Na topie

Karty Radeon RX 480 i RX 470 można zmodyfikować do RX 580 i RX 570

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: AMD Polaris AMD Radeon Na Topie Radeon 400 Producenci: AMD

Po modyfikacji uzyskujemy ciut lepsze osiągi, ale trzeba się liczyć z wyższymi temperaturami. Powodzenie takiej operacji nie jest jednak w 100% pewne.

  • Karty Radeon RX 480 i RX 470 można zmodyfikować do RX 580 i RX 570
A A

Za nami premiera kart graficznych Radeon RX 580 i RX 570, które oferują bardzo podobną specyfikację do starszych modeli Radeon RX 480 i RX 470. Można nawet powiedzieć, że to tylko odświeżone konstrukcje. Efekt? Potwierdziło się to, co podejrzewano już od jakiegoś czasu - stare karty można przerobić do nowszych modeli.

Karty Radeon RX 580 i RX 570 bazują na układzie graficznym Polaris 20, który tak naprawdę jest usprawnionym układem Polaris 10 - stosowanym właśnie w starszych modelach Radeon RX 480 i RX 470. Głównie różnice między kartami sprowadzają się do innego BIOS-u, a zatem innych poziomów napięć i wyższych zegarów, a to z kolei wpływa na nieco lepsze osiągi nowszych konstrukcji.

Sapphire Radeon RX 470 zmodyfikowany do RX 570 - wydajność
Wydajność karty Radeon RX 470 zmodyfikowanej do RX 570 w benchmarku Unigine Superposition (niższe osiągi są spowodowane zastosowaniem słabszego procesora)

Użytkownik BigMaMaInHouse z forum Guru3D zmodyfikował model Sapphire Radeon RX 470 Nitro+ 4GB do nowszego Sapphire Radeon RX 570 Nitro+ 4GB – co prawda obydwie karty różnią się budową, ale po wgraniu nowego BIOS-u stary akcelerator zaczął być rozpoznawany jako nowszy model. Wyższa wydajność została okupiona wyższymi temperaturami, ale użytkownik nie odnotował żadnych problemów z działaniem komputera.

XFX Radeon RX 480 zmodyfikowany do RX 580
XFX Radeon RX 480 po modyfikacji jest wykrywano jako RX 580

W przypadku Radeona RX 580 też można zastosować taką sztuczkę, co z kolei potwierdził użytkownik TonybonJoby z forum TechPowerUp – zmodyfikował on kartę XFX Radeon RX 480 8GB do modelu Sapphire RX 580 Nitro+ Limited Edition 8G. Zmodyfikowana karta bez problemu pracuje z ustawieniami nowszego modelu, co potwierdzono w testach Furmark i Wiedźmin 3.

Czy warto modyfikować stare karty do nowszych modeli? To zależy czy jesteśmy w stanie zaryzykować uszkodzenie karty dla uzyskania trochę lepszej wydajności. Warto bowiem zauważyć, że tego typu modyfikacje nie zawsze muszą się powieść, a w takiej sytuacji łatwo o uszkodzenie karty graficznej (najlepiej więc eksperymentować z konstrukcjami wyposażonymi w podwójny BIOS). Zainteresowanych odsyłamy do wątków na forach Guru3D i TechPowerUp, gdzie opisano proces modyfikacji kart przy użyciu aplikacji ATIFlash. Pamiętajcie, że nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie sprzętu.

Źródło: Guru3D, TechPowerUp

Odsłon: 6399 Skomentuj newsa
Komentarze

37

Udostępnij
  1. shoken
    Oceń komentarz:

    -16    

    Opublikowano: 2017-04-19 19:48

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Jak ktos gra w Full HD to na co mu lepsza karta od tego RX,ludze mysla ze jak kupia lepsza karte to beda lepszymi graczami a to jest tylko zludzenie bo dobry gracz pokona slabego nawet jak ma duzo gorszy komputer.To jest takie tlumaczenie a slabo mi idzie w grze to kupie lepsza karte graficzna i bede wymiatac.No niestety tak nie jest.A do Full HD to taki RX spokojnie wystarcza te lepsze modele GTX sa do wyższych rozdzielczości.

    Skomentuj

    1. barpiw
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-04-19 20:23

      Jeżeli zejdziesz z ustawień graficznych to wystarczy. Ale są tacy którzy chcą mieć ultra w przynajmniej 60 klatkach, a do tego te RX-y nie wystarczą.

