Technologie i Firma

Nowoczesne technologie w pracy mają znaczenie

przeczytasz w 2 min.

Badanie 2016 Future Workforce Study na zlecenie firm Dell i Intel nie pozostawia złudzeń - atrakcyjna firma to taka, która podąża za tech-trendami.

Czy rozwiązania technologiczne, z jakich korzysta firma, mają znaczenie dla potencjalnych (i obecnych) pracowników? Na to pytanie odpowiedź starały się znaleźć firmy DellIntel we wspólnym badaniu.

Badanie 2016 Future Workforce Study zostało przeprowadzone przez firmę PSB na zlecenie Della i Intela. Objęło ono 3801 pracowników na pełnym etacie z 10 krajów świata i z 7 sektorów – szkolnictwa, administracji publicznej, usług finansowych, służby zdrowia, produkcji przemysłowej, mediów i rozrywki oraz sprzedaży detalicznej. Jakie są wyniki?

Więcej pracowników chce niż nie chce pracować w inteligentnym biurze, to jest takim, które jest wypełnione różnymi rozwiązaniami technologicznymi ułatwiającymi i usprawniającymi pracę (przede wszystkim w zespołach). Równocześnie wielu z nich (zwłaszcza w RPA – 67 proc. i Wielkiej Brytanii – 47 proc.) wątpi w to, że doczeka się tego w ciągu najbliższych pięciu lat. 

Wielu pracowników z dobrze rozwiniętych krajów twierdzi, że technologie dziś wykorzystywane w ich miejscach pracy zdecydowanie odstają od rozwiązań do użytku prywatnego. Dostęp do nowoczesnych technologii nie tylko w biurze sprawia zaś, że pracownicy coraz częściej chcą mieć możliwość wykonywania obowiązków poza jego czterema ścianami.

Ci, którzy obecnie wykonują pracę zdalnie, są przeważnie bardzo zadowoleni z tej formy. Z badania wynika, że 95 proc. pracowników zdalnych w Niemczech i 87 proc. w Wielkiej Brytanii lubi swoją pracę i jest usatysfakcjonowanych możliwością elastycznego dostosowywania trybu pracy i życia do własnych potrzeb.

Badanie wykazało też, że pracownicy są nastawieni entuzjastycznie na wdrażanie w firmach nowoczesnych rozwiązań, takich jak rzeczywistość rozszerzona, rzeczywistość wirtualna, Internet Rzeczy czy sztuczna inteligencja. Zdumiewające może być to, że 2 na 3 millenialsów w RPA uważa, że już niedługo spotkania twarzą w twarz będą w biznesie czymś zbędnym.

Do tej pory mówiliśmy o obecnych pracownikach, a co z kandydatami? Badanie wyraźnie pokazuje, że firmy chcące przyciągać pracowników, powinny inwestować w nowe technologie i podążać za trendami. Przeciętni millenialsi są w stanie odrzucić ofertę tylko dlatego, że zaplecze technologiczne nie spełnia ich oczekiwań.

„Współcześni pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców bezproblemowego i bezpiecznego udostępniania najnowszych technologii. Pracownicy przekonali się na własne oczy, jak nowe technologie mogą pomóc im lepiej wykonywać pracę, dlatego bardzo chętnie wykorzystują je, by zwiększać swoją produktywność” - mówi PJ Dwyer z Della.

Źródło: Dell

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    darioz
    -1
    Co za brednie!!!
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Popieram. Bez wprowadzania innowacyjnych rozwiązań trudno myśleć o efektywnym rozwoju swojej firmy. Zresztą łatwo możecie to sprawdzić na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa: http://www.tawpolska.pl/projekty/523/z_nurtem_strumienia_wartosci.html#.WKAkrNLhDIV które wdrożyło nowe rozwiązania zarówno w zakresie technologii, jak i organizacji procesu produkcyjnego. Przeczytajcie koniecznie!