Na topie

Raport niezawodności komputerów - które marki produkują najmniej awaryjne urządzenia?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

Kategoria: Komputery Laptopy Tematyka: Sprzęt do firmy Producenci: Acer Apple ASUS HP Lenovo Microsoft Samsung

Najnowszy raport Rescuecom pokazuje zmiany względem wcześniejszych statystyk - tym razem na podium uplasowały się firmy Samsung, Lenovo i Apple.

  • Raport niezawodności komputerów - które marki produkują najmniej awaryjne urządzenia?
A A

Podczas wyboru komputera zwracamy uwagę nie tylko na wydajność, funkcjonalność i cenę, ale coraz częściej również na niezawodność. Jak ten aspekt wygląda w przypadku urządzeń największych producentów?

Interesujące informacje na ten temat opublikowała firma Rescuecom, która jest jednym z liderów branży i regularnie dostarcza informacji o niezawodności komputerów i laptopów. Wprawdzie ujawnione statystyki dotyczą rynku amerykańskiego, ale i tak mogą pomóc w wyborze odpowiedniego urządzenia.

Która firma produkuje najbardziej niezawodne komputery?

Jeszcze do niedawna liderem niezawodności była firma Apple, ale wg najnowszego raportu wyprzedziła ją Samsung. Bardzo dobrze wypadła również firma Lenovo, która wprowadziła do oferty bardzo udane konstrukcje z serii ThinkPad X1 Carbon. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na firmę Dell, która wyraźnie poprawiła się w kwestii awaryjności względem poprzedniego raportu.

Jakie komputery są najbardziej awaryjne?

Rescuecom wskazuje tutaj przede wszystkim na maszyny firm HP, Acer i ASUS, a zwłaszcza najtańsze linie produktowe, gdzie producenci stosują tanie, zawodne komponenty. Częstym przypadkiem jest również stosowanie różnych części w tych samych modelach urządzeń.

Ciekawostką może być również pozycja firmy Microsoft - w najnowszym raporcie plasuje się ona mniej więcej pośrodku stawki, ale serwisanci podkreślają tutaj awaryjność urządzenia Surface Book 2.

Rescuecom - raport niezawodności komputerów

Niezawodność komputerów staje się coraz ważniejszym czynnikiem przy wyborze sprzętu, co całe szczęście dostrzegają również producenci komputerów i laptopów. Nie ma się jednak czemu dziwić, bo rynek komputerów kurczy się kosztem rynku urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety (coraz częściej okazują się one alternatywą dla komputerów). Producenci muszą więc podnieść konkurencyjność swoich urządzeń, a jednym ze sposobów jest właśnie poprawa niezawodności i warunków serwisowych.

Źródło: Rescuecom

Odsłon: 8073 Skomentuj newsa
Komentarze

8

Udostępnij
  1. Irrlicht
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-02 12:33

    OK, ale Lenovo Thinkpad, czy Ideapad? Bo jak kiedyś serwisowi od Thinkpadów opisałem jak ozdobnie naprawiano Ideapada, to gość był cokolwiek zdegustowany.

    Zresztą innych producentów (może poza Apple i Microsoft, bo to szczególne przypadki) też to dotyczy, bo mają szeroką ofertę od budżetowej do wypaśnej.

    Skomentuj

  2. TrickeD
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2018-11-02 14:54

    Nie kumam sensu tego newsa. W tabeli podana jest informacja ile procentowo trafiało do rescuecom. Czyli "co najczęściej naprawialiśmy" w porównaniu do który producent sprzedał najwięcej sprzętu w U.S. To nie znaczy że np HP i asus najbardziej się psuły, tylko że najczęściej oddawano je, a właściwie tylko dzwoniono do tego konkretnego serwisu. Zero informacji na czym polegały usterki (czy się windows zaciął czy wysypała płyta główna ma chyba znaczenie). ...ah kit straszny.

    Skomentuj

  3. forerun668
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2018-11-02 15:05

    Apple to chyba mało kto dzwoni do serwisu w momencie kiedy upala sie jakiś element za 3 dolary a serwis mówi daj nam 1000 dolarów bo musimy wymienić wszystkie podzespoły na nowe.

    Skomentuj

    1. Irrlicht
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-11-02 17:43

      Fakt, u Apple to albo jesteś na gwarancji, albo w d**ie. Zwłaszcza ostatnio, jak już mają wszystko wlutowane, nierozbudowywalne i niewymienne.

      Skomentuj

  4. Spojler
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2018-11-02 15:58

    Nie zgadzam się z rankingiem gdyż nie napisano jak pozyskano dane z jakiego okresu jakie sprzęty z jakich dat itd? Z serwisów autoryzowanych podczas gwarancji? Z tego co wiem Polityka Appla zakłada że sprzęt został zepsuty przez użytkownika i jest to jego wina więc według nich sprzęt nie zawinił tylko użytkownik więc według nich na korzyść w statystykach... (Popatrzcie na filmiki na YT z Luisa Rossmana co streamuje naprawiając MacBooki to zobaczycie ciemną stronę).
    Dobrze to widać jak umieszczają te czujniki zalania, które reagują nawet na wilgotność otoczenia :D i jak przychodzi sprzęt do serwisu to mówią Panie sprzęt był zalany bo czujniki zareagowały. Bicz pliz.

    Skomentuj

  5. kero8
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-02 18:59

    Jakie komputery robi Samsung? Z laptopów się wycofali , a stacjonarnych nie kojarzę.

    Skomentuj

    1. Barubar24
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-02 20:27

      Samsung z Europy wycofał laptopy, ale dla USA je robi - zestawienie dotyczy rynku USA.

      Skomentuj

  6. kero8
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-02 19:04

    Dobra widzę na stronie. 3 modele desktopów na krzyż. Słabo u nich z marketingiem tych produktów, bo w mediach nic nie ma.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!