      Skomentuj

    2. sharkowy
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2017-04-19 20:34

      Wybierz jedno
      1. Full HD, max detale, 60fps
      2. seria RX

      Ale w pewnym sensie masz rację. Wielu graczy kupuje np. GTX 1080 żeby grać w dosyć lajtowe gierki (powiedzmy CS czy H1Z1) i to w full HD.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Pioyer
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-04-19 20:39

        zalezy od gry w jednej bez problemow ma 60FPS'ow a w innej wyciagnie 40FPS'ow

        Skomentuj

      2. shoken
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-04-19 21:15

        Gry chodza w rzeczywistosci lepiej niz to wynika z tych roznych testów bo oni testujac gry wynajduja poszczególne miejsca ktore najbardziej obciążają karte i procesor a w normalnej grze sie do tego nie przywiązuje uwagi.Na slupkach te FPS sie licza w w grze to jest zupelnie bez znaczenia pod warunkiem ze jest zachowany poziom plynnosci.Te propagande FPS nakrecaja po to zeby kupowac te drozsze karty co dla doswiadczonego gracza jest bez roznicy z tymi tanszymi.Np taki RX i GTX to jest to samo ,karty wyswietlaja ten sam obraz tylko FPS jest inny i to jest jedyna roznica.

        Skomentuj

        1. kubas246
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-04-19 22:38

          FPS i jakość grafiki, więc nie do końca ten sam obraz. Nie wiem jak to określić, ale powiedzmy że czują pewnego rodzaju dyskomfort jeśli gram i mam poniżej tych 50FPS. Tak, jestem w stanie odczuć że mam 40FPS a nie 50-60 i mi to przeszkadza. Kwestia przyzwyczajenia się do dobrego 60FPS. Nie jest to efekt psychologiczny, bo nie mam włączonego licznika FPS. Po prostu mieszam ustawieniami aż poczuję, że jest faktycznie płynnie.

          Skomentuj

          1. barpiw
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-04-19 23:16

            No oczywiście. Mnie osobiście już 50kl/s strasznie drażni i dla mnie jest nie grywalne. Musi być stale 60 bez żadnych spadków, choćby pięciu!

            Skomentuj

          2. shoken
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2017-04-19 23:22

            Ja jak gram czasem to nie włączam miernika FPS i wtedy podświadomie sobie myślę ze jest stale 125 FPS i faktycznie gra sie dobrze a jak pomyśle ze jest stale 25 FPS to wtedy mi nie pasuje.Czytajcie taka ksiazke potęga podświadomości

            http://audioteka.com/pl/audiobook/potega-podswiadomosci?zanpid=2289889074586655744
            tutaj można posłuchać fragment

            https://www.youtube.com/watch?v=3eO_3FAccX4
            liczbe FPS w grach mozna zwiekszac lub zmienjszac za pomoca lewej lub prawej polkuli mozgowej.Lewa zwieksza a prawa zmniejsza FPS.

            Skomentuj

          3. barpiw
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-04-19 23:31

            Licznik z FPS-ami odpalam tylko wtedy, gdy czuję że jest ich za mało. I aby ustawić grafikę tak, żeby wyglądała jak najlepiej trzymając płynność, czyli 60 klatek. Serio odczuwam spadek nawet 5 klatek w dół. Być może mam jakiś dziwny sprzęt lub po prostu się przyzwyczaiłem tak bardzo do "magicznej 60" że inaczej grac nie potrafię.

            Skomentuj

          4. shoken
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2017-04-19 23:37

            No moze masz dobry wzrok albo jakis dziwny monitor,ja jak pomedytuje z polk godziny siade do kompa to mam stale FPS na dobrym poziomie.Zreszta jak sie w grze zwraca uwage na takie rzeczy jak FPS to gra jest nudna.Bo gra powinna byc interesujaca i wciagac gracza cos jak dobra ksiazka albo film.No a jak sie gra i sie mysli o FPS i zauwaza drobna zmiane na poziomie 5 FPS to ta gra nie jest warta funta klakow i nie warto sie nudzic grajac w nią.

            Skomentuj

          5. barpiw
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-19 23:44

            Mam takie dziwne zboczenie, że pierwsze co to właśnie zwracam uwagę na to czy gra działa w odpowiedniej szybkości. Takie małe różnice w sumie to bardziej czuć na myszce niż widać, dopiero koło 50 rzuca sie w oczy że zamulona.

            Skomentuj

          6. Alcedo1
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-04-20 08:13

            A nie masz racji, a dlaczego pograj w multi BF1, to zobaczysz jak skoki klatek wpływają na komfort grania.

