Na topie

Rise of the Tomb Raider ze wsparciem dla DirectX 12?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Obsługa DirectX 12 mogłaby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność tego tytułu.

Rise of the Tomb Raider gra

AA

O tym jak dobrą grą okazało się Rise of the Tomb Raider nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Być może wkrótce jeszcze bardziej zyska ona na atrakcyjności.

Pecetowa wersja gry otrzymała ostatnio aktualizację. Wprowadziła ona kilka istotnych poprawek, także w zakresie oprawy graficznej. Bawiący się przy tym tytule i zwracający uwagę na warstwę wizualną oraz działania poszczególnych efektów z pewnością wszystko dostrzegli. Być może najciekawsze pozostało jednak w ukryciu.

Użytkownikom forum Reddit udało się odszukać bardzo ciekawy zapis. Okazuje się, że po ostatniej aktualizacji w opcjach gry pojawił się punkt dotyczący DirectX 12. Jest on wprawdzie domyślnie ukryty, ale najbardziej dociekliwym udało się do niego dotrzeć.

Rise of the Tomb Raider DirectX 12

Jednocześnie na ten moment jest to jedynie zapis, ponieważ realnego wsparcia dla DirectX 12 nie ma. Jeszcze? Chyba tak. Wypada mieć nadzieję, że twórcy powoli szykują się do oficjalnej zapowiedzi, która bez wątpienia wielu ucieszy.

Źródło: gamespot, dsogaming

Odsłon: 6483 Skomentuj newsa
Komentarze

33

Udostępnij
  1. Blashix
    Oceń komentarz:

    -15    

    Opublikowano: 2016-02-08 13:59

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    ROTTR ma DX12 a gdzie W3? Jednak można? Można.

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2016-02-08 14:14

      Przeczytaj artykuł a nie sam tytuł.

      Skomentuj

      1. Zurawina18
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2016-02-08 18:47

        Ja też pamiętam jak pisano o DirectX 12 w Wiedźminie. Autorzy gry nawet obiecywali że dzięki temu w grze pojawi się oryginalny poziom detali z 2013r z wolumetrycznymi efektami itp. Deweloper twierdził że z gry efekty usunęli bo DirectX 11 był zbyt wolny. Ale wątpię by DirectX 12 pojawił się w Wiedźminie. Minęło już za dużo czasu i mało kto pamięta o tej grze. Kto miał ją przejść ten ją dawno przeszedł i odstawił na półkę.

        Teraz bitwa o pierwszeństwo w obsłudze DirectX 12 będzie pomiędzy Hitmanem planowanym na 11 marca a patchem do Rise of Tomb Raider. W Hitmanie potwierdzono pełne wsparcie dla DirectX 12 i nawet wypisano wszystkie technologie użyte w grze. W RoTR póki co wiadomo że DX12 był od początku planowany i że jest w katalogu gry DLL z obsługą DX12 którego nie da się włączyć. Ciekawe czy Nixxes zdążą wydać patcha zanim pojawi się Hitman?

        Skomentuj

        1. BariGT
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-02-09 08:55

          Znowu cie mam klamczuszku :)

          Hitman 2016:

          Recommended

          CPU: Intel Core i3 3110M vs AMD Athlon II X2 240
          RAM: 8 GB
          OS: Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10 64 Bit
          Video Card: Asus GeForce GTX 650 Ti Nvidia Graphics Card (1GB) / ATI Radeon HD 4650 (1GB) Graphic Card
          Direct X 11 compatible

          Skomentuj

          1. Zurawina18
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-02-09 19:25

            Twierdzisz że autorzy gry się mulą? Bo oni ogłosili że gra wykorzystuje DirectX 12. Pewnie lepiej wiesz jak działa Hitman od głównego programisty z IO Interactive odpowiedzialnego za silnik.

            http://schedule.gdconf.com/session/advanced-graphics-techniques-tutorial-day-rendering-hitman-with-directx-12

            Advanced Graphics Techniques Tutorial Day: Rendering Hitman with DirectX 12
            Jonas Meyer - Lead Render Programmer, IO Interactive

            This talk will give a brief overview of how the Hitman Renderer works, followed by a deep dive into how we manage everything with DirectX 12, including Pipeline State Objects, Root Signatures, Resources, Command Queues and Multithreading.

