Karty graficzne

Rise of the Tomb Raider - pierwsze testy DirectX 12

przeczytasz w 1 min.

Wraz z piątkową łatką w grze pojawił się benchmark oraz wsparcie DirectX 12 - w końcu pozytywne zaskoczenie? Cóż. Nie.

Szast prast! Nagle i niespodziewanie mamy już trzy gry z obsługą DirectX 12, czyli Gears Of War: Ultimate Edition, Hitman i właśnie Rise of the Tomb Raider. Po pierwszych implementacjach nowego API nie należy spodziewać się jednak przełomu - podobnie zresztą jak było z pierwszymi próbami wprowadzenia DirectX 11.

Włączając obsługę DirectX 12 w Rise Of The Tomb Raider dostajemy znaczącą informację, że nie w każdym przypadku należy spodziewać się wzrostu wydajności. 

Na pierwszy ogień poszła mocna platforma sprzętowa z procesorem Intel Core i7 5960X @4 GHz i kartami graficznymi ASUS Radeon STRIX R9 390X OC (sterowniki Crimson 16.3 hotfix).

Rise Of The Tomb Raider - 3840 x 2160, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny

DirectX 11 CrossFireX 49
DirectX 12 CrossFireX nie działa
DirectX 11 Radeon R9 390X OC 28
DirectX 12 Radeon R9 390X OC 24


Rise Of The Tomb Raider - 2560 x 1440, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny

DirectX 11 CrossFireX 84
DirectX 12 CrossFireX nie działa
DirectX 11 Radeon R9 390X OC 50
DirectX 12 Radeon R9 390X OC 44

Zgodnie z informacjami producenta i oczekiwaniami, na razie nie ma czym się ekscytować. Wkrótce sprawdzimy działanie gry także w innych konfiguracjach - również ze słabszymi procesorami, bo właśnie tam należy spodziewać się największego przyrostu wydajności i z różnymi kartami graficznymi.

Źródło: informacja własna

Komentarze

52
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    hasati
    3
    Mówicie że trzeba mieć słaby procesor ale kto kupując kartę typu GTX 970/980 ma słaby procesor ? To będzie jakieś 5% ludzi może nawet nie... Więc DX12 jest zbędny dla tych co mają dobrego kompa. :)
    • avatar
      stomek007
      3
      MÓJ TEST:
      GTX 980TI EVGA HYBRID 1450(BOOST)/8000 MHz
      I7 4790K @ 4,600 MHz
      16GB DDR3 2133 MHz
      Stery 364.51
      Ustawienia gry:1080p,SSAA 4x, HBAO+,
      reszta ustawień na max co się dało :)


      DX 11
      Szczyt góry: 58,40 FPS (min:33.76; 88.94)
      Syria: 41,36 FPS ( min:23.03; max:52.69)
      Geotermiczna dolina: 44,07 FPS (min:31.65; max:54.46)
      Overall score: 48.37 FPS

      DX12
      Szczyt góry: 70.85 FPS (min:37.09; 114.22)
      Syria: 41,36 FPS ( min:23.68; max:87.82)
      Geotermiczna dolina: 49,81 FPS (min:37.95; max:64.04)
      Overall score: 56.74 FPS

      Jak by nie patrzeć różnica jest i to spora, jestem pozytywnie zaskoczony.
      Ps. Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie na początku, ale teraz jestem zadowolony.



      • avatar
        prystek
        1
        lipa jest z i6700k i 980ti na dx12 widze wyraznie spadek o 5-9 klarek w porownaniu do dx11. szalu nie ma graficznie troche lepiej wygladaja cienie i swiatla ale .... widac ze zrobione na kolanie optymalizacji dla geforca nie ma - niestety
        • avatar
          Next_Gen_1987
          1
          Pisanie gier pod DX12 niewiele zmieni, DX12 najwięcej da na słabszych CPU i szczególnie na wielordzeniowych. Co ciekawe gra na XOne używa istrukcji Async Shaders których to NVidia nie obsługuje w swoich kartach graficznych (wsparcie jest tylko programowe, przez co wydajność jest dużo słabsza), jednak twórcy gry jak i M$, NVidia zablokowali je na PC, więc różnic nie będzie tak żeby karty AMD nie przewyższyły NVidii..
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            U mnie na GTX 970 mam spadek średniej prędkości o 3 klatki :/
            • avatar
              bimbrownik03
              1
              Przed chwilą przetestowałem to u siebie - i5 4670k i gtx970. Wzrost fps może i jest, ale nie mogę go zmierzyć, bo przy dx12 nie działa mi OSD z MSI Afterburner, do tego jest cała masa błędów oświetlenia. Odbicia pojawiają się nie tam gdzie powinny, rośliny wyglądają jak z gry sprzed przynajmniej 10 lat, a czasami zdarza się, że oświetlone obiekty przestają takie być po zmianie kąta kamery. Ogólnie rzecz biorąc nie wiem czy mam tak tylko ja, ale grać się w to po prostu nie da.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                VXAO działa tylko w trybie DX11, a akurat ta technologia według mnie robi największe wrażenie. Na moim 980Ti wyniki za każdym razem są inne, a na dodatek w DX12 pojawiają się ewidetnie artefakty i inne błędy.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  1
                  Gdzie ten przyrost jak na tym sprzęcie na razie same spadki wydajności ?
                  • avatar
                    alfr3d
                    1
                    U mnie to wygląda tak:
                    I5 4460
                    MSI G43-B85
                    ZOTAC Gtx970
                    Crucial 2x4gb DDR3 1600Mhz
                    stery 362.00

