| 2013-02-19

Nvidia GeForce GTX Titan: oficjalna prezentacja i cena karty graficznej z układem Kepler GK110

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna zdjęcie

Koncern Nvidia, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zaprezentował kartę graficzną GeForce GTX Titan, a więc swoją topową, jednoprocesorową konstrukcję dla komputerów stacjonarnych. Nowy model oferuje drugą generację algorytmu zwiększania taktowania GPU Boost.

Nvidia GeForce GTX Titan bazuje na 28-nanometrowym procesorze graficznym Kepler GK110, który został wyposażony w 2688 rdzeni CUDA i standardowo pracuje z taktowaniem 837 MHz. Dzięki technologii GPU Boost 2.0 może on jednak przyspieszyć do 876 MHz – jest to jednak zależne m.in. od obciążenia układu, jego temperatury i poboru mocy. W efekcie karta może się pochwalić mocą obliczeniową na poziomie 1,3 TFLOPSa w przypadku podwójnej precyzji oraz 4,5 TFLOPSa w przypadku pojedynczej precyzji. Ponadto zastosowano tutaj 6 GB pamięci wideo GDDR5 384-bit o efektywnym taktowaniu 6 GHz.

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna specyfikacja slajd

Warto również wspomnieć, iż na płytce drukowanej umieszczono 6-fazową sekcję zasilania. Do poprawnego działania karty wymagane jest podłączenie jednej 6-pinowej i jednej 8-pinowej wtyczki zasilającej, a jej współczynnik TDP szacuje się na 250 W (przy pojedynczej konfiguracji zaleca się wykorzystanie zasilacza o mocy co najmniej 600 W).

Chłodzeniem akceleratora zajmuje się 2-slotowy cooler, który przypomina ten z 2-procesorowego modelu GeForce GTX 690. Wykorzystuje on aluminiowy radiator z komorą parową oraz przewiewający go wentylator z funkcją regulowania prędkości obrotowej. Całość schowano pod metalową obudową z okienkiem i podświetlanym na zielono napisem GeForce GTX.

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna budowa płytka drukowana slajd

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna budowa chłodzenie slajd

Trzy połączone karty generują hałas na poziomie 47 dBA, a tym samym są znacznie cichsze od trzech modeli GeForce GTX 680 lub konkurencyjnych Radeon HD 7970.

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna chłodzenie hałas slajd

Na śledziu udostępniono dwa wyjścia DVI, jedno HDMI i jedno DisplayPort, natomiast obok niego znalazły się jeszcze dwa złącza SLI – pozwalają one na połączenie trzech takich kart graficznych (a nie czterech jak wcześniej sądzono).

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna wydajność 3-way SLI slajd

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna wydajność wykres

Producent chwali się, że trzy karty GeForce GTX Titan idealnie się sprawdzą podczas rozgrywki na trzech monitorach (rozdzielczość 5760x1080). W zależności od tytułu można liczyć na około 10 – 100 wzrostu wydajności względem dwóch kart GeForce GTX 690 (konfiguracja Quad SLI).

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna GPU Boost 2.0 slajd

Nvidia GeForce GTX Titan karta graficzna GPU Boost 2.0 slajd

Specyfikacja karty graficznej Nvidia GeForce GTX Titan:

  • rdzeń: GK110
  • procesory strumieniowe: 2688
  • taktowanie rdzenia: 837 MHz (876 MHz w trybie Boost)
  • pamięć: 6 GB GDDR5 384-bit
  • taktowanie pamięci: 6000 MHz
  • złącza zasilające: 6+8-pin
  • wyjścia wideo: 2x DVI, HDMI, DisplayPort
  • dodatkowe technologie: GPU Boost 2.0

Nowy akcelerator graficzny został wyceniony na 4349 złotych i dostępny będzie od przyszłego tygodnia w ofercie następujących partnerów producenta: ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy (KFA2), Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit oraz Zotac. W żadnym stopniu nie jest to jednak edycja limitowana. Już wkrótce, na naszych łamach, pojawi się test opisywanej konstrukcji GeForce GTX Titan.

Źródło: Nvidia, GeForce

Nie przegap

Komentarze (108)

  1. CertyfikatyCztery4
    Oceń komentarz:

    13    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:41

    Monstrum. Cena taka kolosalna bo to tylko dla zapalonych entuzjastów więc nie płakać

    Skomentuj

    1. kruk200
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-02-19 15:59

      Lepiej kupić 2x GTX 680 i zrobić SLI jeszcze kasa zostanie xD Z 1000zł jak nie lepiej, a wydajność na pewno będzie większa.

      Swoją drogą ciekawe co wymyśli MSI, Gigabyte oraz EVGA. Niereferenty mogą być ciekawe. (Lightning, SOC, FTW)

      Karta faktycznie wygląda ładnie ciekawe jak z temperaturami. Zastanawia mnie jeszcze fakt czy niereferenty dorównają wyglądem.

