• benchmark.pl
  • Ciekawostki
  • Entuzjastyczny jak Polak - wygląda na to, że uwielbiamy cyfrowe usługi. Oto jakie najbardziej
Ciekawostki

Entuzjastyczny jak Polak - wygląda na to, że uwielbiamy cyfrowe usługi. Oto jakie najbardziej

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2019-11-27

Szybkość, wygoda i uniezależnienie od miejsca czy czasu to trzy podstawowe cechy, za które Polacy uwielbiają cyfrowe usługi i produkty. Słowo „uwielbiają” wcale nie jest przesadzone, na co najlepszym dowodem jest ostatnie badanie Mastercard.

Polacy doceniają i korzystają z cyfrowych usług, jak pokazuje badanie Mastercard

Trzech na czterech Polaków nie wyobraża sobie życia bez mailowania, poszukiwania takich lub innych informacji w Internecie oraz korzystania z portali społecznościowych. Dwóch na trzech miałoby też problem z poradzeniem sobie bez sklepów internetowych i nawigacji cyfrowej. To niektóre z wniosków po lekturze wyników badania opublikowanych przez Mastercard.

Codzienność bez komunikatorów internetowych, możliwości opłacania rachunków bez wychodzenia z domu czy też dodawania i podglądania wydarzeń w cyfrowej wersji kalendarza? Aż 65 proc. Polaków nie potrafiłoby sobie jej wyobrazić. Lubimy też sprawdzać pogodę w aplikacji, słuchać muzyki oraz oglądać filmy i seriale w serwisach streamingowych – do czego przyzwyczaił się już co drugi z nas.

Mastercard infografika cz.1

Entuzjastyczni Polacy na tle Europejczyków, szczególnie jeśli chodzi o finanse

Ze względu na to, w jakim sektorze działa Mastercard, nie dziwi fakt, że w swoim raporcie firma podkreśla znaczenie cyfrowych usług finansowych. Zwraca konkretnie uwagę na to, że w kraju nad Wisłą ich popularność jest znacznie większa niż ogólnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Przykładowo z bankowości online korzysta 81 proc. Polaków i tylko 63 proc. Europejczyków. 

Szczególnie lubimy też korzystać z usług finansowych na smartfonach. Aż 63 proc. z nas korzysta z bankowości mobilnej, a średnia dla Europy Środkowo-Wschodniej wynosi 52 proc. Jeśli zaś chodzi o płatności mobilne, to odsetki wynoszą odpowiednio: 52 i 40 proc. Entuzjastycznie jesteśmy też nastawieni na płacenie za pomocą gadżetów typu wearables, takich jak smartwatche czy opaski.

Cyfryzacja? Polacy chcą więcej! Gdzie jest pole do rozwoju pod tym kątem?

Jeśli chodzi o finanse, komunikację i rozrywkę, to usług cyfrowych nie brakuje. Coraz lepiej wygląda też w Polsce e-administracja. Gdzie zatem jest pole do rozwoju? Ankietowani odpowiedzieli, że chcieliby innowacji przede wszystkim w trzech obszarach – to edukacja (41 proc.), służba zdrowia (40 proc.) i transport publiczny (30 proc.). Liczą też na to, że coraz częściej wykorzystywane będą nowinki technologiczne, takie jak wirtualna rzeczywistość (60 proc.) i sztuczna inteligencja (55 proc.).

Mastercard infografika cz. 2

A jakie jest wasze podejście do tego tematu? Bez jakich usług cyfrowych nie wyobrażacie sobie codzienności, a czego wam pod tym względem brakuje? Zapraszamy do rozmowy w komentarzach.

Źródło: Mastercard, informacja własna

Warto zobaczyć również inne newsy o finansach na co dzień:

marketplace

Komentarze

2
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zafałszowane wyniki. Brakuje usługi na P ;-)
  • avatar
    Skarbówka ma powody do zadowolenia