                    DX11 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, VXAO

                    szczyt góry: 56.63 FPS (min: 27.50 FPS, max: 83.20 FPS)
                    geotermiczna dolina: 50.98 FPS (min: 20.95 FPS, max: 65.51 FPS)
                    syria: 48.81 FPS (min: 28.23 FPS, max: 71.20 FPS)
                    overall: 52.33 FPS

                    DX12 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, HBAO+

                    szczyt góry: 58.10 FPS (min: 48.96 FPS, max: 65.24 FPS)
                    geotermiczna dolina: 57.45 FPS (min: 39.89 FPS, max: 72.49 FPS)
                    syria: 59.94 FPS (min: 48.79 FPS, max: 70.20 FPS)
                    overall: 58.41 FPS
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Proteza w pełnej krasie...

                      Niskopoziomowe DX12 i Vulkan wymagają zmiany wieloletnich przyzwyczajeń i pisania softu od podstaw pod to API. Ile to czasu minęło od ostatniego niskopoziomowego API na PC-tach? 15lat?
                      • avatar
                        mutissj
                        0
                        Na Mantle będzie już więcej fps
                        • avatar
                          hasati
                          0
                          Mówicie że trzeba mieć słaby procesor ale kto kupując kartę typu GTX 970/980 ma słaby procesor ? To będzie jakieś 5% ludzi może nawet nie... Więc DX12 jest zbędny dla tych co mają dobrego kompa. :)
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            ankieta znowu jest spaprana! czy wy z benchmarka się w końcu nauczycie? potraficie tylko żebrać "nagródź nas za dobrą robotę, wyłącz adblocka". żałośni jesteście.

                            w ankiecie zabrakło opcji "czekam na wersję na Vulcana".
                            • avatar
                              pawlito011
                              -1
                              Spodziewany wzrost wydajności xD
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                -1
                                Chyba sobie niepotestujecie za dużo sprzętu, bo was denuvo zablokuje jak zaczniecie żonglować prockami :P
                                Poza tym, droga Redakcjo, macie w ogóle RotTR ? Bo dając screena po angielsku udowadniacie, że raczej nie a fota przeklejona jest z internetu. To jak coś pomagam i zarzucam zrzut tego samego okna ale po polsku:
                                http://i.imgur.com/wN96BX7.jpg
                                I błagam, przetestujcie procki i grafy średniej klasy - takie jakie ma przeciętny user a nie sprzęcior wywalony w kosmos za kilkanaście kafli, bo to się mija z celem.
                                • avatar
                                  Fiona
                                  -2
                                  To jak to ? To nie będzie 50% wzrostu wydajności na dx 12 ???
                                  Wow...
                                  Biedne win10
                                  • avatar
                                    tymczas_dla_TSa
                                    0
                                    Przydałyby się testy na starszych generacjach. Np GK110, GK104, radeon 7870, 7970 (270x, 280x).
                                    • avatar
                                      misiek12_sdz
                                      0
                                      i5 4690K@4,5GHz i GTX970 w DX12 wyszło 2fps mniej. Chyba procek nie ogranicza karty w tej grze.
                                      • avatar
                                        prime27pl
                                        0
                                        Totalna porażka , do 20 fps mniej na dx12.
                                        • avatar
                                          Satanski
                                          0
                                          Przydałby się sam benchmark, chętnie bym przetestował u siebie.
                                          • avatar
                                            raffal81
                                            0
                                            Zaraz się okaże że że na DX12 coś tam wycieli by pokazać że działa szybciej, gorszą jakość cieni czy jakiś view distance, już takie akcje w przeszłości były ;]