• benchmark.pl
  • Gry
  • Nvidia HairWorks już oficjalnie - odpowiedź na AMD TressFX 2.0
Gry

Nvidia HairWorks już oficjalnie - odpowiedź na AMD TressFX 2.0

przeczytasz w 1 min.

Nowa technologia znalazła zastosowanie w grach Call of Duty: Ghosts i Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Nvidia HairWorks technologia
Początki technologii Nvidia HairWorks sięgają dem technologicznych z 2008 roku

Pamiętacie technologię AMD TressFX 2.0, która pozwala na zwiększenie realności włosów, sierści i roślinności w grach? Jak się okazuje, konkurencja nie czeka z założonymi rękami i przygotowała podobne rozwiązanie.

Pierwsze informacje o technologii Fur Tech pojawiły się podczas wrześniowej konferencji E3 2013, gdzie zademonstrowano ją na przykładzie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Następnie została ona zaimplementowana w grze Call of Duty: Ghosts jako Dynamic Fur, natomiast teraz jej oficjalna nazwa brzmi HairWorks. Warto jednak pamiętać, że jej początki sięgają 2008 roku i konferencji GDC, na której pojawiły się pierwsze dema technologiczne demonstrujące potencjał inżynierów Nvidii – wtedy wykorzystywały one jeszcze PhysX.

HairWorks wykorzystuje interfejs programowania DirectCompute, a zatem nie jest ograniczone wyłącznie do procesorów graficznych Nvidia GeForce i można je uruchomić na kartach AMD Radeon - podobnie jak w przypadku konkurencyjnego TressFX 2.0.

Nvidia HairWorks technologia projektowanie

Nowa technologia pozwala urealnić wygląd włosów, sierści i trawy, a zaimplementowane opcje pozwalają na konfigurację szczegółowości obiektu. Nie zapomniano również o funkcji LoD (Level of Detail), która steruje poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia - przy większych dystansach włosy lub roślinność są mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny.

Nvidia HairWorks technologia - demonstracja na przykładzie Call of Duty: Ghosts
Wirtualna sierść u psa składa się z około 500 000 niezależnych włosów

Jak już wcześniej wspominaliśmy, nowe rozwiązanie można podziwiać w grze Call of Duty: Ghosts i niebawem także w Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wiadomo jednak, że producent prowadzi rozmowy z kilkoma studiami i do tego grona powinny dołączyć kolejne tytuły – najprawdopodobniej również na konsole nowej generacji. Poniżej możecie zobaczyć demonstrację technologii HairWorks na przykładzie gry Call of Duty: Ghosts.

Źródło: PhysXInfo

Komentarze

43
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tanakov
    65
    Co z tego? Jak psu jajca dalej się nie świecą (0:43) i są sztywne jak kastaniety! Czekam na technologię BlinkBalls FX 2.0. Inaczej nigdy nie osiągną prawdziwego realizmu.
    • avatar
      Konto usunięte
      23
      No wiadomo. Nie mogli być gorsi.
      • avatar
        LoaD95
        15
        Jak na moje oko wygląda to nieco "sztucznie" ale zobaczymy.
        • avatar
          Konto usunięte
          10
          Fur off wyglada bardziej realistycznie
          • avatar
            jeomax.co.uk
            9
            Ja wolalbym, zeby kazdy producent pamietal, ze wlosy to nie naladowane ciagle elektrostatycznie elementy podatne na byle podmuch wiatru, "dzieki" czemu ich ruch wygasza sie dopiero przy calkowitym bezruchu obiektu-matki zgodnie z regula wahadla :/ Z poczatku wyglada moze fajnie, ale po jakims czasie zacyzna denerwowac, az w koncu widac, ze to kupa, a nie naturalny wyglad :) Wole, jak wlosy sa z reguly krotkie i szorstkie, jak siersc wilka i nie ruszaja zbytnio.
            • avatar
              maker
              8
              Powiem tak nie wiem czy ktoś miał kiedykolwiek psa tej rasy, ale sierść na tyłku mu na pewno tak nie chodzi jak rusza ogonem ;].
              • avatar
                Konto usunięte
                8
                TressFX 2.0 od AMD jest o wiele lepsze. Nvidia swój projekt dopiero testuje na zwierzętach :)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  4
                  nVidia musiała przenieść silnik na DirectCompute bo przecież nowe konsole nie obsługują CUDA z tym standardem nVidia nie ma tam czego szukać.
                  I doczekaliśmy sytuacji gdzie AMD i nVidia równolegle rozwijają 2 silniki służące dokładnie temu samemu, działające w tym samym standardzie DC.