      Skomentuj

      1. Finear
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:10

        temperatury raczej niskie w stocku bo karta ma względnie wolny zegary
        a to na ile pozwolisz jej rozwinąć skrzydła zależy tylko od ciebie ;p
        możesz np. ustawic że nie przeszkadza ci hałas i wysoka temperatura i wtedy sama sie mocno OC

        a podobno Guru3d wyciągnął 1176

        Skomentuj

        1. kruk200
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2013-02-19 16:20

          Mam GTX 680 on jest cichy i chłodny w spoczynku, a nie w stresie. Tragedii nie ma ale ta karta mocniej sięgrzeje na 100%. Jak widze TPD 250W to przypomina mi się grill GTX 480. To tylko takie moje gdybanie.

          Skomentuj

      2. Anoizm
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:21

        Nie będzie niereferentów. Co najwyżej EKWB wyda blok do schłodzenia tego potworka.

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          7    

          Opublikowano: 2013-02-19 16:31

          będą

          Skomentuj

        2. arekdbz
          Oceń komentarz:

          -10    

          Opublikowano: 2013-02-19 16:52

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          Będą od Asusa i EVGA. Ma być tylko 10 tysięcy sztuk titana, więc i tak pewnie do Polski trafi tylko parę sztuk. Cena totalnie poraża. Zrobili z tej karty przedmiot kolekcjonerski.

          Skomentuj

          1. Finear
            Oceń komentarz:

            -10    

            Opublikowano: 2013-02-19 17:29

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            >Zrobili z tej karty przedmiot kolekcjonerski

            i co w tym złego ?

            Skomentuj

            1. michalinio22
              Oceń komentarz:

              2    

              Opublikowano: 2013-02-19 18:08

              Umiesz czytać??!!! >> Nowy akcelerator graficzny został wyceniony na 4349 złotych i dostępny będzie od przyszłego tygodnia w ofercie następujących partnerów producenta: ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy (KFA2), Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit oraz Zotac. W żadnym stopniu nie jest to jednak edycja limitowana.

              Skomentuj

              1. Finear
                Oceń komentarz:

                0    

                Opublikowano: 2013-02-20 10:55

                ?
                a co to ma do tego co napisałem

                Skomentuj

            2. domis845
              Oceń komentarz:

              0    

              Opublikowano: 2013-02-19 18:10

              Przecież pisze że jednak nie jest to edycja limitowana.

              Skomentuj

            3. arekdbz
              Oceń komentarz:

              -1    

              Opublikowano: 2013-02-19 18:10

              W związku z tym tylko bardzo nielicznym będzie dane ją posiadać. Co za tym idzie nie ma co się tak zachwycać. Z takimi przedmiotami (limitowanymi) zwykle jest tak, że zostają wysprzedane przed premierą lub w kilka dni po. Oczywiście w przypadku karty graficznej potrwa to trochę dłużej choćby ze względu na niereferenty, niemniej jednak nie jest to sprzęt, na który można sobie nazbierać pieniądze i kupić. Parafrazując, złe w tym jest to, że nie przyczynili się tym do postępu w branży. Na zachwyty z mojej strony będą musieli poczekać do momentu kiedy wypuszczą takie karty dla mas.

              Skomentuj

          2. Touldie
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-19 18:05

            Ja obstawiałem 4.5k. Niewiele się pomyliłem...

            Skomentuj

            1. BariGT
              Oceń komentarz:

              0    

              Opublikowano: 2013-02-19 20:37

              W tej cenie to raczej wyłącznie dla kolekcjonerów. Wydajność średnio 30% wyższa od 680tki, czyli rozjeżdżasz ją kosztującym 2/3 tej ceny GTX670 SLi

              Skomentuj

            2. PiFF-PaFF
              Oceń komentarz:

              1    

              Opublikowano: 2013-02-19 22:47

              Kurcze liczyłem że będzie tańsza i dawałem 3400-3700 a tu masz ci prztyczek 4350 aaaaaaaaaaa hahahhahahahaah w sam raz na kieszeń kowalskiego(w Polsce nie wielu stać na tego potworniaka, nie wspominając że to nie opłacalne, to też nie wiele ich na Polskę będzie :))), myślałem że się pośpieszyłem z moim zakupem2x680 ale przy tej cenie titana pozostaje mi się tylko cieszyć :)))))))

              Przy takim obrocie sprawy z półek poznikają ciut wydajniejsze GTX690(teraz cena zachęca), a potem obniżą cenę Titana i on też poznika, a jak nie to nowy model wyjdzie w astronomicznej cenie wzg Titana i ten znowu będzie opłacalny i tak w kółko, a "Nowak" płaci...marketing nV ma dobrze rozwinięty szkoda że grafika stoi w miejscu, ale to pewnie też się zmieni.

