Technologie i Firma

Reklamy Google nie dla serwisów komputerowych

przeczytasz w 1 min.

Reklamy nieautoryzowanych serwisów komputerowych nie są mile widziane w Google Ads. Zmiana weszła w życie.

Przedsiębiorstwa zajmujące się naprawą komputerów mają utrudnione zadanie, jeśli chcą dać się poznać nowym klientom. Firma Google dopisała bowiem do listy niedozwolonych treści reklamowych „promowanie oferowanej przez dostawców zewnętrznych pomocy technicznej w zakresie konsumenckiego sprzętu i oprogramowania”

Jak donoszą agencje, właściciel usługi Google Ads rzeczywiście zaczął blokować reklamy serwisów komputerowych, a przynajmniej tych, które nie są autoryzowanymi serwisami tych lub innych marek. Jest to bez wątpienia kontrowersyjny temat – nie tylko ze względu na nieoczekiwane wprowadzenie zmian, ale też na utrudnione promowanie tego typu usług, które rzeczywiście nieraz okazują się przydatne.

A jak firma Google tłumaczy tę swoją decyzję? We wpisie na oficjalnym blogu możemy przeczytać, że „jednym z najważniejszych priorytetów jest utrzymywanie zdrowego ekosystemu reklamowego i chronienie ludzi przed reklamami wprowadzającymi w błąd, nieodpowiednimi i szkodliwymi”, a za takie właśnie uważa oferowanie naprawy konkretnych urządzeń konkretnych producentów, gdy nie jest się ich oficjalnym partnerem.

Firma Google przekonuje, że celem wprowadzenia tej zmiany jest ograniczenie liczby oszustw i szeroko rozumiana walka z nadużyciami w sferze świadczenia pomocy informatycznej. Problem jednak polega na tym, że niejako rykoszetem dostają legalnie i uczciwie działające serwisy, na co ich reprezentanci zwracają uwagę w sieci. Pozostaje liczyć na to, że reklamowy gigant zmieni podejście i wprowadzi lepszy system weryfikacji.

Źródło: Google Blog, Google Support. Foto: jarmoluk/Pixabay

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    leon-san
    5
    Google może oberwać przepisami antytrustowymi. To potężny bat na takie zagrywki.
    • avatar
      marcadir
      5
      Google'a poj***ło, ale reklamy do sklepów z lewym softem są cały czas dostępne... Office2019 za 129 zł z przekierowaniem na allegro :-)
      W zasadzie to jest dyskryminacja działalności zgodnej z prawem, gdyby to zdarzyło się w stanach to od razu pozew zbiorowy z serwisów gsm i komupterowych, ale w Polsce to można.
      • avatar
        KENJI512
        4
        Ale że co? Żeby za wymianę szybki w Apple płacić 800$ a nie 300zł?
        • avatar
          lucullus
          2
          Ale jak google reklamuje windowsa 10 pro za 50 zł. to jest legitne i ok ;)
          • avatar
            Kropeczka
            1
            Uwielbiam jak koncern okrada ludzi i mówi że to dla ich dobra....

            Ba i są jeszcze idioci (pardon za mocne słowo) którzy w to wierzą....

            Mo i tu paru się znajdzie: Pałac Kultury za 3 mln opylę, promocja na dzień mamy. Kupi ktoś ?