowadzono 70 tysięcy wywiadów, z czego 1 tysiąc w Polsce.

Źródło: TNS Global, Marketing-News

Odsłon: 4593 Skomentuj newsa
Komentarze

35

Udostępnij
  1. Viperus
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:30

    "tam chętnie " do poprawki

    Skomentuj

    1. Wojciech Kulik
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-12 16:32

      Dziękuję, poprawione. :)

      Skomentuj

  2. PanWiaderko
    Oceń komentarz:

    50    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:31

    Tyle ze zadne reklamy nie sa tak uciazliwe jak na Polskich portalach

    Skomentuj

      1. Foxy the Pirate
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2016-10-12 22:34

        +1 za dynię.

        Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-13 10:14

      owszem są. u mnie zdecydowało wypychanie co chwila na cały ekran wyskakujących reklam, które całkowicie zasłaniają czytaną treśći wyświetlają z opóźnieniem w dziwnym miejscu znaczek [X] do zamknięcia reklamy. teraz już nie mam na reklamy litości. problemem jest też totalny brak kontroli nad reklamami z zewnątrz, benchmark też ma z tym problem. nawoływanie "nagrodź nas za dobrą robotę" to puste słowa, jeśli portal sam z siebie nie blokuje reklam tzw. wysoce inwazyjnych.

      Skomentuj

  3. losiaczek1
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:34

    A po co Polakowi reklamy skoro i tak go na nic nie stać.

    Skomentuj

  4. neXt___
    Oceń komentarz:

    17    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:42

    Wyjątki muszą być. Niektóre strony zwyczajnie na to zasługują. Jeśli reklamy nie są uciążliwe, a treści prezentowane na stronie trzymają poziom, to wtedy leci do białej listy. U was spuściliście z tonu z reklamami, więc niedawno - po kilku latach - Ghostery i uBlock zostały wyłączone. Szczególnie na serwisach IT nie warto wrzucać zbyt dużej ilości reklam, bo o ile na jakichś Pudelkach czy innych dziwnych stronkach ludzie mają małe pojęcie o Internecie i procent użytkowników blokerów reklam jest niewielki, to na stronach... komputerowych pewnie każdy użytkownik słyszał i używa adblocków. Chytry dwa razy traci.

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-10-13 10:18

      aż wyłączę ublocka specjalnie u was na benchmarku i zobaczę czy będzie walić reklamami ile wlezie.

      Skomentuj

  5. Fiber
    Oceń komentarz:

    33    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:43

    Bo mało kto potrafi zrobić stronę umieszczając schludnie reklamy. Walą banery na pół ekranu. Klikniesz w tło, to od razu popup wyskakuje. Zmiana kolorystyki pod kampanie reklamowe. Już nie wspominam o jakichś pływających śmieciach zakrywających stronę. Potem płaczą w ramkach, że wykryli adbloka. Każdy pewnie i tak te ramki ukrywa tymże adblokiem. No i na koniec reklamy udające artykuły, to już dno totalne.

    Skomentuj

    1. Michur
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2016-10-12 19:20

      Reklamy udające artykuły przez dobrych kilka lat obserwowałem na pewnym portalu ;) (kiedyś o sprzęcie komputerowym a teraz o wszystkim)

      Skomentuj

      1. Szymon331
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-10-13 07:32

        Oj, niestety racja...
        To ze jest o wszystkim to jeszcze jakos ujdzie ale jest coraz mniej PRO tresci a to boli.

        Skomentuj

        1. Michur
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-10-13 15:18

          Treści pro zostały zastapione reklamami aut i "poradnikami komunijnymi"
          Już dawno nie wiedziałem Twojego nicku a pamietam go jeszcze z dawnych czasów ale to pewnie wynika z tego ze sam coraz mniej na benchmarku siedzę.

          Skomentuj Historia edycji

          1. Szymon331
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-10-13 23:34

            Niestety i ja. Tak czy inaczej milo ze jeszcze sa lurzie zndawnej ekipy benchamrkowej.

            Skomentuj

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-10-13 10:20

        niech zgadnę. DP ? :D
        właśnie udostępniłem sobie reklamy z benchmarka. jak będzie nadal źle albo zrobi się źle, na pewno o tym poinformuję.

        Skomentuj

  6. serkules
    Oceń komentarz:

    21    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:43

    ... a z drugiej strony nikt nie jest zmuszany do oglądania takiej ilości reklam jak polscy internauci.

    Polskie portale przodują w ilości reklam, podobnie zresztą jest z telewizją.

    Skomentuj

  7. Eternal1
    Oceń komentarz:

    18    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:45

    BRAWO POLACY !
    Trzeba dbać o zdrowie psychiczne.

    A przy okazji o dobre warunki pracy online bez pierdyliarda elementów rozpraszających uwagę.