              Pozdro
              PiFF

              Skomentuj

              1. Paweł Kowalski
                Oceń komentarz:

                0    

                Opublikowano: 2013-02-20 15:38

                od Kowalskich proszę się odczepić

                Skomentuj

                1. PiFF-PaFF
                  Oceń komentarz:

                  0    

                  Opublikowano: 2013-02-20 21:32

                  Ekhmmm potem już pisałem Nowak ups sorry :)

                  Skomentuj

      3. fredii
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:51

        powiem tak firma EVGA wypuści kartę jak fotkach oraz z blokiem wodnym i to tyle no może wersje Signature 2 tzw 2x wentyl ale to może

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-19 17:30

          niekoniecznie
          nvidia tym razem chyba pozwoliła na grubsze modyfikacje wiec można sie spodziewać jakiś dużo mocniejszych/custmowych modeli a nie tylko bloku wodnego i jakies tam OC

          Skomentuj

          1. PiFF-PaFF
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-19 22:50

            Mogliby cenę zmodyfikować, z blokiem to pewnie 5K będzie trzeba baknąć!!!

            Skomentuj

          2. fredii
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-22 07:22

            masz dowód
            http://eu.evga.com/articles/00729/#Titan

            Skomentuj

        2. Paweł Kowalski
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-20 15:40

          EVGA nie wypuści grafik na europe :(

          Skomentuj

    2. Varso
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-02-19 18:04

      Słabizna ... Metro 2033 ledwo 25 fpsów ;)

      Skomentuj

      1. kiziamizia2
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-19 23:40

        metro jest źle zoptymalizowane :) ta gra powinna latać po 100 fps z takimi teksturami :) dalej tego nie widzisz ? :p

        Skomentuj

  2. radas210
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:45

    "Pić się chce a kasy nie ma" idealnie pasuje to powiedzenie do tego artykułu.

    Skomentuj

  3. Black_00
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:47

    Z tą ceną to chyba kogoś poje**ło. A ja się łudziłem że będzie kosztować 3K i ją kupię :D haha No cóż, zostaje przy swojej 680'ątce.

    Skomentuj

    1. Kieresz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-19 16:12

      same here

      Skomentuj

    2. angelboy
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-19 16:37

      Bo w polsce ceny to g*wniane ceny o.O narzut jest horrendalnie duuuży nie wiadomo za co ;/ przy obecnym kursie walut jak się dobrze poszuka to można 1000 zł spokojnie zaoszczędzić ponieważ widziałem już ceny występujące od 1 000$ ... w polsce karta z pewnością nie warta swojej ceny - myślę że nawet dwa GTX 670 połączone w SLI dałyby lepszy efekt ;)


      ... no ale cóż, to wina TUSKA !

      Skomentuj

      1. AMD zielo08
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2013-02-19 20:42

        To wszystko jest takie drogie, ponieważ przez nieudolne zarządzanie państwem trudno jest z dochodów państwowych firm uzyskać odpowiedni dochód, aby zmniejszyć deficyt budżetowy (jeden z warunków przyjęcia euro to zmniejszony deficyt). Dlatego podnoszą podatki i stąd takie ceny.
        Strach pomyśleć co to będzie jak w prawdopodobnie w 2017 przejdziemy na euro.

        Skomentuj

  4. dzejsonista
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:48

    Troche bawi mnie takie ogłaszanie super wyśrubowanych kart i robienie w okół nich tyle szumu.

    Pamiętam premierę GF8800 i innych "najpotężniejszych" kart wtedy.

    Jak każdemu ślina leciała na sam widok. A dziś, to takie popychadła, które można mieć za 50zł, ale po co :)

    Skomentuj

  5. misiek12_sdz
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:50

    Za cenę 3-SLI to można myśleć już o całkiem przyzwoitym używanym autku.

    Skomentuj

    1. Anoizm
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-02-19 16:20

      Co ci do tego, jak ktoś spożytkuję pieniądze?
      Ty sobie kupisz "używane 10 lat auto", a inny kupi 3-Way/Quad SLI z Titan'a.

