Na topie

Razer HyperSense - poczuj grę

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Tematyka: CES 2019 Producenci: Razer

Nie tylko widzieć i słyszeć, ale też czuć. Podczas targów CES 2019 firma Razer zaprezentowała koncepcję ekosystemu HyperSense, który ma pozytywnie wpłynąć na efekt zanurzenia się w grach.

  • Razer HyperSense - poczuj grę
A A

Może i ceny jego peryferiów bywają mocno przesadzone, ale Razer jak mało kto potrafi intrygować swoimi pomysłami. Podczas targów CES 2019 zaprezentował koncpecję HyperSense, czyli „inteligentnego systemu haptycznego dla graczy”. Innymi słowy: to technologia, która pozwoli dosłownie poczuć grę.

Razer HyperSense ma reprezentować nowy poziom zanurzenia się w rozgrywce. Będzie to osiągnięte poprzez wysyłanie sygnałów czuciowych przez poszczególne elementy gamingowego zestawu. 

Dostosowane do aktualnego przebiegu zabawy wibracje będą generowane przez słuchawki (oferujące także 360-stopniowy dźwięk przestrzenny), klawiaturową podpórkę (pozwalającą poczuć ruchy bohatera), myszkę (zmieniającą odczucia w zależności od dzierżonej broni), a nawet fotel (dzięki któremu odczujemy wybuchy i inne zdarzenia za plecami).

Razer HyperSense ekosystem

Ci, którzy mieli okazję przetestować aktualny zestaw w Las Vegas, wypowiadają się o tej technologii pozytywnie. Doceniają pomysł, ale też wykonanie – nawet na tak wczesnym etapie. Efekty (których mogli zakosztować w Overwatch i DOOM) są ponoć wyczuwalne, ale też nie na tyle, by miały przeszkadzać w oddawaniu się rozgrywce. 

Ostateczny sukces będzie zależeć przede wszystkim od tego, czy twórcy gier zainteresują się tą technologią, ale też od dostępności produktów kompatybilnych z HyperSense. Wśród aktualnych partnerów znajdują się Lofelt i Subpac, ale też sam Razer zamierza wypuszczać dostosowane do systemu produkty. Pierwszym są słuchawki Razer Nari Ultimate.

Źródło: Razer, tom’s guide, Tom’s Hardware, SlashGear

Odsłon: 2951 Skomentuj newsa
Komentarze

5

Udostępnij
  1. awesome1337
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-08 18:25

    to bedzie produkt hate it or love it

    miałem okazje grac i chwile słuchać muzyki na słuchawkach Nari i w grach akcji fps etc gdzie mamy dużo eksplozji strzelania te wibracje naprawdę dodają dużo, czuje się gra dużo bardziej na żywo

    niestety do muzyki nadają się tylko do konkretnych gatunków
    muzyka klasyczna odpada ale np. taki hardstyle brzmiał genialnie

    Skomentuj

  2. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-08 18:41

    Nie chcę być pesymistą ale zdaje mi się że będzie to kosztować majątek (600 - 800 $ za zestaw bez fotela), co spowoduje małą sprzedaż i nie będzie się opłacać dostosowywać gier do tego i będzie to kompatybilne z 5 grami.
    Co innego jakby stworzyli jakiś standard który umożliwiłby innym producentom tworzenie swojego sprzętu, ale wiemy że tego nie zrobią.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-08 18:51

      >Co innego jakby stworzyli jakiś standard który umożliwiłby innym producentom tworzenie swojego sprzętu, ale wiemy że tego nie zrobią.

      np. tak jak razer nie zrobił by otwartego standardu do RGB?
      a nie czekaj Chroma jest za free i jest otwarta, każdy może z tego skorzystać

      poza tym póki co do słuchawek nie potrzebna jest żadna dodatkowa implementacja ze strony developerów gry
      wibracjami zajmuje się tylko soft razera, i robi to dobrze

      wiec nie wiem czy w newsie nie ma błedu

      edit:
      yup, sprawdziłem ani doom ani overwatch na którym były dostepne dema na CES nie maja specjalnej implementacji, wszystko ogarnia soft razera, i ludzie sobie chwalą

      Skomentuj Historia edycji

  3. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-08 18:41

    był duplikat :/, czemu nie ma możliwości wywalenia komentarza?

    Skomentuj Historia edycji

  4. Ghola
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-09 12:13

    Mam ochotę napisać kilka niecenzuralnych określeń. O tym że wibracja w słuchawkach sporo daje to ja pisałem z 2 lata temu, to mnie zaminusowano że bajer, że bez sensu, że wibrator to gdzie indziej a nie na głowę ;), a teraz Razer wydaje takie słuchawki za jakąś kosmiczną cenę ;)

    Takie słuchawki można kupić w dużo niższej cenie niż te Razery i też będą dawały radę.

    Aby nie było, miałem słuchawki razera na głowie, ich dźwięk "przestrzenny" nie jest lepszy w moim odczuciu, mam ich aplikację do modyfikacji dźwięku stereo na przestrzenny i także nie byłem super zadowolony, to po co przepłacać ?

    Przestałem grać na głośnikach odkąd mam takie słuchawki, bo jakiś taki płaski/niekompletny jest dźwięk bez tego śmiesznego fitcheru ;)

    Linus robił recenzję tych słuchawek.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!