            Skomentuj

          7. shoken
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-04-20 16:03

            Gry sieciowe to jest troche inne zagadnienie ,tam sie liczy oprocz FPS wysoki ping bo jak bedziesz mial wysoki FPS to i tak ci nic nie da jak bedziesz mial slaby PING bo niby jak klient ma liczyc co sie dzieje w grze skoro nie ma informacji od serwera.Sieciowki sie opieraja na ciaglej komunikacji klient serwer ,jak ta komunikacja jest zaklocona albo zbyt wlna to wtedy mimo ze masz duzo FPS to i tak nic z tego bo klient bedzie pracowal z szybkoscia komunikacji do serwera ,a jak masz slaby ping to masz lagi i gracze z mniejszym FPS ale lepszyzm PING będą mieli duza przewagę.

            Skomentuj Historia edycji

          8. Himoto
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-20 14:56

            Jeżeli masz że tak to ujmę słaby monitor, albo jakieś cuda na kiju zamiast GPU, to stety ale tak to wygląda że pewne gry tylko przy natywnym odświeżaniu z identycznym jak odświeżanie FPSem wyglądają jak powinny.

            Kiedyś czytałem na temat prowadzonych [badania sprzed kilku lat] badania z zawodowymi graczami i wykazano że nawet najbardziej przyzwyczajone oko ludzkie do wysokiego odświeżania z wysokim FPSem, w większości przypadków nie zauważy nawet delikatnych spadków poniżej wartości 55FPS. Określono też granice komfortu który zaczyna się już przy 30 FPS [stąd też częściowo wzięło się konsolowe rozwiązania na granie w 30FPS :P], które niestety nie dają w pełni odczucia komfortu w bardzo szybkich scenach, gdzie ma się wrażenie gumowego opóźnienia, stąd przyjęło się za normę 60FPS z ustawieniem odświeżania ekranu na wartość 60Hz.
            Co niektórzy pewnie zaczną wyskakiwać z tekstem iż odświeżanie powinno być wyższe niż max FPS, otóż nie, jeśli karta trzyma stabilne 60FPS ale nie więcej niż 75, w danej grze to włącza się ogranicznik do 60FPS i ustawia monitor/ekran na 60Hz, wtedy masz poprawne odczucie płynności[o ile sama gra nie ma walniętej optymalizacji].

            W spokojnych scenach pełne uczucie płynności bez zauważalnej gumowatości podobno osiąga się właśnie przy 50FPS, zaś przy najszybszych scenach w grach [tutaj jak ktoś chce niech włączy sobie OSU na ekranie 144Hz - to zobaczy o czym mowa] punkt pełnej płynności jest strasznie rozstrzelony z powodu wielu zmiennych w tym i poziomu wypoczęcia gracza. Określono że dla jednych 60FPS będzie w pełni satysfakcjonujący, zaś dla innych nawet 200FPS+200Hz będzie nadal za wolne. Testy robiono tak ze gracze nie wiedzieli kiedy i jaki FPS i odświeżanie mają podczas grania, mieli tylko naciskać przycisk gdy gra im się źle lub dobrze.

            Dlatego wszystko zależy od tego w jaki typ gier grasz, jak często obserwujesz tearing w grach i wiele innych zjawisk niepożądanych. Także od tego czy grasz na zsynchronizowanym ekranie z FPSem, bo nie prawdą jest ze 60-65FPS lepiej wygląda na 120Hz czy 144Hz ekranie niż zablokowane 60FPS na 60hz ekranie, trzeba tez pamiętać że wyższe odświeżanie potrafi zmniejszyć o 2-10% ilość FPS w grach, nawet jeśli osiągało się stabilne 60FPS.

            O sprawach jasności ekranu itd już nie będę wspominał, ale warto pamiętać że to także ma ogromny wpływ na odbiór szybkości wyświetlanego obrazu.

            Skomentuj

          9. shoken
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-04-20 15:40

            Dodalbym jeszcze ze FPS w grach sieciowych tez jest przereklamowany bo bardziej sie liczy ping do serwera,np ktos ma ping 25 ms a ty masz 29 ms ,i strzelacie do siebie w tym samym momencie czasu serwerowego,to wtedy serwer otrzyma informacje od klienta z 25 ms o 4 ms szybciej
            i to wystarczy aby jeden gracz przegrqal.W grach sieciowych bardziej rzadza lagi i pingi a nie FPS.