      Skomentuj

      1. angelboy
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:32

        rzucasz się jak g*wno w przeręblu o.O koleś wypowiedział swoje zdanie i wcale nie "zmuszał" nikogo do zmiany swojego toku myślenia a ty się spinasz jak baranie jaja ... twoja kasa to rób sobie z nią co chcesz a nie naskakujesz na wszystkich

        Skomentuj

      2. mr.Mad
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-20 19:26

        Za taką sume można kupić już Impreze GT, nie wiem z czego miałbyś większą radość ale ja bym sie nie zastanawiał nawet chwili :) no ale cóż każdy ma swoje zdanie a cena prawie 4.5K za karte graficzną to rzeczywiście masakra, ta przynajmniej ma jakąś wydajność, pamiętam jak w podobnej cenie wychodziły FX5950Ultra które były zjadane przez stare i tanie w porównaniu do nich 9800Pro :DDD, Nvidii'a zawsze miała skłonność do wygórowanych cen, nieraz nie miały one pokrycia z rzeczywistym produktem i zakup był nieopłacalny, ciekawe jak wyjdą jakieś rzetelne testy co to monstrum pokaże.

        Skomentuj

  6. idzpro100
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:53

    Okazja! Już lecę kupić 10 sztuk, bo później może zabraknąć!

    Skomentuj

  7. Finear
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2013-02-19 15:55

    [quote]Dzięki technologii GPU Boost 2.0 może on jednak przyspieszyć do 876 MHz [/quote]
    chyba do 1000mhz

    przy okazji
    nie wspomnieliście że karta nie ma zablokowanych napiec

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-19 15:56

      no tak tagi nie działaja...

      "Our Titan sample can boost its clockspeed by up to 19% (837MHz to 992MHz), whereas our GTX 680 sample could only boost by 10% (1006MHz to 1110MHz)."

      Skomentuj

      1. Touldie
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-19 18:04

        A czemu miałyby działać? Widziałeś gdzieś w wypowiedziach działające tagi?

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-19 18:12

          no wlasnie...

          Skomentuj

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-19 18:22

      Dużo zależy od napięcia, temperatury i poboru mocy. W recenzji Titana trochę dokładniej opiszemy technologię GPU Boost 2.0.

      Skomentuj

  8. kruk200
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:03

    "Ale potwór! AMD ma się czego bać." Nie zgodzę się z tym. W tej cenie na pewno AMD nie ma się czego bać. Wydadzą kartę o 10% czy 20% szybszą od GTX 680 w normalnej cenie (moim zdaniem max 2100zł) i podbije rynek zamiast Tytana.

    Skomentuj

    1. krzysiek_mil
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-19 19:39

      Nowa seria od AMD ma pojawić się dopiero pod koniec roku :(.

      Skomentuj

  9. Finear
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:12

    polecam obejrzec filmik linusa
    http://www.youtube.com/watch?v=bgQbcQlRoNE
    sporo ciekawego info

    Skomentuj

  10. Kieresz
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:12

    AHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAH....I w sumei moglbym tu skonczyc.....1. cena za ktora mozna kupic na allegro 3xgtx680 2. wydajnosc w wymagajacych grach 33% wieksza od gtx 680 (przy cenie 250%) 3. cały misterny plan w pizdu....miala byc karta o wydajnosci 70% wiekszej od gtx 680 za ~3000 (bynajmniej tak sie ludzie łudzili) a wyszło cholera wie co.... 4. nawet nie chce wiedziec jak wolny w takim razie bedzie 780gtx... 5. lipa czekam na 880GTX see you next year nvidia....

    Skomentuj

    1. kruk200
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2013-02-19 16:14

      "miala byc karta o wydajnosci 70% wiekszej od gtx 680" Gdzie to wyczytałeś??

      Skomentuj

      1. jeomax.co.uk
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:28

        http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-titan-3dmark-11-xtreme-wydajnosc-karta-graficzna-kepler-gk110.html

        Pewnie tu.

        Skomentuj

    2. Kichaa
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-19 19:34

      http://tinyurl.com/yzr24qu

      Skomentuj

  11. Bonlesa
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:33

    Za 4400zl tylko 30% lepsza wydajnosc buahhaaha dawno tak sie nie usmialem z nvidi.Lepeij kupic w tej samej cenie 3 Radeony 7970 i po zawodach hyhy

    Skomentuj

  12. angelboy
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:38

    Bo w polsce ceny to g*wniane ceny o.O narzut jest horrendalnie duuuży nie wiadomo za co ;/ przy obecnym kursie walut jak się dobrze poszuka to można 1000 zł spokojnie zaoszczędzić ponieważ widziałem już ceny występujące od 1 000$ ... w polsce karta z pewnością nie warta swojej ceny - myślę że nawet dwa GTX 670 połączone w SLI dałyby lepszy efekt ;)


    ... no ale cóż, to wina TUSKA !

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -11    

      Opublikowano: 2013-02-19 16:40

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      >. no ale cóż, to wina TUSKA
      /facepalm

      Skomentuj

      1. angelboy
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-19 16:54

        znasz określenie ironia ? a może chociaż sarkazm ? ...

        Skomentuj

        1. Touldie
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2013-02-19 18:09

          Norma. Wiele osób jest upośledzona pod tym względem i się zacznij do tego przyzwyczajać :-)

          Skomentuj

  13. IceMan2991
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-19 16:46

    Miałem coś napisać, ale mi ręce opadły...

