Podzespoły

OCZ - co z gwarancją po przejęciu firmy?

przeczytasz w 1 min.

Firma OCZ Technology Group ogłosiła upadłość, lecz po jej przejęciu przez koncern Toshiba powstał OCZ Storage Solutions.

OCZ Storage Solutions logo

Na przełomie ubiegłego i bieżącego roku firma OCZ (OCZ Technology Group) ogłosiła upadłość, a następnie została przejęta przez koncern Toshiba – w efekcie powstała nowa firma OCZ Storage Solutions, która będzie się zajmować wyłącznie produkcją dysków SSD. Nie należy jednak zapominać, że stary OCZ oferował również inne podzespoły komputerowe – co się stanie z przyznaną na nie gwarancją?

W przypadku nośników z serii Vertex (Vertex, Vertex 2, Vertex 3, Vertex 3.20, Vertex 4, Vertex 450 i Vertex 460), Vector (Vector i Vector 150) oraz RevoDrive (RevoDrive, RevoDrive 3 i RevoDrive 3 x2, lecz za wyjątkiem ReveDrive Hybrid) warunki gwarancji pozostają niezmienione. Nieco inaczej wygląda sytuacja z modelami Agility (Agility, Agility 2, Agility 3 i Agility 4), bowiem ich gwarancja została skrócona i nie może trwać dłużej niż do 22 stycznia 2015 roku, ale pod warunkiem, że wcześniej udzielona trwała co najmniej właśnie do tego dnia – w innych przypadkach jest to termin ustalony podczas zakupu.

Dla posiadaczy starszych dysków (serie Core, Apex, Solid, Solid 2, Solid 3, Colossus, IBIS, Enyo, Nocti, Synapse, Octane S2, Octane S3, Onyx, Petrol i RevoDrive Hybrid) oraz innych podzespołów (pamięci RAM, zasilacze, pendrive'y i karty graficzne) nie mamy dobrych wieści. Wraz z upadłością firmy OCZ Technology Group, gwarancja producenta przestała obowiązywać i obecnie można się jedynie powoływać na tą udzieloną przez sprzedawcę.

Źródło: ComputerBase

Komentarze

32
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    idzpro100
    13
    OMG. Wysyp gimbazy nie znających swoich praw. Wedle prawa po bankructwie firmy sklep jest zobowiązany po awarii wymienić sprzęt na działający. Do 2 lat od zakupu. A na marginesie, to dlaczego Toshiba ma uznawać gwarancję innego producenta? Nie oni to produkowali, więc jest dobrze, że w ogóle uznają ją na dyski SSD. Toshiba kupiła dział dysków SSD, więc zasilacze ich nie dotyczą. Z resztą to wina OCZ, bo sami doprowadzili się do bankructwa
    • avatar
      Melman1980
      11
      Uuuuuuu...zdążyłem opchnąć OCZ ZT 2 tyg temu :)
      • avatar
        Konto usunięte
        5
        Nie dobrze. Szkoda że Toshiba nie zechciała zadbać o starsze produkty.. :(
        Mam nadzieję że ich nowe będą objęte długą i dobrą gwarancją.
        • avatar
          ziemjak
          2
          Sam mam zasilacz StealthxStream 2 od 14 miesięcy więc powinienem mieć jeszcze 22 m-ce gwarancji. Mam nadzieję, że nic mu się nie przytrafi złego i nie będę musiał walczyć ze sprzedawcą w sklepie o swoje prawa
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            Nie ukrywam cieszę się ,że OCZa już nie ma :D
            A miałem kupić ich zasilacz, dobrze, że tego nie zrobiłem :)
            • avatar
              Latros
              0
              Na zasilaczu została jeszcze gwarancja na 24 miesiące. Toshiba zrobiła ludzi w jajo całkowicie.
              • avatar
                Aciej
                0
                Coś tutaj jest nie tak. Skąd dokładnie pochodzi ta informacja?
                Gwarancja producenta to nie dobra ich wola. To prawo nabyte razem z materialnym sprzętem w momencie zakupu. Nadal mamy prawo dochodzić swoich praw.
                Są tak naprawdę dwa wyjścia, Toshiba kupując masę upadłościową będzie zobowiązana do uznawania gwarancji. Albo w umowie zakupu było wyszczególnione, że osoba która dostała kasę od Toshiby za dział dysków będzie zobowiązany do uznawania gwarancji producenta.

                A dodatkowo nie ma takiej możliwości by producent zmniejszył długość gwarancji urządzeniem które zostały już sprzedane.

                Jeszcze raz, Jakie jest dokładne źródło tej informacji bo ComputerBase też nie podał żadnego dokładne źródła.
                Wygląda jakby benchmark powołał się na jakiegoś brukowca bez pokrycia.
                • avatar
                  jkbrenna
                  -1
                  ciagle mylimy garancje od strony prodecenta w strone sprzedawcy i od strony sprzedawcy w strone koncowego nabywcy...a do Meiman , to nie ma sie czym chwalic...
                  • avatar
                    wdowa94
                    -6
                    Fooooooch!
                    Nigdy nie miałem nic z "oto jest szyby", jednak teraz już wiem, że nie jest to przypadkiem.

                    Gievaj mje kase i spłoń używając mego urządzenia...
                    • avatar
                      Melman1980
                      0
                      Jkbrenna e tam nie ma czym. Z zasilacza byłem bardzo zadowolony ale coś czuję ze musiałbym sie handryczyć ze sprzedawca jakby co
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        :-O
                        • avatar
                          jsq.olecko
                          0
                          Bijecie pianę z tym OCZ. Dawno temu miałem Vertex2 60gb. Używałem około 2 lat i sprzedałem znajomemu, któremu do dziś bez problemu działa. To już pół roku. Od tego czasu mam Vertex4 120gb i również gra muzyka.
                          • avatar
                            Andari
                            0
                            qrwa no i po gwarancji...
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              No ja pier, kupiłem zasilacz w listopadzie zeszłego roku. W czas ogarneliście, że po gwarancji producenta.