            Nawet moze dojsc takiej sytuacji ze jeden gracz ma lacze ok z pingami dobrymi a drugi ma lacze szybkie ale niestabilne raz ma 25 a raz 125 ms i wtedy nawet jak wypadnie input lag 125 ms temu graczowi a ten z dobrym pingiem strzeli po nim to ta informacja dotrze do serwera pozniej i wyjdzie odwrotnie niz w rzeczywistosci jest.Wiec w grach sieciowych sie liczy bardzie dobry stabilny ping a nie FPS.

            Skomentuj

          10. Alcedo1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-20 19:32

            Dalej uparcie twierdzę że nie masz racji. Mam w bf-ach ponad 2000 h, coś mogę na ten temat powiedzieć.

            Skomentuj

    3. AlexBe
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-04-20 10:43

      Nie no , portal nazywa się benchmark , a kolega się pyta na co komu lepsza karta graficzna :-).
      Spokojnie wystarczy to za mało...

      Skomentuj

    4. mesjan
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-04-20 11:20

      Nie widzicie ludziska że szoken pisze specjalnie te bzdury i pewnie siedzi i się brecha z tych co mu odpisują na poważnie.

      Skomentuj

      1. shoken
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-04-20 16:54

        W grach fps podczas bitwy gra się cały czas uaktualnia na kompie (wiadomo synchronizacja serwer-klient) w momencie wystąpienia lagu klient musi nadrobić tę synchronizację - przetworzyć jakieś tekstury, informacje aby były zgodne z tymi serwerowymi a co za tym idzie przez ten czas zwiększa się obciążenie procesora lub/i karty graficznej bo potrzebuje większej mocy obliczeniowej co znowu wpływa na wydajność gry. (większe zużycie pamięci itp.) No i nie zapominajmy że podczas tego wszystkiego w dalszym ciągu trwa wymiana informacji serwer-klient.

        Skomentuj

        1. VHdvamFTdGFyYQ
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-04-20 17:32

          Jezu, człowieku weź się ku*wa dokształć zanim zaczniesz wypisywać brednie. Jeszcze ktoś Ci uwierzy i będzie dalej powielać głupoty. Już i tak dużo fake newsów krąży w sieci. Nie dokładaj od siebie.
          I nie, nie będę Ci tłumaczył, bo nikt mi za to nie płaci, poświęć swój czas i zgłąb temat.

          Skomentuj

          1. shoken
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-20 17:39

            Czyli uważasz ze lagi nie maja związku z działaniem sprzętu.To ciekawe czemu niektórzy maja szybkie konfiguracje ale mala płynność gry właśnie bo maja lagi.Jak nie wiesz co to jest lag to wlacz sobie jakiegos CS-a czy BF w multi i w tym samych czasie pobieraj torrenty zobaczysz jak fajnie ci sie bedzie gralo.

            Skomentuj

          2. VHdvamFTdGFyYQ
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-04-20 17:56

            Po pierwsze nie pobieram torrentów, bo to nielegalne.

            Po drugie nie napisałem, że lagi nie wpływają na rozgrywkę.

            Po trzecie wpływają, ale w zupełnie inny sposób niż napisałeś.

            Po czwarte, jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to nie odpisuj.

            Po piąte, wykaż choć krztynę zainteresowania i poszukaj sobie jak działa kod sieciowy w grach multi. Jak rozwiązywane są opóźnienia w komunikacji gracz1-serwer-gracz2. I tak dalej i tak dalej.

            Po szóste i ostatnie, proszę nie być z*ebem.

            Skomentuj

          3. shoken
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-20 18:02

            Pierwsze słyszę ze pobieranie torrentow jest nielegalne,większość dystrybucji linuksa w obrazie ISO mozna pobrac przez torrenta.Nielegalne jest tylko pobieranie piratow.Ale same torrenty czyli sieci p2p sa legalne.Po drugie ja troche upraszczam zeby to bylo zrozumiale dla czytających jak ktos chce sobie poczytać rzeczy techniczne to może je znaleźć we wlasnym zakresie.

            Skomentuj

          4. VHdvamFTdGFyYQ
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-04-20 18:16

            Ilość legalnych rzeczy w sieci torrent jest tak znikoma, że o tym zapomniałem, że cokolwiek legalnego tam ktoś wrzuca.

            Twoje uproszczenia są błędne. Jak coś chcesz uprościć i wychodzą bzdury to lepiej tego nie upraszczać w ogóle. Poza tym można bardzo prosto wyjaśnić jak działa komunikacja pomiędzy graczami i serwerem oraz graczami i graczami w grze sieciowej. Poza tym podejść może być pare, różne podejścia do różnych typów gier multiplayer.