    Już się boję o ceny najnowszych GTXów. A jeszcze bardziej o ich wydajność :/

    Skomentuj

  14. gicior321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 17:05

    Cena kosmiczna czekamy na testy;)

    Skomentuj

  15. Supel
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 17:19

    Cena faktycznie zabija, spodziewałem się wysokiej ceny ale bez przesady... Nawet gdyby karta była wydajniejsza o te 50-70% to powinna kosztować w okolicach 3000zł, a potem tanieć wraz z spadkiem cen starszych układów (GTX). Chyba jednak skuszę się na drugiego GTX670 i nie będę czekał na kolejne karty. Wcześniej tj. do wakacji 2012 jechałem na 3way-SLI z GTX280 i nie miałem problemów z wydajnością w full hd czy ciut mniejszej rozdzielczości.

    Co do karty TITAN, robi wrażenie. I właśnie tak ma być, ma robić wrażenie, ma wzbudzić w konsumencie chęć posiadania takiej karty. Z pewnością znajdą się nabywcy. Nawet u nas...w Polsce ;)

    Skomentuj

    1. Touldie
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2013-02-19 18:17

      Masz na myśli bezmózgów? Oooo, takich to jest wielu w polsce. Juz wiemy na co premia 1 mln. zł pójdzie... Czy istnieje jakiś sensowny argument usprawiedliwiający zakup tej karty w tej cenie? No może jeden - prądożerność.

      Skomentuj

      1. Supel
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2013-02-19 19:59

        Nie nazywaj ludzi od razu bezmózgowcami... nie ładnie tak. To że ktoś ma kasę i stać go na taki sprzęt oraz jest entuzjastą nie oznacza, że od razu należy go obrażać.

        Tak samo mógłbyś nazwać np. mnie patrząc na mój konfig oraz chęć zakupu drugiego GTXa 670 do SLI.

        Czego oczywiście sobie nie życzę, bo pieniądze drogą nie chodzą i czasami człowiek musi ciężko pracować na spełnienie swoich marzeń/celów.

        Skomentuj

        1. Touldie
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2013-02-19 20:14

          Drugi do SLI? Brzmi logicznie :-)

          Skomentuj

          1. Supel
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2013-02-20 10:30

            Tak do SLI ;)

            Skomentuj

  16. aleksander12
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-19 17:19

    Karta która kosztuje 2 tys to maks w naszym kraju za high end który ludzie będą kupować , pozdro

    Skomentuj

  17. lament
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 18:20

    Karta szybka, droga, czyli jak wszyscy oczekiwali. Mnie niezwykle interesują nowe technologie w tej karcie.

    Skomentuj

  18. devilson131313
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 18:22

    Kupię sobie taką... za 10 lat jak będzie za 200zł na allegro xD, a tak na poważnie, to zobaczymy jak wyjdzie w testach prowadzonych przez różne serwisy, bo nie wierzę w słupki jakie fundują nam wszyscy producenci sprzętów.

    Skomentuj

  19. Czupur
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2013-02-19 18:31

    Co niektórzy to by najchętniej powybijali posiadaczy kart tego pokroju, podświadomie wiedząc, że nigdy takiej karty nie będą mieli.

    Skomentuj

  20. remi.88
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 19:07

    Czyli jednak nie będzie problemu z dostępnością, bo to jednak nie jest edycja limitowana, a co do ceny to GTX 690 w dniu premiery też chyba kosztował w granicach 4100zł - teraz widziałem za 3499 MSI Lightning do którego się przymierzałem ,ale jeżeli ta karta będzie równie wydajna to może się zastanowię. Tak czy tak nie śpieszy mi się.

    Skomentuj

  21. rexio22
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-19 19:16

    Poczekamy na testy i zobaczymy jaki jest rzeczywisty przyrost wydajnosci. Przecietnie zarabiajaca osoba moze popatrzec na ta cudo przez szybke ;) ~4350zl... Cena zwala z nog

    Skomentuj

  22. Pipes
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-19 19:22

    Przy polskich pensjach taka cena karty jest nierealna dla znacznej większości społeczeństwa. Za tyle u nas rzadko kto kupuje komputer. Mam przyjaciela w stanach to dla niego sprawa wygląda przeszło 4 razy taniej ( kurs dolara i nie ma cła, przesyłki itp.), a do tego średnia krajowa w stanach dwa razy większa...

    Skomentuj

    1. IceMan2991
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2013-02-19 19:35

      Najgorsze jest to, że najczęściej stosuje się przelicznik 1$ = 1E.

      U nich kosztuje to 800$, a w EU 800E i z czym do ludzi?
      Później taki kraj jak Polska jest cały czas w dupe bity.