                  Było by dobrze branży gdyby połączyli siły.
                  Cóż, marzyć można, cuda się zdarzają każdego dnia.
                  • avatar
                    Anonim20
                    4
                    Po włączeniu opcji Nvidia FUR w kal of duti : duszki
                    framerate ładnie leci w dół, a pieseł bądź wilczek wyglądem sierścią dupy nie urywają za przeproszeniem i te bugi z tą sierścią (pies biegnie w lewo sierści w prawo,pies stoi w miejscu,sierść staje na baczność jak kolce i jeża)
                    Kolejny zbędny bubel by lecieć do sklepu i kupić grafę za 2-3 kafle i napędzić te marketing znów,oczywiście głupców nie zbraknie
                    • avatar
                      Chiny_X
                      3
                      Jak dla mnie powinna to być uniwersalna funkcja zawarta w DX, podobnie powinni zrobić z silnikiem fizyki, a nie takie sranie w banie.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        1
                        ktoś w ogóle zwraca uwagę na takie detale? Ja rozumiem, że grafika w grze musi być świetna itd. ale takie szczegóły to nawet dla mnie przesada.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          1
                          Fajnie, że grafika się posuwa do przodu, ale mnie takie rzeczy nie ruszają. Wolałbym, żeby gry były lepiej optymalizowane niż miały coraz lepszą grafikę.

                          Najpierw optymalizacja, a potem pakowanie cudów, których i tak nie widać gdy się gra.
                          • avatar
                            carbo888
                            0
                            A co z physx?
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Jak na moje oko to bardzo mało to wnosi do czegokolwiek. Często pies z furem off wygląda lepiej niż z futrem on. Futro rusza się nienaturalnie, wydaje się za delikatne. Lepsza textura na kundlu dałaby lepszy efekt wizualny przy nieporównywalnie mniejszym zapotrzebowaniu na moc.
                              • avatar
                                Balrogos
                                -1
                                Czyli zreżnąć pomysł od AMD przynajmniej konkurencja będzie ale tak czy siak jak widze psa który sie nie rusza a futro rusza najdrobniejszy podmuch jakby to był jedwab to uważam że coś jest nie tak jakby brakowało wagi temu futru.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  -15
                                  Bardzo mi się podoba że NVidia goni AMD pod względem tej technologii :)
                                  Jedyne czego żałowałem podczas przesiadki od czerwonych do zielonych to brak TressFX, a tutaj takie miłe zaskoczenie :D
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    zero realizmu mam owczarka i jego sierść się tak nie porusza :D bliżej jej do tego w fur off.
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      "nVidia HairWorks - jesteś tego wart!" TM
                                      • avatar
                                        eryk1310
                                        0
                                        na takie szczegóły to ja już nie patrze ma byc dobra fabuła i tyle :) grafika to tylko dodatek : )
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          Te zwierzęta bez tej technologii wyglądają jak by ktoś je ogolił.
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            widzialem tylko sama siersc na tym filmiku pokazowym, wlosow i roslinnosci brak ???? ;)
                                            • avatar
                                              mjwhite
                                              0
                                              a czy w wersji 3.0 będzie automatycznie zmieniał futro na zimowe?