            I nie, komputer nie musi nić nadrabiać i się podwójnie pocić jak masz lagi. Moc komputera też nie wpływa na lagi sieciowe. Ani odwrotnie.

            Skomentuj

          5. Alcedo1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-20 19:35

            Bo mają "burdel" na kompie, nie potrafią ustawić sprzętu tak jak trzeba itd.

            Skomentuj

  2. mat9v
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2017-04-19 21:05

    Po co ryzykować skoro to samo można uzyskać zwyczajnie podkręcając starego radka. Chyba że nowy bios daje dostęp do wyższych napięć, co może wpłynąć na stabilność podkręcania (kosztem temperatury).

    Skomentuj

    1. Mir00
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2017-04-19 22:04

      "Głównie różnice między kartami sprowadzają się do innego BIOS-u, a zatem innych poziomów napięć i wyższych zegarów"

      Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem 1/3 artykułu i masz odpowiedź ...

      Skomentuj

  3. Faflucy
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-19 23:08

    Jakich nowych kart? Właśnie ten news świadczy o tym że to są mega kotlety i nic więcej. Gdyby to była jakakolwiek zmodyfikowana konstrukcja rdzenia, to raczej nie dało by się biosów przerzucać. To jest nic innego jak RX480,RX470 z podniesionymi zegarami i nazwany RX580 i RX570.

    Skomentuj

  4. Eternal1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-19 23:58

    1. RX580/570 startują z wyższymi napięciami i wyższymi zegarami względem serii RX400, a mimo to zachowały niezmienne TDP 150/120W. To jest wspominanie usprawnienie w rewizji Polaris20.

    2. RX400 z BIOS-em RX500 zauważalnie przekroczy pułap TDP 150/120W.

    3. RX400 z BIOS-em RX500 nie osiągnie maksymalnego OC którego granice seria RX500 przesunęła o około 50-100MHz w górę.

    Skomentuj Historia edycji

    1. mrocznysedes
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-04-20 09:14

      Jak wykazały testy RXy 5x0 też zauważalnie przekraczają tą specyfikację. ;-)

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-04-20 12:36

        TDP to nie pobór energii. To 2 różne pojęcia.

        Mój GTX1060/3 ma TDP 120W a energii bierze więcej.

        Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-04-20 13:52

      [EDIT]
      Informacje w sieci są niejednoznaczne. RX580/570 mają wyższe zegary i prawdopodobnie też wyższe TDP 185/150W.

      Usprawnienia w RX580 ograniczają się więc do wyższego potencjału OC, 1430-1480MHz dla większości modeli, 1500MHz dla najlepszych.

      Skomentuj

      1. Himoto
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-04-20 15:01

        zawsze to coś, zwłaszcza że wedle doniesień poprawili kilka drobnych, ale uciążliwych błędów.

        Skomentuj

  5. mjwhite
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-04-20 06:59

    http://i.imgur.com/0DB0pVK.gifv

    Skomentuj

  6. Ruter19
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-04-21 01:05

    W tym roku AMD nie zarobi :D

    Skomentuj

  7. Fiona
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-21 21:31

    Czyli coś zaśmierdziało...
    Bo taki numer to jednak świnia podłożona swoim fanom, ba nawet klientom nie będącymi sympatykami AmD

    Pogoń za numerkami złamała kolejną granicę (nie)przyzwoitości

    Skomentuj

  8. Rebelmind
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-04-25 14:00

    Wzgledem RX 480: w tej samej cenie dostajesz fabrycznie wyzej taktowane, lepiej sie krecace, mniej glosne i lepiej chlodzone karty - czyli dokladnie wszstko to, czego mozna oczekiwac od ODSWIEZONYCH modeli (a nie nowej architektury).

    https://www.youtube.com/watch?v=tBjx1QYAt1Q&t=1s
    https://www.youtube.com/watch?v=BWqF5fDAZqA

    Konkurencyjne cenowo? ------------------------------X
    Konkurencyjne wydajnosciowo? ---------------------X
    Dopracowane sterowniki na premiere? -------------X
    Wysoka dostepnosc modeli na premiere? ----------X

    Dodatkowo masz mozliwosc wgrania do 480/470 biosa z 580/570 (na wlasna odpowiedzialnosc), czego AMD Ci nie utrudnia.

    IMHO nie takie zle te "kotlety".

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!