Karty graficzne

Rise of the Tomb Raider - pierwsze testy DirectX 12

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2016-03-15

Wraz z piątkową łatką w grze pojawił się benchmark oraz wsparcie DirectX 12 - w końcu pozytywne zaskoczenie? Cóż. Nie.

Szast prast! Nagle i niespodziewanie mamy już trzy gry z obsługą DirectX 12, czyli Gears Of War: Ultimate Edition, Hitman i właśnie Rise of the Tomb Raider. Po pierwszych implementacjach nowego API nie należy spodziewać się jednak przełomu - podobnie zresztą jak było z pierwszymi próbami wprowadzenia DirectX 11.

Włączając obsługę DirectX 12 w Rise Of The Tomb Raider dostajemy znaczącą informację, że nie w każdym przypadku należy spodziewać się wzrostu wydajności. 

Na pierwszy ogień poszła mocna platforma sprzętowa z procesorem Intel Core i7 5960X @4 GHz i kartami graficznymi ASUS Radeon STRIX R9 390X OC (sterowniki Crimson 16.3 hotfix).

Rise Of The Tomb Raider - 3840 x 2160, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny

DirectX 11 CrossFireX 49
DirectX 12 CrossFireX  nie działa
DirectX 11 Radeon R9 390X OC 28
DirectX 12 Radeon R9 390X OC 24


Rise Of The Tomb Raider - 2560 x 1440, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny

DirectX 11 CrossFireX 84
DirectX 12 CrossFireX nie działa
DirectX 11 Radeon R9 390X OC 50
DirectX 12 Radeon R9 390X OC 44

Zgodnie z informacjami producenta i oczekiwaniami, na razie nie ma czym się ekscytować. Wkrótce sprawdzimy działanie gry także w innych konfiguracjach - również ze słabszymi procesorami, bo właśnie tam należy spodziewać się największego przyrostu wydajności i z różnymi kartami graficznymi.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

52
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mówicie że trzeba mieć słaby procesor ale kto kupując kartę typu GTX 970/980 ma słaby procesor ? To będzie jakieś 5% ludzi może nawet nie... Więc DX12 jest zbędny dla tych co mają dobrego kompa. :)
    Zaloguj się
  • avatar
    MÓJ TEST:
    GTX 980TI EVGA HYBRID 1450(BOOST)/8000 MHz
    I7 4790K @ 4,600 MHz
    16GB DDR3 2133 MHz
    Stery 364.51
    Ustawienia gry:1080p,SSAA 4x, HBAO+,
    reszta ustawień na max co się dało :)


    DX 11
    Szczyt góry: 58,40 FPS (min:33.76; 88.94)
    Syria: 41,36 FPS ( min:23.03; max:52.69)
    Geotermiczna dolina: 44,07 FPS (min:31.65; max:54.46)
    Overall score: 48.37 FPS

    DX12
    Szczyt góry: 70.85 FPS (min:37.09; 114.22)
    Syria: 41,36 FPS ( min:23.68; max:87.82)
    Geotermiczna dolina: 49,81 FPS (min:37.95; max:64.04)
    Overall score: 56.74 FPS

    Jak by nie patrzeć różnica jest i to spora, jestem pozytywnie zaskoczony.
    Ps. Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie na początku, ale teraz jestem zadowolony.



