Na topie

Reklamy w Internecie ważniejsze od tych w TV (a kto w nie klika?)

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: E-commerce i finanse finanse Gemius

Użytkownicy z której grupy wiekowej najczęściej decydują się na kliknięcie w reklamę? Odpowiedź przynosi badanie Gemiusa.

Reklamy w Internecie ważniejsze od tych w TV (a kto w nie klika?)

A A

Reklamy w Internecie – z jednej strony są znienawidzone (nie jest przecież tajemnicą, że blokowana jest średnio co druga reklama), z drugiej jednak są podstawowym źródłem utrzymania serwisów. Jak wynika z raportu domu mediowego Zenith – jest to coraz chętniej wykorzystywana metoda promowania swoich produktów

Wydatki na reklamę w Internecie przewyższą wydatki na te w telewizji

Jak prognozuje dom mediowy Zenith, w tym roku rynek reklamowy w naszym kraju osiągnie wartość ponad 7,05 miliarda złotych (to wzrost o 2,5 proc.) i wydatki na reklamy w telewizji będą większe niż te na reklamy w Internecie, ale tylko kwestią czasu jest zmiana tej sytuacji. Globalnie zresztą reklama online ma stać się nowym liderem jeszcze w tym roku.

„W stabilnym, dwucyfrowym tempie rosną inwestycje w reklamę w internecie. Ten segment rynku reklamowego urośnie w tym roku o 11,8%, a motorami tego wzrostu będą video online i programmatic oraz sektor e-commerce, w którym systematycznie rosną budżety reklamowe” – czytamy w raporcie domu mediowego Zenith. 

Kto klika w reklamy w Internecie (w Europie Środkowo-Wschodniej)? 

Według informacji opublikowanych przez Gemius, na kliknięcie w reklamy w Internecie najczęściej decydują się osoby w wieku 45-69 lat. Polacy pod tym względem nie wyróżniają jakoś specjalnie na tle mieszkańców innych europejskich krajów. Jak mówi Paweł Brzozowski z Amnet, „może to wynikać z większej podatności starszych na clickbait”.

Gemius reklamy

„Wzmożona klikalność cieszy wydawców, bo ich statystyki rosną, natomiast niekoniecznie jest zjawiskiem pozytywnym dla naszych rodziców czy dziadków. Często bowiem wynik, którego oczekują po kliknięciu w daną treść, rozmija się z tym, jaki finalnie otrzymują. Biorąc pod uwagę powyższe, należy się zastanowić nad stopniem edukacji z zakresu Internetu wśród mniej świadomych grup starszych użytkowników” ─ dodaje Brzozowski.

Źródło: Fintek, Zenith, Gemius. Foto: Burst/Pexels (CC0)

Odsłon: 1954 Skomentuj newsa
Komentarze

8

Udostępnij
  1. krzysiekdtg
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-10-05 11:41

    "(nie jest przecież tajemnicą, że blokowana je średnio co druga reklama)"
    Co blokowana je? Co drugą reklamę? xD

    Skomentuj Historia edycji

  2. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-10-05 12:16

    u mnie wylatuje większość reklam ze względu na ich skrajną inwazyjność. dodatkowo usługa reklamowa jest zwykle kupowana u operatora reklam, przez co serwis który wyświetla reklamy nie ma nad tym żadnej praktycznie kontroli. dotyczy to też serwisu benchmark.pl .

    Skomentuj

  3. david_89
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-05 12:27

    Jak to kto klika w reklamy? Frajerzy i naiwniacy skuszeni piękna grafiką i obietnicą niskiej ceny...

    Skomentuj

  4. DexEngineer
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-10-05 13:26

    Ze względu na fakt całkowitego braku etyki w reklamach (już od wielu lat), blokowanie reklam jest ciekawym rozwiązaniem chroniącym zwłaszcza dzieci, do których kierowana jest większość reklam a które nie potrafią się jeszcze przed nimi bronić. Reklamy lekarstw nigdy nie podają skutków ubocznych. W dzisiejszych reklamach nie istnieje coś takiego jak odpowiedzialność społeczna.

    Skomentuj

  5. mutissj
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-10-05 14:49

    Nienawidzę reklam z całej siły

    Skomentuj

  6. Marucins
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-05 15:10

    Reklama?
    Jaka reklama?
    Poza waszymi sponsorowanymi artykułami nic tutaj takiego nie widzę.

    Skomentuj

  7. freezoid
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-05 19:57

    czytelnik benchmarka który klikając na tło strony przenoszony jest do komputronika...

    Skomentuj

  8. Himoto
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-09 13:42

    Czasem i ublock nie daje rady wszystkiego zablokować mimo zaznaczenia prawie wszystkiego do zablokowania :P

    Najgorsze w internecie są własnie reklamy na bokach, chcesz od-kliknąć zaznaczenie w tekście i bum, wywala cie na inną stronę spod reklamy [nie będę już wspominał że często są to strony szkodliwe]. Czemu nie wrócimy do starej szkoły reklam w internecie, mały pasek, jakaś mała grafika na boczku w postaci jpg ewentualnie gif'a. Lubiałem własnie te małe przemyślane grafiki z tekstem które prowadziły do konkretnych stron/produktów które reklamowały. Były nie nachalne ale przynajmniej nie trzeba było mieć adblocków włączonych ciągle.

    Ostatnio niektóre serwisy zagraniczne poszły na wojnę z adblockami i zamiast serwować sposób znany z chociażby onetu [zasłanianie tekstu i grafik], stosują skrypt który powoduję wywalanie się adblocka i przeglądarki z nim zainstalowanym :P inne zaczęły stosować blokowanie adblocka czyli przekierowuję użytkownika z adblockiem w hugo wie gdzie, ale nie na stronę na którą próbował wejść :P.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!