      Skomentuj

      1. maker
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-19 23:10

        No nie do konca z tego co wyczytalem oficjalna rekomendowana cena to okolo 1000 euro ;)

        Skomentuj

  23. luk9400
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 19:50

    Testy pojawią się na BMK w jakimś normalnym odstępie czasu czy tak jak było z 690?

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-19 20:57

      Myślę, że można liczyć na normalny termin (a więc już w czwartek).

      Skomentuj

  24. DyndaS
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2013-02-19 20:00

    Fajne, fajne...





    ...tyle że nie za takie pieniądze...

    Skomentuj

  25. Dunny
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2013-02-19 21:29

    A czego ma się AMD obawiać ? Te gry obecne na rynku spokojnie obsłuży seria HD 7 i GTX6 a patrząc na rozwój grafiki w grach do 5 lat niewiele się zmieni. Niestety wększośćc ,,entuzjastów'' kupi tego GF po to aby marszczyć freda przed kumplami i an forach bo ,, oni mają tylko 80 klatek a ja mam 120 '' :p A gra wygląda tak samo i prócz cyferek w benchmarku za ch róznicy nie zauważy.Dla mnie taka karta na dzisiaj to po prostu zbyteczne urządzenie z którego nie ma żadnej wymiernej korzysci. Wyjdzie gra z obłędna grafiką ok niech taki Titan pokaże moc ale dzisiaj ? Do czego ? Do crysisa , wiedźmina ? Bez żartów.Teraz rozumiem dlaczego AMD nie pali się z serią HD8

    Skomentuj

    1. PiFF-PaFF
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2013-02-19 23:16

      Dunny pisze:
      Dla mnie taka karta na dzisiaj to po prostu zbyteczne urządzenie z którego nie ma żadnej wymiernej korzysci - racja i oby wiecej takich jak Ty!!!
      Pytanie
      Po co to komu??
      A kto mówił że ma mieć klient z niej korzyść??, pisałem to wyżej ale dla przypomnienia wkleję jeszcze tu tu chodzi o zejście z półek zalegających GTX690 gdzie cena była zaporowa teraz będą atrakcją czyt poniżej:

      Przy takim obrocie sprawy(Titan za 4350) z półek poznikają(zalegające) ciut wydajniejsze GTX690(teraz cena blisko 4K zachęca nie :D), a potem obniżą cenę Titana i on też poznika, a jak nie to nowy model wyjdzie w astronomicznej cenie(pod pseudonimem "limited, enthusiast")i Titan znowu będzie "opłacalny"(ale nie dla nas tylko dla nV, a żeby za dużo nie stracić to patrzą czy znajdą "10000" frajerów jak łykną w tej cenie, to wyjdzie nowa partia ciut taniej żeby reszta też łyknęła z połykiem) i tak w kółko, a "Nowak" płaci...
      Za marketing nVdobrze płaci i ma dobrze rozwinięty, szkoda że grafika stoi w miejscu, ale to pewnie też się zmieni, kiedyś...a narazie płacić!!!

      Pozdro
      PiFF

      Skomentuj

      1. Dunny
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-20 12:19

        Dokąłdnie. Kiedyś gdy powstawały nowe gry zawsze coś poważnego nastepowało w grafice. A to trzeba było miec akcelerator do quake 2 (jak nie to software ), potem jak wyszedł unreal 1 i oszałamiał grafiką bez tnt2 czy voodoo 3 lepiej nie podchodź,Następnie era half-life2, farcry i genialnego graficznie dooma3. Potem cisza..........i pojawił się crysis. Tu aby zobaczyć ,,raj'' trzeba było miec sprzęt powiedzmy pokroju 8800/9800.To było uzasadnione. I od tego czasu nie dostaliśmy kompletnie nic co byłoby lepsze. Wyszły dziesiatki kart graficznych. I nastąpiło niepokojace zjawisko. Aby zagrać w nowa grę pomimo,ze graficznie bez rewelacji i rewolucji trzeba zaopatrzyć się w nową kartę.Ale to nic. Te karty zwłaszcza nizszego szczebla wydajnosci to zwykłe kotlety. Niejednokrotnie tak samo wydajne jak starsze odpowiedniki.

        Skomentuj

        1. Tomo666
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-03-06 16:00

          Teraz też masz akceleratory a niby z czego korzystasz wolałbyś mieć osobno pcb i po co ? o ile pamiętam to riva tnt i gf to były pierwsze karty z akceleratorami już na pokładzie i tak zostało. Czy się nic nie zmieniło ? zmieniło się po prostu tego nie dostrzegasz bo skok już nie kole tak w oczy jak kiedyś albo masz za mało wiedzy by wiedzieć na co jest spożytkowana moc karty w grach takie efekty jak coś rozwalającego się i liczonego w czasie rzeczywistym kiedyś to była magia i dziś taki 6 jajowy intel efekty cząsteczkowe policzy w 24 godziny a taki tytan w czasie rzeczywistym ok 20 sekund. Titan znajdzie nabywców każdy grafik się połakomi na kartę z 6gb za takie mało pieniądze jeśli chodzi o obróbkę czegoś. NV jakby puściła titana za 2tyś to poderżnęła by sobie gardło ,nowe quadro ma 4gb tylko mniej cuda i kosztuje 9tyś.

