Na topie

Radeony przyśpieszają... w aplikacjach Adobe!

Autor:
Marcin Sieradzki

więcej artykułów ze strefy:
Oprogramowanie

Kategoria: Oprogramowanie Karty graficzne Producenci: Adobe ATi

Pod koniec września na stronach Benchmarka pisaliśmy o wsparciu jakie oferują chipy graficzne nVidia dla aplikacji firmy Adobe. Mowa tu o sprzętowej akceleracji ze strony GPU profesjonalnych kart nVidia Quadro jak i popularnych GeForce'ów. W czym rzecz? Otóż w tle premiery m.in. najnowszych wersji Adobe Photoshop, Adobe Premiere, dowiedzieliśmy się, że procesory graficzne nVidii będą sprzętowo wspomagać procesy realizowane przez najnowsze oprogramowanie Adobe. Gdy o tym napisaliśmy w komentarzu kobolda pojawiło się rozgoryczenia, a wavman uznał, że nie wszystko jest stracone. Jak się okazuje nie mylił się.

nVidia mogła solidnie namieszać ofertą sprzętowej akceleracji w tak potężnych narzędziach jak Adobe Premiere CS4 czy Photoshop CS4. Producent z pewnością zaskarbiłby sobie względy całej rzesz profesjonalnych użytkowników oprogramowania Adobe. Nie od dziś wiadomo, że walka na polu zastosowań profesjonalnych ma ogromne znaczenie nawet dla producentów silnie kojarzonych mainstreamem.

Okazuje się jednak, że ATI nie przespało ważnej chwili i bez większego rozgłosu podało dość zaskakujące informacje. Po pierwsze, GPU kart z serii Radeon będą wspomagały większość procesów obliczeniowych wykonywanych podczas prac w aplikacjach Adobe. Po drugie w przeciwieństwie do nVidii, w Adobe Premiere (edycja i montaż wideo) wystarczy mieć Radeona HD 4000 lub 3000, a nie droższe rozwiązanie takie jak nVidia Quadro.

Zatem użytkownicy nie tylko nowych Radeonów będą mogli w przypadku Adobe Premiere CS4, After Effects CS4 szybciej edytować (efekty przejścia, efekty 3D, itp.) i przetwarzać wideo. Również w przypadku uznanego Adobe Photoshop Radeony z serii 3xxx i 4xxx pozwolą na wrzucenie szybszego biegu. Od prostych czynności aż po zaawansowaną edycję obrazu GPU od ATI ma wspomagać główny procesor i przyśpieszać obliczenia. Efekt końcowy to oczywiście szybsze efekty naszej pracy.

AA

Odsłon: 8194 Skomentuj newsa
Komentarze

14

Udostępnij
  1. QszaQ
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-07 23:29

    i znów ATI daje radę ;] przydałby się jakiś test ati vs nvidia w Adobe i w przyszłości w innych programach wspieranych przez ww.

    Skomentuj

  2. loominpn
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-07 23:42

    nice :]

    Skomentuj

  3. DomWaw
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-07 23:42

    Jakoś mi się nie chce w to wierzyć , radeony od zawsze miały problem z sterownikami pod openGL. W większości aplikacji 3d były z nimi kłopoty... bo zakładam, że o przyspieszenie obliczeń związanych z wykorzystaniem OpenGl tutaj chodzi, nie widzę aby GPU przejmowało cześć obliczeń przy nakładaniu filtrów lub renderingu materiału wideo. Trochę nieprecyzyjny ten nius i pachnie tanią sensacją.

    Skomentuj

    1. Dragon
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2008-10-08 11:05

      Tak tez mowiono ze Radeony nigdy nie dawaly sobie rady z wygladzaniem i filtrowanie anizo i co? Seria HD4000 wypadła duzo duzo lepiej niz poprzednie wersje nawet przy wysokich rozdzialkach, wiec nie mozna mowic ze beda klopoty z OpenGL. Skad wiesz ze nie poprawiono tego?

      Skomentuj

      1. mgkiler
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2008-10-08 11:57

        DomWaw mial racje. Sam pisalem aplikacje pod OpenGL i na Ati byly potworne problemy, mase rzeczy nie dzialalo albo dzialalo zle. Ale musze przyznac ze od czasu jak AMD wykupilo Ati sterowniki sie poprawily i teraz wszystko z czego korzystalem w OpenGL dziala juz na nowych Ati (od seri 3000).

        Skomentuj

  4. Marcin Sieradzki
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-08 00:46

    Ale to właśnie trop OpenGL i Direct 3D jest tym właściwym.

    Skomentuj

  5. Gothar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-08 09:32

    Tak jak QszaQ
    Myślę, że tylko test może rozstrzygnąć czy różnice między obiema platformami są znaczne czy wręcz przeciwnie.

    Skomentuj

  6. Fioolek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-08 10:51

    Ciekawe jak z wydajnościa obie firmy sobie radzą, ale to dobrze że ati nie zaspalo tak trzymac wojny cd.

    Skomentuj

  7. kobold
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-08 13:28

    Witam.

    Może Benchmark podejmie się przetestowania ATI vs NVidia w nowym CS4? Będzie okazja do zareklamowania się dystrybutora oprogramowania Adobe? ;)
    Taki teścik na pewno wzbudzi zainteresowanie grafików.

    Co do wypowiedzi DomWaw.
    O jakich problemach piszesz i w jakich aplikacjach?
    GPU na ten przykład przejmuje większość obliczeń związanych z przenikaniem scen i efektach specjalnych przy montażu wideo. Dużo programów z tej możliwości korzysta o ile użytkownik poprawnie je skonfiguruje.
    Przykłady: CyberLink, Studio i Avid od Pinnacle, After Effects od Adobe.
    W kwestii 3D - Rhinoceros (najlepszy moim zdaniem modeler NURBS), 3D Studio Max, Blender w trybie OpenGL zero problemów z wyświetlaniem.
    Reasumując, nie mam pojęcia o jakich problemach piszesz?

    Pozdrawiam.

    Skomentuj

  8. Gieniu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-08 18:21

    A ja tam mam NVidie i Quada Oc 3.4 i o wydajność się nie martwię ;/

    Skomentuj

  9. ArturMaly
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-09 19:22

    No to będzie trzeba zainwestować w jakąś nową kartę graficzną(pewnie Radeona 46xx)

    Skomentuj

  10. BeliaR
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2008-10-10 00:01

    Te problemy to tylko i wylacznie kwestia sterownikow. Po przerobieniu sterownikow z FireGL tak, zeby rozpoznawaly radeona HD3870 512MB GDDR4 jako FireGL V7700 w aplikacjach OpenGL radek pokonuje nawet drozsze quadro nVIDIi

    Skomentuj

    1. AmigaPPC
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2008-10-10 12:01

      Dokładnie tak, też to "przerabiałem".

      Skomentuj

    2. andkar
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2008-10-27 00:11

      To ja poproszę instrukcję jak to przerobić?

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!