    Skomentuj

  8. randallandhopkirk
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:46

    Swego rodzaju to paradoks, z moich obserwacji nikt tak chętnie nie wierzy w reklamy (niektórzy wręcz nałogowo je połykają) jak polskie społeczeństwo. I raczej tu szukałbym powodu dla którego u nas jest tak dużo reklam na stronach internetowych, chociaż też bez przesady, na amerykańskich nie jest ich wcale mniej.

    Skomentuj Historia edycji

  9. carbo888
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:47

    Wystarczy, że budynki, płoty, słupy, chodniki, pojazdy transportu publicznego, drzewa, krzaki,media i przechodnie są obklejeni reklamami, chociaż w internecie chcemy sobie bez reklam pooglądać świat (wirtualny).

    Skomentuj

  10. adivxv5
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:49

    nie byłoby problemu gdyby nie te upierdliwe,przeszkadzające reklamy.Koniec tematu.

    Skomentuj

  11. derekpl
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:55

    News o blokowaniu reklam. Temat w kolko powraca od bodaj pół roku za chwile będzie news o "cudownym" polskim pomyślę na obejście adblockow i tk w kolko

    Skomentuj

  12. derekpl
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:55

    News o blokowaniu reklam. Temat w kolko powraca od bodaj pół roku za chwile będzie news o "cudownym" polskim pomyślę na obejście adblockow i tk w kolko

    Skomentuj

  13. teuton
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:57

    Nie wiem jak wyglądają reklamy na benchmarku, bo ich po prostu nie widzę :)
    Ale mój Adguard pokazuje teraz 20 blocked items, to tyle co średnio na onecie i tvn24 :(

    Skomentuj

  14. Tomecek
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2016-10-12 16:58

    Zwariowałbym, gdybym miał oglądać te wszystkie reklamy. Od wielu miesięcy używam uBlock Origin i jak tylko na chwilę wyłączę ten dodatek i wejdę np. na wp.pl, czy benchmark.pl :P, to oczy bolą. Właśnie z powodu reklam od kilku lat nie oglądam telewizji. Tego się zwyczajnie nie da znieść. Chcesz obejrzeć film, a tu jeb reklama. Oglądasz film, fajna akcja, rośnie napięcie, a tu jeb reklama. Wchodzisz do Internetu chcesz poczytać różne teksty, a tu reklamy plumkają, pływają, mrugają i zajmują 3/4 ekranu. K***a, wy się dziwicie, że ludzie reklamy blokują? Przecież człowiek się nie może skupić na czytanym tekście, jak obok coś mruga i nie da się tego wyłączyć. Bez problemu zniósłbym reklamy tekstowe, ale takich prawie nie ma.Dominują wysoce agresywne reklamy Flash. Blokowałem i będę blokował reklamy. Dbam o swoją psychikę i NIE jest mi z tego powodu przykro mi.

    Skomentuj

    1. Michur
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-13 15:34

      Jak na Komórkomani włączyli blokowanie komentarzy dla osób korzystajacych z adblocka to najzwyczajniej przestałem wchodzic na tą strone jak sie po jakimś czasie okazało powrócili do dawnych praktyk bo pewnie im tylu użytkowników ubylo. Jak jade rano autem do pracy to czasami wcale nie wlaczam radia bo wiem że już od poczatku dnia ryją ludziom glowy tym idiotycznymi reklamami, tv nie ogladam od kilku lat i też jest ok

      Skomentuj

  15. Helventis
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-10-12 17:05

    Jakbym chcial ogladac reklamy to bym wlaczyl w TV Polsat. Gdyby reklamy byly tylko w forkie ramer gdzies z boku strony albo nie walacych po oczach banerach to spoko, ale popupy zakrywajace tekst, czy wogole ladujace sie w dodatkowej zakladce to juz gruba przesada a tak to niestety najwczesciej wyglada. Nic dziwnego ze wiekszosc ludzi korzysta z AdBlockow

    Skomentuj

  16. gormar
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2016-10-12 17:49

    Temat tutaj często wraca. Widać boli ta sytuacja redakcję BM(3D) ;).

    Jak czytam historię "horrory" przedstawiane tutaj przez poniektórych, to aż nie mogę uwierzyć, że przeglądamy ten sam Internet.
    Właśnie zajrzałem na Onet jak i Wp.pl i jakoś żadna reklama mnie nie zaatakowała. Chociaż muszę się przyznać, że od wielu lat nie mam włączonego Flash Player'a. Fakt, że reklamy są wplatane pomiedzy artykuły jest całkowicie zrozumiały, gdyż chodzi o jak największą ekspozycję i zwiększenie ilości kliknięć.

    Problemem, który nie każdy tutaj widzi, jest fakt że nim więcej reklam jest blokowane tym jest większa presją na zwiększanie ilości reklam na stronach. Czyli mamy błędne koło. Za jakiś czas może się okazać, że korzystając z tabletu lub telefonu nie damy rady zobaczyć strony, gdyż reklamy nas tam zaleją a ich blokowanie w większości takich urządzeń często nie jest możliwe :(.