          Skomentuj

  26. kot-kreskowy
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 22:25

    Szału bez patrząc na słupki

    Skomentuj

  27. _snc_
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-19 22:46

    Z tymi 25% nie przesadzajcie, ktos policzyl na podstawie wykresu:
    Metro 2033: +65%
    Crysis 3: +44%
    The Witcher 2: +33%
    Max Payne 3: +44%
    Crysis 2: +52%
    Shogun 2: +46%
    Assassin's Creed III: +38%
    Borderlands 2: +33%
    Lost Planet 2: +31%
    Sleeping Dogs: +49%
    Battlefield 3: +46%
    Deus Ex: Human Revolution: +52%
    Dirt 3: +42%
    The Elder Scrolls V: Skyrim: +44%
    Call of Duty: Blacks Ops II: +41%
    Batman: Arkham City: +36%
    StarCraft II: +58%

    Average performance increase: +44%

    Skomentuj

  28. lukq95
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-19 23:33

    https://www.youtube.com/watch?v=aGIb0tws_e4 !

    Skomentuj

  29. Ethanar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 00:21

    Na pewnym amerykańskim dużym portalu podano orientacyjną wydajność Titana, wskazując, że zasadniczo plasuje się między Radeonem 7970 Ghz Edition a Geforcem 690. Więc szału nie ma, a Konfiguracje dwukartowe AMD i nVidii są tańsze i nadal mocniejsze.

    Skomentuj

  30. xyzaz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 00:46

    Myślałem, że mi odbiło jak dałem 2000 za GTX 680 wkrótce po premierze, a tu widzę już trzeba ponad 4000 szykować.

    Swoją drogą ciekawe ile będzie kolejna generacja kosztować w dniu premiery.... Ponad 8000 jak mniemam.

    Skomentuj

    1. PiFF-PaFF
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-20 02:49

      Ja dałem 3K za 2x680 i to jeszcze zwodowane :D

      Skomentuj

  31. erystr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 01:30

    Ja i tak pozostanę przy moim GTX670 OC Windforce 2X 2GB (Gigabyte)... Crysis 2 chodzi mi płynnie na maksymalnych detalach przy rozdzielczości 1650x1050 i mi to wystarczy ;)
    Ta karta ma mały sens zakupu z prostego powodu - jest droga, a zanim wyjdą gry które mogłyby ją "zadławić" to okaże się że nie kartę graficzną a procesor czy pamięć będzie trzeba wymienić (procesor na szybszy, a pamięć na większą) by gry dalej płynnie chodziły...
    Ja czekam aż nvidia (lub amd) wypuści kartę łączącą możliwości topowej grafiki i obliczeniowego procesora graficznego (jak np Quadro). Na takiej karcie i się coś szybko zrobi w 3ds max'ie czy AutoCADzie i się pogra w gry (bo zwykłe Quadro dla przykładu nie ma złącza dla monitora)...

    Skomentuj

  32. Puchałkę
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 06:22

    Japa fanom amd musiala opasc bo ich guru nie potrafi wydac hd7990

    Skomentuj

    1. Dunny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-20 12:02

      Radujmy się, nvidia dała ,,narzędzie'' onanistom :)

      Skomentuj

  33. piotrmagierowski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 11:08

    powiem tak cena karty totalne dno, ja mam gtx 680 gigabyte 4GB i smiga jak wciekla a cena jej tez duza, jednym slowem karta gtx titan fajniutka ale za cene 2300 max a za 4200 wale ich w dupe przegieli z cena na maxa

    Skomentuj

  34. SoundsGreat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 12:20

    Wy chyba nie trybicie że to ma być produkt dla największych zapalenców, którzy mają gdzieś cenę, liczy się tylko wydajność. Teraz mogą oni wyrzucić swoje dwie 690'tki bądź dwa Radki 7970X2 (zwał jak zwał), zamontować 3 Titany i cieszyć się większą wydajnością. Najwiekszą możliwą jeśli się nie mylę.

    Skomentuj

  35. piksarwow
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 13:03

    Za tą cene (4350zl) mozna kupic dokladnie 3 nowe HD 7970 (1444zl) i dostac jeszcze 6 gier.

