• benchmark.pl
  • Gry
  • Quake: jak wyglądałaby gra, gdyby powstała w 2011 roku
Gry

Quake: jak wyglądałaby gra, gdyby powstała w 2011 roku

opublikowano przez Jakub Kralka w dniu 2011-11-04

Od kilku lat gracze i media zawzięcie dyskutują na temat tego dokąd zmierza branża gier. Dywagacje, felietony i pełne emocji dyskusje czasem zawodzą, a wtedy zostaje miejsce już tylko na satyrę.

YouTube'owy użytkownik kmoosmann w jednym ze swoich filmików opublikowanych na łamach filmowego serwisu Google w nieco żartobliwym tonie zastanawia się jak Quake - żywa legenda gatunku FPS - mógłby wyglądać, gdyby powstał dzisiaj.

Quake

Filmik został zrealizowany przy wykorzystaniu technologii firmy Bethesda, a sam autor zadaje pytanie "quo vadis gatunku FPS?". Spójrzcie zresztą sami:

Już kilkanaście miesięcy temu Maciek Piotrowski na łamach serwisu przyglądał się z bliska trendom w świecie gier. Część z nich niepokoiła naszych czytelników. Wśród największych zagrożeń wymieniano właśnie przesadne upraszczanie produkcji, które trafiają na sklepowe półki, a także dodatki DLC będące częstą przyczyną okrajania fabuły pełnoprawnych wydań.
 

Mamy nadzieję, że w tych grach nie będzie zbyt łatwo:

Źródło: youtube

marketplace

Komentarze

46
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pokolenie młodocianych d***bili to i gry robione na ich poziomie.
  • avatar
    Jak dla mnie tylko Quake 2 był i będzie najlepszym fpsem w jakiego kiedykolwiek grałem. Grafika, muzyka i świetny gameplay. Do tego mroczny klimat - dla 11 latka to był prawie horror ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Miło zobaczyć, że nie jest się wyobcowanym wariatem i ktoś jeszcze czuje to samo ;)

    Ja nie trawie dzisiejszych gier i tych systemów prowadzenia za rękę i podpowiedzi co parę sekund, świecących walizek i broni żeby ich nie przegapić. DLC pojawiających się w 24h po premierze gry kosztującej 200pln. Tego samego, wtórnego gameplaya, przeciwników odradzających się w nieskończoność jeśli nie zrobisz kroku dalej.

    Nadal gram w HL2, którą uważam za genialną grę. Nie ma tam żadnych podpowiedzi, a mimo to człowiek automatycznie łapie do czego można używać np. gravity gun. Widać na każdym kroku, że robił ją geniusz i miłośnik gier, a nie tylko pieniędzy. Ten 7 letni dziadek z modem cinematic ma lepszą grafikę niż niejedna gra dzisiaj. A animacja postaci? Mimika twarzy?!! Fizyka? Twórcy DE:HR i nie tylko powinni pograć i zobaczyć jak się to robi.

    P.S.

    "Shoot enemies to kill them!" powala ;)
  • avatar
    Coś w tym jest. Przeglądam statystyki gier na Steam i okazuje się, że spora część graczy nie przeszła nawet pierwszego poziomu :D
  • avatar
    a)
    http://www.youtube.com/watch?v=giMnjWFk3Os

    b)
    http://www.youtube.com/watch?v=KQ7y57qdZCQ
  • avatar
    Chyba najbardziej grywalna częścią był Quake 3, fizyka lepsza niż w 2, szybsza gra,strafe jum, roket jum, zajebiste mody.... jeden z lepszych Urban Terror
  • avatar
    to były piękne chwile - Q1,2,3, początki CS, starcraft i warcraft, a wszystko w kafejkach internetowych. Robiliśmy zrzutkę i graliśmy całą noc. Turnieje o pizzę i takie tam. Pierwsze ligi robione przez zapaleńców. Chyba jedyne podobne emocje miałem kiedy zaczynałem grać w team fortress 2. Dzisiaj dobre i bardzo dobre gry wychodzą niemal co tydzień, więc nie ma się co dziwić że większość ich nie przechodzi (dochodzą do momentu w którym gra staje się trudniejsza i dają sobie spokój).
  • avatar
    Rage gra w którą chciałem zagrać.... A po instalacji odinstalowalem ja po 10 minutach zabawy :/ Jedyna nadzieja w diablo 3 a jeżeli i to zepsują to stracę wiarę w dzisiejsze gry....
    Zaloguj się
  • avatar
    Popatrzcie co DICE zrobiło z Battlefield 3. To jest poprostu teraz gra dla samolubnych debili. Życie się same regeneruje , pojazdy się same naprawiają , amunicja w pojazdach jest nie limitowana , wywalili komandora , kretyński system z unlockami do pojazdów (samolot/heli bez flar i rakiet to tylko debil z EA mógł wymyślić) , tylko dwie frakcje (gdzie są Chiny , gdzie MEC , gdzie UE) , strzelanie nie wymaga praktycznie skilla ot poprostu walisz całą serią in rambo style. Tylko 4 klasy zamiast 7 . Tylko 4 graczy w squadzie zamiast 6. Zjebana mapa bez możliwości wydawania rozkazów.