            Skomentuj

    2. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2016-02-08 14:15

      Póki co to tylko plotka. Może w przyszłości będzie mieć DX12, ale na razie pozostaje cieszyć się z DX11.

      Skomentuj

      1. Zurawina18
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-02-08 18:52

        Głupio zrobili że wydali grę w trybie DX11 wiedząc że DX12 jest o 40% szybszy. Jak ktoś tydzień temu zagrał na poziome detali Medium to się wkurzy gdy się dowie że za miesiąc na tym samym sprzęcie pójdzie mu poziom detali High. Gdyby grę opóźnili o miesiąc lub dwa to mogli wydać ją od razu z obsługą DX12, tak samo jak w przypadku Hitmana

        Skomentuj

        1. Kenjiro
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-02-08 19:02

          DX12 nie jest szybszy w większości przypadków. Jest szybszy w tych przypadkach, gdzie wywołujesz dużo funkcji rysowania (DrawCalls), czyli w skrócie gdy jest dużo różnych obiektów na ekranie. Akurat TR nie jest grą, gdzie jest bardzo duża liczba obiektów, więc zysk z DX12 nie powinien być duży.
          Oczywiście chętnie się pomylę...

          Skomentuj

          1. Zurawina18
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-02-08 20:50

            Oczywiście że w zależności od gry wyniki będą różne. Jak na razie są tylko dwa w 100% potwierdzone przez deweloperów testy:

            1. Ashes of Singularity gdzie przyrost wydajności był dwukrotny po przejściu z DirectX 11 na DirectX 12. W tej grze było dużo pojazdów

            2. Fable Legends na silniku Unreal Engine 4 gdzie przyrost wydajności był znacznie mniejszy zaledwie 40%. I tyle będzie w przeciętnej grze na UE4 z widokiem z trzeciej osoby lub fps

            Inne gry będą gdzieś po środku pomiędzy 40-100%. W przypadku FPS będzie to 40% a w przypadku strategii z dużą ilością obiektów przyrost będzie dwukrotny lub większy.

            Skomentuj

          2. Pre-Xo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-02-09 10:54

            DX12 ma wykorzystywać również wszystkie rdzenie CPU więc przyrost może być znacznie większy na ośmiowątkowych CPU a mniejszy na dwuwątkowych.

            Skomentuj

          3. Zurawina18
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-02-09 19:29

            W nowym Hitmanie autor silnika chwali się wielozadaniowością dzięki DX12. Oby w Tomb Raiderze było tak samo

            "we manage everything with DirectX 12, including Pipeline State Objects, Root Signatures, Resources, Command Queues and Multithreading"

            Skomentuj

        2. BariGT
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-02-09 08:56

          W innej bajce bylo, ze DX12 pozwala laczyc ram kart graficznych w SLi i CF :)

          Skomentuj

  2. DreamerDream
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-08 14:15

    Gdy gra ma skopaną optymalizacje to wprowadzenie nowego dx nie pomorze magicznie w wydajności.

    Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-08 15:45

        ze jak ??
        gdzie to wyczytales ze 40%

        jak bedzie 15% ogolnie to bedzie sukces.

        Skomentuj

        1. Zurawina18
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-02-08 18:53

          Twórcy Fable podali benchmarki że na Unreal Engine 4 tryb DirectX 12 jest o 40% szybszy niż tryb DirectX 11. To pierwsze twarde testy wydajności UE4 w obu trybach

          Skomentuj

    1. Arek9182
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-02-08 14:26

      Directx 12 ma za zadanie poprawiac optymalizacje gier poprzez ingerowanie developerow w niskoppziomowe api... Geniuszu bez znajomosci ortografii.