    Skomentuj

  17. loctor
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-10-12 17:52

    Dlaczego używam adblokera?
    Statystyki mojego z ostatnich trzech miesięcy:
    Zablokowane trackery: 16764
    Zablokowane reklamy: 246771
    Myślę, że to wystarczy za odpowiedz.

    Skomentuj

    1. Szymon331
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-13 07:37

      Mam nowy telefon od jakiegos miesiaca, na nik Opere mini z wbudowanym blockerem. Ilosc zablokowannych reklam w przeciagu tego miesiaca...

      10720...

      Skomentuj

  18. mastah84
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-10-12 22:38

    Oczywiście, że Polacy blokują, bo rodzimy internet jest za***any tępymi reklamami. Na yt zdarza mi się coś obejrzeć - były reklamy hp, dell, microsoft zrobione z jajem i aż człowieka ciekawiło, żeby zobaczyć do końca (i tak bym nie kupił bo moje zakupy wynikają z potrzeb, a nie z reklam). Natomiast Polski internet reklam to same clickbaity, podstępne tła, czego nie klikniesz to jakieś gówniane prośby o wypełnienie ankiety, hasełka w stylu "jesteś tysięczną osobą z tym banerem, gwarantowany srajfon". Raz, że człowiek strony internetowej nie może obejrzeć bo w oczach się pitoli i co chwilę coś gdzieś wyjeżdża i zasłania to jeszcze akumulatory się rozładowują w moment (coraz więcej samoodświeżających się i dynamicznych reklam). Słowem - Polska branża IT sama sobie na to zapracowała. I teraz biadolenie. Ciekawe ilu "twórców" internetowych treści biadoli na innych, a sami korzystają z filtrów reklam.
    No i jeszcze jedno - przybywa stron, które ukrywają treść jak się jakiś javascript nie wykona. To zabawne, bo za każdym razem, gdy coś takiego widzę, uzmysławiam sobie, że przecież wcale nie muszę tego czytać, że nie ma to żadnego znaczenia. I nawet nie chce mi się inspektora html odpalać, żeby tego iframe`a albo diva wypiąć z drzewa...

    Skomentuj

    1. Szymon331
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-13 07:43

      Mam tak samo, skoro strona nie dziala z wlaczonym adblockiem to szukam innej albo odpuszczam. Takie podejscie tworcy strony jest dla mnie jak strzal w twarz i nie chce miec z jego tworem nic wspolnego.

      Skomentuj

  19. Nalovp
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-12 23:10

    Popatrzcie na to trochę z innej perspektywy...
    Taki szwab oglądając reklamę nowego bmw czy golzwagena czuje się dumny z własnego kraju.W naszej tv reklamuje się głównie produkty niemieckie,francuskie i amerykańskie bez żadnego umiaru,legalne pranie mózgu.

    Skomentuj

  20. Nefae
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-10-13 01:06

    Na ogół moja zasada taka, strona po wczytaniu jest ok to nie blokuje, ale jak tylko jedno okno wyskoczy na środku, to permablock.

    Skomentuj

  21. obcypl
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-10-13 11:18

    Osobiście mam wyłączone adbloki na stronach "non profit" a wysokiej użyteczności dla mnie. Wyłączony mam adblock na Wikipedii, bankach darmowych wektorów itp...
    Natomiast każdorazowo i bez chwili zastanowienia wrzucam adblock na portalach marketingowych (np. taki benchmark).
    Nie oszukujmy się to nie jest portal informacyjny, obiektywizm zdarza się bardzo rzadko... W większości artykuły to notatki prasowe producentów lub pisane pod nich a moje doświadczenie z pracy w dużym portalu kilka lat temu mówi wprost, ze to się za darmo nie dzieje.
    Jak ktoś dobrze napisał trochę wyżej reakcja ze strony użytkowników jest adekwatna do akcji portali. Zasranie 20-30% treści na stronie kolejnymi migającymi, krzyczącymi itp. reklamami to szczyt głupoty. Do tego brak dostosowania treści do użytkowników. Umówmy się - nawet najlepsze BigData jest olewane, jeśli przyjdzie jakiś Knorr i zażyczy sobie reklamy zupki na pół ekranu za pół bańki. I właśnie w takich momentach startują adblocki. Ale portale wolą płaczliwym tonem prosić o wyłączenie blokady reklam zamiast zastanowić się DLACZEGO w ogóle został włączony.

    Skomentuj

  22. wizard2233
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-13 12:27

    Bez adblocka sie nie obejdzie, to jest najgorsze jak przeglądasz sobie strony internetowe z np. rodziną a tu wyskakuje ci w ciągu ułamku sekundy reklama z pornolami...

    Skomentuj

  23. patol1984
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-24 07:51

    Bo w polskich serwisach jest najwięcej reklam. Podobnie jak w polskiej telewizji.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!