    Skomentuj

    1. Kielon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-20 13:43

      W pakiecie z 3xfire albo 3sli otrzymujemy również microstuttering, input lagi, problemy z profilami xfire/sli a w grach, które tego nie supportują (np wiekszosc obecnych mmo) dzialac bedzie tylko jedna karta.

      Skomentuj

  36. piksarwow
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 13:39

    Założe sie ze nikt im nie kupi tego szrota nie za taka kase ,co oni mysla ze ktos jest glupi zeby 2x przeplacac??

    Skomentuj

    1. Kielon
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-20 13:46

      mogę się z Tobą założyć, że w kilkanaście dni po premierze cała partia będzie wyprzedana

      Skomentuj

      1. PiFF-PaFF
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2013-02-20 21:37

        Zgadzam się w 100% 10000 frajerów jak nic się znajdzie poza tym w bogatszych krajak nie jak w Polsce to nie są duże pieniądze, tam po prostu zarabia się więcej...

        Pozdro
        PiFF

        Skomentuj

  37. robertgr1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 13:45

    uwierz mi że są tacy co kupią i wcale ich za to nie potępiam mają kasę to niech wydają ich sprawa

    Skomentuj

  38. piksarwow
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-20 14:01

    To nie lepiej kupic 7970 + gry a reszte oddac na schronisko dla zwierzat albo na jakies cele charytatywne.

    Skomentuj

    1. PiFF-PaFF
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-20 21:41

      Mało oddajesz chcesz jeszcze coś oddawać??

      tu masz czarno na białym ile oddajesz i co z tego masz

      http://www.youtube.com/watch?v=lUkVrH_LhYI

      Pozdro
      PiFF

      Skomentuj

  39. hollytom
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 14:11

    Wydaję mi się, że cena taka wysoka ze względu na to, że wiedzą iż nie sprzedadzą się one masowo. Wolą sprzedać 10 tys sztuk w tej cenie niż 50 tys sztuk w cenie niższej. Nie chcą psuć rynku.

    Skomentuj

  40. piksarwow
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2013-02-20 14:15

    Ej przeciez te karty nie beda limitowane ,to byla sciema marketingowa.Beda dostepne w dowolnej liczbie sztuk o ile bedzie zapotrzebowanie rynku.

    Skomentuj

    1. PiFF-PaFF
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2013-02-20 21:46

      Jest Popyt jest Podaż i za chiny się to nie zmieni!!!
      Najprościej:
      To jest jak z gównem jakby je ktoś kupował to srałbym codziennie :D

      Pozdro
      PiFF

      Skomentuj

  41. DamixXx
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 14:54

    Nvidia zrobiła prawdziwego tytana zobaczę czy w ogóle AMD da odpowiedź na tą kartę :)

    Skomentuj

  42. COD418
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-20 18:39

    Jak na tą cenę, wydajność jest to słaba karta. Fanboje minusujcie, ale tak jak myślałem jest, jak z geforce fx vs 9800pro. Niby zmiażdży a jest, jak jest. Zawiedziony jestem tym zegarem gpu.

    Skomentuj

    1. PiFF-PaFF
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2013-02-20 21:58

      Jak za tę cenę to słabo z wydajnością(zgoda100%), a co do zegara to tu masz link:
      http://www.youtube.com/watch?v=bgQbcQlRoNE
      zwodowany 950MHz, nawet do 1GHz czyli obecny standard...

      Pozdro
      PiFF

      Skomentuj

      1. COD418
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2013-02-20 23:27

        Właśnie "standard" a za tą cenę to powinno być pro rakietą.

        P.S. Szkoda, że można tylko 3 way sli, i tyko do 3 monitorów, tu radeon daje czadu.
        Pozdro.

        Skomentuj

        1. COD418
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2013-02-20 23:29

          No sorry 3+1 monitorów ogarnie. Brak edycji komemtarzy :C

          Skomentuj

  43. robertgr1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 15:26

    No i wreszcie są dostępne testy powiem szczerze zawiodłem się na wydajności tej karty jak za taką cenę powinna być wyższa mocno podkręcony radek 7970 jest jakieś 20 % wolniejszy ale za to 60-65% tańszy jedyny plus to bardzo przyzwoity pobór prądu naprawdę jak na taka wydajnośc pobór prądu jest bardzo niski

    Skomentuj

  44. Patrick.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 21:32

    Karta monstrum, ale co z tego, jak dzisiejsze gry nie wykorzystają jej mocy ? : )

    Skomentuj

  45. dam111111
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-21 22:37

    Metro i tak udusił

    Skomentuj

  46. fitgame
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2013-02-23 15:02

    I pomyśleć, że taki sprzęt będzie kiedyś bezużyteczny bo crysis 5 będzie wymagał dx12.:)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Od komentujących wymagamy przestrzegania netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

108 komentarzy