    Zaloguj się
  • avatar
    lipa jest z i6700k i 980ti na dx12 widze wyraznie spadek o 5-9 klarek w porownaniu do dx11. szalu nie ma graficznie troche lepiej wygladaja cienie i swiatla ale .... widac ze zrobione na kolanie optymalizacji dla geforca nie ma - niestety
  • avatar
    Pisanie gier pod DX12 niewiele zmieni, DX12 najwięcej da na słabszych CPU i szczególnie na wielordzeniowych. Co ciekawe gra na XOne używa istrukcji Async Shaders których to NVidia nie obsługuje w swoich kartach graficznych (wsparcie jest tylko programowe, przez co wydajność jest dużo słabsza), jednak twórcy gry jak i M$, NVidia zablokowali je na PC, więc różnic nie będzie tak żeby karty AMD nie przewyższyły NVidii..
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie na GTX 970 mam spadek średniej prędkości o 3 klatki :/
  • avatar
    Przed chwilą przetestowałem to u siebie - i5 4670k i gtx970. Wzrost fps może i jest, ale nie mogę go zmierzyć, bo przy dx12 nie działa mi OSD z MSI Afterburner, do tego jest cała masa błędów oświetlenia. Odbicia pojawiają się nie tam gdzie powinny, rośliny wyglądają jak z gry sprzed przynajmniej 10 lat, a czasami zdarza się, że oświetlone obiekty przestają takie być po zmianie kąta kamery. Ogólnie rzecz biorąc nie wiem czy mam tak tylko ja, ale grać się w to po prostu nie da.
    Zaloguj się
  • avatar
    VXAO działa tylko w trybie DX11, a akurat ta technologia według mnie robi największe wrażenie. Na moim 980Ti wyniki za każdym razem są inne, a na dodatek w DX12 pojawiają się ewidetnie artefakty i inne błędy.
  • avatar
    Gdzie ten przyrost jak na tym sprzęcie na razie same spadki wydajności ?
  • avatar
    U mnie to wygląda tak:
    I5 4460
    MSI G43-B85
    ZOTAC Gtx970
    Crucial 2x4gb DDR3 1600Mhz
    stery 362.00

    DX11 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, VXAO

    szczyt góry: 56.63 FPS (min: 27.50 FPS, max: 83.20 FPS)
    geotermiczna dolina: 50.98 FPS (min: 20.95 FPS, max: 65.51 FPS)
    syria: 48.81 FPS (min: 28.23 FPS, max: 71.20 FPS)
    overall: 52.33 FPS

    DX12 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, HBAO+

    szczyt góry: 58.10 FPS (min: 48.96 FPS, max: 65.24 FPS)
    geotermiczna dolina: 57.45 FPS (min: 39.89 FPS, max: 72.49 FPS)
    syria: 59.94 FPS (min: 48.79 FPS, max: 70.20 FPS)
    overall: 58.41 FPS
    Zaloguj się
  • avatar
    Proteza w pełnej krasie...

    Niskopoziomowe DX12 i Vulkan wymagają zmiany wieloletnich przyzwyczajeń i pisania softu od podstaw pod to API. Ile to czasu minęło od ostatniego niskopoziomowego API na PC-tach? 15lat?
    Zaloguj się
  • avatar
    Na Mantle będzie już więcej fps
    Zaloguj się
  • avatar
    Mówicie że trzeba mieć słaby procesor ale kto kupując kartę typu GTX 970/980 ma słaby procesor ? To będzie jakieś 5% ludzi może nawet nie... Więc DX12 jest zbędny dla tych co mają dobrego kompa. :)
  • avatar
    ankieta znowu jest spaprana! czy wy z benchmarka się w końcu nauczycie? potraficie tylko żebrać "nagródź nas za dobrą robotę, wyłącz adblocka". żałośni jesteście.

    w ankiecie zabrakło opcji "czekam na wersję na Vulcana".
  • avatar
    Spodziewany wzrost wydajności xD
  • avatar
    Chyba sobie niepotestujecie za dużo sprzętu, bo was denuvo zablokuje jak zaczniecie żonglować prockami :P
    Poza tym, droga Redakcjo, macie w ogóle RotTR ? Bo dając screena po angielsku udowadniacie, że raczej nie a fota przeklejona jest z internetu. To jak coś pomagam i zarzucam zrzut tego samego okna ale po polsku:
    http://i.imgur.com/wN96BX7.jpg
    I błagam, przetestujcie procki i grafy średniej klasy - takie jakie ma przeciętny user a nie sprzęcior wywalony w kosmos za kilkanaście kafli, bo to się mija z celem.
  • avatar
    To jak to ? To nie będzie 50% wzrostu wydajności na dx 12 ???
    Wow...
    Biedne win10
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Przydałyby się testy na starszych generacjach. Np GK110, GK104, radeon 7870, 7970 (270x, 280x).
    Zaloguj się
  • avatar
    i5 4690K@4,5GHz i GTX970 w DX12 wyszło 2fps mniej. Chyba procek nie ogranicza karty w tej grze.
  • avatar
    Totalna porażka , do 20 fps mniej na dx12.
  • avatar
    Przydałby się sam benchmark, chętnie bym przetestował u siebie.
  • avatar
    Zaraz się okaże że że na DX12 coś tam wycieli by pokazać że działa szybciej, gorszą jakość cieni czy jakiś view distance, już takie akcje w przeszłości były ;]