      Skomentuj

      1. czorcik696
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-02-08 14:45

        może chłopak z pomorza

        Skomentuj

      2. DreamerDream
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-08 16:09

        "poprzez ingerowanie developerow w niskoppziomowe api"
        Najpierw muszą chcieć ingerować. Przecież nawet na poprzednich dx można dobrze zoptymalizować grę. Wystarczą chęci i trochę pracy, ale patrząc na rynek AAA na PC to często można zobaczyć, że nawet się nie chce naprawiać gliczy i bugów.

        A co do błędu ortograficznego. Oj tam, oj tam. Jak nie ma się sensownego argumentu, aby podyskutować to najlepiej poszukać innego elementu aby hejcić ;)

        Skomentuj Historia edycji

    2. Yaceek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-02-08 15:22

      Skopana optymalizacja, która pozwala grać na karcie pokroju 270x w 35+fps na high/v.high? Nie ma to jak przepiękne plotki... No ale czego można się spodziewać od chłopa z POMORZA.

      Skomentuj Historia edycji

      1. DreamerDream
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-08 16:22

        Ja mając 960 na high mam z 30-35 fps :< A jak zaszaleje z very high to nawet 10fps

        Skomentuj Historia edycji

      2. misiek12_sdz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-08 16:33

        270X faktycznie śmiga ponad 35fps w pierwszej części gry na high, dopiero po wejściu do kotliny geotermicznej zobaczyłem dropy poniżej 30fps. Jeśli GTX960 osiąga takie same wyniki to wygląda na to że kotlet sprzed niemal 4 lat nadal daje radę.

        Skomentuj

    3. Vienio43
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-02-08 19:04

      Pomorze Zachodnie czy Gdańskie?

      Skomentuj

  3. topiq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-08 14:27

    Czyli warto ją kupić za rok dwa w wersji pełnej ze wszystkimi DLC i łatkami. W normalnej cenie. Może do tego czasu doczeka się DX12.

    Skomentuj

    1. czorcik696
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-02-08 14:46

      warto kupić nawet teraz. Miodna gierka.

      Skomentuj

      1. topiq
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-02-08 18:36

        Za tą ceną i z denuvo? Nie warto. Mam tylko GTX 660 OC.

        Skomentuj

        1. czorcik696
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-02-08 23:27

          i co z tego, że denuvo? Zero problemów, nic się nie dzieje z dyskiem SSD i wątpię, żeby wydajność cierpiała przez denuvo. Cena jest wysoka, ale za gorsze Sratterfieldy wołają sobie więcej.

          Skomentuj

  4. kubas246
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-08 14:56

    Ciekawe kiedy NV zapewni wsparcie dla DX12 w kartach GTX4xx i 5xx. Mówili, że odpowiednie sterowniki będą przed końcem 2015. Mamy luty 2016.

    Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-02-08 16:47

        ta ale AMD dalo wsparcie dla OPENCL a mimo to programy korzystajace z opencl długo kulały. Chocby darmowy blender ktory dopiero niedawno umozliwil w miare dzialanie kart AMD pod GPUG podczas renderingu gdzie i tak sa w tyle za NV.

        Skomentuj

  5. Marucins
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-02-08 15:03

    Mniejszego obrazu nie dało się wstawić?

    Skomentuj

  6. fred85
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-09 00:53

    Można prosić testy RoTR na sterownikach 16.1.1. Podobno ciekawe sprawy się dzieją.

    Skomentuj

  7. humani nihil a me alienum puto
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-09 09:03

    Witam jak się dobrać do tych opcji ?

    Skomentuj

  8. DoctorWho
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-02-09 13:53

    Fajnie by było zobaczyć jakąś dużą grę z DX12, w końcu mieli byśmy testy kart graficznych w grze AAA.

    Skomentuj

    1. Zurawina18
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-02-09 20:03

      Za miesiąc będzie Hitman który obsługuje DX12. Testy beta mają być już w lutym.

      "We manage everything with DirectX 12, including Pipeline State Objects, Root Signatures, Resources, Command Queues and Multithreading"

      Jonas Meyer - Lead Render Programmer, IO Interactive (Hitman)

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!