    Gdyby gra się nazywała Bad Company 3 to bym nie marudził ale nazywanie tego gniota następcą Battlefield 2 to jest duuuuże przegięcie!
    Zaloguj się
  • avatar
    jak zawsze ogladalem screeny z tego quake w secret service to bylo cos poza zasiegiem... cos pieknego a potem zobaczylem to u kumpla na p133 i spac nie moglem... mialem wtedy amige... a za miesiac pc. :D .a dzis to moj telefon to ciagnie z palcem w d. tak samo jak czesc trzecia i jakos na mnie to wrarzenia nie robi ani sie grac nie chce... czasy sie zmieniaja i juz nie ma tltego parcia co kidys... albo ja juz za stary po prostu jestem...
    Zaloguj się
  • avatar
    He he naprawdę dobre i niestety prawdziwe
  • avatar
    Ech co za czasy były. Pamiętam jak w nocy w pracy zagrywaliśmy w Wolfa....
    A po premierze StarWars w kinach marzyło się żeby polatać i postrzelać w tych realiach. Trochę trzeba było poczekać na spełnienie marzenia i powstania Segi Mega Drive z rozszerzeniem do 32bit. To był szok graficzny. Pierwszy PC PIII 550MHz/256/BE6/TNT2 Quake, Doom, StarWars itd. Swoją drogą ciekawe jak taki pierwszy StarWars by wyglądał po liftingu :-)
  • avatar

    hehe filmik dobry:) początek rozwalił mnie na łopatki: "graphics on/of"
    PS: zapomniał dodać autoaim...
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie Quake to gra legenda! Teraz takich gier nie robią jak kiedyś albo może to ja się starzeje...
    Zaloguj się
  • avatar
    Sprawa dotyczy również Splinter Cell'a, NFSa i wielu innych. Kiedyś świetna gry. Obecnie szambo!!!
    W tym szambie wszystko musi się świecić jak psu jajca. Menu wręcz dla debili. Wiele dzisiejszych gier nie ma klimatu. Weźcie np F1 2011. Jak w to grać? Zero realizmu! Czy naprawdę tak ciężko zrobić przełącznik Arcade/Simulation?!
    Zaloguj się
  • avatar
    Sama prawda. Poziom trudności w dzisiejszych grach jest..., a może raczej go nie ma?
  • avatar
    jak dla mnie powstał własnie wtedy kiedy miał powstać nic bym nie zmienił :) to były inne czasy teraz to nie byłoby to samo
  • avatar
    narzekacie jak dziadki- "za moich czasów to było lepiej". Może po prostu gry podobały się wam bardziej jak byliście młodsi, bo mieliście bardziej rozwiniętą wyobraźnię i gry bardziej was wciągały, to było coś nowego. A teraz po przejściu 100nej gry mając po xx lat, zamiast grać w grę od samego początku zaczynacie ją oceniać?
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Nuda
  • avatar
    Jeśli o FPS idzie to ja się nawet cieszę. Nie potrafię dobrze celować myszką, strzelać, nie czuję dobrze przestrzeni na planszy gry, w MP zawsze w każdej grze dostawałem największe baty - nie potrafię w to grać, ale dzięki takiemu poziomowi trudności jak obecnie przeszedłem bez problemu tak Rage jak i wszystkie części Call of Juarez.
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Zaraz wejdzie jakiś dzieciak i powie " to wszystko przez konsole gdyby nie one to, miałbym już realistyczna grafikę a game-play się nie liczy " a później w innym komentarzu przy jakiejś grze napiszę :
    " Opłaca mi się przejść z xp sp 2/3 na Win 7 64-bit ? "

    ...
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    Quake to ikona, jedyny słuszny wzór dla dzisiejszych fps.
    a BF3 to już nie to samo. najlepiej wspominam BF Vietnam (ten stary, nie jako dodatek) i BF 2142 (trochę futuryzmu nikomu nie zaszkodzi)
  • avatar
    Chętnie wróce do Quake i porobię rocket-jumpy :D
  • avatar
    Zajebiście poleciał :-D

    "This is the boss encounter - be smart !!!"

    Strzelił w głaz i po bosie :-)))))))))))))

    Śmieszne, ale jakże prawdziwe.

    Pzdr