Gry komputerowe

Rockstar walczy z modami GTA V na PC i niechcący pogarsza wydajność gry

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-07-14

Producent bije się w pierś, przeprasza i zapewnia, że naprawi swój błąd tak szybko jak to tylko możliwe.

GTA V

Graczy wciąż bawiących się przy Grand Theft Auto V nie brakuje. Niektórzy z nich zauważyli jednak, że po ostatniej aktualizacji rozgrywka stała się nieco mniej płynna. Wina leży po stornie producenta, chociaż nie zrobił on tego oczywiście celowo.

Wszystko przez kolejną odsłonę walki z osobami nadużywającymi modów. Temat ten już jakiś czas temu był tematem gorących dyskusji, ale ostatecznie producent zapewnił, że w trybie dla pojedynczego gracza można korzystać z nich bez obaw. Inaczej jest w rozgrywkach wieloosobowych, gdzie systematycznie czynione są starania o blokowanie dostępu do modyfikacji. Tym razem coś poszło jednak nie tak.

Patch 1.28 wprawdzie realizuje zamierzony przez producenta cel, ale jednocześnie pogarsza wydajność gry, w związku z czym cierpią wszyscy, nawet ci, którzy po jakiekolwiek mody nie sięgali. Ledwie 3 MB kodu okazały się nie tylko utrudniać życie korzystającym z modów, ale jednocześnie powodować spadek wydajności o kilka klatek na sekundę, a w niektórych przypadkach nawet występujące co jakiś czas kilkusekundowe przerwy w rozgrywce.

Rockstar bije się w pierś, przeprasza i zapewnia, że naprawi swój błąd tak szybko jak to tylko możliwe.

Źródło: ubergizmo, gamepur

marketplace

Komentarze

20
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jakoś wytrzymam ale niech tych moderów pobanują bo wystarczy jeden taki w sesji i nie da się grać.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    "i niechcący pogarsza wydajność gry"
    Nie pierwszy raz... Gra zaraz po premierze chodziła prześwietnie, później już było tylko gorzej.
  • avatar
    potwierdzam. gra lubi sobie teraz randomowo przyciąć. nie przeszkadza bardzo ale... kurde to chyba powinno być odwrotnie. powinna lepiej chodzić.
  • avatar
    potwierdzam. gra lubi sobie teraz randomowo przyciąć. nie przeszkadza bardzo ale... kurde to chyba powinno być odwrotnie. powinna lepiej chodzić.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dzień premiery - Gra działa wyśmienicie , wszystko na max detalach stałe 60fps.

    Pierwszy patch - Czuć lekkie dropy i randomowe przycinki

    Najnowszy patch 1.28 - Zwiechy, crashe gry, straszne dropy.

    Brawo R*

    Btw. Dzisiaj dostałem w grze komunikat, że moje konto social club zostało "doładowane" o 550.000 GTA$ w Online :)
    Śmiech na sali.
    Zaloguj się
  • avatar
    Widok z luksusowego apartamentu na miasto na max detalach:


    Przed patchem: ~50/55fps

    Po Patchu: ~20/35fps

    Więc spadek jest dosyć spory ale przynajmniej nie występuje we wszystkich miejscach.
  • avatar
    a ja mam dalej problem z 1342586886 MB w opcjach i zacinaniem się gry na minimalnych ustawieniach po jakimś czasie myślałem że ten nowy patch to naprawi .
    ze sprzętem jest ok ale i tak zacina tylko w GTA
    zrobiłem już wszytko sformatowałem nawet pc i nic
    ma ktoś pomysł co zrobić ???
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeżeli chodzi o grę online to tylko PS4/XO - niestety panowie :)
  • avatar
    Czyli pogorszyli wydajność po pogorszeniu wydajności patchem patcha który zmniejszył wydajność?

    No ładnie, dobrze że nie gram w ten szajs... Już GTA IV jest lepsze od tego...
  • avatar
    walka z wiatrakami