Gry

Nvidia wzbogaca silnik Unreal Engine 3

przeczytasz w 1 min.

W San Francisco trwa kolejny dzień jednej z najważniejszych imprez w branży związanej z grami. Mowa o Game Developers Conference 2010.

Podczas imprezy Nvidia ogłosiła, że silnik Unreala zyska teraz wsparcie dla technologii 3D Vision. Producent kart graficznych oraz Epic Games zapowiedziały dziś wprowadzenie obsługi technologii w silniku Unreal Engine 3. Tym samym wszyscy producenci gier, które korzystają z tego silnika gier będą mogli skorzystać z możliwości jakie przynosi zintegrowana obsługa technologii 3D Vision.

3D Vision wzbogaci także funkcje popularnego zestawu programistycznego firmy EPIC - Unreal Development Kit (UDK) - czyli bezpłatnej wersji silnika UE3 wykorzystywanej obecnie przez ponad 200 000 użytkowników. Nowa technologia umożliwi im stworzenie trójwymiarowych scen z efektami, które widzowie znają tylko z kina.

Kilka faktów o technologii Nvidia 3D Vision oraz silniku Unreal Engine 3:

  • Na silniku UE3 stworzono wiele najpopularniejszych gier na rynku, w tym: Gears of War i Gears of War 2, Shadow Complex, BioShock 2, Mass Effect i Mass Effect 2, Borderlands oraz Batman: Arkham Asylum.
     
  • Zaktualizowane wersje silnika Unreal Engine 3 oraz zestawu UDK zostaną udostępnione w niedalekiej przyszłości wszystkim licencjobiorcom. Każda gra stworzona za pomocą tej (lub nowszych) wersji platformy będzie cechować się wbudowaną obsługą technologii 3D Vision.
     
  • 3D Vision to technologia na rynku rozwiązań wyświetlania trójwymiarowego obrazu, która obsługuje gry PC oraz fotografie, filmy, standard Blu-ray 3D i możliwość przeglądania Internetu w trzech wymiarach.
     
  • W zestawie 3D Vision znajdziemy parę bezprzewodowych, aktywnych okularów migawkowych oraz bezprzewodowy nadajnik podłączany do gniazda USB. Technologia współpracuje z kompatybilnymi monitorami LCD z częstotliwością odświeżania 120 Hz, a także z telewizorami i projektorami 3D. Użytkownicy muszą też posiadać kartę z procesorem graficznym Nvidia GeForce 8800 GTX lub nowszym.

Źródło: Nvidia, Epic

Komentarze

35
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    danieloslaw1
    0
    A radek potem beczy! ahahaaa
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      takie odnosze wrazenie ze po tym calym avatarze to 3d jakby przycicha... potrzeba kilku nastepnych takich avatarow zeby to porzadnie rozkrecic hehe
      • avatar
        Darxis
        0
        No to teraz czekam na zaktualizowaną wersję UDK
        • avatar
          Dragon
          0
          W sumie co pokazuje ten filmik?
          • avatar
            XaRaDaS
            0
            Dobra, ale to nie jest 3D ;) dla mnie 3D to tak jakbym się poczuł w tym filmie czy grze, niech dadzą okulary i filmy, gry gdzie obracając głowę będę zmieniał kąty widzenia, a nawet żebym mógł się obrócić i zobaczyć co się za mną dzieje. Dla mnie to będzie dopiero 3D, a to jest tylko pseudo 3D.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              A Bioshock nie jest przypadkiem na Unreal Engine 2?
              • avatar
                kory2
                0
                Oba Bioshocki są na UE3. Jeszcze Mass effect 1 i 2 i wiele wiele innych gier jest na ue3 i silnik potrafi wszystko jest bardzo elastyczny jak i silnik source. Każdy typ gry wyjdzie na tych silnikach.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Pan Sieradzki pisze, że Bioshock 2 jest na UE 3 a Pan Maciej Gan, iż jest na UE 2.5...
                  Media kłamią!!!

                  A tak na poważnie to może się zdecydujecie i dojdziecie do kompromisu? Może UE 2.75? ;)
                  • avatar
                    kory2
                    0
                    może jest tak naprawdę na silniku UE 2.99 ?
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      No i nastepna wojna formatow sie szykuje i co teraz beda gry 3d dla nvidi i dla ati osobno ? Durny pomysl tak jak z physixem.
                      A moze by tak wspolny standard 3d i fizyki a pozniej wyscigi kto lepiej go wspiera ? a nie przepychanie na sile swojego pomyslu.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        czyli tak jak mowilem bioshock jest na ue3